Skrevet av Emne: Hijab i forsvaret.  (Lest 22358 ganger)

bad-boy

  • Gjest
Sv: Hijab i forsvaret.
« #165 : 04. mars 2009, 12:41 »
Når skal vi dra till oslo og demonstrere??Nå er det nåkk,pell seg ut eller lev etter norges lover og slutt og krev..eller flytt till muslimske land...Dem som er her og ikke syter og lever som rette muslimer og er gla for og være her..Kan vi ta vare på og hjelpe..Men dem andre send hjem..

Utlogget Profeten

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 389
  • Honnør: 114
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 389

Sv: Hijab i forsvaret.
« #166 : 04. mars 2009, 13:21 »
http://www.dagbladet.no/2009/03/04/nyheter/humanisme/religion/islam/innenriks/5130070/

Månedens krav: Egne muslimske skoler.

I tilfelle integreringen skulle finne på å gå i oppfyllelse..


Når kan vi bli frelst fra denne bullshit'en?

Ikke overraskende at en gruppe som har uttalt seg som motstandere mot religion, nå støtter muslimer. Fokuset deres burde ikke være at alle må få opprette religiøse skoler, men at ingen får det.

Ellers kan vi lese at i følge VG var vår egen statsminister var for hijab, men har tydligvis totalt feiget ut i debatten. Jeg skjønner ikke hvorfor noen for enhver pris vil sette til side vår kultur og våre verdier i forhold til fremmed kultur. Men det ser ut som om de er i utakt med folket, og at det vil straffe seg ved valget i høst

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Hijab i forsvaret.
« #167 : 04. mars 2009, 14:09 »
http://www.dagbladet.no/2009/03/04/nyheter/humanisme/religion/islam/innenriks/5130070/

Månedens krav: Egne muslimske skoler.

I tilfelle integreringen skulle finne på å gå i oppfyllelse..


Når kan vi bli frelst fra denne bullshit'en?
Nå er det jo ikke slik at Human-Etisk Forbund er så innmari for muslimske privatskoler, de benytter blott anledningen til å fremme egen sak, nemlig kampen mot kristne privatskoler. Poenget her er da at de er fullstendig klar over at det norske folket nok er i mot at muslimene skal få egne skoler, og bruker dette som en slags vektstang; når ikke muslimene får egne skoler bør jo ikke kristne få ha det heller, ikke sant.

Jeg er dog tilbøyelig til å mene at kristne skoler ikke er like potensielt "farlige" som muslimske; 'ytterliggående' kristne meninger forblir jo vanligvis bare meninger (om man ser vekk fra et og annet utbrudd i media), mens ytterliggående muslimer da kanskje er farligere mtp hva som står om hellig krig i Koranen. Jada, er sikkert bare et bittelite mindretall som er truende til å feks bedrive terror, men det skal jo ikke mer enn én finger til for å trykke på utløserknappen.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget KristofferM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 009
  • Honnør: 305
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 009

  • look at my hair, its burning.
Sv: Hijab i forsvaret.
« #169 : 09. mars 2009, 18:33 »
Nå er det jo ikke slik at Human-Etisk Forbund er så innmari for muslimske privatskoler, de benytter blott anledningen til å fremme egen sak, nemlig kampen mot kristne privatskoler. Poenget her er da at de er fullstendig klar over at det norske folket nok er i mot at muslimene skal få egne skoler, og bruker dette som en slags vektstang; når ikke muslimene får egne skoler bør jo ikke kristne få ha det heller, ikke sant.

Jeg er dog tilbøyelig til å mene at kristne skoler ikke er like potensielt "farlige" som muslimske; 'ytterliggående' kristne meninger forblir jo vanligvis bare meninger (om man ser vekk fra et og annet utbrudd i media), mens ytterliggående muslimer da kanskje er farligere mtp hva som står om hellig krig i Koranen. Jada, er sikkert bare et bittelite mindretall som er truende til å feks bedrive terror, men det skal jo ikke mer enn én finger til for å trykke på utløserknappen.

så du mener vi skal la disse kristne "ikke-farlige" meningene få blomstre og leve i fred helt til de blir farlige?

for å kontre din "trengs bare en finger"

trengs bare en pedofil pastor
trengs bare en anti-abort psyco
trengs bare en av alt.

Fatter du ikke at dette er en prinsipp sak? det er sinnsykt diskriminerende å tillate kristne privatskoler når man ikke tillater muslimske.

ingen religiøse skoler = mindre sosiale grupperinger og bedre samliv og integrering.



logg http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88602.new#new
Medlem av Kristiansand Strongteam


Jeg har ikke dysleksi derfor er mye av det jeg skriver rett.

Which ship never docks in Liverpool?
The Premiership

Utlogget KristofferM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 009
  • Honnør: 305
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 009

  • look at my hair, its burning.
Sv: Hijab i forsvaret.
« #170 : 09. mars 2009, 18:39 »
logg http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88602.new#new
Medlem av Kristiansand Strongteam


Jeg har ikke dysleksi derfor er mye av det jeg skriver rett.

Which ship never docks in Liverpool?
The Premiership

Utlogget Tannfeen

Sv: Hijab i forsvaret.
« #171 : 10. mars 2009, 00:20 »
Fatter du ikke at dette er en prinsipp sak? det er sinnsykt diskriminerende å tillate kristne privatskoler når man ikke tillater muslimske.

Hvorfor stoppe der?

Det er jo sinnsykt diskriminerende å ikke tillate shariadomstoler også! Tenk at vi ikke tillater muslimer den instansen som håndhever justis og sivil makt?
Når jeg tenker etter, så er det jo faktisk diskriminerende at vi forventer at nye landsmenn (fra alle land og kulturer) faktisk tilpasse seg vår kultur, hvorfor skal ikke vi tilpasse oss dem?

Nå må vi skape dialog folkens. Dialog!
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget KristofferM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 009
  • Honnør: 305
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 009

  • look at my hair, its burning.
Sv: Hijab i forsvaret.
« #172 : 10. mars 2009, 10:32 »
Hvorfor stoppe der?

Det er jo sinnsykt diskriminerende å ikke tillate shariadomstoler også! Tenk at vi ikke tillater muslimer den instansen som håndhever justis og sivil makt?
Når jeg tenker etter, så er det jo faktisk diskriminerende at vi forventer at nye landsmenn (fra alle land og kulturer) faktisk tilpasse seg vår kultur, hvorfor skal ikke vi tilpasse oss dem?

Nå må vi skape dialog folkens. Dialog!

nei det er det ikke siden våre domstoler ikke er "kristne" i samme grad som sharia er muslimsk.
uansett tror du misforstår meg med vilje nå. jeg er motstander av all religion i samfunnet.

når du sier ja og nei til forskjellige religiøse skoler sier du jo rett ut at noen religioner er bedre enn andre. all religion er jo galt, så å forby alt ville være det beste. men man kan ikke tillate noen, og ikke andre. =)

logg http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88602.new#new
Medlem av Kristiansand Strongteam


Jeg har ikke dysleksi derfor er mye av det jeg skriver rett.

Which ship never docks in Liverpool?
The Premiership

Utlogget Tannfeen

Sv: Hijab i forsvaret.
« #173 : 10. mars 2009, 11:42 »
nei det er det ikke siden våre domstoler ikke er "kristne" i samme grad som sharia er muslimsk.
uansett tror du misforstår meg med vilje nå. jeg er motstander av all religion i samfunnet.

når du sier ja og nei til forskjellige religiøse skoler sier du jo rett ut at noen religioner er bedre enn andre. all religion er jo galt, så å forby alt ville være det beste. men man kan ikke tillate noen, og ikke andre. =)

Jeg er ikke nødvendigvis mot religion, men er veldig i mot religion med politisk innflytelse. Selv om vi har et kristlig folkeparti og statskirke så står skillet mellom politikk og religion relativt klart i Norge. Kristendommen har ikke særlig politisk innflytelse. Islam derimot har ingen klar grense mellom religion, politikk og kultur, noe som vi kan observere hver eneste gang det oppstår verdispørsmål som kan knyttes til Islam. Det alene er kanskje ikke et godt svar på hvorfor jeg synes kristne skoler er greit, men ikke muslimske.

Skal prøve å besvare det når jeg kommer hjem fra jobb.
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget KristofferM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 009
  • Honnør: 305
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 009

  • look at my hair, its burning.
Sv: Hijab i forsvaret.
« #174 : 10. mars 2009, 14:16 »
Jeg er ikke nødvendigvis mot religion, men er veldig i mot religion med politisk innflytelse. Selv om vi har et kristlig folkeparti og statskirke så står skillet mellom politikk og religion relativt klart i Norge. Kristendommen har ikke særlig politisk innflytelse. Islam derimot har ingen klar grense mellom religion, politikk og kultur, noe som vi kan observere hver eneste gang det oppstår verdispørsmål som kan knyttes til Islam. Det alene er kanskje ikke et godt svar på hvorfor jeg synes kristne skoler er greit, men ikke muslimske.

Skal prøve å besvare det når jeg kommer hjem fra jobb.

har "nesten" ikke politisk innflytelse. så det er greit med litt innflytelse? få driten vekk.
vi har en statsfinansiert kirke, og egen kirkeminister. vil kalle det politik jeg.

kristendommen har jo ibunn og grunn ikke et prinsipielt skille mellom politikk og religion heller. bibelen forteller oss hvordan vi skal leve livene våre med lover og prioriteringer osv.

dette skillet har vi i vesten selv skapt, så det går fint ann å skape for muslimer/islam også.

enten er det OK med religiøse skoler i sin helhet, eller så er det ikke. hvem er vi til å si "nei, islam er galt dere får ikke ha skoler. jøder, kristne, buddhister osv dere får lov".

men uansett dette er ikke problemet. religion i sin helhet er.
logg http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88602.new#new
Medlem av Kristiansand Strongteam


Jeg har ikke dysleksi derfor er mye av det jeg skriver rett.

Which ship never docks in Liverpool?
The Premiership

Utlogget Tor Andre

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 204
  • Honnør: 162
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 204

  • Squat til'you puke!
Sv: Hijab i forsvaret.
« #175 : 10. mars 2009, 14:23 »
Jeg vil heller si at de andre religionene utenom Islam er nokso akseptable. Andre religioner gjør ikke så mye ut av seg som islam.

Islam er vel den eneste religionen så vidt jeg vet hvor man så aktivt hisser til krigføring etc. og hvor religionen er så hard på at den skal overta verden etc.

Andre religioner pusler mer eller mindre med sitt syns nå jeg.

Det er da også mange buddister og jøder i Norge regner jeg med, ikke hørt et pip fra den kanten om noe som helst form for krav om rettigheter til noe som helst.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Hijab i forsvaret.
« #176 : 10. mars 2009, 14:33 »
så du mener vi skal la disse kristne "ikke-farlige" meningene få blomstre og leve i fred helt til de blir farlige?

for å kontre din "trengs bare en finger"

trengs bare en pedofil pastor
trengs bare en anti-abort psyco
trengs bare en av alt.
Hvilke "farlige" meninger er det du sikter til? Meningen om homofile? Er jo ingen som hører på de kristne uansett, de er jo bare dømmende, mens muslimer er fargerike.. Tongue

Kontringen din blir litt for dum, serru. Om feks pedofil pastor-argumentet skal holde må pedofili være religiøst (les: kristent) betinget, noe det ikke er. For å kontre det right back at you: det er mange flere ikke-kristne som er pedofile. Fy skam, kanskje vi må forte oss å kristne hele landet, så all kriminalitet, inkludert pedofili, går ned? Tongue

Til opplysning så er det heller ikke religiøst betinget hva abortmostand angår. Ei heller meningen om feks homofili.

Fatter du ikke at dette er en prinsipp sak? det er sinnsykt diskriminerende å tillate kristne privatskoler når man ikke tillater muslimske.
Ja, det er en prinsippsak, og jeg er i mot. Å være ikke-diskriminerende er ikke det samme som å føye seg til alle krav. Da kan jo hver minste ting ses på som diskriminerende. Homofile må jo få egne skoler, de heterofile har jo det.. (Selv om også homofile kan gå på en "heterofil skole"..) Alle med bare én arm må jo få egen skole, de føler seg kanskje ikke tilpass på en skole der alle andre har to armer. Kan holde på slik i det evinnelige. Ikke det at jeg har fryktelig mye i mot islam som religion, men en "stengt" skole kan undervise i hva som helst. Ytterliggående meninger kan bli dagsorden, noe mange vil argumentere med hva kristne skoler angår også; hovedforskjellen er dog at den ene religionen åpner for kjønnslemlestelse, hellig krig, selvmordsbombinger og annet "fargerikt", mens den andre ikke gjør det.

ingen religiøse skoler = mindre sosiale grupperinger og bedre samliv og integrering.
Du mener grupperinger forsvinner om religiøse skoler forsvinner? Oisann, det var gutten som var gira på å komme med argumentet "religion er roten til alt vondt"..  Smile Du er mao gira på å "vanne ut" religiøse med ikke-religiøse?  biggrin
De to om bedre samliv og bedre integrering er jeg gira på å høre mer om.

hva så?
hun sier selv hun ikke tok religion serriøst før senere.

glemte det er forbudt å skifte mening i norge :Smiley
Å aldri skifte mening må jo være det dummeste som finnes. Å hardnakket holde på sitt, selv når man har blitt tilbakebevist, kan ikke sies å være annet enn idioti. Syntes dog denne var litt komisk...  :Smiley
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget KristofferM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 009
  • Honnør: 305
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 009

  • look at my hair, its burning.
Sv: Hijab i forsvaret.
« #177 : 10. mars 2009, 14:55 »
Jeg vil heller si at de andre religionene utenom Islam er nokso akseptable. Andre religioner gjør ikke så mye ut av seg som islam.

Islam er vel den eneste religionen så vidt jeg vet hvor man så aktivt hisser til krigføring etc. og hvor religionen er så hard på at den skal overta verden etc.

Andre religioner pusler mer eller mindre med sitt syns nå jeg.

Det er da også mange buddister og jøder i Norge regner jeg med, ikke hørt et pip fra den kanten om noe som helst form for krav om rettigheter til noe som helst.

jeg er selvfølgelig enig og jeg som ikke liker religion hater islam mest av alt.
selvfølgelig.

alle religioner eller overbevisninger om noe ubevist/irrasjonelt har i teorien muligheten til å bli ekstreme eller ytterligående. derfor syns jeg dette er en prinsip sak.

hva godt fører religiøse skoler med seg i det hele tatt?
la oss bare forby alle sammen, problem solved.
logg http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88602.new#new
Medlem av Kristiansand Strongteam


Jeg har ikke dysleksi derfor er mye av det jeg skriver rett.

Which ship never docks in Liverpool?
The Premiership

Utlogget KristofferM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 009
  • Honnør: 305
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 009

  • look at my hair, its burning.
Sv: Hijab i forsvaret.
« #178 : 10. mars 2009, 15:04 »
"Hvilke "farlige" meninger er det du sikter til? Meningen om homofile? Er jo ingen som hører på de kristne uansett, de er jo bare dømmende, mens muslimer er fargerike.. Tongue

Kontringen din blir litt for dum, serru. Om feks pedofil pastor-argumentet skal holde må pedofili være religiøst (les: kristent) betinget, noe det ikke er. For å kontre det right back at you: det er mange flere ikke-kristne som er pedofile. Fy skam, kanskje vi må forte oss å kristne hele landet, så all kriminalitet, inkludert pedofili, går ned? Tongue

Til opplysning så er det heller ikke religiøst betinget hva abortmostand angår. Ei heller meningen om feks homofili."

ok så å ha umenneskelige tanker om homofile er ikke farlig i det hele tatt?

vet ikke helt om jeg skal ta deg serriøst når du sier slikt.

pedofile pastorer var for å sette det på spissen. uansett, har du tall på at det er høyere prosent andel pedofile utenfor kirken? jeg er rimelig sikker på det motsatte.

angående abort-saken, så har det vært hendelser i USA der anti-abort ekstreme kristne har satt fyr på flere abortklinikker og drept leger som utfører abort. så vet ikke hvorfor dette var et dårlig eksempel. det er terroisme utført i religionens navn, AKKURAT som ekstreme muslimer utfører terrorisme i allahs navn.



"Ja, det er en prinsippsak, og jeg er i mot. Å være ikke-diskriminerende er ikke det samme som å føye seg til alle krav. Da kan jo hver minste ting ses på som diskriminerende. Homofile må jo få egne skoler, de heterofile har jo det.. (Selv om også homofile kan gå på en "heterofil skole"..) Alle med bare én arm må jo få egen skole, de føler seg kanskje ikke tilpass på en skole der alle andre har to armer. Kan holde på slik i det evinnelige. Ikke det at jeg har fryktelig mye i mot islam som religion, men en "stengt" skole kan undervise i hva som helst. Ytterliggående meninger kan bli dagsorden, noe mange vil argumentere med hva kristne skoler angår også; hovedforskjellen er dog at den ene religionen åpner for kjønnslemlestelse, hellig krig, selvmordsbombinger og annet "fargerikt", mens den andre ikke gjør det."

dette var jo bare svada-prat, men kan prøve å svare.

den norske skolen er ikke eksluderende eller fordel-aktig FOR NOEN GRUPPER.
alle kan gå i den. folk som er religiøse, ateister, folk med 2 armer og folk med 1.
Det du brukes som argument mot islamske skoler om ytterligående meninger osv, kan snus og sies tilbake til en hvilken som helst annen tros-rettning basert en overdreven tro i noe ulogisk. for eks kristendommen, ikke sant? kristendommen åpner jo for massemord, etnisk rensing, slaveri, kvinneundertrykkelse og å hetse homofile.


"Du mener grupperinger forsvinner om religiøse skoler forsvinner? Oisann, det var gutten som var gira på å komme med argumentet "religion er roten til alt vondt"..  Smile Du er mao gira på å "vanne ut" religiøse med ikke-religiøse?  biggrin
De to om bedre samliv og bedre integrering er jeg gira på å høre mer om."

her misforstår du meg med vilje igjen. smarting du.
selvfølgelig vil ikke fjerning av religiøse skoler fjerne grupperinger, men skoler som bare er for visse mennesker vil selvfølgelig bygge opp om disse grupperingene og føre til enda større skille mellom dem og resten av samfunnet. dette vet du godt selv, så slutt å whine.



"Å aldri skifte mening må jo være det dummeste som finnes. Å hardnakket holde på sitt, selv når man har blitt tilbakebevist, kan ikke sies å være annet enn idioti. Syntes dog denne var litt komisk...  Roll Eyes "

jeg ser også komikken i det, men det er ikke et relevant poeng for debatten.

litt komisk at du så hardnakket holder på din tro som det ikke finnes fnugg av bevis eller logikk i å tro på =)

logg http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88602.new#new
Medlem av Kristiansand Strongteam


Jeg har ikke dysleksi derfor er mye av det jeg skriver rett.

Which ship never docks in Liverpool?
The Premiership

Utlogget Tannfeen

Sv: Hijab i forsvaret.
« #179 : 10. mars 2009, 15:07 »
har "nesten" ikke politisk innflytelse. så det er greit med litt innflytelse? få driten vekk.
vi har en statsfinansiert kirke, og egen kirkeminister. vil kalle det politik jeg.

I den grad religionen leker politikk, så ser jeg det som et problem. Derimot vil jeg ikke si at kirken har noe praktisk makt i Norge. Den uttaler seg om moralske spørsmål, ja.

Sitat
kristendommen har jo ibunn og grunn ikke et prinsipielt skille mellom politikk og religion heller. bibelen forteller oss hvordan vi skal leve livene våre med lover og prioriteringer osv.

dette skillet har vi i vesten selv skapt, så det går fint ann å skape for muslimer/islam også.

Bibelen (GT) har retningslinjer, ja, men disse danner ikke grunnlaget for de norske lovene. Ikke engang konservative kristne lever i særlig grad etter disse.

Sitat
enten er det OK med religiøse skoler i sin helhet, eller så er det ikke. hvem er vi til å si "nei, islam er galt dere får ikke ha skoler. jøder, kristne, buddhister osv dere får lov".

Jøder, kristne og buddhister har ikke noe særlig problem med intergrering, og det er et viktig poeng. Ser man på de siste års hendelser så sitter jeg med det inntrykket at jo friere tøyler man gir Islam, jo mindre viser de seg å være forenelige med andre kulturer. Det betyr ikke at man kan rettferdiggjøre diskriminering ovenfor muslimer, men jeg vil påstå at det vil være å gjøre unge muslimer en bjørnetjeneste å opprette egne skoler. På sikt så stiller det seg muligens annerledes.

Sitat
men uansett dette er ikke problemet. religion i sin helhet er.
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!