Skrevet av Emne: Full speed ahead!  (Lest 794 ganger)

Utlogget thokasen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 55
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 55

Full speed ahead!
« : 02. september 2008, 23:31 »
Hallaien alle sammen. Etter 1 år med trening fant jeg ut at jeg vil lage en treningsdagbok fra og med i dag.

Tenkte jeg kunne fortelle litt om meg selv og min treningsbakgrunn nå når jeg har tid;

Jeg er en gladgutt på 17 år som på barneskolestadiet drev med mye fotball frem til 7ende klasse, der det dabbet av fordi fotballen ble mer seriøs og jeg var ikke veldig "into" akkurat å bli så seriøs med det. Fra og med der frem til 9ende stod det stille med sporten, og det ble en del mye dataspilling Razz Spillte jo selvfølgelig WoW i min tid, og sluttet vel med det i 10ende klasse. Men jeg var fortsatt småaktiv, og en venn dro meg inn i kampsportens verden med taekwondo når jeg gikk i 9ende. Der fikk jeg veldig mye skryt og hadde jeg ikke sluttet i 10ende, pga manglende interesse, hadde jeg nok ikke drevet med vekter nå Razz

I løpet av sommeren det året jeg skulle begynne i VG1, bestemte jeg meg for å begynne å løfte vekter på studioet rett oppi gaten her. Vet ikke helt hvor idéen kom fra, for jeg har aldri hatt noen problemer med å være tynn, men storebroren min hadde holdt på med det en stund, så jeg tenkte at det kunne være interessant og kjørte på for fullt Razz Så engasjert som jeg var, brukte jeg noen tuser på kosttilskudd allerede da, og var streng med kosthold og begynte på RYP sitt grunnprogram.

Da jeg begynte veide jeg ca 53,4kg, og løftet lite Razz Jeg trivdes utrolig med vekttrening, og tenkte for meg selv at dette er en livsstil jeg kommer til å like i minst tiår fremover. Den sensommeren jeg begynte, klarte jeg å få meg en en smålubben venn, så da trente vi sammen. Det gikk i for seg ganske greit i løpet av det halvåret. Jeg veide nesten 60 kg før juletider og var alltid streng med kosthold og skippet ikke treninger. Så til nyttår bestemte kompisen min for å slutte pga manglende interesse, som var ganske kjipt, for det er ikke så gøy å trene alene hver dag, men men.. Så kom våren og med den kom latskapet Razz Vil kanskje ikke kalle det latskap, for det var tross alt skolen som ble prioritert. Omtrent hele det halvåret stod vektnålen stille, men etter jeg var ferdig med mine eksamener og alt annet tullball, var det på an igjen! Sommeren grep fatt og jeg dumme uerfarne meg begynte å trene 5 ganger i uken med et program som var en miks av alt annet tull:

Dag 1: Bryst/triceps/skuldre
Dag 2: Biceps/rygg
Dag 3: Bryst/triceps/skuldre
Dag 4: Biceps/rygg
Dag 5: Bein

Det gikk omtrent 3 uker før jeg fikk "pryl" av noen på treningsforum og innså at programmet ble litt vel ambisiøst. Jeg tok en uke av og kjørte på med Stronglifts' 5x5. Funket jo fett det, og tenkte at det var egentlig på tide å øke litt i styrke.

Det gikk 5 uker, og jeg fant ut at jeg trengte en pause. Vekten gikk utover teknikken, og jeg hadde fått litt småplager i ryggen, så måtte takke for meg med det programmet. Jeg hadde i alle fall økt akseptabelt i styrke på den tiden, så ble ikke akkurat skuffet. For å kommentere sommeren, kan jeg nevne at tiden mellom senvår og frem til slutten av sommeren, gikk jeg fra omtrentlig 58 kg til 67 kg Smile Var visst et eller annet som sa pang der, men har nok noe med at kostholdet mitt ble skjerpet etter skolestresset.

Så da er jeg her. En gutt som nylig ble fullt 17 år, og kjører på i høst for andre gang. Målene mine nå er å øke i ren masse og bulke meg opp til 75-80 kg inntil juletider, så vi får jo se hvordan det går. På mandag begynte jeg med RYP ekstrem muskelvekst, så kan vel plotte ned hva jeg tok på mandag:

Mandag (alt er 2x15)
Knebøy: 49 kg
Dips: Kjørte 2x15 uten noen vekter hengende.
Roing m/ bredt grep: 33kg
Arnoldpress: 22kg ( til sammen)
Mage: Abrolls

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!