Skrevet av Emne: Treningspille?!  (Lest 18076 ganger)

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Treningspille?!
« : 17. september 2008, 20:33 »
http://www.klikk.no/helse/trening/article301455.ece

Sett at denne pillen har noe som helst rot i virkeligheten; kjenner at jeg blir skikkelig provosert. Nå skal man liksom ikke yte noe for å bli veltrent? Resultater bør man få når man har jobbet for noe, ikke når man ligget henglengt på sofaen! Denne pillen bør aldri komme på markedet.

Det er min mening. Hva er din?

Utlogget noobicius

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 301
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 301

  • Alder: 22 Vekt: 75 kg 1RM benk: 97,5kg
Sv: Treningspille?!
« #1 : 01. oktober 2008, 00:55 »
Dette har jeg ingen stor tiltro til.
Men om det skulle kommet på markedet, så kan det umulig ha alle fordelene som man får ved trening, og så lenge denne pillen ikke har det er det null verdt.
Hva skjer f.eks men sener og ledd? Og ikke minst trener man ikke bare fysisk, man trener jo mentalt også, det å kunne tilegne seg evnen til å presse seg... hmm
Det er ikke bilen du kjører det kommer ann på, men armen som henger ut av vinduet=)

Utlogget Hellbouncer

Sv: Treningspille?!
« #2 : 01. oktober 2008, 01:15 »
Litt av poenget med treningen er vel å komme seg ut av sofaen.
Die trying

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Treningspille?!
« #3 : 01. oktober 2008, 01:30 »
Jeg er sikker på at vi vil få se denne pillen en eller annen gang. De er uansett på det stadiet at de tester på rotter. Jeg regner med at de vil teste denne på større organismer som f.eks aper, og til slutt etter å ha observert evnt bivirkninger osv over noen år, eller til og med hele dyrets levetid, og nok dyr til å kunne trekke en slutnng, begynne testingen på mennesker.

Så kommer jo de moralske aspektene ved en slik pille. La oss si at den er totalt ufarlig, og helt uten bivirkninger. Er det virkelig noe som burde hindre alle mennesker fra å spise den? De som ikke trener vil komme i bedre form enn de var, selv om de ligger på sofaen, mens de som faktisk trener mye vil komme i ENDA bedre form. Det viste jo forskningsresultatene på rotter så langt, at rottene som trente hadde en 77% bedre fremgang i forhold til da de trente uten pillen.

Hos rottene som IKKE trente økte utholdenheten med 44%.  Dette viser jo at det er de som trener mye som får absolutt mest igjen for det, så jeg tviler på at balansen mellom de som trener og de som ikke trener ville forandret seg så mye.

Det står jo ikke så mye om hvilken effekt det har på muskelbygging, da det er litt vansklig å sette rotter på et hardt styrketreningsregime, men om man da antar at tallene ser noenlunde like ut som ved kondisjonstrening, så er det vel egentlig bare bra? Vi som trener vil fortsatt se mye bedre trent ut enn de som ikke trener. Resultatet er vel i beste fall at menneskeheten blir generelt sunnere og mer muskulløse..at vi på en måte rykker opp mange hakk som menneskehet hva helse angår. Om pillen er fantastisk, så sier jeg go for it. At den faktisk ER det, stiller jeg meg meget tvilende til.
Sa brura

Utlogget AjaxX

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 676
  • Honnør: 137
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 676

Sv: Treningspille?!
« #4 : 01. oktober 2008, 01:36 »
http://www.forskning.no/artikler/2008/august/190556

- Den nylig publiserte ”treningspille”-studien testet ikke alle de kjente fordelene ved trening. En slik pille kan ikke vurderes som erstatning for trening, sier amerikansk forsker

Referanse:

Narkar et al., AMPK and PPARб Agonists Are Exercise Mimetics, Cell 134, 1–11, 8. august 2008. DOI 10.1016/j.cell.2008.06.051.
Trenigs/bilde logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=58975.0

Løft:
ML 1x180kg RAW
BP 3x130kg
KB 1x182,5kg Belte

It burns it rips it hurts, they make you bleed your turn
The chance of a lifetime, how does it feel to be alive?

Your greatest glory is not in never falling, but in rising every time you fall.

Utlogget S-E Hansen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 31
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 31

  • Man Power :D
Sv: Treningspille?!
« #5 : 01. oktober 2008, 19:35 »
det der hørtes bare latterlig ut - treningspille WTF?
 det er noe som ik kommer ut på markede , isåfall - trur jeg ikke det kommer til og funke Cheesy
Make your fat in to pure muchels Cheesy
"you most Believe in your self " Wink

BenkPress    95Kg x 4 Reps
MarkLøft     120Kg x 8 Reps
KneBøy      105Kg x 10 Reps

Vekt - 94Kg

Utlogget wannabebig

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 158
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 158

Sv: Treningspille?!
« #6 : 04. november 2008, 18:51 »
sånn, da er pillen ute på markedet. den er å få kjøpt her: http://www.proteinkinase.biz/page.php?modul=GoShopping      men om jeg gidder å kjøpe den? nei.

Utlogget Espenc

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 837
  • Honnør: 278
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 837

  • It's All About The Aesthetics!
Sv: Treningspille?!
« #7 : 04. november 2008, 19:14 »
Tenkt litt over det.. til dags dato er det nesten piller for alt. Har du ondt? Ta en pille. Vil du sove? Ta en pille.

Så kommer dette? Kommer aldri til å funke.. og, hvilken hennsikt har da en sånn pille om forskerne ikke vil at man skal erstatte den med trening generelt? Gamle folk som har vært veltrent før, å ønsker å opprettholde det de hadde?

_________________________________________________________

Er DU sofagris? Ta en pille da vell!
Alder: 1989
Vekt: 95kg~
Høyde: 1.83

Benk: 1x120kg
Bøy: 1*172.5kg 19.02.13
Frontbøy 1x130kg 05.03.13
Mark: 1*200kg 03.04.12
Militæpress: 1*80kg 16.02.13
Clean & Jerk: 1.90kg 26.02.12

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=76095.0 Treningslogg
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=81042.0#msg1154832 Bildelogg.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!