Skrevet av Emne: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show  (Lest 83638 ganger)

Utlogget Kengdal

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 237
  • Honnør: 220
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 237

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #225 : 12. september 2008, 17:35 »
Hahaha!  Norsk supperåd inviterer til årsmøte.  Det skinner fort gjennom kven som er for og mot doping her. Er det noken som kjenner seg litt hårsåre for tida kanskje?
Ja det er nok noen som begynner å få høyere hårfeste, og miste litt hår her av ukjent grunn Grin
Passion trumps fucking everything!

Utlogget OleMartin..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 781
  • Honnør: 401
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 781

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #226 : 12. september 2008, 17:42 »

Vi vet at doping er et utbredt fenomen i idretter som sykling, friidrett, styrkeløft, vektløfting, fotball, sprangridning, svømming, langrenn, skiskyting og skyting, likevel blir flere av disse tilgodesett med timesvis av tv-tid hver uke på norske kanaler. Kanskje er det fordi mange av disse utøverne ikke bærer dopingbruken sin synlig på kroppen, kanskje er det fordi prestasjonene er så fjernt fra det vanlige folk prøver på at de ikke skjønner hvor absurd det de gjør faktisk er, eller så er det for mange utøvere som også er tilskuere og som holder kjeft, eller det er for mye penger i det til at noen tør å si fra. Ikke vet jeg.

Dersom noen ønsker å fjerne strongmansirkus, eller andre aktiviteter som blir assosiert med doping, fra tv kan de jo melde seg inn i lokalpolitikken og etterhvert komme seg i en posisjon der de kan fremme lovforslag og utøve makt på en måte som er forenlig med demokrati, og ikke bruke journalisters manglende kritiske sans til å henge ut dem man ikke liker?





lurer på om han forfattern som starta denna diskusjon om han i det hele tatt tenkte på detta føre han kom med den merkelige kritikken sin!

Utlogget Rapture

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 208
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 208

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #227 : 12. september 2008, 17:56 »
Fordi de ikke er ham?



Jeg mener CYC er helt fantastisk og uten like. Men allikevel så tror jeg flere norske strongmanutøvere er helt rene, fordi det finnes rett og slett personer som er født med naturlig styrke. Og når CYC klarer 5. plassen i en alder av 17 år, da tror jeg virkelig at det er flere som er rene også. Bare tenk hva folk kan prestere i en alder av 25 hvis de bare har mye medfødt.

Utlogget JohnAmund

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 893
  • Honnør: 124
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 893

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #228 : 12. september 2008, 18:05 »
Strongman er show, og det er eit "sirkus", med freaks. Kva dei puttar i seg er for meg revnande likegyldig, for dei presterar og leverar hvertfall. Eg sjølv likar å sjå på Strongman, men vél å heller trene/konkurrere i styrkeløft. Rett og slett fordi eg ikkje er eit talent på linje med CYC, og elskar å konkurere, so lenge eg vinn. Smiley
Og man kan ikkje skue under teppet at doping er mer utbredt i strongman enn i styrkeløft. Gjer man det, er man naiv. Og eg har desverre inga lyst til å utnytte meg av steroider eller liknande, så derfor vél og som eg gjer.

All respekt til dei som driv med strongman, det er utan tvil ein fantastisk prestasjon. Men når man ser Brian Siders, verdas beste styrkeløftar, få juling i WSM, då er det to ting som slår meg.
1. At motstandarane "trøkkar", og han ikkje, sidan dei vinn over han.
2. At dei andre er idiotar som ikkje deltek på sit styrkeløftarstemne, og sankar gull, heder og ære, sett at dei er dopingfrie.

(Siste der er på INGEN måte meint som direkte kritikk mot Skog, om nokon kunne tenke slikt.)
Min logg
▪██─────██▪
"There is no point in being alive if you cannot do the deadlift"
- Jón Páll Sigmarsson

Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #229 : 12. september 2008, 18:13 »
Haha, må trekke litt på smilebåndet når det blir påstått at folk ikke har hatt fremgang ved bruk av steroider.

Begynte å trene når jeg var 14år og på 4år økte jeg ca 100% i benken 60kg+ til 130kg noe jeg var storfornøyd med. De jeg kjenner som startet på boler brukte ca12mnd på og øke tilsvarende. En jeg trente med som bolet, kunne prestere å bomme på en vekt i mark en uke og komme tilbake for å dra 20kg mer neste. Vil like og se dette bli gjort uten dop.

Men er storfan av strongman, og så lenge det er like regler for alle må de gjøre som de vil for meg.
Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

Utlogget city

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 475
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 475

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #230 : 12. september 2008, 18:15 »
det er ikke noe heder å ære i styrkeløft, for ingen bryr seg om styrkeløft, om du vinner nm i styrkeløft i vett fremdeles ingen hvem du er... styrkeløft er kjeddelig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Alder: 21 Vekt: ca 112-117kg Høyde: 180cm

Benk: 155kg
Knebøy: 220kg
Markløft: 280kg

Utlogget OleMartin..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 781
  • Honnør: 401
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 781

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #231 : 12. september 2008, 18:20 »
uansett så skjønner jeg ikke hvorfor styrkeløftere klager over strongman stadig vekk og at alle er dopet..

driv med styrkeløft som dere gjør og kos dere med det,.. er vel kun 1 som jeg veit om som driver med styrkeløft som jeg veit om som også driver med strongman.. så jeg skjønner ikke hvorfor dere skal syte å klage sånn.. hold dere til deres egen sport å bruk energien på andre ting enn å sitte foran datan å syte

å de som driver med strongman får kose seg med det, er ikke verre enn det..

er ikke no vits å sammenligne de 2 sportene.. hvertfall ikke når det ofte ikke brukes styrkeløft regler i både markløft og knebøy konkuranser i strongman..

å hva er problemet egentlig da?

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #232 : 12. september 2008, 18:22 »
det er ikke noe heder å ære i styrkeløft, for ingen bryr seg om styrkeløft, om du vinner nm i styrkeløft i vett fremdeles ingen hvem du er... styrkeløft er kjeddelig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Non Plus Ultra

Utlogget Knut M

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 709
  • Honnør: 180
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 709

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #233 : 12. september 2008, 18:23 »
det er ikke noe heder å ære i styrkeløft, for ingen bryr seg om styrkeløft, om du vinner nm i styrkeløft i vett fremdeles ingen hvem du er... styrkeløft er kjeddelig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kloke ord. :Smiley

Utlogget OleMartin..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 781
  • Honnør: 401
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 781

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #234 : 12. september 2008, 18:28 »
Haha, må trekke litt på smilebåndet når det blir påstått at folk ikke har hatt fremgang ved bruk av steroider.

Begynte å trene når jeg var 14år og på 4år økte jeg ca 100% i benken 60kg+ til 130kg noe jeg var storfornøyd med. De jeg kjenner som startet på boler brukte ca12mnd på og øke tilsvarende. En jeg trente med som bolet, kunne prestere å bomme på en vekt i mark en uke og komme tilbake for å dra 20kg mer neste. Vil like og se dette bli gjort uten dop.

Men er storfan av strongman, og så lenge det er like regler for alle må de gjøre som de vil for meg.
regner med du sikter til det jeg skrev..

startet på boler??

da hadde du ett dårlig grunnlag for å bygge styrke blant annet. når du økte så dårlig på 4 år.

jeg tok selv 65 kg i benkpress når jeg begynte å trene i mars 1998..  å lille julaften 1998 da tok jeg 110kg.. å det eneste jeg hadde brukt ved siden av å spise brødskiver var en 1kg protein boks.. å i tillegg hadde jeg ikke trent hele juli den sommeren heller.

så det er no med genetikken for styrke å.. ikke bare hvor mye en putter i seg i form av jukse midler!

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #235 : 12. september 2008, 18:32 »
Det Raymond sier har jeg selv sett på lokale helter her. Trøkker i seg varer uten mål og mening, spiser like lite som et somaliabarn, fester 3dager i uken og klager over at de har dårlig fremgang.
Non Plus Ultra

Utlogget d4931

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 138
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 138

  • Level 19 sofaslask
Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #236 : 12. september 2008, 18:52 »
Det Raymond sier har jeg selv sett på lokale helter her. Trøkker i seg varer uten mål og mening, spiser like lite som et somaliabarn, fester 3dager i uken og klager over at de har dårlig fremgang.

Rune R. uten at jeg skal nevne noe mer? (Forsåvidt mange flere innen den "kretsen" også)  Grin

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #237 : 12. september 2008, 18:55 »
Andreas er en mann med sterk overbevisning. Jeg har sjelden møtt en person med en mer restriktiv/konsekvent holdning til doping en ham. En kan kanskje beskrive ham som en noe ensporet stabeis, men samtidig så både mener og står han for dette 100%. Enig eller ikke, jeg liker folk som har sterk karakter, og det har andreas. At det ikke skaffer ham så mange venner å være slik får nå så være.

Styrkeløfterne er jo litt hårsåre fordi de bedriver noe som den normale mannen i gata ikke har noe forhold til. Elendig tv er det også. Styrkeløft er det få som bryr seg om. Jeg opplever at mange styrkeløftere sutrer fordi de endlelig har blitt "dopfrie" og så er det ingen som bryr seg
Da er det jo trist at når de endelig har jobbet frem en ekstremt sunn holdning til doping ( i motsetning til før) så kommer det jammen noen dopede gutter fra strongmansirkuset og ikke bare hevder å være sterkest, men jammen er de dopet til opp etter ørene også. Bittert. På tv kommer de jammen i meg også!

Jeg må si at jeg ikke ser problemet når det gjelder dop og strongman. Alle står fritt til å trykke så mye de vil, og premissenene er i alle fall like for alle. Dette i sterk kontrast til det semi dopfrie styrkeløftmiljøet der en bare kan lure på hvem som driver med vekst og insulin og gud vet hva nytt som er på markedet i det skjulte.

Face it styrkeløft er under kappgang i popularitet og dårlig tv, strongman er artig tv full av dopede herremenn. At det nok står mer respekt av styrken til en ren styrkeløfter får være en annen skål.

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #238 : 12. september 2008, 18:58 »
Rune R. uten at jeg skal nevne noe mer? (Forsåvidt mange flere innen den "kretsen" også)  Grin


Blant annet kanskje Wink
Non Plus Ultra

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #239 : 12. september 2008, 19:27 »
Som tidligere nevnt... Til dere som rapporterer og vil ha tråden stengt.

Denne stenges ikke så lenge folk holder seg på den matta de er på nå. Så lenge det ikke er personangrep eller anklager mot enkeltpersoner, så er dette en legitim diskusjon.

Kanskje en av de mest aktuelle og stadig oppdukkende. Da tydeligvis viktig. Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!