Skrevet av Emne: Er dette bra nok?  (Lest 692 ganger)

Utlogget Buldosern

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 16
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 16

  • Face the pain!
Er dette bra nok?
« : 14. september 2008, 17:46 »
Heisann,

Lurte på om noe kunne hjelpe meg litt i gang med litt seriøs trening/kroppsbygning.

Alder: Jeg er 16 år
Høyde: 187cm
Vekt: 85kg
Hvor lenge du har trent: Har trent fotball siden jeg var 6 år, sluttet nå nylig med fotball ettersom jeg begynte og fokusere litt mer med Kickboxing som jeg nå har gått på i 2år, tenkte nå og begynne med litt kroppsbygning.
Helsetilstand, evt. sykdommer: Jeg vil si jeg er i ganske god form, har veldig bra kondis og har drevet med litt styrke trening (uten vekter/maskiner) i 2år.
Ditt spørsmål: Jeg bestemte meg i sommer for og begynne skikkelig med kroppsbygning, vil se noen forandringer. Og jeg vet at ting tar tid Tongue Men det er jeg forberedtpå. Lurer bare på om det er noe av det jeg driver med som trenger forbedringer. Jeg trener Kickboxing 2 ganger i uka, Tirsdag (kl.20-22) og Torsdag (kl. 17-19) og jeg trener vekter hjemme Mandag (før Kickboxing trening) og Torsdag (Før kickboxing trening) og lørdag. Da får jeg greit med hvile mellom hver økt. Jeg prøver og spise hver tredje time. Til frokost spiser jeg 2-3 brødskiver med leverpostei/brunost/makrell i tomat og 2-3 glass med melk. På skolen spiser jeg enten niste med noe av det samme som jeg har til frokost eller kylling som jeg kjøper på butikken + vann. Når jeg kommer hjem er det middag hvor det går som oftest på fisk/kjøttkaker og poteter/lapskaus eller kylling. Spiser også mye frukt, bananer osv før trening og etter trening, appelsiner går det mye på også. Så er det kveldsmat, da går det på 2 brødskiver og 2 knekkebrød med noe av det pålegget jeg har til frokost + melk, masse melk Cheesy Sånn foregår det mandag-fredag, lørdag og søndag går det på brødskiver som mellom måltider og ofte noe god mat som Taco til middag:P
Bruker et bra treningsprogram som jeg synes er greit, trener for det meste overkropp ettersom beina mine er ganske godt trena men overkroppen er mer normal:P Vil ha både bli sterkere og få mer synlige muskler. Har god tid så stresser ikke med dette ettersom jeg har mye annet og gjøre også:P

Så spørsmålet mitt: Er dette greit? Må jeg gjøre store endringer i kosthold og trening? Eller virker dette greit? Var på helsestudio og fikk hjelp av en fyr som jobbe der med treningsprogram, altså de 3 gangene i uka jeg trener med vekter, men fikk ikke noe kostholds program. Men er dette bra nok?Tongue Kan hende dette er et dumt spørsmål, men lurer på om jeg vil oppnå resultater?

Mvh Sondre Cheesy
18 år
185cm
85kg
100kg raw benkpress
140kg raw markløft
100kg raw knebøy (Har sliti litt med dårlig kne men det kommer seg)
Trent i et par år nå

Utlogget Morph

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 75
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 75

Sv: Er dette bra nok?
« #1 : 14. september 2008, 17:48 »
Ok, off-topic.. Prøv å del opp innlegget ditt i avsnitt nestegang, slik at det blir enklere og mer motiverende å lese igjennom. Wink

Utlogget CRZA

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 39
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 39

Sv: Er dette bra nok?
« #2 : 14. september 2008, 20:54 »
Hvis det er deg på bildet, så synes jeg at du gjør alt veldig bra =p

Utlogget Inspiration

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 92
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 92

Sv: Er dette bra nok?
« #3 : 14. september 2008, 20:59 »
Finn deg noen klare mål! Jeg ser ikke om du vil deffe/mer markert eller rett og slett få mer muskler.

For å bli markert: tren kardio
For å bli større: SPIS SPIS OG TREN! Train, eat sleep repeat!

Så sett deg noen klare månders mål.. 1mnder, 2mnder osv.. Hva d skal løfte i de forskjellige øvelser/ gå ned/opp i vekt;) og vær aktiv her på TF:) Så ordner alt seg vettu!
trene?

Vekt: 90kg ca:(
Høyde: 175cm

Mål for Sommeren 2012
90--> 75-80kg og en sommerform?!?

Treningslogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114636.0

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!