Skrevet av Emne: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show  (Lest 89457 ganger)

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #555 : 17. september 2008, 15:24 »
Sitat
Joda, han har vel det, men jeg ble også litt provosert av alle utsagn rundt det etiske i dette. NRK hadde jo en program serie om et narkomant par, altså en slags reality basert rundt folk som misbruker ulovlige substanser for åpen gate, ville ikke dette være ekstremt moralt og etisk forkastelig i så tilfelle etter ADN's logikk?! Og da i tillegg på den eminente statskanalen!
Det greiene NRK sender fungerer ikke akkurat som en glamorisering av det glade liv på plata. Ingen som sitter å ser på dette på tv'en har lyst til å bli narkiser.
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #556 : 17. september 2008, 15:26 »
Det greiene NRK sender fungerer ikke akkurat som en glamorisering av det glade liv på plata. Ingen som sitter å ser på dette på tv'en har lyst til å bli narkiser.

Nå kommer du med antagelser igjen Geir M Grin
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget kubein

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 806
  • Honnør: 316
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 806

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #557 : 17. september 2008, 15:29 »
Hva slags praktisk erfaring har egentlig noen av folka i ADN med mennesker som bruker/ har brukt steroider?

Farlig i traffikken? Banker familiemedlemmer?

Har de noen gang tenkt å bli tatt seriøst?

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #558 : 17. september 2008, 15:31 »
Nå kommer du med antagelser igjen Geir M Grin
Haha, jeg legger meg fullstendig flat :p
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget Rapture

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 208
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 208

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #559 : 17. september 2008, 15:48 »
Hva slags praktisk erfaring har egentlig noen av folka i ADN med mennesker som bruker/ har brukt steroider?

Farlig i traffikken? Banker familiemedlemmer?

Har de noen gang tenkt å bli tatt seriøst?

Problemet er at mange faktisk tar det seriøst, rett og slett fordi de tror alt som blir sagt til dem. Tragisk ja...

Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #560 : 17. september 2008, 15:54 »
Det er ikke snakk om glamorisering, men om prinsippet rundt å vie folk som misbruker ulovlige substanser Tv tid og lage underholdning, eller i hvert fall tidtrøyte av det.
Tror ikke akkurat alle som ser VPC har lyst til å bli bolemonster heller da, bare for å vende på mynten så å si. Det verste er jo at utøverne i VPC ikke gjør noe ulovlig heller, uansett om de er dopet eller ei, så selv om mitt eksempel (ja, det var på spissen, men det må til for å fremme et poeng noen ganger) kanskje ikke kan fungere som direkte paralell så er nok "narko serien" enda mange hakk verre da disse substansene og bruken av dem faktisk er straffbar og en del av et vannvittig mye større problem enn steroider noen gang kommer til å være.

PS: Igjen, jeg er imot doping, tvil ikke på det, men ADN og især Bull Hansen's retorikk er litt malplassert, en beskyldende finger har skap liv og røre før og hvis målet er å ta et oppgjør med doping i denne sporten burde tonen ved inngangen i debatten være litt mer snill og fokusert. Den holdningen med "Du er stor og sterk og ikke feit, ergo er du dopet" er veldig gammel og fryktelig urettferdig. Ja, noen her i verden og Norge er dopet men slettes ikke alle, tror jeg vet om tre karer som jeg vet helt sikkert bruker doping men de er alle hobbyløftere (dog han ene drev med styrkeløft før, sluttet vel sikkert for 10 år siden).

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #561 : 17. september 2008, 22:06 »
Dette er vel den eneste debatten noensinne på tf som startet med en avisartikkel og sluttet med en tv-debatt! Smiley Virker som at temaet er utdebattert, og alle har sluttet å slenge med leppa, og heller tatt opp hantlene igjen. Wink

Utlogget buajoa

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 556
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 556


Utlogget Johannes Doperen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 151
  • Honnør: 52
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 151

  • GET BIG - HAVREGRYN!
Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #563 : 18. september 2008, 17:37 »
Bullegutten skulle strket ut "BLID" i Sterk, Blid og dopingfri.
Etter å ha sjekket styrkeløft.no ser jeg at han burde strøket ut "STERK" også.

Men dopingfri tror jeg at han var!! Smiley
I don't care if I die young, as long as the coffin is big!

Utlogget BAs

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 426
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 426

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #564 : 18. september 2008, 22:11 »
Bullegutten skulle strket ut "BLID" i Sterk, Blid og dopingfri.
Etter å ha sjekket styrkeløft.no ser jeg at han burde strøket ut "STERK" også.

Men dopingfri tror jeg at han var!! Smiley
Vel, han hadde over 300 i mark som liten guttunge. Det kvalifiserer til sterk nok etter min standard.

Ellers synes jeg alle parter fikk frem sine synspunkter på en grei og rydig måte uten å bli useriøse. De representerte sine organisasjoner på en god måte.

...... siden Egil har gitt utrykk for at han har et lite horn i siden til OSK kan jeg jo fortelle at Andreas også har vært OSK-løfter Grin
Medlem av OSKs styrketrimlag

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #565 : 18. september 2008, 22:24 »
lite horn i siden til.... Ikke nødvendig å blande den saken inn i dette, Bjørn. Men men.

Jeg har hatt et kjempebra forhold til de aller fleste løftere og nesten alle klubbene jeg har besøkt og fått lov til å trene i. Smiley

At osk valgte å være kukete i steden for greie når jeg spurte om å få låne et par skiver hos dem gjorde liten praktisk forskjell for meg. En tekstmelding til en annen klubb løste saken greit.

Det er holdningene og oppførselen jeg reagerer på, ikke at jeg måtte spørre annet sted. Wink Etterlyse klare holdninger hos andre, men velge å være vrange selv. tsk tsk tsk

Utlogget BAs

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 426
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 426

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #566 : 18. september 2008, 22:34 »
Enig eller ikke i innhold osv. Uansett synes jeg dere alle representerete kraftsport/-idrett/-underholdingmiljøet (stryk det som ikke passer) på en god måte.

Medlem av OSKs styrketrimlag

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!