Skrevet av Emne: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show  (Lest 88080 ganger)

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #315 : 14. september 2008, 15:25 »
Litt av "sjarmen" med strongman er at hver enkelt gjør det de vil. Ønsker enkelte å ta snarveier (feks bruke prestasjonsfremmende midler) så er det mulig. Hver enkelt tar sine egne valg. Alle konkurrerer på de premissene de selv ønsker.

Denne friheten er noe av det som gjør strongman til en slik vakker "aktivitet". Ikke dopede utøvere kan dermed slå dopede utøvere i øvelser, og dermed være et godt bevis på at man kan prestere bra selv om man ikke er dopet.

Dette må vel være ett av de merkeligste innleggene jeg har lest på forumet noen gang.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Biffboy

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 651
  • Honnør: 488
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 651

  • THE WIENER TAKES IT ALL - PØLSE POWER
Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #316 : 14. september 2008, 15:46 »
Til Hellbouncer: Hvorfor bry seg om hva alle andre gjør?

Til Diddelubetongmannen: Takk for komplimentet Grin Men hvorfor var innlegget så merkelig?
No time to talk - it's Farmers walk!                                                                                                                                                        

Kristiansand Strongteam

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #317 : 14. september 2008, 15:58 »
alle strongmen har jo muligheten til å bevise at de er dopingfri ved å melde seg inn i NSF, akkurat som CYC! Hvorfor utnytter de ikke denne muligheten? Er de virkelig så redde for å bli norgesmestere/verdensmestere i styrkeløft når de har muligheten? Og om de virkelig ikke kan fordra strykeløft trenger de ikke konkurere engang...

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #318 : 14. september 2008, 16:10 »
alle strongmen har jo muligheten til å bevise at de er dopingfri ved å melde seg inn i NSF, akkurat som CYC! Hvorfor utnytter de ikke denne muligheten? Er de virkelig så redde for å bli norgesmestere/verdensmestere i styrkeløft når de har muligheten? Og om de virkelig ikke kan fordra strykeløft trenger de ikke konkurere engang...

Helt greit dette - med unntak av at CYC var medlem i NSF før han begynte å konkurrere i strongman.

Men ... hvorfor i all verden skal en strongmanutøver melde seg inn i NSF om ikke han ønsker å konkurrere i styrkeløft?
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget Rapture

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 208
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 208

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #319 : 14. september 2008, 16:11 »
Helt greit dette - med unntak av at CYC var medlem i NSF før han begynte å konkurrere i strongman.

Men ... hvorfor i all verden skal en strongmanutøver melde seg inn i NSF om ikke han ønsker å konkurrere i styrkeløft?

Fordi de visstnok må bevise ovenfor Norges folk at de er rene. Tåpelig? ja.

Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #320 : 14. september 2008, 16:11 »
Helt greit dette - med unntak av at CYC var medlem i NSF før han begynte å konkurrere i strongman.

Men ... hvorfor i all verden skal en strongmanutøver melde seg inn i NSF om ikke han ønsker å konkurrere i styrkeløft?

Fordi noen karer på forumet vil det!  Grin

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #321 : 14. september 2008, 16:12 »
alle strongmen har jo muligheten til å bevise at de er dopingfri ved å melde seg inn i NSF, akkurat som CYC! Hvorfor utnytter de ikke denne muligheten? Er de virkelig så redde for å bli norgesmestere/verdensmestere i styrkeløft når de har muligheten? Og om de virkelig ikke kan fordra strykeløft trenger de ikke konkurere engang...
Denne var bra! Og hvis arrangørene av strongman virkelig er seriøse mtp. antidoping så kan man egentlig kreve at utøvere skal være medlem av et idrettslag tilknyttet NIF. Spørsmålet er dog hvor mye man kan bli testet hvis man aldri stiller opp på konkurranser eller organiserte treninger innen den idretten man knytter seg til Smiley Styrkeløft er imidlertid svært nærliggende sport og et slags samarbeid kunne kanskje blitt gjennomført, men dette er nok i fåtallets av arrangørene sine interesser.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Rapture

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 208
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 208

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #322 : 14. september 2008, 16:14 »
Fordi noen karer på forumet vil det!  Grin

HahaXD

Utlogget Hellbouncer

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #323 : 14. september 2008, 16:24 »
Til Hellbouncer: Hvorfor bry seg om hva alle andre gjør?


For å vite om rene utøvere kan slå dopede, som du skriver.
Die trying

Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #324 : 14. september 2008, 16:33 »

ALLE vet at en person på steroider vil være sterkere en hvis han ikke var på de, ellers ville ingen ha brukt dem Smiley



Der har du hele poenget med tråden. Tror ikke flertallet av oppegående folk tror NSM utøverne ikke har talent, er jo ufattelig mange som boler seg uten å være i nærheten styrken de har. Men ingen skal komme og fortelle at boler ikke fungere, har man dårlige resultater med dop hadde de vært værre uten.

Forøvrig bryr det meg fint lite at folk doper seg i en konkuranse der det er likt for alle(er storfan av strongman), men å ikke være åpen/nekte for det er mye det samme som å jukse siden man høster ære fra folk som er naive nok til å tro at de er rene.
Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

Utlogget Biffboy

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 651
  • Honnør: 488
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 651

  • THE WIENER TAKES IT ALL - PØLSE POWER
Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #325 : 14. september 2008, 16:33 »
alle strongmen har jo muligheten til å bevise at de er dopingfri ved å melde seg inn i NSF, akkurat som CYC! Hvorfor utnytter de ikke denne muligheten? Er de virkelig så redde for å bli norgesmestere/verdensmestere i styrkeløft når de har muligheten? Og om de virkelig ikke kan fordra strykeløft trenger de ikke konkurere engang...

Det er sant at man kan melde seg inn i NSF for å da kunne bli testet. Men hvorfor i alle dager melde seg inn i et forbund som man ikke er interessert i å konkurrere i? Man melder seg da ikke inn i noe bare for å melde seg inn?

For min del er det TOTALT uaktuelt å konkurrere i styrkeløft da jeg synes at det virker skikkelig kjedelig og trist å drive med den idretten...

Jeg kommer aldri til å bli verken kretsmester/norgesmester/verdensmester i styrkeløft eller strongman, men konkurrer iblant i strongman fordi det er fantastisk gøy! Om enkelte har behov for å "bevise" at de er rene kan man såklart melde seg inn i NSF, men om man er medlem i NSF eller hvilket som helst annet forbund i regi av NIF, så beviser da det ingenting. En person som er medlem i et forbund under NIF kan bli testet, men om personen ikke er aktiv i det forbundet er det da meget liten sjanse for at man da skal kunne bli testet.

En signatur på et papir og medlemskap i et forbund i regi av NIF beviser ikke automatisk at man er dopingfri.... Det at man ikke er tatt i doping beviser like mye at man er dopingfri.
No time to talk - it's Farmers walk!                                                                                                                                                        

Kristiansand Strongteam

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #326 : 14. september 2008, 16:47 »
Jeg kommer aldri til å bli verken kretsmester/norgesmester/verdensmester i styrkeløft eller strongman, men konkurrer iblant i strongman fordi det er fantastisk gøy! Om enkelte har behov for å "bevise" at de er rene kan man såklart melde seg inn i NSF, men om man er medlem i NSF eller hvilket som helst annet forbund i regi av NIF, så beviser da det ingenting. En person som er medlem i et forbund under NIF kan bli testet, men om personen ikke er aktiv i det forbundet er det da meget liten sjanse for at man da skal kunne bli testet.
...men på den andre side så tror jeg nok ADN hadde vært til stede på NSM hvis alle utøverne hadde hatt antidoping-kontrakt med f.eks. NSF. Det er jeg knallsikker på Smiley ADN ønsker ikke bare ren idrett - de ønsker også å ta så mange de kan ta. Hvis de har testing på klubben min så kan de teste alle som er inne på lokalet om de er mosjonister eller aktive styrkeløftere. Så hvis arrangørene av strongman hadde krevd medlemskap i klubb tilknyttet NIF så er jeg sikker på at de hadde fått dopingtester inn i strongman. Jeg tør vedde på det Smiley
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Biffboy

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 651
  • Honnør: 488
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 651

  • THE WIENER TAKES IT ALL - PØLSE POWER
Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #327 : 14. september 2008, 17:00 »
For å vite om rene utøvere kan slå dopede, som du skriver.

Klart rene utøvere kan slå dopede utøvere. Den enkelte utøver vet selv om man er ren eller ikke.

Har man problemer med at man muligens må konkurrere mot dopede utøvere, bør man kanskje heller ha fokus på seg selv og ikke hva andre gjør? (evt kan man finne en "ren" idrett  konkurrere i som feks. styrkeløft :Smiley eller delta på konkurranser der det blir foretatt testing, som for eksempel Jærens sterkeste mann)

Har man fortsatt problemer med at at noen man konkurerrerer mot muligens kan ha dopet seg så er kanskje ikke strongman en aktivitet man bør konkurrere i?
No time to talk - it's Farmers walk!                                                                                                                                                        

Kristiansand Strongteam

Utlogget Biffboy

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 651
  • Honnør: 488
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 651

  • THE WIENER TAKES IT ALL - PØLSE POWER
Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #328 : 14. september 2008, 17:06 »
...men på den andre side så tror jeg nok ADN hadde vært til stede på NSM hvis alle utøverne hadde hatt antidoping-kontrakt med f.eks. NSF. Det er jeg knallsikker på Smiley ADN ønsker ikke bare ren idrett - de ønsker også å ta så mange de kan ta. Hvis de har testing på klubben min så kan de teste alle som er inne på lokalet om de er mosjonister eller aktive styrkeløftere. Så hvis arrangørene av strongman hadde krevd medlemskap i klubb tilknyttet NIF så er jeg sikker på at de hadde fått dopingtester inn i strongman. Jeg tør vedde på det Smiley

Ser absolutt poenget ditt her. Og kan godt hende at ADN hadde stilt opp om deltakerne hadde vært medlemmer i forbund som er underlagt NIF...

Men realiteteten er nok at strongman aldri vil få status som "idrett", strongman er show og sirkus der den sterkeste vinner...

Vet noen forresten om CYC ble testet etter sin deltakelse på NSM 08? Tar det som en selvfølge at han ble testet av ADN (og at han såklart testet negativt)...
No time to talk - it's Farmers walk!                                                                                                                                                        

Kristiansand Strongteam

Utlogget Leifbjørn

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 594
  • Honnør: 171
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 594

  • Jau
Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #329 : 14. september 2008, 17:07 »

Har man problemer med at man muligens må konkurrere mot dopede utøvere, bør man kanskje heller ha fokus på seg selv og ikke hva andre gjør?

Har man fortsatt problemer med at at noen man konkurerrerer mot muligens kan ha dopet seg så er kanskje ikke strongman en aktivitet man bør konkurrere i?

Så ein rein utøvar skal berre akseptere at han taper fordi han ikkje vil dope seg?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!