Skrevet av Emne: Martins loggbok  (Lest 52453 ganger)

Utlogget MartinW

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 093
  • Honnør: 78
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 093

Sv: Martins loggbok
« #585 : 23. oktober 2007, 01:14 »
Ikke vær så seriøs på NM da, blir fort gull av slikt  Grin

Er vel kanskje ikke så ufortjent, så sterk som du er nå  Cheesy

Vanskelig å hente mindre enn 10 kg på en markdrakt  Wink
Dumt å gi bort et gull av den grunn

Med deg, Bakke og kanskje ett par til 650+ karer i klassen så ville vel gull/medalje vært litt optimistisk, men artig læll!

Bra gjennomført RM, lykke til med de siste ukene før j-NM  Smiley

Takker for det  Cheesy
Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Martins loggbok
« #586 : 23. oktober 2007, 07:17 »

Men han karen i gult i bakgrunnen-han er grov.  En av de største bøytalentene i Norge-inklusive Randen.  Synd han er lat.
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Martins loggbok
« #587 : 23. oktober 2007, 12:36 »
Med deg, Bakke og kanskje ett par til 650+ karer i klassen så ville vel gull/medalje vært litt optimistisk, men artig læll!


Dersom du kjører uten utstyr også i knebøy har jeg en sjanse på å matche totalen din  Grin
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget JSE

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 255
  • Honnør: 351
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 255

  • Sett deg ikke urealistiske mål, tren sikkert!
Sv: Martins loggbok
« #588 : 23. oktober 2007, 20:33 »
Drakt i markløft hadde jo egentlig også vært gøy, men har inntrykk av at det er lite å hente på det med smal stil, men om det så hadde vært 5-10kg så hadde det jo vært verdt det seff.

Jeg vant sikkert 25-30 kg på drakten klassisk. Metal Deadlifter med innsydde stropper, fantastisk drakt.
Husker jeg hadde meget lett 250 Jr-NM 2004, mens 225 på julestevnet noen uker etter var bly.

Meget bra RM Martin, snakkes på NM Wink

Konkurrerende utøver i Styrkeløft for Ganddal AK

Knebøy: 315,0kg
Benkpress: 222,5kg
Markløft: 290,0kg

Beste total: 817,5kg

Treningslogg
Løfterprofil

www.ganddalak.no

Utlogget MartinW

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 093
  • Honnør: 78
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 093

Sv: Martins loggbok
« #589 : 19. november 2007, 01:56 »
Junior NM 2007!

Var syk en uke i forkant av stevnet, og på onsdag og torsdag vurderte jeg seriøst om det var noe vits å løfte i det hele tatt.
Hadde i utgangspunktet ikke tenkt å være med på jr-nm, men med press fra flere hold så ble det til at jeg slengte meg med siden jeg er sisteårs junior, og at det generelt er gøy å være med.
Oppkjøringen var så som så, og beslutningen om å bli med ble tatt 6-7 uker før så det ble ikke noe fast program, og heller fokus på å beherske knebøydrakten som ble ferdig innsydd 1,5 uke før stevnet, stor takk til Roy B. som fiksa det.
Hadde kun en trening med den før NM, og da gikk knapt 220 med ett nødskrik egentlig, men det var nok sikkert fordi jeg tok det for rolig ned.

Som om det ikke var nok med ny drakt og sykdom så måtte jeg også ned ett par kilo noe som viste seg å være overraskende enkelt.
Dagen før stevnet spiste jeg like mange måltider som vanlig, men spiste meg bare ikke helt mett, og om natta sov jeg med plastikkposer på som viste seg å være ett genialt triks.

Veide kun 88,5kg på tom mage lørdag noe som betydde en relativt stor frokost.
Innveiinga gikk greit kun 89,0kg og det uten at jeg gjorde allverden for å gå ned så blir nok i -90 en stund, åpningsvektene ble satt til
215 - 145 - 235 altså relativt lavt siden jeg ikke visste hvordan formen var.
Oppvarmingen på knebøy gikk veldig greit med overraskende bra trykk hele veien, må også nevnes at jeg aldri har hatt så lite nerver både på og i forkant av ett stevne.
Grunnen var nok simpelthen at ambisjonene var lave så det ble i hovedsak å løfte for å se hvor mye jeg var god for der og da, og ferdig med det.
Samtidig må det nevnes at jeg hadde en utmerket hjelper/coach nemlig den ivrige pingle som virkelig kan sine saker, og da føles det generelt mye bedre, og med en skikkelig oppkjøring, samt uten sykdom så hadde det nok blitt bra perser tenker jeg.

Siste oppvarmingsløftet uten utstyr var 160kg, og første og eneste med var på 200kg som faktisk føltes som det tyngste av alle jeg tok pussig nok.
Åpningsløftet på 215kg var lett, og Lars meldte 227,5 som var enda lettere (endelig begynner jeg å få til utstyret i bøy), 240 på siste var langt i fra noe maksløft, men siden jeg ikke var dyp nok så ble det underkjent og ble stående med 227,5 som er 17,5kg unna pers fra våren i fjor.
Hadde jeg fått ett par forsøk til så ser jeg ikke på 250 som umulig i det hele tatt så når jeg kommer opp på en brukbar rawstyrke på 190-200 igjen så bør 250 være en grei vekt med utstyr.

Benkpress har det heller ikke vært særlig progresjon på, grei åpning på 145, sjev utretning på 152,5 og bom på samme vekt i siste forsøk, og stående med 145 som er 10kg unna pers.

I markløft ble det forsøkt med litt taktikk for å lukte på 3.plassen, men med så elendig løfting i de to første så ble det altfor hardt så ble stående med kun åpningsløftet på 235 som ga en sammenlagt på 610kg og en 4.plass.
Men angrer ingenting på at jeg løftet for det var ett kjempeartig stevne, og uten Lars sine eminente coacheevner så hadde det nok blitt mye mindre sammenlagt, så tusen takk Lars!

Bakke var forøvrig sinnssykt bra, og var totalt overlegen i klassen, og det er utvilsomt vel fortjent!
Ellers var det vanvittig mye bra løfting å se, tydelig at nivået går oppover og det er kjempemessig for sporten.

Som vanlig gøy å treffe igjen styrkeløftkollegaer fra hele landet, så sier tusen takk for en kjempefin helg, og ikke minst en stor takk til Odin SK som nok en gang arrangerer ett kjempebra stevne.
Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget piralf

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 139
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 139

Sv: Martins loggbok
« #590 : 10. november 2008, 13:17 »
oppdatering?? Grin

Utlogget MartinW

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 093
  • Honnør: 78
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 093

Sv: Martins loggbok
« #591 : 11. november 2008, 11:52 »
oppdatering?? Grin
.
Hehe, da har jeg lest gjennom hele dagboka fra side 1 for å se hvordan utviklingen har vært. Tenkte å begynne å logge igjen etterhvert, men time will show Smiley
Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget Store Mage

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 725
  • Honnør: 120
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 725

  • SDVV SC
Sv: Martins loggbok
« #592 : 11. november 2008, 12:02 »
Kan opplyse at Martin er i kjempeform 
Sølv NM benkpress 2011 og 2012
Stevneperser: 255 - 180 - 230

Konkurrerende utøver - styrkeløft - Røros SK



Utlogget piralf

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 139
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 139

Sv: Martins loggbok
« #593 : 11. november 2008, 13:18 »
ja vi vente på oppdatering Grin Grin Grin

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!