Skrevet av Emne: Politiutdanning  (Lest 4442 ganger)

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Politiutdanning
« : 01. oktober 2008, 12:20 »
Noen her som er politi? Sitter og kikker litt på utdanning, politi ser jo spennende ut. Men det gjør ikke lønna. Er det pliktår etter denne utdanninga, eller kan man gå ut i annen jobb enn innen politiet etter endt utdanning? Mener å ha sett noe sånt på tv her en kveld, han gikk ferdig utdanninga på PH-skolen i Oslo, og rett ut i jobb i militæret og dermed også bedre lønn.

Noen som har noe å bidra med?
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget famous

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 124
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 124

Sv: Politiutdanning
« #1 : 01. oktober 2008, 12:32 »
Regner med at de tvinger deg ikke inn til politiet, vil tro at det er akkurat som alle andre utdanninger. Du bestemmer selv når du har lyst til å søke jobb.
BP: 120kg ML: 180kgx2
Trondheim city

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Politiutdanning
« #2 : 01. oktober 2008, 12:33 »
Det er en like kostbar utdanning i form av studielån osv, som feks sykepleierutdanningen. Forskjellen er vel at en nyutdannet sykepleier har 80 000 mer i årslønn når utdanningen er over....
Tror ikke det er pliktår lenger, nei.. det var under den gamle politiskolen/etatsutdanningen.

Utlogget Treningsvitenskap

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 692
  • Honnør: 88
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 692

  • Treningsvitenskap.com
Sv: Politiutdanning
« #3 : 01. oktober 2008, 12:36 »
hva tjener en average joe cop i Norge?
Trenings og ernærings elsker. Driver www.treningsvitenskap.com

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Politiutdanning
« #4 : 01. oktober 2008, 12:41 »
hva tjener en average joe cop i Norge?
Rundt 300k, så vidt jeg har fått med meg. Latterlig lite, imho.

Det er en like kostbar utdanning i form av studielån osv, som feks sykepleierutdanningen. Forskjellen er vel at en nyutdannet sykepleier har 80 000 mer i årslønn når utdanningen er over....
Tror ikke det er pliktår lenger, nei.. det var under den gamle politiskolen/etatsutdanningen.
Hørte det var lønn under utdanning. Stemmer ikke det da?
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Politiutdanning
« #5 : 01. oktober 2008, 12:48 »
det er 13 år siden eller noe slikt. Wink høyskole er høyskole.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Politiutdanning
« #6 : 01. oktober 2008, 12:52 »
Haha kjipe ting... Grin Men praksisåret er vel lønnet? Sånn sett er det jo bare 2 år man må betale "sjøl"..
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget A. Holstad

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 670
  • Honnør: 118
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 670

  • Ihave a dream of a dream within a dream of a dream
Sv: Politiutdanning
« #7 : 01. oktober 2008, 13:00 »
Jeg har litt lyst å utdanne meg til politi. Utenom at jeg vet spesielt mye om lønninger etc. tror jeg politi er en jobb der lønningene vill øke, det er bare spørsmål om tid spør du meg Smiley
I play by my own rules, and not on anybody's rules. Not even my own.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Politiutdanning
« #8 : 01. oktober 2008, 13:02 »
Jess det trur jeg og... Wink Det må jo skje før eller siden, og da er det jo greit å ha utdanninga. Spør du meg, om lønna i politiet skulle samsvart med lønnsøkningene i resten av samfunnet, skulle de hatt mellom 4-og 500k i året. Tongue
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget A. Holstad

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 670
  • Honnør: 118
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 670

  • Ihave a dream of a dream within a dream of a dream
Sv: Politiutdanning
« #9 : 01. oktober 2008, 13:04 »
Jess det trur jeg og... Wink Det må jo skje før eller siden, og da er det jo greit å ha utdanninga. Spør du meg, om lønna i politiet skulle samsvart med lønnsøkningene i resten av samfunnet, skulle de hatt mellom 4-og 500k i året. Tongue

Altså, jeg kunne jo ikke vært mere enig der bæædboi Smiley
I play by my own rules, and not on anybody's rules. Not even my own.

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Politiutdanning
« #10 : 01. oktober 2008, 15:25 »
Om lønna skulle tilsvart kvaliteten på arbeidet, skulle de hatt 100-150k i året.

Oslo politikammeret ivertfall.

Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Politiutdanning
« #11 : 01. oktober 2008, 15:33 »
Om lønna skulle tilsvart kvaliteten på arbeidet, skulle de hatt 100-150k i året.

Oslo politikammeret ivertfall.


Erfaringer? Få høre. Smiley
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Politiutdanning
« #12 : 01. oktober 2008, 15:43 »
Jeg tror det er veeeeeldig få politifolk som har valgt yrket på grunn av lønnen. Dersom du er ute etter å tjene enkle penger på folks stadig tiltakende idioti ville jeg valgt et av disse yrkene:

- eiendomsmegler
- bilselger
- personlig trener
- kosttilskuddprodusent
- healer
- fotballspiller

...eventuelt ville jeg ha kjøpt meg en bod med et par lykkehjul som aldri gir gevinst og reist rundt med et tivoli.

Skal du jobbe i politiet må du regne med lange dager, lange netter, jobbing på 17.mai, nyttårsaften, alle store arrangementer som fins, unger du aldri ser, kone som kjefter deg huden full fordi du er for mye borte og som går fra deg når du er 35, ingen venner unntatt kollegene fordi du ikke har tid og fordi ingen vil være venner med deg likevel, du blir spyttet på, slått, sparket, knivstukket og æreskjelt, og sist men ikke minst: du må regne med at 75% av landets befolkning til enhver tid mener at du er en idiot fordi du håndhever loven slik deres folkevalgte forsamling har bestemt at den skal håndheves.

Jeg mistenker at for å bli lykkelig i en slik jobb må du føle det mer som et kall enn som en mulighet til å tjene penger.

Lykke til!
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget Eplejuice

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 228
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 228

Sv: Politiutdanning
« #13 : 01. oktober 2008, 15:44 »
Det er en like kostbar utdanning i form av studielån osv, som feks sykepleierutdanningen. Forskjellen er vel at en nyutdannet sykepleier har 80 000 mer i årslønn når utdanningen er over....
Tror ikke det er pliktår lenger, nei.. det var under den gamle politiskolen/etatsutdanningen.

En nyutdannet sykepleier har starlønn på 300 000 + diverse tillegg. Tviler på at Politiet tjener mindre enn det

syns forøvrig politiet bør få bedre lønn. er en viktig jobb og fins vel ikke noen yrker som må høre så mye dritt som dem

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Politiutdanning
« #14 : 01. oktober 2008, 15:46 »
Har faktisk en del.

Tar laaaang tid om jeg skal skrive.

Kort fortalt; I Oslo prioriterer man ofte småsaker som man kunne ha gitt faen i, for å derretter ikke ha kapasitet til å ta seg av VIKTIGE saker, for å i neste ledd skrike om mer lønn og mer ressurser.

Man evner ikke å møte ungdom i gatene på en ordentlig måte, man klarer ikke å rydde opp i de kriminelle gjengene og man er ikke på plass der det virkelig trengs. Man bruker for lang tid på å flytte papirer og avhøre vitner, og de begår juridiske feil i enkle saksprossesser gang på gang.

MER lønn? Begynn å gjør jobben ordentlig, så kan vi snakke.

Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!