Skrevet av Emne: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show  (Lest 89673 ganger)

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #270 : 13. september 2008, 13:33 »
Enig at man selvsagt ikke kan sammenligne prosentvis. Men la oss si at man f.eks kunne øke 10% i løpet av en periode på et år eller mer. Da gjør plutselig en 1000 kg løfter 1100 kg... Selv om det bare er synsing så kan jeg tenke meg at det er mulig.

Gloria in Excelsis Deo


Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #271 : 13. september 2008, 13:37 »
Enig at man selvsagt ikke kan sammenligne prosentvis. Men la oss si at man f.eks kunne øke 10% i løpet av en periode på et år eller mer. Da gjør plutselig en 1000 kg løfter 1100 kg... Selv om det bare er synsing så kan jeg tenke meg at det er mulig.

En annen måte å si det på er at jeg vil anta at rene topputøvere vil kunne få fantastiske økninger relativt til det de allerede løfter. Dvs at de er på et høyt nivå men vil kunne komme opp på et enda høyere nivå relativt raskt, og sannsynligvis på et høyere nivå enn det som ville være mulig på sikt uten dop. Igjen antakelser, men også basert på observasjoner av resultater som russere etc har gjort i testede kontra utestede stevner.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #272 : 13. september 2008, 13:39 »
Men nå har det seg jo slik at Siders ikke trenger mer styrke.

Dette minner meg om jentene som ikke vil trene hardt fordi de er redde for å bli for store, hehe.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget kubein

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 806
  • Honnør: 316
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 806

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #273 : 13. september 2008, 13:49 »
En annen måte å si det på er at jeg vil anta at rene topputøvere vil kunne få fantastiske økninger relativt til det de allerede løfter. Dvs at de er på et høyt nivå men vil kunne komme opp på et enda høyere nivå relativt raskt, og sannsynligvis på et høyere nivå enn det som ville være mulig på sikt uten dop. Igjen antakelser, men også basert på observasjoner av resultater som russere etc har gjort i testede kontra utestede stevner.


Av nysgjerrighet, har du noen eksempler på resultater gjort f.eks på russisk mesterskap kontro VM? har sett disse tidligere men husker ikke helt nøyaktig forskjellen.

Noe jeg lurer på, som kanskje noen her kan bekrefte/ avkrefte, er om en del av reduksjonen i styrke kommer av at de er på bånn egenproduskjonsmessig og rett og slett i tillegg bare har mistet muskelmasse i perioden de brukte for å "renske ut" systemet til testing?

Doping har jo en viss effekt på styrken via sentralnervesystemet, men ikke stor nok til at det kan forklare de reduskjonene jeg kan huske hos disse russiske løfterne. Styrkeøkningene ved dopingbruk ser man jo over tid ( og dette kommer vel primært av økt muskelmasse og større trykk i muskelen pga vann osv?), og ikke ved en 30 kilos økning i f.eks markløft etter tre dagers inntak av rosa piller.

Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #274 : 13. september 2008, 15:50 »

Sinnsyke økninger som ikke jeg har sett maken til gjennom tidene. Verken på kraftverket,harlds,gorillagym, flex eller Kaliber.

Jeg har ihvertfall trent på både haralds og kraftverket og det forundrer meg - men det kan hende at jeg har vært mer av typen som har fulgt med på andres progresjon Smiley Kom ihvertfall veldig tett innpå meg når jeg trente sammen med det ene eksempelet jeg fortalte om. Skal sies at fyren stilte reint i en konkurranse og at han etter å ha starta å trøkke stilte 8 eller 9kg tyngre mindre enn et år etter i en annen konkurranse, så han hadde formidabel fremgang på flere områder.
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Utlogget OleMartin..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 781
  • Honnør: 401
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 781

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #275 : 13. september 2008, 16:16 »
Hva om det er dopet som gjør at han klarer 420kg, kanskje han ville klart 300, 340 uten hvem vet??? Kroppen har en grense med dop og en grense uten.
Når det gjelder gener så er det nettopp det dopet manipulerer, enkelt har et høyre testosteron nivå enn andre og blir fortere sterk enn andre, men når kroppen har 100, 500, kanskje 2000ganger det naturlige nivået av Nandrolon så skjønner de aller fleste at gener blir nesten ubetydlig.
Jeg kjenner flere som har hatt en sinnsyk økning med dop, da snakker vi fra 120kg i benk til 160-180 på mindre enn 6mnd, de som er "rene" bruker lang tid på å øke fra 130-150kg og oppover, da snakker vi 10% økning på 6mnd+ og da er folk fornøyd og de som vet sannheten er imponert(dette er ikke styrkeløftere eller konkurranse utøvere dvs ikke teknikk og skjorte)

Det er snakk om å utvide utestengelsen fra 2 til 4år på doping da man mener at langtidsvirkning på de som gjør det riktig og har kunnskapen, vil kunne oppnå mer enn 4års resultat på spesielt styrke ved riktig bruk av dop kontra det å være "ren", og gitt samme vilkår vil man aldri være i nærheten av samme resultat uten dop.

Men som sagt jeg bryr meg ikke om Per og Pål løfter mer enn meg, men hvis de dør eller får alvorlige problemer med kroppen sin fordi de ikke forsto konsekvensene av hva de gjorde så synes jeg det er tragisk.........

fra 160-180 kg i benken og oppover a?

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #276 : 13. september 2008, 16:18 »
fra 160-180 kg i benken og oppover a?

Ingen som vet. Dopet slutter å virke på 180.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #277 : 13. september 2008, 16:32 »
regner med du sikter til det jeg skrev..

startet på boler??

da hadde du ett dårlig grunnlag for å bygge styrke blant annet. når du økte så dårlig på 4 år.

jeg tok selv 65 kg i benkpress når jeg begynte å trene i mars 1998..  å lille julaften 1998 da tok jeg 110kg.. å det eneste jeg hadde brukt ved siden av å spise brødskiver var en 1kg protein boks.. å i tillegg hadde jeg ikke trent hele juli den sommeren heller.

så det er no med genetikken for styrke å.. ikke bare hvor mye en putter i seg i form av jukse midler!

Dårlig? tja 130kg raw på 73kg kroppsvekt før fylte 18? vet ikke hvor dårlig det er, kommer jo litt ann på kroppsvekt også da. brukte heller ikke så lang tid til 110kg ca 1,5-2år.
Men poenget mitt var jo det att de få(heldigvis) jeg kjenner/vet hvem er, som har bolet seg har hatt explosiv økning etter at de begynte på det.
Er fullt klar over at man må ha godt kosthold og god trening for å få full nytt av doping også, men er gjort mange studier som viser at man får langt bedre resultater ved å dope seg i tillegg.
Genetikk har en god del og si, men dersom du ikke løftet mer enn 65kg i 1998 i en alder av ca 17år virker det da ikke som genetikken din var av den beste heller.
Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #278 : 13. september 2008, 17:40 »
Sitat fra: teletubbi104 på I dag kl. 11:34
siders er flink til å stå i ro og løfte vekter. savickas er enda flinkere til dette.
phil phister er en mye mer allsidig atlet en siders,ikke bare bøy,benk og mark.

å si at siders garantert vinner wsm bare han får bruke så mye dop han vil er jo idioti.
tviler på at han har alt som skal til. men at han hadde blitt sterkere er helt klart.


Siders er sterkest men kan ikke vinne verdens sterkeste mann tittelen?!  rofl
Verdens mest allsidige styrkeatlet burde vel da heller tittelen vært.

Dersom du mener Phil Phister er best av de tre nevnte herremenn er du vel selv en idiot!


siders er sterkest i benk,bøy og mark og ikke mer enn det. også rimelig sterk i press.
nevnte phister fordi han er en mere allsidig atlet når det kommer til maks styrke og utholdenhet. altså en som ligger høyere på lista på wsm.
mariusz pusianovski har alt,ikke samme maks styrken som siders i de 3 store men mye mer utholden og allsidig. kort sagt en mye bedre styrkeatlet.

nå er jo siders fleskefeit fordi han driver med styrkeløft og kun trenger og tenke på og løfte tungt.
når han nå skal satse på strongman og nødvendigvis gå ned 20-30% i fett så tror jeg mye av den maks styrken forsvinner,hn får tll gjengjeld mer utholdenhet og kan da kansje hevde seg mer i konker som wsm.kansje tillogmed komme til finale og ikke bli listefyll på kvaliken.


Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #279 : 13. september 2008, 17:42 »
Siders er sterkest men kan ikke vinne verdens sterkeste mann tittelen?!  rofl
Verdens mest allsidige styrkeatlet burde vel da heller tittelen vært.

Dersom du mener Phil Phister er best av de tre nevnte herremenn er du vel selv en idiot!


dessuten så er jeg sterkere enn deg så det så Smiley
face 2 face...

Utlogget OleMartin..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 781
  • Honnør: 401
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 781

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #280 : 13. september 2008, 17:43 »
Dårlig? tja 130kg raw på 73kg kroppsvekt før fylte 18? vet ikke hvor dårlig det er, kommer jo litt ann på kroppsvekt også da. brukte heller ikke så lang tid til 110kg ca 1,5-2år.
Men poenget mitt var jo det att de få(heldigvis) jeg kjenner/vet hvem er, som har bolet seg har hatt explosiv økning etter at de begynte på det.
Er fullt klar over at man må ha godt kosthold og god trening for å få full nytt av doping også, men er gjort mange studier som viser at man får langt bedre resultater ved å dope seg i tillegg.
Genetikk har en god del og si, men dersom du ikke løftet mer enn 65kg i 1998 i en alder av ca 17år virker det da ikke som genetikken din var av den beste heller.
vekt er en viktig ting ja og høyden kiloene er fordelt på.

hehe, hadde akkurat fylt 17år og veide 68kg.. men når kroppen reagerte mye raskere på treninga i form av vekt økning og styrke økning enn de andre jeg trente med som var like gammle så har det no med at jeg bygger lettere styrke enn de..! uansett åssen en vrir på det.. for vi trente likt alle sammen..

husker forøvrig detta som om det var i går..  


Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #281 : 13. september 2008, 19:01 »
65 kilo benkpress som 17 år med 68 kilo kroppsvekt er veldig, veldig bra synes nå jeg da. Klarte selv 65 kg første gang jeg prøvde da jeg var 17-18 år men jeg veide vel godt over 100 kilo da.
Hehe, har en fetter som jeg har trent litt sammen med, han begynte da han var 15 år, cirka 90 kilo og helt utrent, etter 2 måneder tok han 100 kilo...  Shocked
Ikke verst, men han er bygd som en Kodiak bjørn da.

PS: Hvor mye tok du i bøy og mark første gangen Ole Martin? Første gang jeg prøvde et "ordentlig" markløft var vel når jeg var 19, tok 150 så vidt jeg husker. Ødela ryggen året etter (dyttet bil, ble litt ivrig, "knekk" og skiveutglidning, instant spy), så jeg har dessverre ikke kommet så mye lengre (heldig hvis jeg drar 180-190 den dag i dag, men har som sagt ikke trent mark da).  Angry

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #282 : 13. september 2008, 21:36 »
Dette er har tatt rimelig bra av.

ALLE vet at en person på steroider vil være sterkere en hvis han ikke var på de, ellers ville ingen ha brukt dem Smiley

Garrantert vil en rein løfter bli sterkere på steroider en uten. En annen ting som kommer inn i bildet er "steroide-gener". Noen blåser seg opp som bare rakkern mens andre igjen får mindre effekt. De fleste som har dårlig økning på steroider han nok som Apoco sier enten: trent benk og curl samt festet hardt i helgene og levd på boller og brus. En annen mulig ting er dårlige "varer" og eller dårlige gener for muskel/styrkeøkninger i utgangspunktet.

En annen ting som jeg vil spørre folket om er: Tror dere ikke det finnes noen virkelig gode styrketalent  bla noen av gutta i strongman? Er det ikke mulig at en person heller vil satse strongman en styrkeløft og samtidig ha like gode gener som en toppklasses styrkeløfter? Det virker som det er alment utbredt at strongmen er "dopere" som er sterke bare pga ett eventuelt steroide bruk?

Talenter finner vi innen alle sjangere, men tydeligvis ikke innen strongman?  what

Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget Mr Benkpress

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 224
  • Honnør: 1010
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 224

  • Trying is the first step towards failure
Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #283 : 13. september 2008, 21:42 »

En annen ting som jeg vil spørre folket om er: Tror dere ikke det finnes noen virkelig gode styrketalent  bla noen av gutta i strongman? Er det ikke mulig at en person heller vil satse strongman en styrkeløft og samtidig ha like gode gener som en toppklasses styrkeløfter? Det virker som det er alment utbredt at strongmen er "dopere" som er sterke bare pga ett eventuelt steroide bruk?

Talenter finner vi innen alle idretter, men tydeligvis ikke innen strongman?  what

Då vil eg utfordre deg til å nevne en person i som deltar internasjonalt i strongman, som du er villig til å vedde 10 000 av dine egen kr på at aldri har brukt steroider??
"Alexander the Great,
His name struck fear into hearts of men,
Alexander the Great,
Became a god amongst mortal men."






Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Norgesmester!

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #284 : 13. september 2008, 21:50 »
Då vil eg utfordre deg til å nevne en person i som deltar internasjonalt i strongman, som du er villig til å vedde 10 000 av dine egen kr på at aldri har brukt steroider??

Du leser det du vil lese din kjøttdeig Grin
Jeg skriver at finnes det ingen talenter innen strongman? Samtlige hadde vært møkka dårlige innen styrkeløft?
Savickas og kokokokokiiloyev er to gode tilfeller i mine øyne. Her i norge kan jeg nevne Olaf Dahl og Carl Yngvar Christensen. Var ikke også Frank Nagy styrkeløfter? Vet ikke hva han har løftet.
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!