Skrevet av Emne: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show  (Lest 89678 ganger)

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #240 : 12. september 2008, 19:30 »
Jeg vil benytte anledningen til å oppfordre til perspektiv og positivitet.

Kan ikke alle trene, ha det gøy og glede seg over andres fremgang og prestasjoner?

Jeg fryder meg over en bygger jeg kjenner som kjemper seg gjennom diett og helvete og kommer i bedre og bedre form. Jeg gleder meg stort over at Arild er i finalen i verdens sterkeste mann, og jeg bruker timer hver uke sammen med Jørgensen som skal representere Norge i Western European Cup.  Hva er galt med mangfold og bredde?

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #241 : 12. september 2008, 19:40 »
Enig så enig.

Personlig forstår jeg ikke debatten. Jeg mener mennesket står helt fritt til å gjøre som de vil. Alt vi gjør har domino-effekt over på andre mennesker. Man kan argumentere mot dop for at det skader uvitende tenåringer, men man har ikke i mine øyne noe ansvar eller overformynderi for hva andre velger å gjøre med seg selv. At vi kjøper klær som er produsert i fattige land og driver unger til arbeid er et mye større problem, om vi skal kjøre hele den regla.
Dopbruk er et valg et menneske gjør, uansett hvordan man vrir og vender på det. Man kan kanskje si at vedkommende hadde dårlige foreldre, og dårlige kår, men til syvende og sist står valget og faller på en selv. Ingen andre har ansvar for hva man velger å gjøre her i livet.

Dette er ren og skjær underholdning på tv, med voksne mennesker som har tatt voksne valg. Om de er dopet eller ikke bryr meg midt opp i brunøyet. Jeg har vanskelig for å forstå dette hatet som alltid dukker opp når det er snakk om idretter der med styrke. Er det fordi allmennheten er kollektivt misunnelige? Jeg fatter det virkelig ikke..
Sa brura

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #242 : 12. september 2008, 20:16 »
Kan ikke alle trene, ha det gøy og glede seg over andres fremgang og prestasjoner?

Nei da hadde treningsforumet blitt nedlagt pga lite aktivitet.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #243 : 12. september 2008, 20:33 »
Det Raymond sier har jeg selv sett på lokale helter her. Trøkker i seg varer uten mål og mening, spiser like lite som et somaliabarn, fester 3dager i uken og klager over at de har dårlig fremgang.

Det er nesten nødt til å være dårlige varer - jeg observerer ihvertfall ukentlig folk som er på et treningsnivå ala at de tror at nedtrekk foran - trener bryst - fordi du drar til brystet - de spiser kebab 2 ggr pr dag, forøvrig sitter de i en drosje - alikevel har de nå økt ca 50kg i benkpress på tja, de siste 2-3 månedene - har også hatt en treningspartner som begynte å trøkke etter å ha trent med meg i 3 mnd - i løpet av det nærmeste året tok han meg igjen i samtlige øvelser - noe som vil si at han økte ca 100kg i bøy, 80 kg i benk og 50kg mer i mark enn meg selv om vi trente helt likt - skal sies at jeg hadde noe mere grunnlag, men fyren hadde trent i over 4 år før han prøvde dette...og joda, styrken min var helt ok så det var ikke snakk om at han økte fra 60-160 i bøy Wink Når jeg ser hva slags resultater folk får av steroider er det vanskelig å tro at folk klarer å bruke det uten å få enorme resultater - det må nesten stå på kvaliteten på varene eller at de gir opp treningen med en gang etter kur.


Forøvrig storkoser jeg med stort sett all idrett og sport både live og på tv - og ser ikke helt problematikken sålenge reglementet er det samme for alle utøverne innen gjeldende arrangement, så forstår ikke diskusjonen rundt det diskusjonen egentlig handler om Smiley
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Utlogget BroadRipple

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 027
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 027

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #244 : 13. september 2008, 00:09 »
Elsker strongman og driter i om det er doping så lenge det ikke er noen av mine nærmeste det går utover.


Sitat fra Sven:

Ville ikke godtatt noen dopede utøvere på mine arrangement.

 biggrin



Utlogget kubein

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 806
  • Honnør: 316
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 806

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #245 : 13. september 2008, 01:02 »
Strongman er, og vil alltid være, "vinneren" når det gjelder TV eksponering. Disse trådene kommer sikkert til å eksistere om 10 år, det vil ikke forandre en dritt  Smiley Styrkeløft er og blir en minisport, strongman er på ESPN og Eurosport stadig vekk. Money talks  Grin Naive, misunnelige og inngrodde styrkeløftprimadonnaer har desverre tapt den latterlige kampen sin uansett. Men, bedre at de skriver tåpelige innlegg på forumer, enn at de forsurer treningsmiljøet for de andre styrkeløfterne med noe mere åpent og fungerende tankesett.

Noe jeg ikke har sett noen kommentere enda, er hvorfor i alle dager STYRKELØFT skulle vises som alternativ til strongman på TV2, og ikke VEKTLØFTING?

Misunnelsen lenge leve  Grin

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #246 : 13. september 2008, 01:08 »
Sett i et dypere perspektiv er hele spørsmålet her om vi vil ha anarki eller demokrati. Så lenge vi har demokrati og samfunnet har svært negativ holdning til narkotika, rusmidler generelt i sport og idrett samt dopingmidler så er det altså svært legitimt å stille spørsmålstegn ved at en statskanal profilerer arrangementer hvor utøvere for menigmann framstår som dopet. Det eneste Bull-Hansen ønsker er at Strongman bør ha organisert antidoping før de viser det på TV da han mener det er åpenbart at mange utøvere doper. Det er hans sterke tro at mange gjør nettopp dette. Og han mener det er feil at en statskanal skal lage idoler av dopere. Jeg synes egentlig det er oppsiktsvekkende at debatten ikke har kommet tidligere ettersom det er flere enn han som tror disse strongmennene er dopet. I Norge er det forbudt å reklamere for både alkohol og røyk. Ja, selv spilleselskaper får ikke reklamere. Norsk Tipping har monopol på det. Hvis noen forsøker å reklamere for alkohol, så vanker det enorme reaksjoner. Ettersom det sikkert er mange, selv på Stortinget, som tror at mange av strongmennene er dopet så er det rart at ikke de har tenkt på at programmene som vises på TV kan ses på som direkte reklame for doping.

Mange mener at det er mange samfunnsproblemer som er større enn doping og at man heller burde tatt tak i disse først. Samfunnet fungerer imidlertid slik at det ønsker å ta tak i alle problemer samtidig. Og selv om dopingproblematikken i samfunnet er relativt lite nå så tror jeg at det blir bare mer og mer av problematikken. Så hvis Bull-Hansen mener at strongmen er personer som reklamerer for doping så synes jeg ikke det gjør han til en stor idiot når han bare ønsker at showdeltakerne virkelig bør gjennomgå dopingkontroller før de får publisitet på TV. Ringeffektene kan potensielt bli store og HVIS strongman og doping ER et problem så er det viktig å kvele problemet ved fødselen. Ikke vente til det har gått for langt. Før strongman kom på TV så var sporten mye mindre annerkjent enn den er nå og mange vil derfor påstå at Bull-Hansens kritikk av TV2 er misunnelse. Poenget er bare det at såfremt det er mye dop i strongman så er det først når det kommer på TV at det når ut til folket, virkelg blir stort og kan rekruttere nye ungdommer.

Uten sammenligning forøvrig så finnes nynasisme blant mindre grupper i Norge. Tenk om man skulle begynt å lage realityprogram på TV om Boot Boys? Det kunne tatt helt av Smiley

Eller hva hvis det hadde kommet en Tufteoppfølger med deltakere bestående utelukket av deltakere som ikke blunker under intervjuene og pupillene er små som erter? De naive hadde trodd de bare hadde kameraskrekk, men Bull-Hansen hadde trodd de var dopet på amfetamin. Og kanskje hadde Bull-Hansen hatt rett og kunne begrunnet hvorfor han hadde ment at TV2 burde ha innført dopingtester på deltakerne av Tufte-oppfølgeren.

Det samme med f.eks. et Big Brother konsept hvor deltakerne sitter og røyker og setter sprøyter. De nevner det aldri med ord, men noen deltakere snakker bare mere piss enn de normalt gjør på slike realityprogrammer og andre er opp hele natten tre dager på rad uten tegn til å trenge søvn. Sprøytene et par av deltakerne satte kunne vært insulin for de som har sukkersyke. Gjengen virker å ha det helt fantastisk inne i Big Brother huset. Bull-Hansen ville nok stilt spørsmålstegn til visning av dette programmet også selv om ingenting er bevist i forhold til hva deltakerne gjør i huset. Han vil bare at i slike tvilstilfeller så kan det store TV-selskapet påta seg å kreve dopingtester av de åpenbart tvilsomme deltakerne.

Det er det samme om vi er i mot doping eller synes at doping er noe som er helt greit, men samfunnet generelt liker å ha regler på det meste. Og hvis det er dopede utøvere som får publisitet på TV så vil samfunnet helst ikke at tv-kanaler skal vise dette. Bull-Hansen vil bare at det skal innføres dopingkontroller i strongman før sporten skal få publisitet på TV. Og dette kritiserer han TV2 for å ikke kreve. Han kritiserer ikke strongman eller utøverne, men han kritiserer TV2.

Jeg startet med å skrive at hele debatten går ut på om vi ønsker anarki eller demokrati. Hvis vi ønsker demokrati så må vi ta med de negative sidene som går ut på at folket generelt ikke ønsker dopede utøvere på skjermen. Og da er det opp til TV-kanalene og påse at det faktisk ikke kommer dopede utøvere på skjermen. Når det gjelder idrett så finnes det dopingkontroller og TV vet at hvis noen blir tatt så blir de hengt ut for hele verden. Derfor stoler de på at antidopingsystemet fungerer så godt som overhodet mulig og at de med god samvittighet kan sende idretten. Det samme kan de ikke si om sportsliglignende show som ikke blir dopingtestet.

Hvis vi vil at TV-kanaler skal kunne sende alt uten å tenke så mye på det etiske og vi skal være liberale til alt av dop og narkotika, lovlig eller ikke, så synes jeg vi samtidig bør mene at de som får problemer med bruk av disse stoffene ikke skal få hjelp. Hvis noen ødelegger kroppen pga. narkotikamisbruk eller får dysfunksjonelle nyrer pga. dopbruk og alkohol så burde de heller dø. Hadde det vært slik så kunne vi ha godtatt alt og latt hver enkelt kalkulert sin egen risiko. I et demokrati og en velferdstat som Norge så ønsker folket imidlertid kontroll over seg og det involverer at vi skal prøve å kontrollere at slike ting som dop ikke skal få reklame og til slutt bli et alvorlig samfunnsproblem både etisk og medisinsk.

Bull-Hansen kommer nok med sitt utspill kun i beste mening og hvis TV-2 synes strongman er så viktig for kanalen så kan de kanskje hjelpe strongman å innføre dopingtester. Det kan vel være til strongmanshowsportens eget beste også? Eller kanskje det ikke er det?

Jeg synes Bull-Hansen får mye pes fordi han kommer med synspunkter som er lite populære blant oss som liker å se på strongman. Til syvende og sist så tror jeg imidlertid at mannen har et poeng og jeg tror det er bra det finnes slike som ham selv om det kan føles urettferdig for noen og enhver.






Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget kubein

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 806
  • Honnør: 316
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 806

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #247 : 13. september 2008, 01:09 »
Får vel snart svaret på om Siders er ren eller ei Smiley
I Strongman vil han kunne bruke dersom han ønsker det, og da vil han umiddelbart bli verdens sterkeste mann. Dersom styrken han innehar nå er oppnådd på ærlig vis, kan ingen matche han.

Jeg synes det er godt at han har tatt dette valget, resultatene hans fremover vil gi svaret på om han har brukt noe hittil eller ei...


Håper dette ikke er ment seriøst Huh

Utlogget kubein

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 806
  • Honnør: 316
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 806

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #248 : 13. september 2008, 01:16 »

Bull-Hansen kommer nok med sitt utspill kun i beste mening og hvis TV-2 synes strongman er så viktig for kanalen så kan de kanskje hjelpe strongman å innføre dopingtester. Det kan vel være til strongmanshowsportens eget beste også? Eller kanskje det ikke er det?

Jeg synes Bull-Hansen får mye pes fordi han kommer med synspunkter som er lite populære blant oss som liker å se på strongman. Til syvende og sist så tror jeg imidlertid at mannen har et poeng og jeg tror det er bra det finnes slike som ham selv om det kan føles urettferdig for noen og enhver.


Les innlegget hans "strongman, et anabolt sirkus?", der kommer PRO-styrkeløft holdningene hans enda klarere fram. Hvis du ikke klarer å se hvordan han ønsker styrkeløft vist på TV istedenfor strongman, ja da må du ha fått magnesium i øya.
Selv for en person uten kjennskap til hverken styrkeløft eller strongman, vil dette være helt åpenbart.

Hadde intensjonen hans vært det du beskriver, ville vinklingen vært en annen. Det er styrkeløft VS strongman det i stor grad gjelder. Latterlig

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #249 : 13. september 2008, 01:21 »
Håper dette ikke er ment seriøst Huh

Håper ikke du er seriøst nå Shocked
Siders på frie(ere) tøyler og ekstremt tunge vekter = en uslåelig kombinasjon.

Nå får vi heldigvis sjansen til å se Siders all out i strongman, gleder meg  >Cheesy

Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget kubein

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 806
  • Honnør: 316
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 806

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #250 : 13. september 2008, 01:27 »
Ett annet moment, er hvilken effekt det å få eksponert strongman på TV2 har, for styrkeidrettene samlet. Det er ikke mange steder man får trent strongman i landet. Vil det ikke skape større interesse for generell styrketrening, vektløfting, styrkeløft og kroppsbygging?

Jeg har ikke tall på hvor mange jeg har møtt som ikke trener, som spør om Arild Haugen og prater om NSM eller VPC 07/08. Å se dette på TV vet jeg gjør at mange starter å løfte i en eller annen form. Hvor mange, vet jeg ikke, men det er merkbart.

jeg tror alle er tjent med å ha strongman på TV2. Så får de som ikke liker premissene, heller se på mulighetene til å skape sitt eget alternativ

Utlogget kubein

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 806
  • Honnør: 316
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 806

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #251 : 13. september 2008, 01:29 »
Håper ikke du er seriøst nå Shocked
Siders på frie(ere) tøyler og ekstremt tunge vekter = en uslåelig kombinasjon.

Nå får vi heldigvis sjansen til å se Siders all out i strongman, gleder meg  >Cheesy



Du har desverre en litt forvridd virkelighetsoppfatning. Enten av Siders, eller av effekten av doping på utøvere som allerede er på ett ekstremt høyt nivå.

Dette er gitt at Siders er ren. Noe han kan være. Resultatene hans er jo langt unna de sterkeste i historien.

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #252 : 13. september 2008, 01:40 »
Nja, vi får nå se!

Allerede har Siders hevdet seg i Arnolds, strongmans premier league stevne. Så jeg tror han har gode sjanser. Ekstremt gode sjanser!  Cool


Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget kubein

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 806
  • Honnør: 316
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 806

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #253 : 13. september 2008, 01:48 »
Nja, vi får nå se!

Allerede har Siders hevdet seg i Arnolds, strongmans premier league stevne. Så jeg tror han har gode sjanser. Ekstremt gode sjanser!  Cool




Uten tvil! Han er allerede rå i tunge stevner som Arnolds, og kan nok med trening bli god i WSM-stevner også. Selv om det nok er i blytunge stevner som Arnolds han er laget for, og vil satse mest på. Vi får se ja Smiley Men Savickas, han tror jeg nok er regnet som historiens sterkeste også om 5 år til. Hvem vet Smiley

Likevel synes jeg det er litt synd hvis Siders dropper IPF. Det er noe av sjarmen , at folk fra WPO, IPF, vektløfting og strongman kan konkurrere mot hverandre på Arnolds. Blir bra show og mye diskusjoner om det Smiley

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #254 : 13. september 2008, 01:57 »
I grunn synes jeg det er greit at han vil rendyrke seg som strongman. Han er jo på et veldig bra strongman nivå styrkemessig, trenger bare å trene bra med øvelser og mye mer variert.
Har lest at han er treningspartner med Phil Phfister(?), nå kan de samkjøre treningene enda mer og det tror jeg Siders vil få mye igjen for. Jeg vil tro Siders er et større talent enn Phil. Phil har jo vunnet WSM, derfor tror jeg Siders er i stand til å gjøre det.

Muligens har du rett, Savickas kan slå Siders enda noen år...
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!