Skrevet av Emne: Politiutdanning  (Lest 4437 ganger)

Utlogget Zuul

Sv: Politiutdanning
« #15 : 01. oktober 2008, 15:47 »
Det er en like kostbar utdanning i form av studielån osv, som feks sykepleierutdanningen. Forskjellen er vel at en nyutdannet sykepleier har 80 000 mer i årslønn når utdanningen er over....
Tror ikke det er pliktår lenger, nei.. det var under den gamle politiskolen/etatsutdanningen.

Her tar du nok litt i Egil. Enten det, ellers lurer konemor meg grundig. Med full ansenitet på 10 år har hun rundt 320. Hun starta langt, langt lavere.

Ifølge Politiforbundet er begynnerlønnen for en nyutdannet politistudent med treårig utdannelse rundt 284.000 kroner, med tillegg.I 2006 hadde politibetjentene (etterforskere og ordenstjenestemenn) en gjennomsnittlig årslønn på 334.000 kroner, inkludert tillegg.

En sykepleier tjener minst 270.000 kroner i året (minstelønn for en nyutdannet sykepleier), snittlønnen til alle statsansatte sykepleiere ligger på 350.000 kroner i året.


Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Politiutdanning
« #16 : 01. oktober 2008, 15:48 »
Jeg mistenker at for å bli lykkelig i en slik jobb må du føle det mer som et kall enn som en mulighet til å tjene penger.

Lykke til!

Du må like å opptre som ett arrogant rasshøl på en evigvarende powertrip med sterkt mangelfullt utviklede sjelsevner.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Eplejuice

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 228
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 228

Sv: Politiutdanning
« #17 : 01. oktober 2008, 15:51 »


En sykepleier tjener minst 270.000 kroner i året (minstelønn for en nyutdannet sykepleier), snittlønnen til alle statsansatte sykepleiere ligger på 350.000 kroner i året.



Har gått opp til ca 300 000 nå

Utlogget Zuul

Sv: Politiutdanning
« #18 : 01. oktober 2008, 15:54 »
startlønna for sykepleiere var 280 000 i vår i alle fall. Men i virkligheten har alle stort sett tillegg også, pga skiftarbeid

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Politiutdanning
« #19 : 01. oktober 2008, 16:11 »
startlønna for sykepleiere var 280 000 i vår i alle fall. Men i virkligheten har alle stort sett tillegg også, pga skiftarbeid
Det har stort sett alle politifolk også. Men sist jeg var vitne til en sammenligning skilte det egentlig mer enn det jeg påstod. Da var det en nyutdannet sykepleier som hadde stilling med 350 000 i årslønn og en nyutdannet politimann med 270 000 i begynnerlønn. Men det er over et år siden.

Godt mulig de er nærmere hverandre nå.

Utlogget Zuul

Sv: Politiutdanning
« #20 : 01. oktober 2008, 17:00 »
Det har stort sett alle politifolk også. Men sist jeg var vitne til en sammenligning skilte det egentlig mer enn det jeg påstod. Da var det en nyutdannet sykepleier som hadde stilling med 350 000 i årslønn og en nyutdannet politimann med 270 000 i begynnerlønn. Men det er over et år siden.

Godt mulig de er nærmere hverandre nå.

Et tilfelle kan hende kanskje. Men her må man vel se på snittlønn

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Politiutdanning
« #21 : 01. oktober 2008, 18:51 »
Øh... følger jeg må understreke at det er selve utdanninga jeg er gira på, ikke å jobbe som purk. Grunnene til å ikke jobbe som pol`ti har fenrikken her alt ramset opp, og de stemmer, gjevnt over. Har en onkel som var purk en periode, og det fenrikflink skriver passer temmelig godt overens med det min onkel fortalte. For ikke å snakke om den psykiske belastningen.. Enkelte netter kom han hjem fra jobb og ble sittende og gråte i sofaen i stua, over ting som han hadde sett på jobb. Og han er ingen feiging heller... Kunne aldri tenkt meg å jobba som purk, altså. Men andre sikkerhetsrelaterte yrker, derimot..

Menneh.. Kan man gjøre noe annet med utdanninga? Var vel først og fremst det jeg lurte på..
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Politiutdanning
« #22 : 02. oktober 2008, 09:06 »
Ta den der livvakt utdannelsen i Sverige du Javelite.......husker ikke hva selskapet heter, men litt jobbing på google så finner du det sikkert.

Tenker det gir deg bedre trening og langt flere muligheter fremover.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget geir23

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 221
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 221

Sv: Politiutdanning
« #23 : 02. oktober 2008, 09:33 »
slettet

Utlogget A. Holstad

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 670
  • Honnør: 118
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 670

  • Ihave a dream of a dream within a dream of a dream
Sv: Politiutdanning
« #24 : 02. oktober 2008, 09:44 »
Ta den der livvakt utdannelsen i Sverige du Javelite.......husker ikke hva selskapet heter, men litt jobbing på google så finner du det sikkert.

Tenker det gir deg bedre trening og langt flere muligheter fremover.

Jeg håper du snakker av erfaring, vist ikke, så spar deg.
I play by my own rules, and not on anybody's rules. Not even my own.

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Politiutdanning
« #25 : 02. oktober 2008, 10:16 »
Du kan jo starte her reflex: http://www.iba-norge.no/presseomtale.html

...og så kan du jo ta med i betraktningen at han IKKE vil jobbe som Politi, men er intr i selve utdannelsen, antagelig for å jobbe med noe innen sikrings/vakt tjeneste eller lignende senere.

Siden han da ikke er i forsvaret, mener jeg at dette er ett bedre tips enn politi utdannelsen. Han er uansett ett intelligent og forholdsvis voksent menneske, som garantert ikke bare kaster seg ut i noe uten å sjekke litt grundig først hva han går til.

Men siden du åpenbart mener jeg trenger erfaring for å kunne komme med min mening,  så regner jeg med at du har erfaring fra begge utdannelser selv.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget A. Holstad

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 670
  • Honnør: 118
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 670

  • Ihave a dream of a dream within a dream of a dream
Sv: Politiutdanning
« #26 : 02. oktober 2008, 11:08 »
Men siden du åpenbart mener jeg trenger erfaring for å kunne komme med min mening,  så regner jeg med at du har erfaring fra begge utdannelser selv.

Ok, hør her. Vist han vil bli politi så kan ikke du komme å anbefale noe annet når du ikke har peiling på det. Hadde du nå vært utdannet politi så hadde jeg ikke sakt den dritt.
I play by my own rules, and not on anybody's rules. Not even my own.

Utlogget Goophy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 878
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 878

Sv: Politiutdanning
« #27 : 02. oktober 2008, 11:11 »
Ok, hør her. Vist han vil bli politi så kan ikke du komme å anbefale noe annet når du ikke har peiling på det. Hadde du nå vært utdannet politi så hadde jeg ikke sakt den dritt.
Kanskje du skal lese tråden?
Han vil IKKE bli politi.
Maksløft: Markløft: 52,5kg (med belte og reimer i smith).

Utlogget A. Holstad

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 670
  • Honnør: 118
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 670

  • Ihave a dream of a dream within a dream of a dream
Sv: Politiutdanning
« #28 : 02. oktober 2008, 11:15 »
Kanskje du skal lese tråden?
Han vil IKKE bli politi.

Jesus christus ... Det har jo ikke noe med saken å gjøre Wink
I play by my own rules, and not on anybody's rules. Not even my own.

Utlogget Goophy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 878
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 878

Sv: Politiutdanning
« #29 : 02. oktober 2008, 11:33 »
Så å foreslå alternative utdanninger som innebefatter akkurat det OP er ute etter bør man spare seg for?
Samtidig som at du sier han vil bli politi og man ikke skal anbefale noe annet..?

Kutt ut syre til frokost.
Maksløft: Markløft: 52,5kg (med belte og reimer i smith).

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!