Skrevet av Emne: Hvilke Bivirkninger Har Du Fått Av Dopingmidler??  (Lest 30050 ganger)

Utlogget Vicci

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 443
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 443

Sv: Hvilke Bivirkninger Har Du Fått Av Dopingmidler??
« #45 : 30. september 2008, 20:27 »
Jeg er så enig! Synes det er helt flaut å se voksne mennesker sitte her og argumentere for at AAS er så lite skadelig, og forsvare det i hytt og pine at man skal bruke det.
Ja, det er skadelig å sitte hjemme og spise seg fet, men hva i allverden er dette for et argument?!  Når du stikker på butikken for å kjøpe mat, er man i hvertfall ikke med å påvirke det kriminelle markedet!

Jeg hadde egentlig ikke tenkt å legge igjen noen av mine meninger her, fordi jeg vet det er som å stange i en murvegg. Men.. Jeg lurer på en ting; Hvorfor bruker dere steroider? Jeg kan ikke fatte og begripe at det kan være noe særlig stats å se på seg selv i speilet og vite innerst inne at "dette har jeg klar, MED steroider!"  Og for hvilken pris?! 

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Hvilke Bivirkninger Har Du Fått Av Dopingmidler??
« #46 : 30. september 2008, 20:29 »
Man kan vokse tilfredsstillende uten steroider, med bra kosthold og trening, for de fleste. Nok til at man oppfyller flere av de positive bivirkningene ved anabole steroider som blir nevnt her.
Og det er ingen vits i å prøve å stikke under en stol at AS er skadelig, iallefall ikke med de dosene som blir brukt..

Og så mye dårlig argumentasjon, og lite gjennomtenkte innlegg, er det ikke ofte man ser..



Vet ikke om du sikter til mitt noe lunefulle innlegg Smiley  Selvsagt er anabole steroider farlig, og i mange tilfeller skadelig, om vedkommende ikke vet hva de driver med eller får riktig oppfølging av lege etc. Og selvsagt kan man bygge store muskler og bra styrke uten anabole steroider! I hvert fall såpass at man setter hvermannsen i skyggen. Men poenget mitt synes jeg alikevell er ganske bra. Hvorfor skal folk bry seg så veldig mye? Jeg kan forstå at folk som driver med idrett der doping er utbredt synes det er et problem, da det føles urettferdig, men at det er en sånt generelt HAT mot det, og så mye falsk propaganda som spres synes jeg er tragisk. Jeg møter fortsatt folk som tror at man får liten penis av å "bole". Synes kort sagt at "Bolere" er en gruppe mennesker som får unødvendig mye hets og krenkelser i forhold til andre mennesker som driver med ting som er skadelig(ere) for dem selv.

Sa brura

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Hvilke Bivirkninger Har Du Fått Av Dopingmidler??
« #47 : 30. september 2008, 20:34 »
Jeg er så enig! Synes det er helt flaut å se voksne mennesker sitte her og argumentere for at AAS er så lite skadelig, og forsvare det i hytt og pine at man skal bruke det.
Ja, det er skadelig å sitte hjemme og spise seg fet, men hva i allverden er dette for et argument?!  Når du stikker på butikken for å kjøpe mat, er man i hvertfall ikke med å påvirke det kriminelle markedet!

Jeg hadde egentlig ikke tenkt å legge igjen noen av mine meninger her, fordi jeg vet det er som å stange i en murvegg. Men.. Jeg lurer på en ting; Hvorfor bruker dere steroider? Jeg kan ikke fatte og begripe at det kan være noe særlig stats å se på seg selv i speilet og vite innerst inne at "dette har jeg klar, MED steroider!"  Og for hvilken pris?! 


Hva vet du egentlig om at man IKKE støtter kriminell virksomhet ved å handle mat? Kan du fortelle meg hvorfor noen ekstremt helseskadelige produkter er lovlige i butikken for alle, selv unger ( brus f.eks) og sigaretter og alkohol , mens anabole steroider er "kriminelt". Om anabole steroider var lov å selge så hadde det vært lovlig. Om sigaretter var ulovlig å selge hadde dette vært kriminelt. Skjønner du? Hvis du går rundt og tror at det som er lovlig versus det som er ulovlig styres av en eller annen moralsk lov så må du nok tro om igjen. Det styres av ganske andre ting. Alkohol har jo tidligere vært ulovlig feks. Og kan du si meg HVORFOR anabole steroider burde være ulovlig i forhold til en bransje som selger sigaretter? Sigaretter er mye mye mer dødelig enn anabole steroider, men alikevell selges dette og er fullstendig lovlig og akseptert ( noe som heldigvis er i ferd med å forandre seg).

Det er ikke stor forskjell på "kriminell" virksomhet og lovlig virksomhet. Begge driver med det samme, og begge bransjer er mer eller mindre likegyldige til folks anvendelse av produktet de selger, så lenge de selger. Hadde sigarettbransjen hatt en så jævla mye høyere moral enn de som selger AAS, så hadde de vel lagt ned bransjen selv.
Sa brura

Utlogget SexyLubben(rr)

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 106
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 106

Sv: Hvilke Bivirkninger Har Du Fått Av Dopingmidler??
« #48 : 30. september 2008, 20:40 »
Som topic sier...  Legg ut hva slags bivirkninger du har fått av dopingbruk slik at vi kan unngå at unge og gamle begynner med doping. Gi de en mulighet til å lese her hva som skjer med kroppen og få bevis på hvor farlig det er..

Noen som har fått noen skader eller? Håpet å høre litt om bivirkningene folk har fått. Føles litt mere reelt når en forteller det personerlig, en om en sier at det er farlig på nyhetene.
(\\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste Bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination
VIVA LA BUNNY

Utlogget Vicci

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 443
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 443

Sv: Hvilke Bivirkninger Har Du Fått Av Dopingmidler??
« #49 : 30. september 2008, 20:48 »
Vel, jeg synes det er helt bak mål å trekke inn sigaretter inn i en diskusjon om dopingmidler.  Ja, det er skadelig. Det er mye som er skadelig her i verden.
Jeg har selv sett utviklingen til en på steroider, med sinne og alt som hører med,  jeg har vært på utallige foredrag av gamle "dopere" og det samme går igjen hos alle; "Doping ER skadelig, og jeg angrer på mine valg!". Jeg kan bare ikke fatte at det er så himla ønskelig å utsette kroppen sin for slike ting, og for hva? En fin kropp å vise fram på en egotrip på stranda? Som bergan01 sier, så er dette til en viss grad mulig med strikt kosthold og trening. Jeg bare opplever mange på dette forumet som nesten barnslig opptatt av dette å dytte på alle at AAS burde vært lovlig.

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Hvilke Bivirkninger Har Du Fått Av Dopingmidler??
« #50 : 30. september 2008, 20:52 »
Vel, jeg synes det er helt bak mål å trekke inn sigaretter inn i en diskusjon om dopingmidler.  Ja, det er skadelig. Det er mye som er skadelig her i verden.
Jeg har selv sett utviklingen til en på steroider, med sinne og alt som hører med,  jeg har vært på utallige foredrag av gamle "dopere" og det samme går igjen hos alle; "Doping ER skadelig, og jeg angrer på mine valg!". Jeg kan bare ikke fatte at det er så himla ønskelig å utsette kroppen sin for slike ting, og for hva? En fin kropp å vise fram på en egotrip på stranda? Som bergan01 sier, så er dette til en viss grad mulig med strikt kosthold og trening. Jeg bare opplever mange på dette forumet som nesten barnslig opptatt av dette å dytte på alle at AAS burde vært lovlig.

Ja, nettop, det er mye som er skadelig her i verden, så hvorfor trekke frem steroider?
Argumentet ditt faller jo på seg selv Smiley
Sa brura

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Hvilke Bivirkninger Har Du Fått Av Dopingmidler??
« #51 : 30. september 2008, 20:55 »
Jeg bare opplever mange på dette forumet som nesten barnslig opptatt av dette å dytte på alle at AAS burde vært lovlig.
eh... det ER lovlig allerede. Som alt det andre skadelige som nevnes.

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Hvilke Bivirkninger Har Du Fått Av Dopingmidler??
« #52 : 30. september 2008, 20:55 »
Vet ikke om du sikter til mitt noe lunefulle innlegg Smiley  Selvsagt er anabole steroider farlig, og i mange tilfeller skadelig, om vedkommende ikke vet hva de driver med eller får riktig oppfølging av lege etc. Og selvsagt kan man bygge store muskler og bra styrke uten anabole steroider! I hvert fall såpass at man setter hvermannsen i skyggen. Men poenget mitt synes jeg alikevell er ganske bra. Hvorfor skal folk bry seg så veldig mye? Jeg kan forstå at folk som driver med idrett der doping er utbredt synes det er et problem, da det føles urettferdig, men at det er en sånt generelt HAT mot det, og så mye falsk propaganda som spres synes jeg er tragisk. Jeg møter fortsatt folk som tror at man får liten penis av å "bole". Synes kort sagt at "Bolere" er en gruppe mennesker som får unødvendig mye hets og krenkelser i forhold til andre mennesker som driver med ting som er skadelig(ere) for dem selv.

Litt hat og hets må de som går litt utenfor allfarvei tåle - tenk bare på den avbildede krabaten under. Stakkars mann!  Smiley

Dopingdebatten og kampen mot doping handler uansett ikke først og fremst om eventuelle skadevirkninger sett opp mot de minst like ille skadevirkningene en kan få av svært mye annet (jaja det er maange unntak fra denne reglen både avhengig av type doping og kjønn).
Bivirkninger av den typen det skremmes med har åpenbart liten effekt på de relle og potensielle brukerne.  I tillegg er nokså difust belegg for en del av de påstandene som fremmes, og slikt blir selvfølgelig lagt merke til.

Ikke dermed sagt at de er uvesentlige, for det er de ikke, men de er såpass variable at de ikke ser ut til å skremme så fælt mange av de som tenderer til å hive seg på en slik karusell.

Det er klart at om en person går med vanvittig høyt blodtrykk som følge av aas-bruk, så kan sikkert nyrene knele. Alikevel er de tilfellene jeg har lest om primært basert på personer som i tillegg til aas har kjørt i seg hinsidige mengder av typen Ibux. Likseså folk som har fått akutt leverforgiftning pga hinsidig inntak av typen paracet. Så kan en alltids spørre seg hva som var den avgjørende agensen....

Intuitivt vil jeg tro at de fleste "ordinære" aas-brukere - de som kjører noen kurer i noen få år, og siden finner ut at det ikke er verdt det, ikke vil oppleve at det var det som tok livet av dem. Dedikerte heavy brukere derimot - ja de vil jeg ikke utale meg om - men de lever definitivt ikke et sunt liv, bra kosthold og alkoholmåteholdt til tross......
Noen takler det sikkert, men andre gjør det ikke. Problemet er at slikt vet en ikke på forhånd, så det er uansett å gamble med nåtidig og fremtidig helse.


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget d4931

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 138
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 138

  • Level 19 sofaslask
Sv: Hvilke Bivirkninger Har Du Fått Av Dopingmidler??
« #53 : 30. september 2008, 20:56 »
Vel, jeg synes det er helt bak mål å trekke inn sigaretter inn i en diskusjon om dopingmidler.  Ja, det er skadelig. Det er mye som er skadelig her i verden.
Jeg har selv sett utviklingen til en på steroider, med sinne og alt som hører med,  jeg har vært på utallige foredrag av gamle "dopere" og det samme går igjen hos alle; "Doping ER skadelig, og jeg angrer på mine valg!". Jeg kan bare ikke fatte at det er så himla ønskelig å utsette kroppen sin for slike ting, og for hva? En fin kropp å vise fram på en egotrip på stranda? Som bergan01 sier, så er dette til en viss grad mulig med strikt kosthold og trening. Jeg bare opplever mange på dette forumet som nesten barnslig opptatt av dette å dytte på alle at AAS burde vært lovlig.

Kanskje du ikke vet det, men AAS er lovlig i Norge, Hvorfor synes du det er helt bak mål å trekke inn noe annet som er skadelig i denne diskusjonen? Spesielt siden mange kommer med akkurat den argumentasjonen om at AAS er skadelig for kroppen?

Og de gamle doperne som holder foredrag; Er ikke det vanligvis personer som har blitt fakket opp av politiet, og blir tvingt rundt for å holde foredrag, som en slags straff?

Utlogget næææh

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 222
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: Hvilke Bivirkninger Har Du Fått Av Dopingmidler??
« #54 : 30. september 2008, 20:59 »
Diskusjonen om AAS skal jeg la dere få ha i fred, da det er like mye vits for meg å delta i en diskusjon om doping som det er å snakke med en gipsvegg på jobben. Eneste forskjellen er at gipsveggen ofte har flere fornuftige ting å si(eller IKKE si) enn folk som er helt låst i sin mening enten det er den ene eller den andre veien.


Det jeg reagere på her er, "dersom man bruker AAS er man også med på å støtte det kriminelle markedet". Og da må jeg spørre til deg/dere som mener dette; Hvem i helvete er dere til å moralisere for andre hva som er "riktig og galt"? Det er fritt land, og som du selv sier, bruk er lovlig. Kanskje man heller burde prøve å få til en ordning hvor f.eks man betalte en sum, gikk til lege for å få riktig dosering, istedefor at det skal måtte kjøpes å selges kriminelt?
Her kommer det til å stå noe virkelig sykt en dag!

Utlogget getfatordietrying

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 26

Sv: Hvilke Bivirkninger Har Du Fått Av Dopingmidler??
« #55 : 30. september 2008, 20:59 »
Grunnen til at undergrunns bruk av steroider er skummelt:
1) Brukere leser seg opp til ikke-verifisert kunnskap på Internet, og får plutselig myndighet tilsvarende personell med 6-8 års utdanning.
2) Brukere antar at en kur som "virket" for person nr.1 vil virke på samme måte på person nr.2.
3) Det er hormoner det er snakk om. Kroppens kraftigste startplugger. Dere som har kjørt noen sykluser vet hvor "supermann" man føler seg, men hvor stusselig man føler seg når man går av.
4) Både menn og kvinner har både testosteron og østrogen, det er bare forholdet som er forskjellig. Jenter har mer østrogen og gutter har mer testosteron. Når man tilfører store mengder eksterne kjønnshormoner kan man redusere egenproduksjonen. Dette vil i en manns tilfelle resultere i at forholdet mellom testosteron og østrogen blir mer likt forholdet jenter har, noen som medfører en "feminisering" av mannen.
5) Langtids bivirkningene av steroider er vanskelige å forutse, men kan smelle hardt.
6) Man tilfører kroppen noe som skaper en hormonell ubalanse på lik linje med narkotika.

Det er deres kropper og dere kan bruke hva dere vil. Legitimeringen derimot, den må dere være forsiktige med. Dere har ingen vitenskaplig dokumentasjon som støtter opp under deres argumentasjon. Dere må erkjenne at steroidbruk er et sjansespill; det kan gi deg flere positive effekter enn negative, men sjansen for å få flere negative enn positive effekter er signifikant.

Selv om en person har tilsynelatende gjort en "bra" kur, betyr det ALDRI at resultatet blir det samme for deg.

NOT SAFE FOR WORK!
"Graphic Evidence Against Steroid Abuse" - http://blog.wired.com/wiredscience/2008/08/graphic-evidenc.html

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Hvilke Bivirkninger Har Du Fått Av Dopingmidler??
« #56 : 30. september 2008, 21:04 »
Litt hat og hets må de som går litt utenfor allfarvei tåle - tenk bare på den avbildede krabaten under. Stakkars mann!  Smiley

Dopingdebatten og kampen mot doping handler uansett ikke først og fremst om eventuelle skadevirkninger sett opp mot de minst like ille skadevirkningene en kan få av svært mye annet (jaja det er maange unntak fra denne reglen både avhengig av type doping og kjønn).
Bivirkninger av den typen det skremmes med har åpenbart liten effekt på de relle og potensielle brukerne.  I tillegg er nokså difust belegg for en del av de påstandene som fremmes, og slikt blir selvfølgelig lagt merke til.

Ikke dermed sagt at de er uvesentlige, for det er de ikke, men de er såpass variable at de ikke ser ut til å skremme så fælt mange av de som tenderer til å hive seg på en slik karusell.

Det er klart at om en person går med vanvittig høyt blodtrykk som følge av aas-bruk, så kan sikkert nyrene knele. Alikevel er de tilfellene jeg har lest om primært basert på personer som i tillegg til aas har kjørt i seg hinsidige mengder av typen Ibux. Likseså folk som har fått akutt leverforgiftning pga hinsidig inntak av typen paracet. Så kan en alltids spørre seg hva som var den avgjørende agensen....

Intuitivt vil jeg tro at de fleste "ordinære" aas-brukere - de som kjører noen kurer i noen få år, og siden finner ut at det ikke er verdt det, ikke vil oppleve at det var det som tok livet av dem. Dedikerte heavy brukere derimot - ja de vil jeg ikke utale meg om - men de lever definitivt ikke et sunt liv, bra kosthold og alkoholmåteholdt til tross......
Noen takler det sikkert, men andre gjør det ikke. Problemet er at slikt vet en ikke på forhånd, så det er uansett å gamble med nåtidig og fremtidig helse.

Totalt enig i det du skriver her, og jeg har vel heller egentlig ikke argumentert mot noe av dette Smiley Jeg stiller meg bare så undrende til hvorfor enkelte mennesker skal hetses for det de driver med når det ikke er noe verre enn noe annet. Selvsagt er doping skadelig for veldig mange, det er vel INGEN som påstår noe annet? Men hvorfor heksejakten? Forskning har jo til og med kommet frem til at steroidbruk ikke fører til kriminalitet og vold, men at vold og kriminalitet fører til steroidbruk. Men det kom vel ikke som noe sjokk for de fleste av oss. Alkohol fører jo DIREKTE til voldsbruk mot andre, mot familie, barn, ødelegger tusenvis av familier i året, hundrevis av dødsfall i trafikken i året og mange mange personlige konkurser. Kan noen med hånden på hjertet si at doping er en viktigere sak enn alkohol? Og om svaret er nei, HVORFOR denne hetsen av steroidbrukere?
Sa brura

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Hvilke Bivirkninger Har Du Fått Av Dopingmidler??
« #57 : 30. september 2008, 21:07 »
Grunnen til at undergrunns bruk av steroider er skummelt:
1) Brukere leser seg opp til ikke-verifisert kunnskap på Internet, og får plutselig myndighet tilsvarende personell med 6-8 års utdanning.
2) Brukere antar at en kur som "virket" for person nr.1 vil virke på samme måte på person nr.2.
3) Det er hormoner det er snakk om. Kroppens kraftigste startplugger. Dere som har kjørt noen sykluser vet hvor "supermann" man føler seg, men hvor stusselig man føler seg når man går av.
4) Både menn og kvinner har både testosteron og østrogen, det er bare forholdet som er forskjellig. Jenter har mer østrogen og gutter har mer testosteron. Når man tilfører store mengder eksterne kjønnshormoner kan man redusere egenproduksjonen. Dette vil i en manns tilfelle resultere i at forholdet mellom testosteron og østrogen blir mer likt forholdet jenter har, noen som medfører en "feminisering" av mannen.
5) Langtids bivirkningene av steroider er vanskelige å forutse, men kan smelle hardt.
6) Man tilfører kroppen noe som skaper en hormonell ubalanse på lik linje med narkotika.

Det er deres kropper og dere kan bruke hva dere vil. Legitimeringen derimot, den må dere være forsiktige med. Dere har ingen vitenskaplig dokumentasjon som støtter opp under deres argumentasjon. Dere må erkjenne at steroidbruk er et sjansespill; det kan gi deg flere positive effekter enn negative, men sjansen for å få flere negative enn positive effekter er signifikant.

Selv om en person har tilsynelatende gjort en "bra" kur, betyr det ALDRI at resultatet blir det samme for deg.

NOT SAFE FOR WORK!
"Graphic Evidence Against Steroid Abuse" - http://blog.wired.com/wiredscience/2008/08/graphic-evidenc.html

Kom med noe nytt og konstruktivt a.. Dette er jo bare stereotypt oppgulp som ALLE er klar over.

Skal vi gå ut og hetste skoleungdom som sier til kompiser at, jojo, det går fett å drikke 96%. Så gjør kompisen det og må pumpes, men det funka jo for meg??

Selvsagt finnes det idioter, og idioter som tror på idioter. Hva så? We lost a moron, fucking celebrate.

Jeg ligger med laptoppen over penis og testikkler og kommer sannsynligvis til å dø av ballekreft på grunn av dette. Kom igjen! Hets meg!  :Smiley
Sa brura

Utlogget Vicci

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 443
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 443

Sv: Hvilke Bivirkninger Har Du Fått Av Dopingmidler??
« #58 : 30. september 2008, 21:09 »
eh... det ER lovlig allerede. Som alt det andre skadelige som nevnes.

Ok, det var dårlig formulert av meg:) Men det er ikke lovlig å kjøpe og selge, ikke sant?

Men lovlig eller ikke lovlig, gjør akkurat hva dere vil med kroppene deres:) Bare hold dere unna organisert idrett!


Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Hvilke Bivirkninger Har Du Fått Av Dopingmidler??
« #59 : 30. september 2008, 21:13 »
Det er lov å kjøpe til eget bruk så vidt jeg vet.
Sa brura

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!