Skrevet av Emne: Hijab i forsvaret.  (Lest 22158 ganger)

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Hijab i forsvaret.
« #150 : 21. februar 2009, 16:21 »
Tror stor del av befolkningen generelt har sett seg lei av en feilslått innvandringspolitikk. Og mange syns det kanskje har gått litt vel langt nå.

Så jeg tror det faktisk motsatte. Anti rasister vil jo stå hardt imot selvsagt. Men det gjør de hver gang en innvandrer mangler silkeputer under en av armene.

Bare det at i Barnehagen til eldste guttungen min hvor han er den eneste norske i sin avdeling. Og hvor mange av barna skal ha tolk istedet for å lære norsk og utenlandske sanger er i flertall til fordel for norske sanger syns jeg er en skremmende realitet som taler for seg selv.

Men hva om 20 år?

Jeg er uenig.  Opinionen har voknet opp av dvalen nå når det gjeler Israel og det sionistiske prosjektet, og er også i ferd med å vokne opp når det gjelder Islam (og også til en del sosiale problemer som følger med innvandring fra østeuropa).  Det er i dag liten støtte til egne, separate muslimske skoler. 

Jeg tror forresten ikke at du og jeg er enige om hvem antirasistene er.  Jeg er ikke enig i alt det som Norman Finkelstein, Kåre Willoch, Ayan Hirsi Ali og Hege Storhaug står for, men jeg mener at alle disse fire er antirasister.  Jeg antar at du sikter til personer som f.eks. Fakhra Salimi og Olaf Thomassen.  Disse to står for en linje som taper oppslutning nå, ikke minst i SV, Rødt og AUF.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget J-King

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 723
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 723

Sv: Hijab i forsvaret.
« #151 : 27. februar 2009, 04:09 »
Syntes ikke det burde være forskjell på mennesker bare fordi en eller annen har en annen religion, vi har like mye verdier i dette samfunnet. Syntes det ikke har mye å si hvis en politimann har en hårsveis eller holdeplagg som skiller seg ut, så lenge de er flinke til å gjøre med de driver med. Politiet bidrar jo så mye til i samfunnet itillegg at de får seg betalt. Syntes at folk reagerer unødvendig mye ang hijab bruk i forsvaret eller militæret. Fordi syntes det er bare positivt at minioritetsspråklige integrerer seg, spesielt kvinner som ofte blir hjemmesittende osv. Dem kan også bidra med masse positivt istedenfor at vi nordmenn pøser på med våre fordommer mot deres kultur, jeg ser ikke noe stor poeng i dette. Ja til flere kvinner i forsvaret og politiet, la kvinner komme inn spesielt av minioritetspråklige.

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Hijab i forsvaret.
« #152 : 27. februar 2009, 04:16 »
Fatter ikke hvorfor denne diskusjonen får så mye medieplass når det åpenbart er viktigere ting en kan bruke tiden sin på (hinter til egen tråd) - enkelte ting kan lett avgjøres med sunn fornuft innad på stortinget.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Tannfeen

Sv: Hijab i forsvaret.
« #153 : 27. februar 2009, 09:16 »
Fatter ikke hvorfor denne diskusjonen får så mye medieplass når det åpenbart er viktigere ting en kan bruke tiden sin på (hinter til egen tråd) - enkelte ting kan lett avgjøres med sunn fornuft innad på stortinget.

Bedre at det blir diskutert på et internettforum istedet for at regjeringsmedlemmer bruker tusenvis av timer på å granske et forslag som 90% av befolkningen er motstandere av.
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Hijab i forsvaret.
« #154 : 27. februar 2009, 10:12 »
Hehe, tror ikke det er noe enten eller. "Hei Storberge, det går bra - gutta på TF tar seg av det.. Wink " hehe. Som sagt, sunn fornuft så forkaster en ihvertfall forslaget om hijab i politiet. Det er jo ikke en gang lov i Pakistan Smiley






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget J-King

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 723
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 723

Sv: Hijab i forsvaret.
« #155 : 27. februar 2009, 13:43 »
Men Norge er jo ikke Pakistan, i landet vårt skal ha alle ha det bra og føle seg vel. Fuck janteloven, fuck fordommer, la kvinner integrere seg, ser intet noe skadelig med hijab bruk, bare positivt at vi får kvinner med minioritetsbakgrunn der dem ikke er før av, likhet for alle Smiley

Utlogget Maevar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 676
  • Honnør: 598
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 676

Sv: Hijab i forsvaret.
« #156 : 27. februar 2009, 13:56 »
Men Norge er jo ikke Pakistan, i landet vårt skal ha alle ha det bra og føle seg vel. Fuck janteloven, fuck fordommer, la kvinner integrere seg, ser intet noe skadelig med hijab bruk, bare positivt at vi får kvinner med minioritetsbakgrunn der dem ikke er før av, likhet for alle Smiley

Det er nettopp det det ikke blir da.. likhet for alle. Dette er piss.

Utlogget Profeten

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 389
  • Honnør: 114
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 389

Sv: Hijab i forsvaret.
« #157 : 27. februar 2009, 16:32 »
Men Norge er jo ikke Pakistan, i landet vårt skal ha alle ha det bra og føle seg vel. Fuck janteloven, fuck fordommer, la kvinner integrere seg, ser intet noe skadelig med hijab bruk, bare positivt at vi får kvinner med minioritetsbakgrunn der dem ikke er før av, likhet for alle Smiley

Så å tvinge religiøse plagg inn hvor det skal være nøytralt er for deg integrasjon? Å nekte å gi slipp på egen kultur på et eneste punkt er det motsatte av integrering. Det er ikke snakk om å nekte utenlanske kvinne å bruke hijab, det er snakk om å ikke gi slipp på et viktig prinsipp om nøytralitet i uniformen.

Utlogget J-King

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 723
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 723

Sv: Hijab i forsvaret.
« #158 : 28. februar 2009, 21:12 »
Hva skadelig er det at noen kvinner på den jobben bruker hijab? Gir det et feil bilde kanskje?

Typisk dritt tankegang

" EN MUSLING KJERRING MED HIJAB SKAL FAEN IKKE ARRESTERE MEG"

Vi blåser jo om en firmaansatt går i skjørt eller ikke, så hvorfor skal det være så jævelig?
Har ikke noe med tvinge religøse plagg , er ikkeno relgiøst over hijab egentlig, det er et hodeplagg for å dekke hår. Å la kvinner bruke hijab kan være helt nøytralt det også. Folk skal ikke tvinges å gi slipp på sin egen religion pga et yrke. Makan til en idiot

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Hijab i forsvaret.
« #159 : 28. februar 2009, 21:54 »
Hva skadelig er det at noen kvinner på den jobben bruker hijab? Gir det et feil bilde kanskje?

Typisk dritt tankegang

" EN MUSLING KJERRING MED HIJAB SKAL FAEN IKKE ARRESTERE MEG"

Vi blåser jo om en firmaansatt går i skjørt eller ikke, så hvorfor skal det være så jævelig?
Har ikke noe med tvinge religøse plagg , er ikkeno relgiøst over hijab egentlig, det er et hodeplagg for å dekke hår. Å la kvinner bruke hijab kan være helt nøytralt det også. Folk skal ikke tvinges å gi slipp på sin egen religion pga et yrke. Makan til en idiot

Hva ville du sagt dersom venstreorienterte søkere til Politiskolen insisterte på å gå med t-skjorte med bilde av Karl Marx på sammen med uniformen?  En sånn t-skjorte signaliserer et bestemt tenkesett, og det gjør faktisk hijaben også.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget BEISTET!

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 577
  • Honnør: 152
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 577

  • BÅB BÅB BÅB IKKE SANT?!?
Sv: Hijab i forsvaret.
« #160 : 28. februar 2009, 22:14 »
Hva ville du sagt dersom venstreorienterte søkere til Politiskolen insisterte på å gå med t-skjorte med bilde av Karl Marx på sammen med uniformen?  En sånn t-skjorte signaliserer et bestemt tenkesett, og det gjør faktisk hijaben også.

Jeg hater hijab!
- Your biggest potential is in your weaknesses.

Utlogget MLML

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 25
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 25

Sv: Hijab i forsvaret.
« #161 : 28. februar 2009, 22:24 »
J-King: du må jo kunne skille det ene yrket fra det andre. Når folk sier at de ønsker å se en nøytral uniform, så er jo dette fordi at politiet har en særegen posisjon i vårt samfunn (de utøver makt). For min del har det ingenting å si hvilken religion, eller hvilken bakgrunn en person har, men for å være i politiet mener jeg at de MÅ være nøytrale.  Du sier jo selv at hijab kan være nøytralt, og samtidig at folk ikke skal gi opp sin religion pga et yrke... hvordan skal jeg vite at de klarer å utøve den makten de får i politiet på en nøytral måte når de ikke engang kan legge til side sitt religiøse hodeplagg? (ang ytringsfrihet; hvem andre i politiet er det som får legge ut om sin personlige tro?)

Utlogget Tannfeen

Sv: Hijab i forsvaret.
« #162 : 28. februar 2009, 22:36 »
Hva skadelig er det at noen kvinner på den jobben bruker hijab? Gir det et feil bilde kanskje?

Typisk dritt tankegang

" EN MUSLING KJERRING MED HIJAB SKAL FAEN IKKE ARRESTERE MEG"

Vi blåser jo om en firmaansatt går i skjørt eller ikke, så hvorfor skal det være så jævelig?
Har ikke noe med tvinge religøse plagg , er ikkeno relgiøst over hijab egentlig, det er et hodeplagg for å dekke hår. Å la kvinner bruke hijab kan være helt nøytralt det også. Folk skal ikke tvinges å gi slipp på sin egen religion pga et yrke. Makan til en idiot
Sarkasmen kan du spare deg for.

Hijab er ikke et nøytralt plagg, og det har heller aldri vært ment som et nøytralt plagg. En religion som forkynner at kvinner skal dekke seg til er ikke nøytral, og hijab representerer nettopp dette. Altså en diskriminering og nedverdigelse av kvinner.

Kan du gi meg en god grunn til å ikke tillate det følgende plagget i politiuniformen? Det er tross alt bare et plagg for å dekke hodet og deler av fjeset, holder godt på varmen om vinteren og reflekterer sollys på varme sommerdager:


There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget nilster

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 449
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 449

  • AlbAlbAlb
Sv: Hijab i forsvaret.
« #163 : 28. februar 2009, 23:33 »
(Sikter til: http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/09/26/548206.html )
Autoritetsjobber BØR stille seg nøytralt. Ser jeg en med hijab vil jeg automatisk antatt at personen er muslim. Om det å gå med hijab er viktig, kan de heller få gå med hijab og holde seg unna politiforcen. En kvinne sier at det er drømmen hennes å bli politi, men hun vil tydligvis ikke gi opp en tåpelig hatt for oppfylle drømmen? Tjene penger med drømme jobben er viktigere enn å gå med hatt vil jeg påstå? Da får hun heller holde seg unna med den jævla hatten sin. Sånn jeg ser det: de flytter hit fordi det er krig i hjemlandet, vi godtar dem med åpne hender(først og fremst), lar de få lov til å snylte på trygda vår osv. De svarer med gatevold, moske bygging og tvinga av religion inn i landet vårt. Er Norge det samme om 100år? eller er alle Nordmenn blitt brune? Kanskje et litt bisart bilde, men en realitet(med unntak på årsperioden. iom. at det ville tatt  lengre for dem å befrukte seg og sin rase.). Som alltid skal Norge være dumsnill,  mesteparten av regjeringen består av idioter som ikke gjør saken bedre.

Jeg stiller meg kritisk til et slikt foreslag, er ikke rasist, har flere pakistanske venner.
Blablabla

Utlogget Tannfeen

Sv: Hijab i forsvaret.
« #164 : 04. mars 2009, 09:36 »
http://www.dagbladet.no/2009/03/04/nyheter/humanisme/religion/islam/innenriks/5130070/

Månedens krav: Egne muslimske skoler.

I tilfelle integreringen skulle finne på å gå i oppfyllelse..


Når kan vi bli frelst fra denne bullshit'en?
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!