Skrevet av Emne: WSM - Resultater og Bilder  (Lest 70497 ganger)

Utlogget Radio Starr

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 729
  • Honnør: 34
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 729

  • Eid..
Sv: WSM - Resultater og Bilder
« #90 : 08. september 2008, 23:25 »
Hvordan er reglene for drakter i slike knebøyøvelser? De fleste bruker vel ettlags drakter. Men man kan jo bruke trelags drakter å få en god del kilo ekstra... Smiley

Arild fikk en drakt av Siders, så trur de er like hvertfall Smiley

Dessuten, hvor mye har siders i bøy? 425 ell no? Arild er vell oppe på ganske høyt tall han og med drakt og det hele. + at man er mer allsidig. Dette er vell ikke helt vanlig knebøystang, men stativ.
Styrke, Explosivitet, og ikke utholdenhet Grin

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: WSM - Resultater og Bilder
« #91 : 08. september 2008, 23:27 »
Siders som visstnok skal satse 100% på strongman etter IPF vm.
Kan ikke klandre han for det, hva er vitsen i å være best i en så kjip og bortgjemt idrett som styrkeløft, når han heller kan fokusere på Arnolds og WSM?  Grin

Jeg håper det innlegget ble skrevet med et snev av ironi...

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Radio Starr

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 729
  • Honnør: 34
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 729

  • Eid..
Sv: WSM - Resultater og Bilder
« #92 : 08. september 2008, 23:32 »
Jeg håper det innlegget ble skrevet med et snev av ironi...

Håper da ikke det.. Strongman er av mye høyere underholdningsverdi, viser mer "ekte" styrke (vil jeg si), og man tjener vell mer penger på det(?) Smiley
Styrke, Explosivitet, og ikke utholdenhet Grin

Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: WSM - Resultater og Bilder
« #93 : 08. september 2008, 23:33 »
Arild fikk en drakt av Siders, så trur de er like hvertfall Smiley

Dessuten, hvor mye har siders i bøy? 425 ell no? Arild er vell oppe på ganske høyt tall han og med drakt og det hele. + at man er mer allsidig. Dette er vell ikke helt vanlig knebøystang, men stativ.
Rundt 450, Alexander vet det nok Wink

Arild er ikke i nærheten av den maksstyrken i bøy. Men han er jævlig sterk, no doubt. Han er klart mer allsidig ja, det er en positiv egenskap. Men siders er Rå i appolons.
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget Radio Starr

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 729
  • Honnør: 34
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 729

  • Eid..
Sv: WSM - Resultater og Bilder
« #94 : 08. september 2008, 23:36 »
ok, dæven 450....

Hvor mye har han i apollons? mener å huske jeg så han tok 5 reps på 165 på youtube.. Han pressa jo den så og si opp :/

Men trur arild klarer like mange reps hvis ikke fler på 165. (jævla god teknikk) og nå er det jo enda lavere antall kg, og da er igjen arild mye raskere og mer utholden. Trur han vinner over siders i apollons Smiley står vell mellom han og mariusz.
Styrke, Explosivitet, og ikke utholdenhet Grin

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: WSM - Resultater og Bilder
« #95 : 08. september 2008, 23:36 »
Håper da ikke det.. Strongman er av mye høyere underholdningsverdi, viser mer "ekte" styrke (vil jeg si), og man tjener vell mer penger på det(?) Smiley

Hvis du leser innlegget vil du kanskje kunne se at det viser manglende respekt for styrkeløft og utøverne som bedriver denne idretten.

Siders som visstnok skal satse 100% på strongman etter IPF vm.
Kan ikke klandre han for det, hva er vitsen i å være best i en så kjip og bortgjemt idrett som styrkeløft, når han heller kan fokusere på Arnolds og WSM?  Grin

Nå kan det hende det som sagt ble skrevet med en viss grad av ironi/sarkasme og da skal jeg bare smile av det hele, men hva som er vitsen med å være best i en idrett som styrkeløft er vel ganske lett å se? Å kunne titulere seg verdens sterkere styrkeløfter er en prestasjon det står enorm respekt av, spesielt da man i styrkeløft (les: IPF i dette tilfellet) blir dopingtestet og dermed er å betrakte som ren inntil det motsatte er bevist.

Jeg syns videre at du bør moderere deg noe, og ikke være så bastant i uttalelsene dine! Hva som er mest underholdende er subjektivt, og strongman viser jo sjeldent den virkelige styrken på samme måte som styrkeløft. Det finnes ingen idretter som viser ekte, rå styrke bedre enn styrkeløft!

Men ja - man tjener betydelig mer penger som elitestrongman enn som elitestyrkeløfter, men penger er nå ikke en gang alt...

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: WSM - Resultater og Bilder
« #96 : 08. september 2008, 23:36 »
Håper da ikke det.. Strongman er av mye høyere underholdningsverdi, viser mer "ekte" styrke (vil jeg si), og man tjener vell mer penger på det(?) Smiley

Ekte styrke i hvilken form da? De bruker jo like mye utstyr som styrkeløftere, og det er vel ikke til å skyve under bordet at det er ting som er akseptert i strongman som er langt unna ekte spør du meg.

Men at det er en del kule øvelser, som er mer publikumsvennlige osv er jo klart.
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: WSM - Resultater og Bilder
« #98 : 08. september 2008, 23:39 »
ok, dæven 450....

Hvor mye har han i apollons? mener å huske jeg så han tok 5 reps på 165 på youtube.. Han pressa jo den så og si opp :/

Men trur arild klarer like mange reps hvis ikke fler på 165. (jævla god teknikk) og nå er det jo enda lavere antall kg, og da er igjen arild mye raskere og mer utholden. Trur han vinner over siders i apollons Smiley står vell mellom han og mariusz.
Hva han har i maks aner jeg ikke, men har også sett det klippet. Der ser du også at han sliter fælt etter 3 reps. Og hvis det bare var snakk om 140 kg, vil jeg kanskje tro det samme som deg
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget Radio Starr

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 729
  • Honnør: 34
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 729

  • Eid..
Sv: WSM - Resultater og Bilder
« #99 : 08. september 2008, 23:42 »
Ekte styrke i hvilken form da? De bruker jo like mye utstyr som styrkeløftere, og det er vel ikke til å skyve under bordet at det er ting som er akseptert i strongman som er langt unna ekte spør du meg.

Men at det er en del kule øvelser, som er mer publikumsvennlige osv er jo klart.

Vell det er bare 3 øvelser. Så da får du ikke akkurat ett vidt spekter av styrke. Og styrke er så mangt.

F.eks press over hodet med vending, dra lastebiler, steinløft, dekkvelt, yoke-race. Må være mye sterkere i corestyrke, og mange flere deler av kroppen.

Angående Siders trur jeg han er like "skitten" som resten av gutta  Cheesy Men man vet aldri, det får vi ser når han går over til strongman om han blir betydelig sterkere eller ikke Wink




PS: Hvis du så VPC så har arild 185 i apollons etter to dager med diare og spysjuke. Trukke siders har så mye mer egentlig i maks heller. (men har jo en del å si på teknikk her da)
Styrke, Explosivitet, og ikke utholdenhet Grin

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: WSM - Resultater og Bilder
« #100 : 08. september 2008, 23:47 »
Vell det er bare 3 øvelser. Så da får du ikke akkurat ett vidt spekter av styrke. Og styrke er så mangt.

F.eks press over hodet med vending, dra lastebiler, steinløft, dekkvelt, yoke-race. Må være mye sterkere i corestyrke, og mange flere deler av kroppen.

Angående Siders trur jeg han er like "skitten" som resten av gutta  Cheesy Men man vet aldri, det får vi ser når han går over til strongman om han blir betydelig sterkere eller ikke Wink

Ja, styrke er så mange og skal man klare å komme fram til et svar må man enes om definisjonen av styrke. Videre skrev du jo "ekte" styrke, men jeg syns ikke øvelsene du trekker fram nødvendigvis viser ekte styrke. Det er altfor mye teknikk involvert og dermed vises ikke nødvendigvis den såkalte "ekte" styrken. I styrkeløft utfører vi øvelser som brukes verden rundt som mål på styrke blant både mosjonister og utøvere, og dermed bør vel totalen av bøy, benk og mark kunne brukes til å kåre verdens sterkeste mann mtp råstyrke. Den mannen heter pr idag Brian Siders og han har en total på 1180,00kg.

Videre kan man være skeptisk til Siders, men som utøver innenfor IPF blir han nok testet jevnlig. Dette betyr selvsagt ikke at han er ren, men da han ikke har blitt tatt må han betraktes som det inntil det motsatte er bevist...

Men tilbake til topic!


Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Radio Starr

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 729
  • Honnør: 34
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 729

  • Eid..
Sv: WSM - Resultater og Bilder
« #101 : 08. september 2008, 23:52 »
ekte i "ekte".. sånn halvseriøst.

Men styrkeløfter mener jeg da mangler: Drastyrke: i form av enden en nedtrekk variant eller ro variant.
Press over hodet, core-styrke(yoke-race) osv..

Jo flere øvelser man har jo mer nøye kan man måle styrken til en person, dermed kan du ikke måle verdens sterkeste mann ved bare 3 øvelser, det ser vi nå hvordan det går med den såkalt verdens sterkeste mann Brian Siders Wink (i benk,mark, og bøy sammenlagt er han det ja)
Styrke, Explosivitet, og ikke utholdenhet Grin

Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: WSM - Resultater og Bilder
« #102 : 08. september 2008, 23:57 »
ekte i "ekte".. sånn halvseriøst.

Men styrkeløfter mener jeg da mangler: Drastyrke: i form av enden en nedtrekk variant eller ro variant.
Press over hodet, core-styrke(yoke-race) osv..

Jo flere øvelser man har jo mer nøye kan man måle styrken til en person, dermed kan du ikke måle verdens sterkeste mann ved bare 3 øvelser, det ser vi nå hvordan det går med den såkalt verdens sterkeste mann Brian Siders Wink (i benk,mark, og bøy sammenlagt er han det ja)
Så corestyrken til Brian settes ikke på prøve når han har 450kg på nakken, ok..

En annen ting, i strongman er det ofte rep-øvelser, jeg mener iallefall at den sterkeste er den som løfter mest kg(som i styrkeløft) ikke flest rep.

Mann nr 1: Jeg er den sterkeste i verden, jeg tar 7 rep på 363kg i bøy!
Mann nr 2: Å.. Jeg som trodde jeg var sterkest med 450!

Hvem ville du ha sagt var sterkest? Nettopp.
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget FOA

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 266
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 266

Sv: WSM - Resultater og Bilder
« #103 : 08. september 2008, 23:58 »
En øvelse som knebøy og mark viser veldig godt en persons generelle styrke. Kobler jo mange muskler inn  i f.eks mark. De som påstår at man har mer bruk for corestyrke i truck pull osv enn i knebøy er vel litt på jordet når vi snakker om 350++ i bøy. Knekker fort sammen om du ikke har corestyrken i orden da for å si det slik.

Utlogget Radio Starr

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 729
  • Honnør: 34
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 729

  • Eid..
Sv: WSM - Resultater og Bilder
« #104 : 09. september 2008, 00:00 »
En øvelse som knebøy og mark viser veldig godt en persons generelle styrke. Kobler jo mange muskler inn  i f.eks mark. De som påstår at man har mer bruk for corestyrke i truck pull osv enn i knebøy er vel litt på jordet når vi snakker om 350++ i bøy. Knekker fort sammen om du ikke har corestyrken i orden da for å si det slik.

har jeg noen gang sagt at det gir mer corestyrke i truckbull? nei det er bullshit.

Selvfølgelig viser det at han har core styrke når han har 450kg på nakken ,aaaaldri sagt noe annet heller. Men da burde han være minst like god som en som tar 400 i bøy i yoke-race da Wink Siden det er core-styrke det går mest på der.

Derfor burde man ha flere øvelser for å se hvor sterk en person er. Og hvis det var to personer som kranglet om hvem som var sterkest ved bare å nevne knebøy kunne jeg ikke gitt noe svar, annet enn hvem som var sterkeste i beina Wink
Styrke, Explosivitet, og ikke utholdenhet Grin

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!