Skrevet av Emne: godt proteinpulver uten kunstig søtning (aspartame osv)  (Lest 4909 ganger)

Utlogget bushwakko

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Hei, jeg er ute etter et proteinpulver som ikke smaker ille. Jeg pleier å blande det ut i et glass melk, og drikker det ganske fort uansett. Jeg har aspartame i det jeg har nå, men vil helst ikke ha i meg det jævelskapet. Jeg er veldig fan av stevia, men har ikke funnet noen nettbutikker i norge som fører et pulver søtet med det. Noen som kan peke meg i retning av en nettbutikk som selger dette og kan shippe dette til norge?

Utlogget Prodigy92

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 450
  • Honnør: 202
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 450

www.internutrition.no
www.kost1.no


Begge de fører produkter fra PVL, og såvidt jeg vet er de søtet med splenda og ikke aspartame.

Utlogget NK

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 847
  • Honnør: 164
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 847

  • Norkost
Er nok ingen i Norge som selger pulvere uten kunstig søtning hvis du ikke vil gå for et nøytralt pulver , da har du derimot et bredt utvalg og kan lage til smaken slik du vil selv

Utlogget Bewee

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Aspartam er et populært søtningsstoff. Jeg fant ut at akseptabelt dagelig inntak på Aspartam var 40mg/kg. Det hørtes ikke så mye ut, men til gjengeld er det et par hundre ganger mer effektivt enn vanlig sukker.

Derimot sier jo mattilsynet at barn under 3 år og gravide ikke bør bruke kunstige søtningsstoffer. I tillegg er bivirkninglistene alvorlige. Så jeg prøver også helst å unngå disse. (vær også på vakt for acesulfam k, cyklamat, sukralose og sakkarin)

Zyklox splenda/sukralose er jo også et av de kunstige søtningsstoffene. Så jeg vet ikke om det er så mye bedre enn aspartam.

Grunnen til at de brukes er vel at produktene får lavere kalori og karbohydrat verdier.

Utlogget NK

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 847
  • Honnør: 164
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 847

  • Norkost
Alternativet er å bruke sukker men da må mengden opp ca 200ggr i forhold til aspartam og det produktet tror jeg ikke det er noen i Norge som er interessert i å kjøpe.

Om man da skal unngå lettbrus , pastiller , proteinpulver og generelt alle andre lett produkter da må man over på sukker om man skal ha noe som er søtt , bivirkningene av sukker trenger man ikke å lete på nett for å finne , de vandrer rundt oss til daglig så er det opp til den enkelte å bestemme hva som er verst

Utlogget Bewee

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Kunstige søtningsstoffer kan også gi en sultfølelse. Som gjør at man inntar ennå mer søtt. Bivirkninger vet man desverre lite om.

Smakfritt og dermed søtningsfritt proteinpulver var jo et godt tips. Helt ærlig så tror jeg også mengdene søtningsstoff gjennom proteinpulver er minimale. Så det er lite å bry seg om. Derimot å bytte ut brusen med vann, det mener jeg folk bør gjøre Smiley

Utlogget manbearpig

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 75
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 75

Er nok ingen i Norge som selger pulvere uten kunstig søtning hvis du ikke vil gå for et nøytralt pulver , da har du derimot et bredt utvalg og kan lage til smaken slik du vil selv

Hvilke plasser selger uten søtstoff da?
Noe forbanna skit, veldig mye frem og tilbake meninger om det er skadelig eller ikke over alt.
When the power of love overcomes the love of power the world will know peace.
Jimi Hendrix

Utlogget Tannfeen

Bømp
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget bigromeo

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

syntha-6 på gymgrossisten.com  Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!