Skrevet av Emne: Hva er best? Plis hjelp meg  (Lest 1376 ganger)

Utlogget Ivelgad

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 18
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 18

Hva er best? Plis hjelp meg
« : 23. september 2008, 17:30 »
Hei, Er en gutt på 18år som skal begynne å trene, har trent i max 1 år i strekk før men ellers har det bare vert dårlig med faste tider.
jeg veier 85-90kg
Det jeg ønsker å oppnå er å bli veldig markert og samtidig litt større.
det jeg lurer på er:  har hørt at det er veldig bra og trene f.eks bizeps å trizeps samme dag om man skal bli større, men så har jeg også hørt at det er best å la de være på egne dager, er veldig forvirret Sad
Så om noen kunne jelpet meg med å si hva som er bra snarest så hadde det vert flott Smiley Takk

Mvh Ivelgad Smiley
Alder: 18 År
Høyde: 178cm
Vekt: 85-87kg

Utlogget Caepp

  • Fast besvarer
  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 675
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 675

Sv: Hva er best? Plis hjelp meg
« #1 : 23. september 2008, 17:46 »
Alle gjennomprøvde treningsprogram vil gi deg relativt bra resultater, bare sørg for å kjør noe mange på ditt nivå allerede har prøvd og hatt godt utbytte av. Poenget er at valget av treningsmetode sannsynligvis ikke har all verden å si så lenger du velger noe over middels fornuftig. Hvor flink du er med kostholdet kommer til å avgjøre om du får bra resultater eller ikke.

Kan være en fordel å holde seg til treningsprogrammet da, ikke prøv maks i benk og biceps 4-5 ganger midt i et program, bare for å se hvordan du ligger an. Tren hele kroppen, med fokus på baseøvelser. Tipper du får best resultat hvis du trener hver muskelgruppe direkte eller indirekte mer enn én gang i uka. Sørg også for periodisere treningen din.

Utlogget Evensen

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 785
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 785

Sv: Hva er best? Plis hjelp meg
« #2 : 23. september 2008, 17:53 »
Hei, Er en gutt på 18år som skal begynne å trene, har trent i max 1 år i strekk før men ellers har det bare vert dårlig med faste tider.
jeg veier 85-90kg
Det jeg ønsker å oppnå er å bli veldig markert og samtidig litt større.
det jeg lurer på er:  har hørt at det er veldig bra og trene f.eks bizeps å trizeps samme dag om man skal bli større, men så har jeg også hørt at det er best å la de være på egne dager, er veldig forvirret Sad
Så om noen kunne jelpet meg med å si hva som er bra snarest så hadde det vert flott Smiley Takk

Mvh Ivelgad Smiley
Du blir så absolutt ikke stor om du trener biceps og triceps sammen eller hver for seg! Det er ikke relativt i denne sammenheng.

Hvis du vil bli stor og mer markert så tenk på: Markløft, knebøt, benkpress, roing, dips, chins. Thants all you need!!
Alder: 18 år    Høyde: 196 cm     Vekt: 88 kg

                                     
- ML: 155 kg old                    
- BP: 110 kg                         
- KB: 120 kg (?)           



Loggbok

Bildeprofil

Utlogget Ivelgad

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 18
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 18

Sv: Hva er best? Plis hjelp meg
« #3 : 23. september 2008, 17:59 »
Alle gjennomprøvde treningsprogram vil gi deg relativt bra resultater, bare sørg for å kjør noe mange på ditt nivå allerede har prøvd og hatt godt utbytte av. Poenget er at valget av treningsmetode sannsynligvis ikke har all verden å si så lenger du velger noe over middels fornuftig. Hvor flink du er med kostholdet kommer til å avgjøre om du får bra resultater eller ikke.

Kan være en fordel å holde seg til treningsprogrammet da, ikke prøv maks i benk og biceps 4-5 ganger midt i et program, bare for å se hvordan du ligger an. Tren hele kroppen, med fokus på baseøvelser. Tipper du får best resultat hvis du trener hver muskelgruppe direkte eller indirekte mer enn én gang i uka. Sørg også for periodisere treningen din.

ok, takk Smiley
Du mener at det er best å ha f.eks bizeps en dag å trizeps en annen dag? eller har jeg misforstått?
er ikke helt inne i alle ord osv innen trening Sad men hvilke er baseøvelser ? (A)
Alder: 18 År
Høyde: 178cm
Vekt: 85-87kg

Utlogget Caepp

  • Fast besvarer
  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 675
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 675

Sv: Hva er best? Plis hjelp meg
« #4 : 23. september 2008, 18:04 »
Baseøvelser er øvelser som involverer mer enn én enkelt muskelgruppe, og trener en større del av kroppen. Øvelsene Evensen ramser opp er baseøvelser, og det er denne typen øvelser som bør få klart størst plass i programmet ditt. Jeg sa ingenting om å trene biceps og triceps på samme eller ulike dager nei, fordi jeg ikke tror det har noen særlig betydning, så lenge programmet ellers er gjennomtenkt. Det jeg ville ha frem med mitt innlegg er at det finnes en hel haug bra treningsprogrammer der forskjellene mellom dem er ganske liten. Det som vil avgjøre om du får bra resultater av treningen din eller ikke, er kostholdet ditt.

Utlogget Ivelgad

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 18
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 18

Sv: Hva er best? Plis hjelp meg
« #5 : 23. september 2008, 18:07 »
Baseøvelser er øvelser som involverer mer enn én enkelt muskelgruppe, og trener en større del av kroppen. Øvelsene Evensen ramser opp er baseøvelser, og det er denne typen øvelser som bør få klart størst plass i programmet ditt. Jeg sa ingenting om å trene biceps og triceps på samme eller ulike dager nei, fordi jeg ikke tror det har noen særlig betydning, så lenge programmet ellers er gjennomtenkt. Det jeg ville ha frem med mitt innlegg er at det finnes en hel haug bra treningsprogrammer der forskjellene mellom dem er ganske liten. Det som vil avgjøre om du får bra resultater av treningen din eller ikke, er kostholdet ditt.

Ok, Tusen Takk begge to Smiley har hjulpet meg litt på vei nå Cheesy

Foresten, det står respekt til at forumet svarer fort og er til veldig stor hjelp for oss som er mindre trent og de som er veldig godt trent Smiley
Alder: 18 År
Høyde: 178cm
Vekt: 85-87kg

Utlogget EirikOut89

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 824
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 824

  • 178cm, 92kg
Sv: Hva er best? Plis hjelp meg
« #6 : 23. september 2008, 18:09 »
Bra svar over her, jeg kan anbefale RYP, et helkroppsprogram som du finner på www.tn.no, har prøvd dette flere ganger med god fremgang, lykke til! Smiley
Bøy: 2x160kg (4x155kg)
Benk: 1x130kg (8x105kg)
Mark: 1x210kg  (7x180kg)
Militær: 1x80kg (7x70kg)
Chins: 13 stk. (5x+20kg)
Dips: 32 stk.
Stangroing: 5x120kg

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=30529.0

"I could do this aaall day!"

Utlogget Caepp

  • Fast besvarer
  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 675
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 675

Sv: Hva er best? Plis hjelp meg
« #7 : 23. september 2008, 18:13 »
Finn deg et program som mange har hatt fine resultater med, f.eks 5x5, RYP eller en push-pull 2split. Les om programmene her på forumet, og still de spørsmålene du ikke klarer å finne svar på ved å lese. Fokuser på bra kosthold, og kom deg på trening regelmessig. Pass på å tren lett nok når det skal trenes lett. Motstå fristelsen til alltid å legge på mer vekter fordi du vet du kan klare det.

Lykke til!:)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!