Skrevet av Emne: Hijab i forsvaret.  (Lest 22157 ganger)

Utlogget Tannfeen

Sv: Hijab i forsvaret.
« #135 : 19. februar 2009, 11:24 »
http://www.dagbladet.no/2009/02/18/nyheter/innenriks/hijab/knut_storberget/4922202/

Politidirektoratets positive innstilling til hijab, og skal ifølge NRK ha vært drevet igjennom av statssekretær Astri Aas-Hansen og politisk rådgiver Hadia Tajik.


og til slutt:

Verken Storberget eller hans statssekretær Astri Aas-Hansen ville onsdag kommentere saken overfor NRK, og kanalen lyktes ikke i å komme i kontakt med Hadia Tajik.

Tajik vil ikke kommentere saken overfor Dagbladet.no



AARRRGHH!!

Vedder på at begge tar ut sykemelding.

There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: Hijab i forsvaret.
« #136 : 19. februar 2009, 23:17 »
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=547949

Her kommer det frem veldig mye bra. Det er fint å se muslimer som maner til moderasjon og som ikke ønsker noen form for særbehandling.

Sitat
- Det er lov å praktisere sin religion, men det er viktig å opprettholde det sekulære grunnlaget i et pluralistisk flerreligiøst samfunn. Om vi skal kunne leve sammen, må vi ha en nøytral sone hvor vi kan møtes som borgere. Særkrav fører til skiller, parallelle samfunn, mistro mellom borgere og svekker det felles verdigrunnlaget som er viktig for samholdet i samfunnet, mener hun.

Bra sagt. Håper flere slike stemmer vil få spalteplass fremover, istedenfor ekstremister som kommer med eksplisitte krav om særbehandling.
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget Profeten

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 389
  • Honnør: 114
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 389

Sv: Hijab i forsvaret.
« #137 : 20. februar 2009, 11:10 »
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=547949

Her kommer det frem veldig mye bra. Det er fint å se muslimer som maner til moderasjon og som ikke ønsker noen form for særbehandling.

Bra sagt. Håper flere slike stemmer vil få spalteplass fremover, istedenfor ekstremister som kommer med eksplisitte krav om særbehandling.

Helt enig. Godt å se at det finnes uenighet også innad blant muslimer. Disse må bli i større grad bli hørt!

Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Sv: Hijab i forsvaret.
« #138 : 20. februar 2009, 13:33 »
Fornuften vant frem, Storberget trekker hijab.forslaget.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/norsk-politikk/artikkel.php?artid=548059

Først blasfemi paragrafen så hijab-saken, lurer på hva det neste forslaget for regjeringen blir?

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Hijab i forsvaret.
« #139 : 20. februar 2009, 13:50 »
Først blasfemi paragrafen så hijab-saken, lurer på hva det neste forslaget for regjeringen blir?
At de ikke har råd til å vedlikeholde kirkene, sånn at de kan bare selges som moskeer i stedet for. Smiley
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Tannfeen

Sv: Hijab i forsvaret.
« #140 : 20. februar 2009, 17:28 »
Neste er vel ønsket om et eget innvandringsparti på stortinget. Hehe!   nei, vent nå litt..

Fra spøk til alvor, så ser jeg ingen grunn til at de ikke skal få lov til å opprette eget parti. Leste for ikke lenge siden om 'Labour party' som jaktet underskrifter for å få nok til å stille til valg, noen av kampsakene var visstnok enklere regler for familiegjenforening, samt egne skoler og sykehus/gamlehjem for muslimer. Sistenevnte har jeg ikke fra sikker kilde, så det får tas med en klype salt. Hvis det derimot er sant så opprører det meg litt.
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget Djevel-jenta

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 25
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 25

Sv: Hijab i forsvaret.
« #141 : 20. februar 2009, 17:34 »
Nå synes jeg ting begynner å gå for langt her :s
Hijab har ingenting i den offentlige sektoren å gjøre.. At d er blitt tatt opp til diskusjon i det hele tatt...

Utlogget Tannfeen

Sv: Hijab i forsvaret.
« #142 : 20. februar 2009, 20:46 »
Hadia Tajik:  - Jeg hører at det er mange som er opptatt av hijab i politiet, men selv er jeg mest bekymret for nisselua til politikerne våre..

Provosert.
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Hijab i forsvaret.
« #143 : 21. februar 2009, 06:36 »
Eget innvandrerparti er litt skummelt, spør du meg.
Særlig om 'de' fortsetter å produsere unger i samme hastighet som det de gjør i sine hjemland. Da er det bare tidsspørsmål før de får et evt flertallsparti; gjestene våre blir da verten, so to speak. Så blir det vedtatt at bønnetårn hører hjemme i Norge: voila, muslimsk stat.. Wink
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Tannfeen

Sv: Hijab i forsvaret.
« #144 : 21. februar 2009, 09:07 »
Eget innvandrerparti er litt skummelt, spør du meg.
Særlig om 'de' fortsetter å produsere unger i samme hastighet som det de gjør i sine hjemland. Da er det bare tidsspørsmål før de får et evt flertallsparti; gjestene våre blir da verten, so to speak. Så blir det vedtatt at bønnetårn hører hjemme i Norge: voila, muslimsk stat.. Wink

Du har et poeng der, spesielt med tanke på at et innvandrerparti kan forventes å ha en mer homogen velgermasse. På den måten kan man vel på en måte si at man blir et offer for eget demokrati og valgfriheten, men spørsmålet er vel om dette før eller siden er uunngåelig uansett.

Det som bekymrer meg er at dette kanskje vil autorisere og legitimere religion, slik som vi nesten fikk en liten smakebit på nå nylig, og hvis det er noe verden virkelig trenger så er det mindre dogmer og mer utdanning. Det bringer meg selvsagt inn på en annen tanke, nemlig utdanningsnivået blant enkelte grupper innvandrere som er noe lavere enn befolkningen forøvrig. Dette er et kontroversielt tema, og spesielt blant politikere er det naturligvis ubehagelig å kanskje måtte stryke en potensiell velgermasse mot hårene.

Marerittet er jo om et samfunn degenerer kunnskapsmessig, selv om det kanskje kan føre til høyere betaling til ingeniører.

Blah.. back to work.
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget Tor Andre

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 204
  • Honnør: 162
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 204

  • Squat til'you puke!
Sv: Hijab i forsvaret.
« #145 : 21. februar 2009, 10:47 »
Syns BadBoy Fleksnes hadde et poeng:

Siste mann tar med flagget...

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Hijab i forsvaret.
« #146 : 21. februar 2009, 14:46 »
Du har et poeng der, spesielt med tanke på at et innvandrerparti kan forventes å ha en mer homogen velgermasse. På den måten kan man vel på en måte si at man blir et offer for eget demokrati og valgfriheten, men spørsmålet er vel om dette før eller siden er uunngåelig uansett.

Det som bekymrer meg er at dette kanskje vil autorisere og legitimere religion, slik som vi nesten fikk en liten smakebit på nå nylig, og hvis det er noe verden virkelig trenger så er det mindre dogmer og mer utdanning. Det bringer meg selvsagt inn på en annen tanke, nemlig utdanningsnivået blant enkelte grupper innvandrere som er noe lavere enn befolkningen forøvrig. Dette er et kontroversielt tema, og spesielt blant politikere er det naturligvis ubehagelig å kanskje måtte stryke en potensiell velgermasse mot hårene.

Marerittet er jo om et samfunn degenerer kunnskapsmessig, selv om det kanskje kan føre til høyere betaling til ingeniører.

Blah.. back to work.

Jeg er ganske sikker på at du tar feil når du skriver at et innvandrerparti vil ha en mer homogen velgermasse enn andre partier.  Innvandrere i Norge er pr. definisjon folk som ikke er født i Norge, og disse spenner fra Sverige til Somalia til Spania til Chile til Kina.  Dette siste partiet er et reint ekspakistanerparti som knapt en eneste europeisk eller søramerikans innvandrer kunne tenke seg å stemme på.  Denne typen parier vil aldri bli store i Norge.  Til det er norske innvandrere for hetrogene.

Problemet er ikke innvandrerenes antall eller homogenitet.  Problemet er storsamfunnets ettergivenhet overfor overtro og religiøs, etnisk intensiv og kulturelt intensiv ideologi.  Her har venstresida latt seg lure med på et prosjekt som har lite med sosialisme og absolutt ingenting med marxisme å gjøre.  Det er svært likt den situasjonen som var på femtitallet og sekstitallet når Israel ble diskutert.  Praktisk talt alle i Norge følte seg forpliktet til å støtte det sionistiske prosjektet, noe som var en stor tabbe.  Den propagandaen som sionistene brukte den gangen, brukes av konservative muslimer nå.

Jeg har sett liknende utspill fra katolikker også.  Det var en fyr som skrev en kronikk i Klassekampen der han hevdet at et flertall av arbeidsfolk i Norge vil være katolikker om 20-30 år på grunn av stor arbeidsinnvandring fra bl.a. Polen.  Han hevdet derfor at Norge likegodt bør begynne å føye seg etter pavekirka først som sist.  Denne fyren er antagelig en livsfjern drømmer, men norsk opinion (særlig venstresida) er generelt alt for ettergivende overfor denslags.  Dels er vi for ettergivende overfor reaksjonær ideologi, og dels er vi for ettergivende overfor overtro og irrasjonalitet i disse Snåsakaill-tider.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget BEISTET!

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 577
  • Honnør: 152
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 577

  • BÅB BÅB BÅB IKKE SANT?!?
Sv: Hijab i forsvaret.
« #147 : 21. februar 2009, 15:03 »
Jævla hijabmas...... dry   Cut the rope!
- Your biggest potential is in your weaknesses.

Utlogget Tannfeen

Sv: Hijab i forsvaret.
« #148 : 21. februar 2009, 15:25 »
Jeg er ganske sikker på at du tar feil når du skriver at et innvandrerparti vil ha en mer homogen velgermasse enn andre partier.  Innvandrere i Norge er pr. definisjon folk som ikke er født i Norge, og disse spenner fra Sverige til Somalia til Spania til Chile til Kina.  Dette siste partiet er et reint ekspakistanerparti som knapt en eneste europeisk eller søramerikans innvandrer kunne tenke seg å stemme på.  Denne typen parier vil aldri bli store i Norge.  Til det er norske innvandrere for hetrogene.

Problemet er ikke innvandrerenes antall eller homogenitet.  Problemet er storsamfunnets ettergivenhet overfor overtro og religiøs, etnisk intensiv og kulturelt intensiv ideologi.  Her har venstresida latt seg lure med på et prosjekt som har lite med sosialisme og absolutt ingenting med marxisme å gjøre.  Det er svært likt den situasjonen som var på femtitallet og sekstitallet når Israel ble diskutert.  Praktisk talt alle i Norge følte seg forpliktet til å støtte det sionistiske prosjektet, noe som var en stor tabbe.  Den propagandaen som sionistene brukte den gangen, brukes av konservative muslimer nå.

Jeg har sett liknende utspill fra katolikker også.  Det var en fyr som skrev en kronikk i Klassekampen der han hevdet at et flertall av arbeidsfolk i Norge vil være katolikker om 20-30 år på grunn av stor arbeidsinnvandring fra bl.a. Polen.  Han hevdet derfor at Norge likegodt bør begynne å føye seg etter pavekirka først som sist.  Denne fyren er antagelig en livsfjern drømmer, men norsk opinion (særlig venstresida) er generelt alt for ettergivende overfor denslags.  Dels er vi for ettergivende overfor reaksjonær ideologi, og dels er vi for ettergivende overfor overtro og irrasjonalitet i disse Snåsakaill-tider.

Jeg var litt upresis med innvandrerbegrepet, og det er mulig jeg tar feil. Samtidig så tror jeg et parti som f.eks hadde krevd særgoder for muslimer (for å dra et eksempel helt ut av lufta), kunne mobilisert en avgjørende mengde velgere. Hadde det motsatte skjedd så tror jeg det partiet hadde blitt fordømt på landsbasis for rasisme og fremmedfrykt etc. Ser for meg at det hadde blitt ramaskrik om et parti hadde frontet egne skoler kun for norsktalende elever med forbud mot religionspraksis i skolen etc.
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget Tor Andre

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 204
  • Honnør: 162
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 204

  • Squat til'you puke!
Sv: Hijab i forsvaret.
« #149 : 21. februar 2009, 16:08 »
Jeg var litt upresis med innvandrerbegrepet, og det er mulig jeg tar feil. Samtidig så tror jeg et parti som f.eks hadde krevd særgoder for muslimer (for å dra et eksempel helt ut av lufta), kunne mobilisert en avgjørende mengde velgere. Hadde det motsatte skjedd så tror jeg det partiet hadde blitt fordømt på landsbasis for rasisme og fremmedfrykt etc. Ser for meg at det hadde blitt ramaskrik om et parti hadde frontet egne skoler kun for norsktalende elever med forbud mot religionspraksis i skolen etc.

Tror stor del av befolkningen generelt har sett seg lei av en feilslått innvandringspolitikk. Og mange syns det kanskje har gått litt vel langt nå.

Så jeg tror det faktisk motsatte. Anti rasister vil jo stå hardt imot selvsagt. Men det gjør de hver gang en innvandrer mangler silkeputer under en av armene.

Bare det at i Barnehagen til eldste guttungen min hvor han er den eneste norske i sin avdeling. Og hvor mange av barna skal ha tolk istedet for å lære norsk og utenlandske sanger er i flertall til fordel for norske sanger syns jeg er en skremmende realitet som taler for seg selv.

Men hva om 20 år?




Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!