Skrevet av Emne: Kyssesjuken  (Lest 5547 ganger)

Utlogget larsern_4

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 405
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 405

  • Morn!
Kyssesjuken
« : 06. februar 2004, 18:28 »
Ja, som vi alle vet er kyssesjuken en fryktet sjukdom, hvertfal for de som trener.. En kamerat av meg har det nå, og jeg vil helst ikke bli smittet.. finnes det noen medikamenter som er motstandsdyktig mot det? Og hva skjer om man har det og trener, kan milten sprekke? Undecided
Tren og vær glad for hver dag som går, så skal du se hvor store muskler du får:)

Utlogget nitraM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 020
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 020

  • Det handler om respekt, ingenting annet!
Re:Kyssesjuken
« #1 : 06. februar 2004, 22:18 »
Finnes ingen medikamenter mot det, desverre.
Kyssesyken smitter ved dråpesmitte. Så for all del, hold deg til dine egne flasker, og stå minimum 1meter unna munnen hans.

Hadde kyssesyken i 2002, og jeg må si jævligere sykdom som hemmer treningen skal du leite lenge etter. Når jeg var syk som værst, var selv 10min lett gange nok til å være sliten resten av dagen.

og ja, trener du kan du være så uheldig at miten kan sprekke, og det vil du ikke skal skje. Blindtarmen, er også utsatt.

::martin::

Mitt kjærlighetsliv volder meg ingen kvaler -
jeg elsker meg selv og har ingen rivaler.

Member of: Norwegian Bad Boy Crew

Utlogget Gorgeous

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 38
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 38

  • Rampejente
Re:Kyssesjuken
« #2 : 06. februar 2004, 22:35 »
Vær litt obs på kroppen din nå, og kjenn etter symptomer. Det kan faktisk hende at du er blitt smittet allerede.
Hvis du får mononukleose så anbefales det at man kutter ut krevende fysisk trening i alle fall en måneds tid, kanskje lengre.
Det samme gjelder for inntak av alkohol. Det er pga leverbetennelsen som kommer med sykdommen.
Som sagt av nitraM så er det fare for at milten sprekker og at man får blødninger ved fysisk aktivitet.

Jeg kan iallefall love deg at du ikke orker noe særlig heller hvis du blir syk.

Det er faktisk utviklet en vaksine, men den er ikke tilgjengelig, og det er ikke sikkert den blir det heller, så man får bare ta de forhåndsreglene som går an.

Håper du ikke er smittet nå da!


Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
Re:Kyssesjuken
« #3 : 07. februar 2004, 00:18 »
Sprukken milt er en uhyre sjelden komplikasjon til kyssesyke, og alltid et resultat av traume (kontaktsport eller fall). Annen trening som ikke innebærer kontakt, skal ikke være farlig. En milt sprekker nemlig ikke "av seg selv", da den har en sterk kapsel rundt seg. Det samme gjelder leveren, som også kan bli forstørret ved kyssesyke. Har aldri hørt om blindtarmproblemer ved kyssesyke.

Det er for øvrig svært mange som er "smittet" av Epstein Barr-viruset (kyssesykeviruset), uten at de noen gang vil få noe særlig symptomer fra viruset. Ikke alle blir slått helt ut, heldigvis.
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget nitraM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 020
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 020

  • Det handler om respekt, ingenting annet!
Re:Kyssesjuken
« #4 : 07. februar 2004, 09:52 »
Vekt trening er vel neppe smart, grunnet trykket i magen eller hva?

skjønte ikke helt dette med blindtarmen jeg heller, fikk bare høre det av legen min. Kunne jo hende det bare gjaldt meg, da jeg hadde uhyre vondt i magereligionen.

Symtomene som jeg ble utsatt for var, prikking i kroppen, feber, lang varig forkjølelse, og puste problemer.

::martin::
Mitt kjærlighetsliv volder meg ingen kvaler -
jeg elsker meg selv og har ingen rivaler.

Member of: Norwegian Bad Boy Crew

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!