Skrevet av Emne: Hvilke Bivirkninger Har Du Fått Av Dopingmidler??  (Lest 31051 ganger)

Utlogget MR Shotgun

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 825
  • Honnør: 121
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 825

Sv: Hvilke Bivirkninger Har Du Fått Av Dopingmidler??
« #105 : 02. oktober 2008, 21:45 »
Nei - det er et personlig valg som ikke angår noen andre. Tror du mannen i gata hadde hatt mer respekt for en strongman som sier at han bruker steroider?


Ja det trorjeg faktisk.. Alle vet jo at de trøkker i seg alt mulig, men mange hadde nok respektert de bedre vis de hadde forklart at de bruker og hvorfor de velger å bruke det.  Stort sett alle "normale" mennesker som ser på strongman enten fordi de zappa innom det heller ser reklame for det og bestemmer seg for å titte litt mister jo antageligvis resten av respekten for disse menneskene da de hører intervjuet i etterkant og reporteren spør: Hvordan går det ann og bli så sterk?? ÅÅ jo det skal jeg fortelle deg..  Det er god norsk husmannskost og tung hard trening over mange år.. Ja særlig tenker mannen i gata og zapper videre for så og flire og riste på hodet.

Og til dere som kommer til å skrive "tror du det bare er å trøkke i seg litt og bli norges sterkeste mann"??
Til dere kan jeg si at det er langt ifra sannheten. Hadde dere visst hvor mye de gutta jobber for og oppnå dette hadde du hatt respekt for de du også, men nei jeg har ikke det..  Fordi jeg har mye mere respekt for en mann eller dame som trener like hardt og oppnår like mye om ikke mere under streng antidoping lovgivning.
Powerlifter...

Utlogget OleMartin..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 781
  • Honnør: 401
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 781

Sv: Hvilke Bivirkninger Har Du Fått Av Dopingmidler??
« #106 : 02. oktober 2008, 23:06 »
Kilder?

kildeR?? dette er jo no han kjenner til personlig!

Utlogget Prodigy92

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 450
  • Honnør: 202
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 450


Utlogget Danny

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 975
  • Honnør: 196
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 975

Sv: Hvilke Bivirkninger Har Du Fått Av Dopingmidler??
« #108 : 21. november 2008, 04:09 »
riise kommer med et fornuftig innlegg, faktisk en av de få som refererer til en undersøkelse, og i tillegg har mye erfaring selv. de som fortsatt i 2008 tror at AS er ekstremt farlig kan lese over det innlegget et par ganger Tongue (ikke at det nødvendigvis "beviser" noe, men er jo en tankevekker?)
Stats 2015 Rein på TRT: Høyde: 1,83. Vekt: 95-105. Alder: 27. Discopumper. Armer: 45-50, Midje: 85-95. Noen sett fra 2015; 100x50 i medium smal benk, 30 "strongman" Chins på 103kg bw.

Utlogget Mr. Quads

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 16
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 16

Sv: Hvilke Bivirkninger Har Du Fått Av Dopingmidler??
« #109 : 21. november 2008, 17:46 »
Bivirkninger:
-Søvnproblemer, men denne er nok mer relatert til lavkarb, høy treningsmengde mot slutten av diett, og veldig lav fett% (4-5)
-Blir mer "følsom" på begynnelsen av en kur (akkurat som om jeg er ei jente som har mensen sier dama).
-Forhøyet kreatinin nivå (kombinasjon av lav fett%, kreatin inntak, stor muskelmasse, tunge treningsøkter osv osv.)
-Førhøyet hemoglobin nivå

Alle disse plager meg egentlig ikke noe som helst da det er så mange andre faktorer som har spillt inn, slik at en ikke kan skylde på steroidene alene.

Utlogget Quadriceps

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

  • Do or do not. There is no try!
Sv: Hvilke Bivirkninger Har Du Fått Av Dopingmidler??
« #110 : 14. desember 2008, 18:27 »

Ja det trorjeg faktisk.. Alle vet jo at de trøkker i seg alt mulig, men mange hadde nok respektert de bedre vis de hadde forklart at de bruker og hvorfor de velger å bruke det.  Stort sett alle "normale" mennesker som ser på strongman enten fordi de zappa innom det heller ser reklame for det og bestemmer seg for å titte litt mister jo antageligvis resten av respekten for disse menneskene da de hører intervjuet i etterkant og reporteren spør: Hvordan går det ann og bli så sterk?? ÅÅ jo det skal jeg fortelle deg..  Det er god norsk husmannskost og tung hard trening over mange år.. Ja særlig tenker mannen i gata og zapper videre for så og flire og riste på hodet.

Og til dere som kommer til å skrive "tror du det bare er å trøkke i seg litt og bli norges sterkeste mann"??
Til dere kan jeg si at det er langt ifra sannheten. Hadde dere visst hvor mye de gutta jobber for og oppnå dette hadde du hatt respekt for de du også, men nei jeg har ikke det..  Fordi jeg har mye mere respekt for en mann eller dame som trener like hardt og oppnår like mye om ikke mere under streng antidoping lovgivning.

En digresjon: Hvorfor er det så viktig at personer som "trøkker" skal oppnå din eller andres respekt? Hvorfor er det viktig at personer som "trøkker" skal ha din eller andres aksept for hva de av egen fri vilje har bestemt seg for å gjøre? Hvorfor mener du denne "respekt"-greien er så viktig? og hvorfor tror du din respekt eller din fraværende respekt skal sette noen standard for hva som skal være riktig eller galt?

Idrett er business. Den dreier seg i dag i liten grad om respekt, men alt om det å bygge opp helter og idoler. Vi vil se mennesker som stadig løfter mer, springer raskere, holder ut lenger ... og ikke minst stadig pusher rekorder videre. Menneskekroppen har sine begrensninger. Derfor går en til drastiske skritt for å stadig skape mer oppsiktsvekkende resultater. I klartekst er publikum hyklere. De får hva de ber om, men synes det er ubehagelig å få servert realitetene bak produktet de blir levert. Jeg respekterer ikke mannen som flipper med fjernkontrollen fra sofaen mens han balanserer ølboksene på den stadig voksende pondusen sin. Han snakker med to tunger. Jeg respekterer ikke mennesker med divergerende meninger. (Det sagt, så trenger ikke denne fettklumpen min respekt heller).

Huh

Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
Sv: Hvilke Bivirkninger Har Du Fått Av Dopingmidler??
« #111 : 14. desember 2008, 18:56 »
Som svar på quadriceps sin digresjon: Med respekt får man et godt rykte. Kommersielle interesser er interessert i personer som virker positivt deres salg og fortjeneste.

Mange leverandører selger til unge menn som har store å sterke utøvere som sine forbilder. Disse unge menn tror i sin naivitet at idretter/sport som ikke har dopingkontroll i eller utenfor er reine. Når de sammenligner utøvere fra disse sportene med utøver i idretter som regelmessig blir testet. På bakgrunn av det mener de unge herrene at å si at den beste fra idrett som ikke blir testet er NATURLIG bedre. Denne slutningen hadde vært riktig om begge var like dopet eller dopingfri.

Som styrkeløfter blir jeg konfrontert med at en strongmann (som ikke blir testet) er sterkere enn de beste styrkeløfterne av den grunn er det mer aktuelt å se på strongman. Det samme gjelder deffen og styrke til en bygger (som ikke blir testet) mot en styrkeløfter (som blir testet).

På samme måte som vi styrkeløftere forklarer våre resultater med at vi har spesial utstyr, kunne det vært ærlig og realt at utøvere som bruker dop forteller at det er gjort med dop.

For deg har det sikkert liten betydning om du blir identifisert som” boler” eller doper men for oss som er reine vil vi gjerne slippe å bli sammenlignet med dere.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Hvilke Bivirkninger Har Du Fått Av Dopingmidler??
« #112 : 14. desember 2008, 19:00 »
De argumentene er greie de, Stian. Men hvem har bestemt at den "rene" vei er den veien som skal gjelde?

Hvorfor er bygging eller strongman feil, mens Styrkeløft er riktig?

Etter hvert ble det ønskelig fra strongman å ikke bli sammenlignet med styrkeløft (blant annet her på forumet ble subforumene delt i to) Og enkelte som ikke driver idrett krever at styrkeløftere må opgi at de løftene de skryter av i signaturer og innlegg er gjort med utstyr... slik at de skal kunne bedømme og berømme i henhold til hva som egentlig er gjort. Smiley

Ingen har enerett på hverken styrke eller eksistens.

Utlogget Mr Melk

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 272
  • Honnør: 783
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 272

  • Smag på melkå fra mannapattane mine din ongkalv
Sv: Hvilke Bivirkninger Har Du Fått Av Dopingmidler??
« #113 : 14. desember 2008, 19:02 »
Går det an å "bole" pensien sin?
240-190-240 og merræ kåmme



Pianuddsmørr og farsa...

Suveren magetrening:

http://www.youtube.com/watch?v=qZytVCs4fzI

http://www.bjorns-gym.no/

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=78721.0

Det er veldig relevant min gode mann da du kan gå inn for det med kropp og sjel og gnisten til Lance armstrong og likevel bare se ut som en liten unge som preller av bicepsen min.

Utlogget Tordenskjold

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 246
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 246

Sv: Hvilke Bivirkninger Har Du Fått Av Dopingmidler??
« #114 : 14. desember 2008, 19:04 »
nedsatt sexlyst ialfall. Må være utrolig kjedelig å få det.

Ikke faen, da hadde det blitt litt orden der nede i buksa ;>
In Flames - Only for the weak!

Utlogget Tordenskjold

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 246
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 246

Sv: Hvilke Bivirkninger Har Du Fått Av Dopingmidler??
« #115 : 14. desember 2008, 19:05 »
Går det an å "bole" pensien sin?


Ja, det går ann og bole PENSIEN sin o.O
In Flames - Only for the weak!

Utlogget Mr Melk

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 272
  • Honnør: 783
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 272

  • Smag på melkå fra mannapattane mine din ongkalv
Sv: Hvilke Bivirkninger Har Du Fått Av Dopingmidler??
« #116 : 14. desember 2008, 19:40 »
Ja, det går ann og bole PENSIEN sin o.O
Merkelig at du skulle prestere å skrive feil rett etter at jeg gjorde det.
Og på samme ord da.
Lærer du kun av egne feil?
240-190-240 og merræ kåmme



Pianuddsmørr og farsa...

Suveren magetrening:

http://www.youtube.com/watch?v=qZytVCs4fzI

http://www.bjorns-gym.no/

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=78721.0

Det er veldig relevant min gode mann da du kan gå inn for det med kropp og sjel og gnisten til Lance armstrong og likevel bare se ut som en liten unge som preller av bicepsen min.

Utlogget Tordenskjold

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 246
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 246

Sv: Hvilke Bivirkninger Har Du Fått Av Dopingmidler??
« #117 : 14. desember 2008, 20:55 »
Merkelig at du skulle prestere å skrive feil rett etter at jeg gjorde det.
Og på samme ord da.
Lærer du kun av egne feil?

Jeg lærer aldri, Verken av dine eller mine feil.
In Flames - Only for the weak!

Utlogget Quadriceps

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

  • Do or do not. There is no try!
Sv: Hvilke Bivirkninger Har Du Fått Av Dopingmidler??
« #118 : 15. desember 2008, 01:16 »
Som svar på quadriceps sin digresjon: Med respekt får man et godt rykte. Kommersielle interesser er interessert i personer som virker positivt deres salg og fortjeneste.

Mange leverandører selger til unge menn som har store å sterke utøvere som sine forbilder. Disse unge menn tror i sin naivitet at idretter/sport som ikke har dopingkontroll i eller utenfor er reine. Når de sammenligner utøvere fra disse sportene med utøver i idretter som regelmessig blir testet. På bakgrunn av det mener de unge herrene at å si at den beste fra idrett som ikke blir testet er NATURLIG bedre. Denne slutningen hadde vært riktig om begge var like dopet eller dopingfri.

Som styrkeløfter blir jeg konfrontert med at en strongmann (som ikke blir testet) er sterkere enn de beste styrkeløfterne av den grunn er det mer aktuelt å se på strongman. Det samme gjelder deffen og styrke til en bygger (som ikke blir testet) mot en styrkeløfter (som blir testet).

På samme måte som vi styrkeløftere forklarer våre resultater med at vi har spesial utstyr, kunne det vært ærlig og realt at utøvere som bruker dop forteller at det er gjort med dop.

For deg har det sikkert liten betydning om du blir identifisert som” boler” eller doper men for oss som er reine vil vi gjerne slippe å bli sammenlignet med dere.


Først av alt: Fra hva er det du utleder at jeg evt. bruker dopingpreparater? Såvidt meg bekjent har jeg skrevet veldig lite om min privatperson og hva jeg bruker eller ikke bruker her på forumet. Ikke har jeg noen bildelogg og ikke har jeg noen treningslogg. Jeg finner ikke engang min privatperson relevant for diskusjonen. Så når du putter meg i kategorien "dere" (bolere) så blir jo dette på et ganske tynt grunnlag? Er det fordi jeg i blant kan tendere å ta disse menneskene til forsvar at jeg havner i "dere" (bolere) gruppen? Eller ... at jeg ikke er styrkeløfter?

For det andre: Styrke hører hjemme i fysikkens verden. Det å kunne produsere nok energi til å løfte/skyve/dra en bestemt masse i en gitt retning. Denne egenskapen defineres ikke av etikk/moral (som befinner seg i en helt annen sfære). Eksempelvis hvis du har en bil hvor det er montert turbo, en diger V6 motor og som er blodtrimmet til det ytterste, så vil du ikke si at denne bilen ikke er raskere enn en liten Toyota Yaris bare fordi noen finner det uetisk å tilføre kjøretøyet sitt bestemte remedier for å få den til å gå fortere? Innen fysikkens verden så er det den som løfter mest som er sterkest, uavehengig av hvordan en har tilegnet seg denne styrken. Alt annet er ønsketenkning.

For det tredje: Verden består av alt for mange hyklere. Leverandører (vi kaller dem gjerne "sponsorer") er fullt klar over realitetene. Så er også publikum. En vil ha sterkere, raskere og mer utholdende utøvere. Men samtidig snakker en altså med to tunger. På ene siden vil en ha personer som skal produsere umennesklige resultater, mens en på den andre siden er rask med å fordømme de samme menneskene som leverer produktet alle etterspørr og hvor en ikke er særlig villig til å innse hva dette koster. Alle sponsorer av kroppsbyggere med pro-lisens (IFBB) gir sin stilltiende aksept til at disse menneskene benytter anabole steroider. De er mye mer opptatt av hvorvidt de er karismatiske smilende mennesker som kan stå på stands eller marketing events og selge produktene deres, heller enn hva de har i medisinskapet sitt hjemme. Jeg betviler også sterkt at majoriteten av kroppsbyggerfans betaler inngangspenger på pro-byggershow som Mr Olympia fordi de oppriktig tror at byggere som Coleman, Ruhl, Cutler osv er rene, naturlige byggere. En ønsker sirkus. En betaler for å se på freaks ... og dette er produktet en får. Jeg oppfatter ikke antidop arbeid som et opinionskrav, men heller noe som særorganer jobber med utfra etiske retningslinjer de helst skulle sett resten av samfunnet også adopterte.

For det fjerde: Jeg personlig synes full åpenhet er en fin ting. En gjør på mange måter verden til et lettere sted å forholde seg til da. Men jeg ser fremdeles ikke hvorfor en idrettsutøver har behov for publikums respekt. Dette er et fenomen jeg har latt meg forundre over, hvor personer ordlegger seg som om de har et nært personlig forhold til en utøver og derav kan avkreve ham for både det ene og det andre. En utøver skylder ikke sitt publikum noe annet enn å underholde dem og yte sitt beste i konkurranseøyemed. Utøveren står ikke i gjeld til andre enn sine nærmeste. Hvorvidt mr nobody respekterer en utøver eller ei, er for utøveren irrelevant. Synes man en bestemt idrett er mindre tiltalende, så står en fritt til å bytte fokus til noe annet.

For det femte: Bortsett fra å påpeke at ingen har belegg for å gjøre seg opp noen mening om hva jeg måtte bruke eller ikke bruke, så har du rett i at det har liten betydning for min egen del om hva folk måtte tro jeg bruker eller ikke. Jeg er ikke tiltalt for noe ... og ser heller ingen grunn til å forsvare meg mot noe som helst. I det hele og det store så er min person totalt uinteressant i denne sammenheng.

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Sv: Hvilke Bivirkninger Har Du Fått Av Dopingmidler??
« #119 : 20. desember 2008, 12:11 »
Velreflektert inlegg:)

Honnør:)

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!