Skrevet av Emne: Martins loggbok  (Lest 52459 ganger)

Utlogget Pitbull1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 680
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 680

Sv: Martins loggbok
« #570 : 25. januar 2007, 18:06 »
Det er det som er kjiipt me kondis trening. Jo bedre tider på 3000meteren, jo mindre løfter du, og lettere blir du.

Da jeg gikk inn i Kavaleriet, var kroppsvekten 79Kg. Alle fysiske tester var topp untatt 3000 meteren (1430) ( jeg gav alt i alle testene, for da trodde naive lille meg, at da får jeg den tjenesten som jeg ønsker meg!!!) Så feil kunne en ta.

Rett inn i Storm troppen. Løping hver dag. Minimum 8km, men kunne lett være oppe i ett par mil. ( vi var så heldige å få en tropps leder ,som hadde tjenestegjordt i fremmed legionen )
Mangen tunge øvelser ( 75 netter i telt, og ditto med mat )

Så etter 2 mnd på trandum var 79kg kroppsvekt, skrumpet til 68. Men 3000meteren ble løpt på 12min. Vekten fortsatte nedover 5 mnd`er 63kg. Sprang da Rekord løpet mitt på 10,07!!!! Prøvde også ett marathon løp.... ( noe jeg aldri ville drømt om i dag :-)


Og på dimme testen sprang jeg 3000meteren på 14,30. Med fullt militært utstyr ( boots, gru, våpen og VERNE MASKA PÅ!!!! )
Kan jo nevne at han SYKE befalet vårt kjørte samme løp, på rett over 12min!!

Nå har da heldigvis kiloene kommet tilbake ( 95kg, men på vei ned til 90, på Nm)

Så hør på kloke ord fra Lumbago. Kom deg inn i "treningstroppen", la noen andre stå som statuetter foran Sonja og Mette Mareritt.

Kan og nevne at Åge Berntsen, var på trandum når jeg var der: Han var da ca 80kg! Skal si at sjokket var stort, da jeg møtte på han i NM Sandnes for noen år siden ( i pluss 125klassen )
Lykke til med videre løfting  Smiley

Utlogget MartinW

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 093
  • Honnør: 78
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 093

Sv: Martins loggbok
« #571 : 26. januar 2007, 08:55 »
Gøy med aktivitetet i loggen. Cheesy
Gårsdagens:

Markløft:
60x8
100x6
130x5
160x3
180x3x8

Chins:
5x5

Rygghev:
3x15

Mage:

Kommentar: Ok, økt. Sliter med grepet på disse såpeglattene stengene, og har heller ikke magnesium. 180kg er akkurat i grenseland før stanga begynner å rulle ut.
Er spent på hvordan det blir å gå over til normale stenger igjen, vil tro grepet har blitt betydelig bedre siden det krever litt ekstra å holde igjen.
Tenkte egentlig å kjøre tungt i går, men siden jeg ikke hadde drareimer/riflet stang og magnesium utsetter jeg tung mark på ubestemt tidspunkt.

kødder du ? 3000 kan du jo gå på 17 min..

Mulig du kan det, men jeg hadde kanskje klart det på 17 minutter om jeg hadde en illsint pittbull i hælene.
Men er ikke uten grunn at jeg har begynt å trene kondisjon. Sånn som kondisen har vært i det siste har det vært ett slit bare å reise seg fra en stol. (ok, litt satt på spissen da)  Grin

Det er det som er kjiipt me kondis trening. Jo bedre tider på 3000meteren, jo mindre løfter du, og lettere blir du.

Da jeg gikk inn i Kavaleriet, var kroppsvekten 79Kg. Alle fysiske tester var topp untatt 3000 meteren (1430) ( jeg gav alt i alle testene, for da trodde naive lille meg, at da får jeg den tjenesten som jeg ønsker meg!!!) Så feil kunne en ta.

Rett inn i Storm troppen. Løping hver dag. Minimum 8km, men kunne lett være oppe i ett par mil. ( vi var så heldige å få en tropps leder ,som hadde tjenestegjordt i fremmed legionen )
Mangen tunge øvelser ( 75 netter i telt, og ditto med mat )

Så etter 2 mnd på trandum var 79kg kroppsvekt, skrumpet til 68. Men 3000meteren ble løpt på 12min. Vekten fortsatte nedover 5 mnd`er 63kg. Sprang da Rekord løpet mitt på 10,07!!!! Prøvde også ett marathon løp.... ( noe jeg aldri ville drømt om i dag :-)


Og på dimme testen sprang jeg 3000meteren på 14,30. Med fullt militært utstyr ( boots, gru, våpen og VERNE MASKA PÅ!!!! )
Kan jo nevne at han SYKE befalet vårt kjørte samme løp, på rett over 12min!!

Nå har da heldigvis kiloene kommet tilbake ( 95kg, men på vei ned til 90, på Nm)

Så hør på kloke ord fra Lumbago. Kom deg inn i "treningstroppen", la noen andre stå som statuetter foran Sonja og Mette Mareritt.

Kan og nevne at Åge Berntsen, var på trandum når jeg var der: Han var da ca 80kg! Skal si at sjokket var stort, da jeg møtte på han i NM Sandnes for noen år siden ( i pluss 125klassen )
Lykke til med videre løfting  Smiley

Skal ikke la kondistreningen gå ut over løftinga, det er heller ment som ett positivt suplement.
Spiser som en hest, og tjenesten er stort sett ganske behagelig med visse unntak selvfølgelig.
Var heldig og kom i ett kompani som har mindre vakter og øvelser enn de andre (støttekompaniet) så har det ganske optimalt i forhold til trening.
Det kompaniet majoriteten av min kontigent kom inn vil vel komme oppe i 50 feltdøgn og 40 vaktdøgn(!), mens jeg vil havne på rundt 15 feltdøgn og 10 vakter. Cheesy
Hadde jeg kommet i det andre kompaniet hadde jeg nok ikke orket å trent i det hele tatt, og hadde nok kommet tilbake tynn og svak.
Rekrutten var vel det eneste harde sånn sett, da var det aldri tid og overskudd til trening.
Har også klart å gå opp noen kilo i kroppsvekt i tiden jeg har vært her, og styrken har vel i hovedsak gått oppover i benkpress, og stabilt i bøy/mark.

Å løpe 3000m på 14,30 KTS m/ vernemaske har jeg ingen ambisjoner om;D
Tror faktisk at en bedre kondis vil slå positivt ut på løftinga siden jeg med økt utholdenhet har overskudd til å trene bedre/mere.
Er mere en teori jeg ønsker å teste ut.
Andreas H. trener vel også masse utholdenhet, og det ser ikke ut som om han har tatt noen skade av det.
Men som sagt så er det bare ett "prøveprosjekt", målet er utvilsomt å bli så god styrkeløfter som overhode mulig.

Takk for lykkeønskninger, ønsker deg det samme. Smiley
Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget OddbjørnS

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 107
  • Honnør: 151
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 107

Sv: Martins loggbok
« #572 : 26. januar 2007, 09:08 »
17 min på 3000 er jo en respektabel tid...  Gå
"Don't open the gates! Who the hell needs a wooden horse of that size?"
-Unknown inhabitant of Troy

Utlogget MartinW

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 093
  • Honnør: 78
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 093

Sv: Martins loggbok
« #573 : 27. januar 2007, 09:58 »
Gårsdagens:

Knebøy nakke m/stopp:
20x12
60x10
90x8
100x6
105x5 (x3)

Benkpress, smalt grep:
20x15
50x12
80x10
90x8
90x7

Pushdown taug:
40x12 (x3)

Kommentar : Ingenting var spesielt lett selv om det er lettdag i alt. Har vel noe med innstillingen å gjøre. Når man går til trening, og tenker at i dag blir det bare kos så mister man noe av piffen.
Men uansett grei økt. Smiley

17 min på 3000 er jo en respektabel tid...  Gå

Seff Wink
Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget MartinW

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 093
  • Honnør: 78
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 093

Sv: Martins loggbok
« #574 : 30. januar 2007, 21:43 »
Er på kurs på Rena denne uka så blir lite tid til å trene når vi holder på til 8 i kvelden.
Hadde ikke tid til å trene i går, men fikk lurt inn en økt i dag faktisk..

Benkpress:
20x15
50x12
80x10
100x6
110x3
130x2 (hadde kanskje hatt en til inne)
120x3
110x3 (x6)

Dips:
1x8
1x4 + 30kg (x3)

Dipsen var veldig lett på de første repsene, men siden jeg har vektene festet i ett taug så begynner  de å disse fram og tilbake, og da blir det fort en utfordring.

Pushdown:
2x12

Ok, økt. Smiley
Skal prøve å få lurt inn flere treninger denne uka, men kan bli vanskelig med kurset.
Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget JSE

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 255
  • Honnør: 351
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 255

  • Sett deg ikke urealistiske mål, tren sikkert!
Sv: Martins loggbok
« #575 : 30. januar 2007, 22:27 »
Fin benkpress. Ser ut som du klarer holde en grei form der inne slik at du ikke har tapt altfor mye når du "slipper ut"

Regner deg som en av favorittene i klasse 90 ved Jr-NM i år om du stiller, god plassering i 100 også Smiley

Konkurrerende utøver i Styrkeløft for Ganddal AK

Knebøy: 315,0kg
Benkpress: 222,5kg
Markløft: 290,0kg

Beste total: 817,5kg

Treningslogg
Løfterprofil

www.ganddalak.no

Utlogget MartinW

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 093
  • Honnør: 78
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 093

Sv: Martins loggbok
« #576 : 31. januar 2007, 10:22 »
Fin benkpress. Ser ut som du klarer holde en grei form der inne slik at du ikke har tapt altfor mye når du "slipper ut"

Regner deg som en av favorittene i klasse 90 ved Jr-NM i år om du stiller, god plassering i 100 også Smiley

Ja, har vært heldig sånn sett.. kunne ha vært mye verre både med tanke på lite motivasjon og litt tid til trening.
Har vært heldig og påvirket mange andre både på rommet, og folk i troppen til å trene så da blir det ekstra press.

Gleder meg til å begynne å løfte på stevne igjen, men har ingen bestemte ambisjoner med det første.
Gøy å fått en grei plassering på jr-nm iallfall, men har ikke bestemt meg for hvilken klasse jeg skal løfte i. Mest sannsynlig -100
Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget MartinW

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 093
  • Honnør: 78
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 093

Sv: Martins loggbok
« #577 : 31. januar 2007, 21:24 »
Mage: 3x15
Rygghev: 2x12

Knebøy:
20x15
60x10
100x6
120x5
140x3
160x3 (x2)
140x3 (x2)

Hantelcurl:
15x10
22x8 (x2)
20x8

Konsentrasjonscurl:
12x15 (x2)

Kommentar: Hadde ikke noe belte i bøy i dag så ble litt amputert. Når sant skal være sagt så brukte jeg belte på de tyngste settene, men det av den tynne smale typen som er like anvendelig som ett buksebelte.
Oppvarmingen var tung, men bra trykk på arbeidssettene noe som ofte er tilfelle.
Ellers kjørte jeg færre sett enn planlagt grunnet de forbaska smertene som jeg plages med i den ene leggen av og til.
Funderte i dag på om smertene kan utebli om jeg legger om stilen litt, men dette skal jeg  se på senere.
Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget MartinW

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 093
  • Honnør: 78
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 093

Sv: Martins loggbok
« #578 : 21. oktober 2007, 19:19 »

Nesten ett år siden jeg har skrevet noe her, men etter å ha vært med på RM føler jeg for å komme med noen ord. Hvorvidt det blir comeback
på dagbokskrivingen er uvisst dog.
Hadde ikke noen form for oppkjøring opp i mot RM egentlig, men ble så jeg "slengte meg med" likevel som ett mellomledd mot jr-nm.
Alltid artig å treffe igjen alle løftekompisene, og ikke minst se hvor man ligger an i landet løftemessig.
Siden jeg ikke hadde anledning til å natte over på Røros så ble det lite søvn natta i forveien, faktisk så lite at jeg ikke var spesielt
trøtt når jeg starta opp i 5 tia fra Steinkjer. (hadde vel ikke rukket å kommet i den dypeste søvnfasen)
Forsøkte å snu om døgnet med å stå opp klokka 8 fredag morgen, men det hjalp dessverre svært lite. Jobba til 22 på fredagen, og følte faktisk en tanke tretthet i halv 11 tida, men fikk selvfølgelig ikke sove.
Ble også sulten etterhvert så da ble det opp og kjøre til nærmeste døgnåpne bensinstasjon for innkjøp av kveldsmat (potetgull og snickers).
Men man sover vel normalt ikke allverden før ett stevne likevel så det har vel ikke så fryktelig mye å si tenker jeg.

Innveiinga gikk som forventet med 92,5kg, men de forsvinner fort dersom jeg velger å løfte i -90 på jr-nm.
Første øvelse knebøy er den som jeg som alltid er mest spent på, og forsåvidt den eneste øvelsen jeg kan få litt nerver av i forkant.
At jeg aldri hadde prøvd drakten jeg skulle løfte med var heller ikke noen fordel, ei heller at vi fra steinkjer ikke hadde med noen coach, og faktisk løftet etter hverandre.
Det ble faktisk så mye stress på slutten at det ikke ble noe oppvarmingsløft med utstyret på. Hadde ett forsøk på 200kg, men da gled vektene av på den ene siden (var iallfall på god vei) så med litt tidspress så gambla jeg på at det gikk greit.
Åpna også ganske lett på 215kg som egentlig ikke var spesielt lett, men som kom opp greit og godkjent. Neste forsøk på 225kg likeså, men med stramme knebind (surret selv) og mere fart ned så hadde det nok godt relativt lett vil jeg tro.
Sto over siste, og valgte heller å surre Kristian som måtte kvalifisere seg til jr-nm.

Benkpress ble det faktisk heller ikke allverden til oppvarming med utstyret på, med unntak av ett løft med en høy kloss, men går som regel greit siden skjorta ikke er spesielt trang.
Ble stående med 150kg som er greit nok, bomma på 155 som ville ha vært tangering med ingen big deal med benken egentlig.
Siden jeg ikke hadde særlig ambisjoner for stevne så ble også løftingen litt deretter, og psyka meg egentlig ikke særlig opp på noen løft.

Markløft ble jeg stående med 250kg som var svintungt egentlig, kunne kanskje klart 2,5kg mere den dagen, men er fornøyd nok.

Ellers var det ett meget bra stevne som holdt en meget høy standard. Tydelig at Røros har lagt ned mye arbeid i forkant for dette stevnet!
Har iallfall ikke noe negativt å komme med, bare positivt å melde om alt. Speaker, skivepåsettere og ikke minst klubbkamerat Oddbjørn
som sørget for det tekniske noe som absolutt må sies å være en suksess.

Kjempeartig også å treffe igjen gamle styrkeløftkompiser som Egil/Expedite som alltid er hyggelig og behjelpelig, og Trond fra Oslo SK, og ikke minst alle de andre løfterne som man treffer kanskje bare 1-2 ganger i året.
Einar Gilberg var selvfølgelig også i hundre både høyt og lavt, artig kar som vanlig.
Det at det er så masse hyggelige folk i vår kjære idrett er nok absolutt en stor motivasjon for å komme på stevner å løfte også.

Må også si jeg ble imponert av Namsosingene, 3stk juniorløftere som jeg knapt har hørt om, og som heller ikke har trent spesielt lenge, og alle tre åpner på 260 i mark! Og ikke minst var de tilsvarende like gode i de to andre øvelsene. Disse vil jeg tro vi vil se mere til i tiden framover for her er det snakk om talenter  utenom det vanlige.
Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Martins loggbok
« #579 : 21. oktober 2007, 19:26 »
Bra gjennomført, spesielt når jeg leser om oppladningen din 2thumbsup
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Lars,

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 599
  • Honnør: 124
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 599

Sv: Martins loggbok
« #580 : 21. oktober 2007, 21:13 »
Nå må du kjøpe deg en skikkelig bøy og markdrakt å begynne trene med de No no, du har anlegg for å løfte mye mere Wink

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Martins loggbok
« #581 : 22. oktober 2007, 23:29 »
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget MartinW

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 093
  • Honnør: 78
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 093

Sv: Martins loggbok
« #582 : 23. oktober 2007, 00:53 »
Bra gjennomført, spesielt når jeg leser om oppladningen din 2thumbsup


Takk for det Cheesy Skal forsøke å være mere seriøs mot jr-nm. Tongue

Nå må du kjøpe deg en skikkelig bøy og markdrakt å begynne trene med de No no, du har anlegg for å løfte mye mere Wink

Ja, hadde vært gøy det! Har en altfor stor centurion jeg skal sy inn stroppene på så det kan bli litt spennende. Alle sier jo at den er mye bedre enn superior.
Drakt i markløft hadde jo egentlig også vært gøy, men har inntrykk av at det er lite å hente på det med smal stil, men om det så hadde vært 5-10kg så hadde det jo vært verdt det seff.


Hehe, er nok neppe tilfellet. Utrolig hvordan ett bilde kan lyve. Egil/Expedite kalte meg tynn hele stevnet selv om jeg ikke vil påstå at magen skulle tilsi det.Cheesy
Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Martins loggbok
« #583 : 23. oktober 2007, 00:56 »
Ikke vær så seriøs på NM da, blir fort gull av slikt  Grin

Er vel kanskje ikke så ufortjent, så sterk som du er nå  Cheesy

Vanskelig å hente mindre enn 10 kg på en markdrakt  Wink
Dumt å gi bort et gull av den grunn
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Tingeling

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 623
  • Honnør: 85
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 623

Sv: Martins loggbok
« #584 : 23. oktober 2007, 01:09 »
Bra gjennomført RM, lykke til med de siste ukene før j-NM  Smiley


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!