Skrevet av Emne: Anorektikere på forumet  (Lest 17226 ganger)

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Anorektikere på forumet
« #45 : 25. september 2008, 19:07 »
Hva er problemet ditt gammern ?
Du må virkelig ha forklaring på det..? Tongue
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Mats D. Skrede

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 274
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 274

Sv: Anorektikere på forumet
« #46 : 25. september 2008, 19:18 »
Frå og med NO er det ikkje tillatt å gje slanketips til personar under 70kg! Wink

Utlogget Dummen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 133
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 133

Sv: Anorektikere på forumet
« #47 : 12. oktober 2008, 10:42 »
Jeg synes forumet bør gjøre mer for å stoppe disse fra å spørre om slankeråd. Disse syke menneskene burde absolutt ikke få lov til å spørre etter slanketips i hytt og gevær.

Det lureste er å "fange" opp slike og heller gi de gode råd. Hjelper ingen ved å bare stenge de ute.

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Sv: Anorektikere på forumet
« #48 : 12. oktober 2008, 11:54 »
Det lureste er å "fange" opp slike og heller gi de gode råd. Hjelper ingen ved å bare stenge de ute.

Ulempen med å "fange opp slike og heller gi de gode råd" er at ikke alle rådene de får her inne er like gode. Det er veldig få som frekventerer Treningsforum som eksperter på anoreksi og hva dette fører med seg, og dermed så blir mange av rådene som blir gitt heller meningsløse.

Jeg er nok enig med Gammern i hans påstand her.
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget Dummen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 133
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 133

Sv: Anorektikere på forumet
« #49 : 12. oktober 2008, 11:58 »
Ulempen med å "fange opp slike og heller gi de gode råd" er at ikke alle rådene de får her inne er like gode. Det er veldig få som frekventerer Treningsforum som eksperter på anoreksi og hva dette fører med seg, og dermed så blir mange av rådene som blir gitt heller meningsløse.

Jeg er nok enig med Gammern i hans påstand her.


Mulig dere har rett Smiley

Utlogget miss betty

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 194
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 194

  • Må jo bare lære alt, alltid. ;)
Sv: Anorektikere på forumet
« #50 : 17. oktober 2009, 10:35 »
Hva med å ha i forumreglene at personer med anoreksia vil få det markert i signaturen sin, siden dette er et treningsforum med sterkt fokus på kropp, og deriblandt slanking.

Brukerene her inne må ha mulighet til å vite at vedkommende har anoreksia, slik at de vet at det er  helsefarlig underernærte mennesker, før de skriver svar i deres tråder om tips til ytterligere vektnedgang.

Utlogget Neighborhood #2 (Laïka)

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 371
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 371

Sv: Anorektikere på forumet
« #51 : 17. oktober 2009, 10:51 »
Herregud da! Anoretikere bør stenges bort fra forumet? I følge mange av dere er alle med under 30 i bmi anoretiker.
Og hvorfor skulle denne siden være skadelig for anoretikere? De kunne jo tatt et kjapt søk på google om virkelige anoreksia-tips, men velger heller å høre med dette forumet. Er ikke det bra da?
Min teknoblogg: www.teknoweb.no

Utlogget Snillefart

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 694
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 694

Sv: Anorektikere på forumet
« #52 : 17. oktober 2009, 17:40 »
Herregud da! Anoretikere bør stenges bort fra forumet? I følge mange av dere er alle med under 30 i bmi anoretiker.
Og hvorfor skulle denne siden være skadelig for anoretikere? De kunne jo tatt et kjapt søk på google om virkelige anoreksia-tips, men velger heller å høre med dette forumet. Er ikke det bra da?
Fordi man bare tar til seg det man vil høre og det er oftest hvordan man kan få minst mulig fett på kroppen. Fitnessutøvere, treningsprogram og fettfattige matoppskrifter, denne siden er som himmelen for ivrige anorektikere.
Man kan ikke pålegge noen å ha statusen "anorektiker" eller "bulimiker" i signaturen sin, eller stenge dem ute siden de innrømmer å ha en lidelse, det er diskriminering. De fleste på dette forumet er ganske kropps - og matfikserte, hvor går grensen på hva som er sunt?

Man kan velge å overse enkelte og i spesielle tilfeller utestenge dem for en periode. Antagelig vil vedkommende bare gå inn på et nytt slanke - eller treningsforum. Man trenger heller ikke være medlem for å finne svar på spørmålene sine, et par søk og man har funnet svar på spørsmålet sitt.
Det er nok først og fremst opp til personen det angår og hans/hennes pårørende å bestemme hva slags informasjon det er forsvarlig at vedkommende skal ha tilgjengelig. Det er tross alt mulig å legge inn sperrer for enkelte sider. Ingen på et internettforum kan forsvarlig erstatte helsepersonell, uansett hvor helhjertet man går inn i jobben.

Vi på dette forumet kan mase om at den syke bør/må søke hjelp så lenge vi vil, men en "spiseforstyrret hjerne" tar kun til seg det den vil høre (ja, jeg generaliserer). Frykten for alle med sf er å bli feite (les: ikke ha synlige ribbein) og drømmen er å ha markerte muskler, men samtidig tynn, på grensen til undervekt. Jeg tror at ingen med anoreksi eller bulimi ønsker å være syklig undervektige, bare tynne og helst tynnere enn de fleste. Dessverre blir dette en slags rus. Ja, man blir faktisk rusa av å ha lav fettprosent, kombinér dette med en enorm viljestyrke, motivasjon fra vektmål man har nådd, gleden av å holde ut sulten, endorfiner fra trening og adrenalin fra mat- og fettangsten, så har du en vandrende(løpende) sulthetsnarkoman. Man løper rundt i sin egen lille boble, deprimert og redd, men samtidig med en deilig følelse av kontroll og en utrolig styrke til å fortsette på bare vilje.
Spørsmål som "Hvordan orker du å pine deg selv sånn?"  styrker mantraet "Jeg er sterk! Jeg holder ut! Jeg er flink!" og blir bare en motivasjon til å fortsette  kampen mot kiloene, eller utsette vektoppgangen. Man kan true vedkommende med at h*n kommer til å dø, men det hjelper ikke, for frykten for å legge på seg er så sterk at man heller går ned i vekt enn opp.

Angst er skumle og sterke greier. Skulle jeg gått ut i krigen skulle hæren min kun bestått av anorektikere. 

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: Anorektikere på forumet
« #53 : 17. oktober 2009, 18:05 »
Hvorfor skal anorektikerne bort? Trodde treningsforum elsket kroppsfikserte mennesker som ødelegger kroppen sin for å oppnå "den ultimate fysikken". Slik jeg ser det burde treningsforum begynne å hive ut mer bilder av anorektikere på forsiden, alt annet er jo direkte urettferdig..

Utlogget Glucifer

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 385
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 895

Sv: Anorektikere på forumet
« #54 : 17. oktober 2009, 18:28 »
Medlemmer med personlighetspatologi, spiseforstyrrelser, forvrengt selvbilde eller som strever etter oppmerksomhet finnes det mange av på forumet. Hvis man skal stenge de med anoreksi ute, så må man gjøre det samme med de som har megareksi, som bruker steroider, går på ketosedietter, bulker med McDonalds mat etc etc etc.......hvis det "skadelige råd" som er argumentet. Eller kanskje bare stenge hele forumet fordi kroppsfikseringen som det bidrar til er roten til alt vondt. Det er nok få alvorlig syke anorektikere som har det store utbyttet av "råd" her inne, de er "eksperter" på området selv, og hvorvidt de leser litt råd fra selvutnevnte eksperter her inne har nok lite å si på sykdomstilstanden. Noen medlemmer legger ut bilder av seg selv i bar overkropp, andre sitter å kjatter om det ene grammet fett de la på seg etter sjokoladen i går. I begge tilfeller handler det om å få oppmerksomhet.
190 cm

Vekt 98 kg

Sykkelknappen: rød, gul og grønn

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Anorektikere på forumet
« #55 : 17. oktober 2009, 18:53 »
Bør ikke TF fungere som en slags hjelpeside, for alle som har et fokus på kropp? Eller er det slik at man på TF ikke greier å se når noen er sykelig tynne, eller det motsatte?

Selv om fokuset på lav fett% og bra definisjon er stor på deler av forumet, så betyr vell ikke det at en person som lider av anoreksia vil få cred for fett%? Han vil vell heller få beskjed om å legge på seg, og han vil få mer kunnskap om kosthold o.l. Er dette dumt? Det finnes sikkert anorektikere som er veldig godt trent, og som ikke ser like sykelig tynne ut som de jævligste tilfellene. Men hvor går grensen egentlig? Man snakker om kroppsvekt og fett%. Hva er det vanlig at en anorektiker har i fett%?

Er det en ting brukere på TF er flinke til, så er det å si i fra når noe er galt. Og jeg tror at dersom en anorektiker kommer inn her å ønsker råd om slanking, så vil han få beskjed om at han heller bør tenke på å legge på seg. Og om han ikke gjør det, hva er galt med å gi han tips til slanking? Det er vell bedre at en anorektiker slanker seg på "den riktige" måten, enn slik anorektikere vanligvis gjør, ved å ikke spise.

Hvis vi stenger ute anorektikere, hvorfor gjør vi det egentlig? Jeg ser bare positive sider ved TF for anorektikere, jeg kan ikke se at TF vil forværre situasjonen for en anorektiker på noen måte.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Sv: Anorektikere på forumet
« #56 : 17. oktober 2009, 19:56 »
.

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: Anorektikere på forumet
« #57 : 17. oktober 2009, 19:59 »
Tips som kommer fra brukerne på TF om hvordan en anorektiker skal ned i vekt vil jo gjøre en anorektiker skamfeit! (relativt). Anorektikere liker best sånne slankekurer hvor de spiser en ostekube til dagen f.eks, eller kun en tomat osv.

Utlogget miss betty

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 194
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 194

  • Må jo bare lære alt, alltid. ;)
Sv: Anorektikere på forumet
« #58 : 17. oktober 2009, 20:22 »
Å utestenge de med anoreksia hadde vel ikke ført til noe godt. Men det som er synd, er jo når noen av de starter tråder som "Hvordan bli kvitt magefettet", så vil jo rådene selvfølgelig komme ut i fra at man antar vedkommende har et overskudd av fett.


En kan jo aldri vite hvilken fettprosent eller psyke som skjuler seg bak hvert et nick, men endel av disse trådene kommer fra brukere som i tidligere tråder på forumet har opplyst at de ligger f.eks på 16 i BMI. Men dette vises jo ikke når vedkommende starter en ny tråd om slanking.


Så når jenta allerede er helsefarlig undervektig, så vil jo det å følge rådene hun personlig får om å være hardere med å kutte ned enda mer på kaloriene, faktisk kunne føre til at jenta dør. Det er jo litt ille, med tanke på at hun tidligere har opplyst om sin sykdom.

Utlogget Glucifer

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 385
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 895

Sv: Anorektikere på forumet
« #59 : 17. oktober 2009, 21:54 »
det er selvfølgelig en god tanke å ville hjelpe, men dette forumet er bare en av mange tilgjengelige ressurser på nettet hvor anorektikere kan få "gode råd". De som alle andre må forholde seg til all informasjonen og "fristelser" som man omgis med, akkurat som vi må forholde oss til at de er her. Man kan ikke gardere seg mot alt mulig, og hvis man antar at de aller fleste er utstyrt med sunt folkevett så vil ingen av de rådene som gis her inne være dødelige generelt sett, og det vil også være naturlig å tenke at de aller sykeste anorektikerne har andre rundt seg som passer på, og at de har andre ting å tenke på en treningsforum.no. Det er mye som KAN skje her i verden, men hadde blitt utrolig slitsomt om man skulle forholde seg til alt av tenkte problemstillinger.
190 cm

Vekt 98 kg

Sykkelknappen: rød, gul og grønn

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!