Skrevet av Emne: Noen som har erfaring med Open Office?  (Lest 2509 ganger)

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Noen som har erfaring med Open Office?
« : 16. september 2008, 10:54 »
Vel, topic sier igrunn det meste - noen som har erfaringer, gode eller dårlige, med Open Office? Har liten interesse av å betale det jeg mener er blodpris for Microsoft Office da man kan gratis laste ned Open Office gratis.

Skjønt, skal Open Office være et alternativ må det jo ha ca de samme mulighetene som Microsoft sitt produkt, og det må være kompatibelt med de dokumentformatene Microsoft benytter seg av. Jeg har lest hva Open Office er og kan benyttes til, men vil gjerne høre hva brukere synes.

Så, noen som mener og synes noe om dette og som ønsker å ytre noen meninger? Smiley

NB! For de som ikke vet hva Open Office er kan man lese følgende: Great software
OpenOffice.org 2 is the result of over twenty years' software engineering. Designed from the start as a single piece of software, it has a consistency other products cannot match. A completely open development process means that anyone can report bugs, request new features, or enhance the software. The result: OpenOffice.org 2 does everything you want your office software to do, the way you want it to.  Easy to use
OpenOffice.org 2 is easy to learn, and if you're already using another office software package, you'll take to OpenOffice.org 2 straight away. Our world-wide native-language community means that OpenOffice.org 2 is probably available and supported in your own language. And if you already have files from another office package - OpenOffice.org 2 will probably read them with no difficulty.  and it's free
Best of all, OpenOffice.org 2 can be downloaded and used entirely free of any licence fees. OpenOffice.org 2 is released under the LGPL licence. This means you may use it for any purpose - domestic, commercial, educational, public administration. You may install it on as many computers as you like. You may make copies and give them away to family, friends, students, employees - anyone you like.


Her kan man laste ned Open Office gratis: http://no.openoffice.org/

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Prodigy92

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 450
  • Honnør: 202
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 450

Sv: Noen som har erfng med Open Office?
« #1 : 16. september 2008, 10:56 »
Personlig synes jeg open office er elendig, men som gratis program er det jo bra. Vi bruker det på skolen, men de som vil kan bruke Word hvis de vil. Du kan jo laste ned ulovlig hvis du ikke er imot slikt da? Tongue Bedre brukergrensesnitt osv på word, og designemessig ligger open office langt bak!

Open office er jo lagd slik at det er kompatibelt med Word, slik at du får åpnet .doc, .xsl osv. Tror ikke open office støtte de nye word formatene .docx og .xslx osv, men det finne vel noen lette convertere for det!

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Noen som har erfaring med Open Office?
« #2 : 16. september 2008, 11:01 »
Personlig synes jeg open office er elendig, men som gratis program er det jo bra. Vi bruker det på skolen, men de som vil kan bruke Word hvis de vil. Du kan jo laste ned ulovlig hvis du ikke er imot slikt da? Tongue Bedre brukergrensesnitt osv på word, og designemessig ligger open office langt bak!

Open office er jo lagd slik at det er kompatibelt med Word, slik at du får åpnet .doc, .xsl osv. Tror ikke open office støtte de nye word formatene .docx og .xslx osv, men det finne vel noen lette convertere for det!

Takker utdypende og godt svar - honnør for at du tok deg tid til å svare. Er enig i design og det kan virke som om oppsettet mtp funksjoner ikke er helt likt heller. Tror nok nesten det blir å skaffe seg Microsoft sitt produkt istedet jeg... Smiley

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Hardrock_ram

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 463
  • Honnør: 114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 463

  • verdens beste ting er kake
Sv: Noen som har erfaring med Open Office?
« #3 : 16. september 2008, 11:08 »
på hvilken måte er det elendig?

inntil nylig var det jo nesten helt likt grensesnitt som i office. office 2007 har riktignok forandret seg ganske mye.

Greit nok, det er et kjedelig grensesnitt uten spensitge blåfarger, men til gjengjeld er det støtte for flere formater, og mulighet til å lagre dokumenter som pdf. Kan ikke se poenget med å betale masse for office fra MS når det bare er å laste ned openoffice gratis og begynne å bruke det med en gang. Prøv det i det minste, før du kjøper MS office.

Utlogget Suzuki- babe

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 40
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 40

Sv: Noen som har erfaring med Open Office?
« #4 : 16. september 2008, 11:15 »
Hei, bruker Open Office jeg også, og jeg skriver ganske mye på data, (tar en bachelor i ergoterapi, med mappeinnlevering ca 1 gang pr mnd.) Openoffice er veldig likt word på alle måter og har alle funksjoner, men noen kan være gjemt på et annet sted enn Word, så i begynnelsen blir det litt leting, men det fikser du nok lett Smiley

Og så slipper man å betale ei krone uten å stjele, noe som passer både meg og samvittigheten min perfekt! Wink
-Hondababen, 26 år.

Kjører SUZUKI GSXR 750, K6 Smiley

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Noen som har erfaring med Open Office?
« #5 : 16. september 2008, 11:16 »
på hvilken måte er det elendig?

inntil nylig var det jo nesten helt likt grensesnitt som i office. office 2007 har riktignok forandret seg ganske mye.

Greit nok, det er et kjedelig grensesnitt uten spensitge blåfarger, men til gjengjeld er det støtte for flere formater, og mulighet til å lagre dokumenter som pdf. Kan ikke se poenget med å betale masse for office fra MS når det bare er å laste ned openoffice gratis og begynne å bruke det med en gang. Prøv det i det minste, før du kjøper MS office.

Greit med noen argumenter for og imot her, og det er alltid bra med noen meningsutvekslinger. Sitter og roter litt med Open Office Writer og må si at det er ganske likt MS sitt tilsvarende "program". Skal prøve dette litt, men det er mulig jeg benytter meg av et kurant tilbud studenter får på MS Office. Overkant av 550kr for full programvare kan være et alternativ hvis jeg ikke har sansen for Open Office etter en stund. Da får man et lisensiert produkt og ikke en piratkopi med de problemer den slags kan medføre. Smiley

Hei, bruker Open Office jeg også, og jeg skriver ganske mye på data, (tar en bachelor i ergoterapi, med mappeinnlevering ca 1 gang pr mnd.) Openoffice er veldig likt word på alle måter og har alle funksjoner, men noen kan være gjemt på et annet sted enn Word, så i begynnelsen blir det litt leting, men det fikser du nok lett Smiley

Og så slipper man å betale ei krone uten å stjele, noe som passer både meg og samvittigheten min perfekt! Wink

Ok, greit å høre hva andre mener om programmet også. Takk til dere begge - honnør gitt. Smiley

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget d386yv

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 279
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 279

Sv: Noen som har erfaring med Open Office?
« #6 : 16. september 2008, 11:22 »
Hvis du bare skal skrive (altså bare bruke word varianten i open office) kan du ta en titt på Latex. Overlegent alt annet på dokumenter. Krever litt mer tilvenning, men du har til gjengjeld full kontroll over dokumentet. Og designmessig blir dokumentene mye stiligere.

Kjekt med OpenOffice er også muligheten til å eksportere direkte til pdf uten å kjøpe konverterings modul.

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Noen som har erfaring med Open Office?
« #7 : 16. september 2008, 11:36 »
Hvis du bare skal skrive (altså bare bruke word varianten i open office) kan du ta en titt på Latex. Overlegent alt annet på dokumenter. Krever litt mer tilvenning, men du har til gjengjeld full kontroll over dokumentet. Og designmessig blir dokumentene mye stiligere.

Kjekt med OpenOffice er også muligheten til å eksportere direkte til pdf uten å kjøpe konverterings modul.

Hva er Latex? Er det en tilleggspakke som må lastes ned til Open Office? Har liten kjennskap til dette temaet og må dermed stille en del spørsmål. Smiley

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Goophy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 878
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 878

Sv: Noen som har erfaring med Open Office?
« #8 : 16. september 2008, 16:48 »
Latex er et "programmeringsspråk" for å generere fin layout på dokumenter.

http://www.latex-project.org/intro.html
Maksløft: Markløft: 52,5kg (med belte og reimer i smith).

Utlogget Spartacus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 367
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 367

  • BIBAMUS ... MORIENDUM EST!
Sv: Noen som har erfaring med Open Office?
« #9 : 20. september 2008, 08:41 »
OpenOffice skal akkurat ha kommet i versjon 3 ... på engelsk (norsk er vel "rett rundt hjørnet").

Har du sett på og vurdert "wordpad" ? ...
(Start - kjør - skriv wordpad og trykk enter)

har fulgt med alle windowsversjonen fra dag 1 ... den er ganske enkel, men kan være bra nok for mange ... hvis en lagrer dokumentene i .rtf format skal alle de andre (store) programmene klare å åpne dem.
HABEAS CORPUS

Utlogget lotten2k

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 89
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 89

  • imba
Sv: Noen som har erfaring med Open Office?
« #10 : 20. september 2008, 09:07 »
Og så slipper man å betale ei krone uten å stjele, noe som passer både meg og samvittigheten min perfekt! Wink

Trur du er den eneste som får dårlig samvittighet av å stjele fra Microsoft ;P


OT: Open Office er helt fair. Men Microsoft Office er i en helt annen klasse for seg selv.
øyvind

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!