Skrevet av Emne: ZMA- bevist effekt?  (Lest 36844 ganger)

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Sv: ZMA- bevist effekt?
« #90 : 29. desember 2011, 02:13 »
Noen som har noen studier til evt innvikning på hormonnivåer av dette tilskuddet?

Akkurat starta med zma første gang her, sover tung som juling, og har elleville drømmer hver natt :O

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: ZMA- bevist effekt?
« #91 : 29. desember 2011, 02:15 »
Noen som har noen studier til evt innvikning på hormonnivåer av dette tilskuddet?

Akkurat starta med zma første gang her, sover tung som juling, og har elleville drømmer hver natt :O

Vil ikke gjøre noe magisk, foruten å være byggesteiner for div hormoner og dermed balansere hormonsystemet.. så om du har lave nivåer vil du evt kunne få en normalisering. Ikke noe magisk, men sove godt gjør mann definitivt!

Utlogget g0trice

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 454
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 454

Sv: ZMA- bevist effekt?
« #92 : 29. desember 2011, 03:02 »
vil ikke gjøre noe spesiellt med mndre du mangler noen av stoffene. men det viser seg at folk i den vestlige verden får i seg for lite magnesium, da behovet er ganske høyt (420 mg/d). ZMA er egentlig idiotisk, ideen er fin ja, har regna på det og funnet ut at jeg ikke dekker dagsbehovet for både sink og magnesium med mat alene, og det er to veldig viktige mineraler for folk som trener, så da lønner det seg jo å det ekstra. problemet med ZMA er at det er dårlig dosert, bruker dårlige mineralforbindelser og er i tilleg overpriset. ZMA inneholder ofte en veldig høy dose zinc, 20-30 mg (øvre grense for tilskudd ligger på ca 20mg/d) og en for lav dose magnesium, 100-300 mg. ZMA står egentlig for zinc & magnesium aspartate, og egentlig er varemerket ZMA med -aspartate forbindelser, som har generellt godt opptak, men mange kosttilskuddprodusenter svindler ved å bruke veldig dårlig opptagelige mineralforbindelser som -oksid istedenfor, fordi det er billigere å produsere, og selger det til vanlig pris. (sørg for at ZMAen du kjøper ikke inneholder zincoxide/sinkoksid, magnesiumoxide/magnesiumoksid, magnesiumhydroxide/magnesiumhydroksid, som har svært dårlig opptagelighet. Hvis du absolutt skal supplementere med de tingene som ZMA inneholder, ville det heller lønne seg å kjøpe zinc, magnesium og kanskje et B-complex separat. Vedder på at det koster ca det samme, evt er billigere, og fungerer bedre en kommersiell ZMA.

det har vært studier, dog ikke mange tror jeg, og konklusjonen er at det ikke øker frie testonivåer i kroppen. men hvis du får for lite av disse næringstoffene, spesiellt zinc, så vil du få lavere testo som kan rettes opp igjen med f. eks ZMA.
kom hit for å drepe myter og tygge tyggegummi, og jeg er helt tom for tyggegummi...

Utlogget Cloudiz

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 103
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 103

Sv: ZMA- bevist effekt?
« #93 : 29. desember 2011, 12:28 »
Kompis av meg gikk i søvne på ZMA og knakk handa si, true story.
Kan si jeg sover utrolig godt på ZMA, men det gjør jeg vanlighvis og. Men føler meg mere trøtt på morran

Utlogget g0trice

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 454
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 454

Sv: ZMA- bevist effekt?
« #94 : 30. desember 2011, 03:32 »
Søvneffekten kommer fra magnesiumen. Magnesium får nervesystemet til å slappe av, og høye doser inntatt rundt leggetider gjør at du sover tyngre.
kom hit for å drepe myter og tygge tyggegummi, og jeg er helt tom for tyggegummi...

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Sv: ZMA- bevist effekt?
« #95 : 30. desember 2011, 20:08 »
Interessant:)

iallefall deilig søvn om dagen Smiley Trives veldig med det:)

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget SoG

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 43
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 43

Sv: ZMA- bevist effekt?
« #96 : 23. januar 2012, 16:26 »
Sov bedre. jeg jobbet i Afrika når jeg tok det. mange menere å få "søte" drømmer av det. jeg fikk noen weird shit dreams. kan tenkes det var pga Lariam tablettene jeg gikk på eller ZMA. men sov bedre vertfall

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!