Skrevet av Emne: Tips om marinejeger/fallskjermjeger?  (Lest 28695 ganger)

Utlogget nilster

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 449
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 449

  • AlbAlbAlb
Sv: Tips om marinejeger/fallskjermjeger?
« #15 : 10. september 2008, 14:40 »
autoritetsproblemer? hva mener du med det? Jeg er veldig positivt innstilt i forhold til jegerkursene.
Blablabla

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Tips om marinejeger/fallskjermjeger?
« #16 : 10. september 2008, 14:46 »
IKKE FORTELL MEG HVA JEG SKAL GJØRE DIN MÅSADOTT!

Dette bør IKKE sies.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget EspenM

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 147
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 147

Sv: Tips om marinejeger/fallskjermjeger?
« #17 : 10. september 2008, 14:47 »
Vesentlig stor del av forbredelsene til disse opptakene er mentalt, som flere bruker har nevnt. Flerfoldige folk med nærmest optimal fysiske forutsetninger slutter rett og slett halvveis i opplegget. De har mangelen på viljestyrke, og det er vel noe av de viktigste faktorene. En optimal jeger vil nok ha de fysiske forutsetningene, den generelle "ja okei"-holdningen og et mental utholdenet som overlever tortur, døgn uten næring, idiotiske oppgaver og rett og slett meningsløse oppgaver. Noen av grunnene til dette er at vedkommende skal være forbredt uansett hva som skjer. Rett og slett kreativitet i samsvar med handling og fysisk aktivitet.

Selv har jeg aldri vært i nærheten av å være i noen livsform som tilsier en slik tjeneste. Men ser på det som en lærerrik periode i livet, og vil absolutt anbefale den som vil til å prøve seg!

Kjør på med beinhard trening, og for all del.. Overnatt så ofte du kan, ute i skogen. Med lite klær, mye klær, i vann og myr. De skal rett og slett teste hvor grensene dine går (gjerne, om du har noen grenser i det hele tatt)

Det er vel heller diffust å forbrede seg direkte til hva du venter, siden dette varierer fra opptak til opptak. Det er nok det oppe i hodet som krever mest jobbing!

Lykke til! Smiley
450kg til jul må man da klare!

Treningsloggen: Flasketuten peker på...

Utlogget nilster

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 449
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 449

  • AlbAlbAlb
Sv: Tips om marinejeger/fallskjermjeger?
« #18 : 10. september 2008, 14:53 »
IKKE FORTELL MEG HVA JEG SKAL GJØRE DIN MÅSADOTT!

Dette bør IKKE sies.
hehe, var vel egentlig det jeg tenkte, men grei å være sikker!
Jeg får vel pakke sekken å gå til fjells et par ganger de neste helgene/I ferien er nok og en ganske grei tid å ta fjellturer på.
Blablabla

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: Tips om marinejeger/fallskjermjeger?
« #19 : 10. september 2008, 15:14 »
For å få fjellturen mest mulig realistisk så kan du la være å spise ett par dager i forveien...
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget nilster

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 449
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 449

  • AlbAlbAlb
Sv: Tips om marinejeger/fallskjermjeger?
« #20 : 10. september 2008, 16:08 »
For å få fjellturen mest mulig realistisk så kan du la være å spise ett par dager i forveien...
ok, jeg skal ikke spise eller drikke 4dager i forveien, forså å dra ut på tur.
Blablabla

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Tips om marinejeger/fallskjermjeger?
« #21 : 10. september 2008, 22:38 »
På marinejegeren står lagene med kanoen over hodet, og løfter den opp og ned i det uendelige. Vekta per mann er ca 20-30 kilo. tren på dette, press over hodet og statisk styrke...

Armhevinger er en evig klassiker:)
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget NeDD

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 288
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 288

Sv: Tips om marinejeger/fallskjermjeger?
« #22 : 11. september 2008, 09:46 »
På marinejegeren står lagene med kanoen over hodet, og løfter den opp og ned i det uendelige. Vekta per mann er ca 20-30 kilo. tren på dette, press over hodet og statisk styrke...

Og i tillegg, så ryker man ut om man gir seg og ikke ønsker å stå enda en time og holde/løfte den båten mens befalet står og skriker til dem! Smiley

Utlogget nilster

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 449
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 449

  • AlbAlbAlb
Sv: Tips om marinejeger/fallskjermjeger?
« #23 : 12. september 2008, 17:04 »
altså... gir seg, hva om du fysisk IKKE(ikke i det hele tatt, du har ikke mere energi i kroppen til å stå mer) klarer å stå oppreist mer? vil det telle som å gi seg?

Og statisk styrke, jeg fant ikke så mye info på det -> men er det å øke i styrke uten å vokse spesielt?( å være sterkest mulig i forhold til kroppsvekten?)
Blablabla

Utlogget Erve

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 120
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 143

Sv: Tips om marinejeger/fallskjermjeger?
« #24 : 14. september 2008, 01:04 »
Dersom du holder en slegge etter skaftet med strak arm rett ut så finner du fort ut hva statisk styrke er Wink

Utlogget nilster

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 449
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 449

  • AlbAlbAlb
Sv: Tips om marinejeger/fallskjermjeger?
« #25 : 14. september 2008, 02:45 »
så rett og slett mye utholdenhet i musklene. Det er noe jeg må jobbe med, vurderer å kjøpe dem alfa m77 støvla sterk, noen formeninger om dette?
Blablabla

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Sv: Tips om marinejeger/fallskjermjeger?
« #26 : 14. september 2008, 06:02 »
Det eneste som er bra med disse er prisen.. Tongue

Starter du gradvis med marsjtrening med m77 så slipper du iallefall unna "oppstartshelvete" som mange andre må jobbe med.. Smiley

Som mange flere har vært innpå her; Du må være i god form fysisk, men det er nok mest på det mentale planet folk skiller seg ut!

Utlogget næææh

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 222
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: Tips om marinejeger/fallskjermjeger?
« #27 : 14. september 2008, 10:20 »
ok, jeg skal ikke spise eller drikke 4dager i forveien, forså å dra ut på tur.

Jeg antar at du har lite eller ingen trening i å gå lenge uten mat, så dersom du skal gjøre et sånt stunt må du ihvertfall ha med deg en som kan hjelpe hvis uhellet skjer. Anbefaler deg å starte litt roligere, så du ikke får helt bakoversveis.

Ellers ser jeg at du har startet mange tråder rundt det samme temaet her inne, kanskje www.milforum.net/ er en side du burde sjekke ut. Mye bra info der!



Her kommer det til å stå noe virkelig sykt en dag!

Utlogget nilster

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 449
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 449

  • AlbAlbAlb
Sv: Tips om marinejeger/fallskjermjeger?
« #28 : 14. september 2008, 13:21 »
Det eneste som er bra med disse er prisen.. Tongue

Starter du gradvis med marsjtrening med m77 så slipper du iallefall unna "oppstartshelvete" som mange andre må jobbe med.. Smiley

Som mange flere har vært innpå her; Du må være i god form fysisk, men det er nok mest på det mentale planet folk skiller seg ut!
Jau, var det som var tanken, å gå dem inn så jeg ikke sliter med det i det hele tatt senere.
Marsj uten mat må og gjøres, men ikke før senere, må opp i vekt litt før jeg prøver ut den slags.
Blablabla

Utlogget Le shrimp

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 262
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 262

Sv: Tips om marinejeger/fallskjermjeger?
« #29 : 14. september 2008, 13:43 »
En kamerat av meg er i Telemarksbataljonen. Og den aller best trente i hele troppen hans prøvde på enten marine eller fallskjermjeger, om det ikke var spesial han prøvde på, litt usikker der. Men han ga seg halvveis grunnet det mentale. Han ga seg visst den dagen de hadde rappelert ned tau i en evighet og han ikke hadde igjen no særlig hud i henda og var generellt lei av å bli hersja med igjen.. Tror han skulle prøve igjen neste år, for han hadde mer ¨å gå på når det gjaldt det fysiske, men motivasjonen var som sagt ikke der.

Han det er snakk om jogger med full oppakning 10km på fridager, er ganske sterk og lett. Kjører visst lette 4x10 med 100kg i benk. Ikke at det er så enormt, men sier jo litt. Ingen andre i troppen som er i nærheten av hans allsidighet visstnok.

Det der hørtes kanskje litt demotiverende ut, men satser på at du bare blir mer motoivert til å trene skikkelig hardt og målretta! Du klarer det nok hvis du vil, men fokuser på mye på turer og utholdenhet.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!