Skrevet av Emne: Bør jeg finne noe annet å gjøre?  (Lest 4670 ganger)

Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

Sv: Bør jeg finne noe annet å gjøre?
« #30 : 04. september 2008, 19:47 »
Ser ut som du mangler forståelse for hvordan kroppen fungerer.

1. Du hadde jo utrolig god fremgang på 2,5mnd i 2006, så kaster du bort det du har bygget opp med å deffe på 74kg kroppsvekt???

2. Du sier du har gjort det samme igjen uten å vokse. Ja, du kan ikke gjøre det samme. Du veier mer nå og må spise enda mer for å vokse.

3. Du er ikke i fysisk stand til å bygge en slik kropp du håpet på. Jo, det er hodet det er noe i veien med ikke kroppen. Er vel ikke lam fra halsen og ned er du? Heller andre veien tenker jeg. Lytt til erfarne fjellfolk så kommer det nok til å gå bedre i fremtiden.
Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

Utlogget Treneral

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 964
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 964

  • Yeeeeees!
Sv: Bør jeg finne noe annet å gjøre?
« #31 : 04. september 2008, 19:49 »
Kanskje det er fordi du leser så mye bogus at du ikke blir større? Tongue Neida, men man har de muskelfibrene man har, de kan kun bli større og sterkere. Man kan ikke få flere muskelfibre Wink

Muskulatur vokser ved at muskelcellene/ -fibrene øker i størrelse (hypertrofi), ikke i antall. Økningen i fiberstørrelse skjer i all hovedsak av at mengden protein i muskelen øker. De kontraktile proteinene aktin og myosin øker i mengde. Muskelfiberen blir tykkere/utvider seg samtidig med økningen av mengden kontraktile proteiner slik at mer aktin og myosin "tar plass" i muskelfiberen. Ved at mengden kontraktilt protein i en muskelfiber øker, blir det flere aktin og myosin proteiner som kan "gripe tak i hverandre" og bidra til å utvikle kraft i muskelfiberen og muskelen.


That said, så virker det Slux sier logisk. Du må gi kroppen litt tid på seg. Du kan ikke bulke og deffe som om du var en proff bygger. Dette gir kroppen masse gale signaler, kort fortalt.


flere/større, ett fett Smiley Men at jeg leser mye bogus, det er ivertfall 110% sant,det står mye rart rundt forbi, å etterhvert har jeg bare bestemt meg få å spise så mye sunn mat jeg klarer,  å trene så tungt jeg klarer. Alle vet hvordan det har gått i det siste.

Det sluxx sier her er helt nytt for meg, å jeg synes og det virker veldig logisk, opp og ned, opp og ned, kan umulig være bra for kroppen..

Men er det noen som har et forlag til hvordan det neste året kan se ut. Og MÅ jeg bulke til 95-100kg for å få resultater. Er det mulig å sikte på 85kg? Fra 76kg..
It's a lifestyle.

<a href="http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=49679.0"
>Min treningslogg [/url]

Utlogget Treneral

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 964
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 964

  • Yeeeeees!
Sv: Bør jeg finne noe annet å gjøre?
« #32 : 04. september 2008, 19:55 »
Ser ut som du mangler forståelse for hvordan kroppen fungerer.

1. Du hadde jo utrolig god fremgang på 2,5mnd i 2006, så kaster du bort det du har bygget opp med å deffe på 74kg kroppsvekt???

2. Du sier du har gjort det samme igjen uten å vokse. Ja, du kan ikke gjøre det samme. Du veier mer nå og må spise enda mer for å vokse.

3. Du er ikke i fysisk stand til å bygge en slik kropp du håpet på. Jo, det er hodet det er noe i veien med ikke kroppen. Er vel ikke lam fra halsen og ned er du? Heller andre veien tenker jeg. Lytt til erfarne fjellfolk så kommer det nok til å gå bedre i fremtiden.

1. Jeg hadde ikke peiling på at det var noe galt med å deffe på 74kg

2. Jeg veide ikke det samme, hør nå. 06, fra 66kg opp 10kg, så deffet jeg ned til 68. Og bulket 10 kg. (jeg spiste nok til å vokse meg like tung, på ca samme tidsperiode)

3. Hodet? jeg har stått på hardt i flere år, brukt titalls tusen på mat og kosthold. Nå har jeg kommet til et punkt, der jeg enten må få et spark i rævva inn på rett kjør. Eller et spark i rævva av banen.
It's a lifestyle.

<a href="http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=49679.0"
>Min treningslogg [/url]

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Bør jeg finne noe annet å gjøre?
« #33 : 04. september 2008, 20:00 »
Mitt råd er å ikke fokusere så mye på vekta. Sett deg f.eks som et mål at du skal opp til litt over 80kg før jul, og videre kan du prøve deg på litt over 85kg til sommeren. Da har du hatt en fin og jevn kurve over et halv år. Du skal enkelt og greit ligge i et bra kalorioverskudd, jevnt og trutt opp ca 0,5kg i uka. vei deg en gang i uka, og juster kcalinntaket etter hvor mye eller lite du har gått opp. Sørg for 130-180g proteiner om dagen, omega 3, kreatin og vitamintillskud. Lag en god treningsoversikt og sett deg realistiske styrkemål. Heller litt for lave, enn for høye. Ikke bry deg om omkretsen på biceps eller bein, men bry deg om hvor sterk du blir. Fokuser på de store øvelsene og mindre på biceps.

Jeg ville kjørt et 5x5 program jeg. benk, mark og bøy, tre dager i uka, lett, medium og hard økt. Suppelert med et par andre øvelser pr økt. Isoler biceps, men kjør triceps hardt( franskpress eller smalbenk)

feks:
Mandag
bøymarkbenk lett
nedtrekk, roing  strakmark

Onsdag
bøymarkbenk medium
franskpress , scottcurl

Benkbøymark tungt
skråbenk eller flyes

enkelt og greit.


Når du deffer og bulker så er du inkonsekvent. Å være inkonsekvent gavner ingen, eller inget, hverken å oppdra unger, passe på fanger, eller bygge kropp. Du ser jo hvor dårlig det har fungert..nå er det på tide å prøve noe annet. Du har feilet og lært, som de fleste andre av oss Smiley
Sa brura

Utlogget Treneral

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 964
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 964

  • Yeeeeees!
Sv: Bør jeg finne noe annet å gjøre?
« #34 : 04. september 2008, 20:08 »
Hjertelig takk US, skal tenke på deg hver gang jeg perser! 85kg, here i come!
It's a lifestyle.

<a href="http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=49679.0"
>Min treningslogg [/url]

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Bør jeg finne noe annet å gjøre?
« #35 : 04. september 2008, 20:15 »
If you promise to keep those thoughts heterosexual, please do Wink
Sa brura

Utlogget Treneral

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 964
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 964

  • Yeeeeees!
Sv: Bør jeg finne noe annet å gjøre?
« #36 : 04. september 2008, 20:16 »
If you promise to keep those thoughts heterosexual, please do Wink

hehe, nei men, jeg trenger nye mål, ny motivasjon. Det er ikke mye som er mer rævva enn å faile..
It's a lifestyle.

<a href="http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=49679.0"
>Min treningslogg [/url]

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Bør jeg finne noe annet å gjøre?
« #37 : 04. september 2008, 23:01 »
Seriøst.

Om du er 180 høg og veier 76kg er du jo nærmest for en spiker å regne. Selv er jeg 182 høg, og veier 103kg ca. nå, og synes ikke det er spesielt mye å skryte av! Smiley

Du må opp i vekt skal du bli sterk og stor, ingen annen utvei enn å  trene mye hardt på baseøvelser og spise mye mat. Dersom du ikke liker det, så kan du jo begynne å trene mer ala crossfit eller rosstraining. Hva er så farlig med litt fett? Dersom det blir for mye er det bare til å begynne å bevege deg mer, så går det bort igjen.

Poenget og hovedsaken er at du kan ikke være redd for å legge på deg fett om du har lyst til å bygge seriøst med styrke og muskler. Skal du hele tiden holde fettprosenten nede, må du drive med en del cardio-trening i tillegg, og/eller holde igjen på kaloriinntaket, begge deler vil føre til at fremgangen din styrke og muskelmessig blir sub-optimal.

Igjen, med en høgde på 180cm og en vekt på 76kg, så er du mer mus enn mann! SPIS!!! Cheesy

(Ps: Forfengelighet trenger det ikke å være noe galt i, men om du er kronisk engstelig for å få deg en bilring eller to på magen, så kanskje dette ikke er for deg. Å trene hard styrke uten å spise ordentlig er som å kjøre en fin ferrari på motorveien med bremsen halveis ned, du kommer fremover, men ikke så fort som du kunne få det til. Baliba har forøvrig sagt det så fint, muskler kommer ikke fort, det tar tid, men har du et bra program, og du spiser godt, så merker du forskjell på bare et par mnd. garantert)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!