Skrevet av Emne: Anorektikere på forumet  (Lest 17232 ganger)

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Sv: Anorektikere på forumet
« #15 : 17. september 2008, 22:23 »
Da burde de jo få LESEforbud da..det er vel ingen her som lærer de opp, heller at de leser om slanking.
Synes forumbrukerne her er veldig gode til å gjennomskue anorektikere, og jeg kan aldri huske å ha sett en tråd der noen med allerede lav vekt får noen slankeråd.

Finnes feks ei her på 47-48 kg som får tips om periodisk faste, gå ned i fettprosent etc.

Hun beskriver seg bl.a. slik:
Det er enkelt å si at jeg bør "ta til vettet". Men hadde det bare vært så lett i praksis. Denne sykdommen styrer hjernen, og uansett hvilke tips jeg får, så klarer jeg ikke å følge dem.
Jeg synes ikke selv at jeg er for tynn. Av en eller annen grunn så hopper vekten min opp og ned. For 2 uker siden lå jeg på rundt 47,8 kg, plutselig gikk den opp til 48, og dagen etter var den på 49. Dagen etter der var den på 48,5, dagen etter 48,8 og i dag 48 igjen.. blir helt forvirret jeg. Jeg vet jo ikke hva jeg veier Huh
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Anorektikere på forumet
« #16 : 17. september 2008, 22:44 »
Ja, jeg er ikke uenig i at det er et problem. Men jeg mener heller ikke at man skal bare velge hvem man skal hjelpe og gi råd. Dette er et forum med mye ressurspersoner og en tråd som er helt på snørra får som regel ikke være slik i mange minuttene. Hva hun velger å gjøre med seg selv er opp til henne. Her burde hun gå gode råd og et klapp på ryggen, uten at vi er ansvarlige for hennes helse.
Sa brura

Utlogget EspenM

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 147
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 147

Sv: Anorektikere på forumet
« #17 : 18. september 2008, 02:04 »
Et nogenlunde godt konsept kan jo være å lage en egen "kategori" på forumet, for folk som har hatt problemer med Anoreksia, bulimi etc.

Med kanskje 3-4 innledende sticky-posts hvor forklaringer, bilder, og den slags blir liggende.

Et forum som baserer seg såpass på det å få til en sunn kropp bør jo absolutt hjelpe disse personene så godt som det lar seg gjøre. Selvsagt er en profesjonell veiledning det optimale. Hvorav psykolog og et godt fysisk støtteapperat rundt dem. Men det første steget for å få de opplyst på det store problemet (for de som ikke ser seg selv som direkte syk) kan jo være å guide de på en riktig vei.

Har sett eksempelvis noen poster på forumet hvor folk jobber seg ut av anorekisa. Slike historier må jo være ekstremt motiverende å lese.

En kategori for sykdom (noe sånt?) støtter jeg fult ut.
450kg til jul må man da klare!

Treningsloggen: Flasketuten peker på...

Utlogget tattooholica

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 189
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 189

Sv: Anorektikere på forumet
« #18 : 18. september 2008, 13:44 »
Et nogenlunde godt konsept kan jo være å lage en egen "kategori" på forumet, for folk som har hatt problemer med Anoreksia, bulimi etc.

Med kanskje 3-4 innledende sticky-posts hvor forklaringer, bilder, og den slags blir liggende.

Et forum som baserer seg såpass på det å få til en sunn kropp bør jo absolutt hjelpe disse personene så godt som det lar seg gjøre. Selvsagt er en profesjonell veiledning det optimale. Hvorav psykolog og et godt fysisk støtteapperat rundt dem. Men det første steget for å få de opplyst på det store problemet (for de som ikke ser seg selv som direkte syk) kan jo være å guide de på en riktig vei.

Har sett eksempelvis noen poster på forumet hvor folk jobber seg ut av anorekisa. Slike historier må jo være ekstremt motiverende å lese.

En kategori for sykdom (noe sånt?) støtter jeg fult ut.

synes det er en veldig god ide jeg!
har selv slitt med spiseforstyrrelser fra jeg var 11-25år så kan vel si det er ett tema jeg vet en del om. og om det er noen som trenger noen råd så er det bare å si ifra Smiley
tattooholica  (164cm ca 53kg , trenger råd for å bli skikkelig fit etter å ha fått 2 barn)

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Anorektikere på forumet
« #19 : 18. september 2008, 13:54 »
Nå er det vel frykten for å være liten som de fleste her inne sliter med (megareksi), undertegnede i noen grad også... Ikke stas å bli liten og svak!

Men det er jo en kjent sak at anorektikere henger på tredemølla så fort de slipper ut fra behandling

Allikevel bør anorektikere ikke søke råd her inne, men heller finne et forum der helsepersonell kan besvare spørsmålene. Jeg er av den oppfatning at megarektikere ikke sliter med helsa på samme måte som anorektikere. Mennesker som er i stand til å sulte seg selv i hjel bør henvises til alternative nettfora på en høflig måte. Å håne personer med slike plager gjør ting bare verre.
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget mdb

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 868
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 868

Sv: Anorektikere på forumet
« #20 : 18. september 2008, 14:50 »
50kg - SÅ MYE?!
Ingen vecka utan deca!

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Anorektikere på forumet
« #21 : 18. september 2008, 14:51 »
Nå er det vel frykten for å være liten som de fleste her inne sliter med (megareksi), undertegnede i noen grad også... Ikke stas å bli liten og svak!

Men det er jo en kjent sak at anorektikere henger på tredemølla så fort de slipper ut fra behandling

Allikevel bør anorektikere ikke søke råd her inne, men heller finne et forum der helsepersonell kan besvare spørsmålene. Jeg er av den oppfatning at megarektikere ikke sliter med helsa på samme måte som anorektikere. Mennesker som er i stand til å sulte seg selv i hjel bør henvises til alternative nettfora på en høflig måte. Å håne personer med slike plager gjør ting bare verre.

Hvilke forum er det som har helsepersonell som besvarer slike spørsmål? Nettdoktoren? Onlinedoktoren? Anorektikerforum.no? ( Som ikke finnes) Vanlig almennleger kan da vel ingenting mer om anoreksi enn hva den jevne mannen i gata gjør. Ta det fra en som har jobbet lenge med psykisk helse i det offentlige..tro meg, det er ikke så enkelt som enkelte tror.
Sa brura

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Anorektikere på forumet
« #22 : 18. september 2008, 17:28 »
ikke så sånt da Sad, har strevd mye for og komme dit....Sad

nå blir jeg jo så motivert til og spise til middag....Sad

Faen...

Hvis det skal så lite til at du ikke vil spise middag, er du en av dem som ikke burde henge på forumet.

- det er litt simpelt av meg å si det. Vet at du har jobbet deg opp i vekt og du har vært flink. Men på et slikt forum som dette (generelt alle forumer forsåvidt) slenger folk ut kommentarer i hytt og pine, både gjennomtenkt og de mindre gjennomtenkte. Så hvis du blir såret og ikke greier å spise middag av slike slengkommentarer er det ikke godt for deg å være her. Det er klart du skal spise middag du og som alle andre Wink

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Anorektikere på forumet
« #23 : 18. september 2008, 17:41 »
MEXIKANSK GRYTE TIL FOLKET!

Hvis Gilberg har spist opp fra tynntynn til 135+ kg bør dette fungere for alle og enhver!



Nuvel, fra spøk til alvor - du har et poeng, gamle mann. Dessverre er det kanskje lettere sagt enn gjort, men det er bra at noen setter ord på det mange tenker. Da det er vanskelig å kontrollere dette får det kanskje heller bli innført en policy blant moderatorer og medlemmer om at man ikke bør svare på spørsmål om slankeråd hvis man mistenker at disse spørsmålene stilles av mennesker som av helsemessige grunner (dvs. for tynne) ikke bør få svar.

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget tattooholica

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 189
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 189

Sv: Anorektikere på forumet
« #24 : 18. september 2008, 18:17 »
det finnes jo også mange forskjellige grunner til at folk sliter med spiseforstyrrelser også, pluss at det finnes både veldig alvorlige tilfeller og de mindre alvorlige.
men prater vi om spiseforstyrrelser så gjelder jo det også de med bulemi.

de siste fem årene jeg slet med spiseforstyrrelser var jeg i ett veldig destruktivt forhold, jeg ble veldig psyket ned og stresset så spiste ofte ikke mer enn en halv skive eller ett eple om dagen. når jeg brøt forholdet veide jeg 43-44kg (er 165cm), jeg så helt syk ut, og på en måte var jeg jo det og. jeg var på det tidspunktet gravid også, og nå litt over 2år etterpå veier jeg ca 55kg. er mye mere fornøyd med meg selv nå, men som det fleste andre her inne vil jeg bli mere fit og bygge mere muskler.
har overhodet ingen problemer med mat nå, eneste måtte være å bli enda flinkere til å spise mindre karbohydrater og mer protein.
tattooholica  (164cm ca 53kg , trenger råd for å bli skikkelig fit etter å ha fått 2 barn)

Utlogget Johannes Doperen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 151
  • Honnør: 52
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 151

  • GET BIG - HAVREGRYN!
Sv: Anorektikere på forumet
« #25 : 19. september 2008, 21:07 »
Anorektikere skulle ikke vært tvangsforet, men tvangsdopet.

1 xxca og 1 xximo i uka gjør underverker med proteinsyntesen. Wink

Og så kan proteinpulver gjemmes i nutrilett-posene.  biggrin
I don't care if I die young, as long as the coffin is big!

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: Anorektikere på forumet
« #26 : 19. september 2008, 21:12 »
virker som om det er en del anorektikere spesielt det siste året som har komt inn på treningsforum som vil ha oppmerksomhet, tror treningsforum kan være litt farlig plass for de ja, men så er lyskryss farlig for blinde mennesker og Wink

Utlogget Johannes Doperen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 151
  • Honnør: 52
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 151

  • GET BIG - HAVREGRYN!
Sv: Anorektikere på forumet
« #27 : 19. september 2008, 21:18 »
virker som om det er en del anorektikere spesielt det siste året som har komt inn på treningsforum som vil ha oppmerksomhet, tror treningsforum kan være litt farlig plass for de ja, men så er lyskryss farlig for blinde mennesker og Wink
vi skulle da hatt den pipe-lyden når de kom inn på forumet....... da fikk administraterne lukket dem ut.
I don't care if I die young, as long as the coffin is big!

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Sv: Anorektikere på forumet
« #28 : 22. september 2008, 20:26 »
Ser hun forsatt holder på og vil ha hjelp til å få markerte lår: "Å guuuud hvor lei jeg er av å få den slengt i trynet HVER gang jeg prøver meg på å stille et spørsmål.
Akkurat nå har jeg bare FETT på lårene! Har ikke trent styrke siden forrige mandag, og bare hatt EN gåtur. Føler meg skikkelig dvask og ekkel her jeg sitter..!"
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Anorektikere på forumet
« #29 : 22. september 2008, 21:10 »
merkelig at jeg ikke får rapproteringer på innleggene da..

For dere rapporterer vel innlegg dere finner som er upassende? eller tror dere vi leser alle trådene.

send link, eller rapporter innlegget, så jeg finner det.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!