Skrevet av Emne: Jente kalte pakistaner for pakkis, pakistaner slår ned og går fri  (Lest 5199 ganger)

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

..og jeg kjenner atter en gang at jeg er svært takknemlig for at rettsvesenet i Norge er styrt av jurister og at lovverket har blitt utviklet gjennom politiske prosesser fremfor at folka på tf skulle tatt seg av det.

Og det er jeg helt enig med deg i, Torgeir! Det går an å tenke over hva man skriver, sier og gjør mer enn en gang da man kanskje har gått glipp av vesentlig informasjon ved kun å høre en side av saken. Jurister og andre som jobber innen norsk rettsvesen tar (heldigvis) ikke kun utgangspunkt i en avisartikkel før det dømmer et individ i en sak, men går igjennom den nevnte saken etter forskriftene. Det virker som mange her, og i samfunnet ellers, snakker og handler i affekt og det yter verken den tiltalte eller den fornærmede rettferdighet.

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
..og jeg kjenner atter en gang at jeg er svært takknemlig for at rettsvesenet i Norge er styrt av jurister og at lovverket har blitt utviklet gjennom politiske prosesser fremfor at folka på tf skulle tatt seg av det.
Rettsvesenet som institusjon er jo fin å ha, men at det finnes enkelte idioter innen denne er vel ikke å skyve under en stol. Tongue Dessuten, man ikke være enig i alt staten og dens organer foretar seg, selv om man kanskje er litt unormal og vanskelig om man sier den i mot.

Oki, hvis jeg har bodd i Pakistan, hadde jeg ikke slått ned et evnt. menneske der hvis ei dame der hadde kalt meg norg. Og hadde jeg slått ned ei dame der fordi hun kalte meg norg tror jeg nok det er jeg som ville endt opp med straff....
Jeg ble kalt mye forskjellig når jeg var i Afrika jeg og, og tok det hele med knusende ro. Reaksjonen på en slik tiltalelse har da kanskje en del med bakgrunn og gjøre.. Nordmenn er vel ikke akkurat kjent for å være voldsomme av seg.
[usaklig]
Regner forøvrig med at nordeuropeere er overrepresenterte i Etiopiske fengsler....  :Smiley
[/usaklig]
Hun burde brukt hodet i forkant!
Man sier ikke ting som kan oppfattes gall til pakistanere!

Men jeg synes ikke han hadde trengt å skade ho, han kunne vel kalt henne for hore eller hva nå enn de mener om norske jenter...
Så dette er reaksjonen man kan forvente om man sier noe sånt til en pakistaner? Tongue
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget [HE-Man]

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 287
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 287

  • Sheiko
Hva i all verden er det du babler om? Tongue "Oppfordret eller uoppfordret? Hva mener du med det da, vil du vite om hun fikk beskjed om å si "pakkis" eller ikke?

20 år..? Skatt..? What....? Tongue

Nuhvel, i linken Evis la inn stod det at det skal ha "svartnet" for pakistaneren (eller pakkisen, om du vil.) Dette skal jo selvfølgelig være formildende i en sak. Dessuten var det usikkert om hun faktisk hadde kalt ham "pakkis", og dette virket formildende i tiltaltes favør. Naturlig nok.



Det siste der er sarkasme, for de som ikke skjønte det.


Sa hun det fordi han sa eller gjorde noe først, eller bare fant hun ut at han var en pakkis?

Å ha en person i fengsel over lengre tid= skatt. I norge er det nemlig skattebetalerne som betaler for diverse ting i fengslet. See?

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Om man sier "pakkis" til noen sier man det jo vanligvis i konteksten "din fordømrade pakkis!", så tviler på om hun plutselig "fant ut" at han var pakkis ---> "hildring, en pakkis!" Wink Det var vel sannsynligvis et eller annet som skjedde før denne hendelsen. Enten det, eller så er hu reinspikka rasist, og sa det nettopp pga hun er det. Hadde vært greit å vite hva som er tilfelle, though..
Så vidt jeg har skjønt skjedde det på et utested, og man kan da mistenke at han oppførte seg sleazy og ikke taklet damas reaksjon på dette. Kjenner til flere tilfeller av dette; nei, dette er ikke på noen måte et engangstilfelle om det skulle vise seg at han svarte avvisningen med vold, jeg kjenner til flere lignende tilfeller. Har dog ikke blitt rettsaker av disse hendelsene..


Men tror ikke han ene har så fryktelig mye å si for skattene i Norge.. Wink
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget BroadRipple

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 027
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 027


Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Du kaller hvem pakkis hele tida fordi du er norsk..? Tongue
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

rodjka

  • Gjest
For det første så er framstillingen her feil. Han gikk ikke fri, han ble dømt til å betale 8000kr i bot og fikk 21 dagers betinget fengsel med 2 års prøvetid. Ifølge det som kommer fram i blogginnlegget det linkes til så vil trolig retten ha lagt mer vekt på 25-åringens forklaring enn på jentas ettersom hun nekter å ha kalt ham "pakkis" noe et vitne bekrefter at hun gjorde.

Videre er det feil at han slo henne ned, han dro henne vekk fra en stol. Selvfølgelig en dum handling, men det virket ikke som noe overlagt forsøk på å skade henne. Dette må retten ta med i betraktning. De må også se på om 25-åringen tidligere er straffedømt. Ettersom han fikk betinget straff er sannsynligheten stor for at han ikke var det. Det er ganske vanlig med betingede straffer for førstegangsforbrytere.

Mange skriker etter strengere straffer, men hvorfor? Hva mener dere man oppnår med strengere straffer? Det er ingen forskning som tyder på at strenge straffer fører til mindre kriminalitet, snarere tvert imot. Statistisk sett ville sjansen for at 25-åringen ville utført flere kriminelle handlinger vært større dersom han hadde fått en fengselsstraff. Dere vil ha lengre fengselsstraffer, men lange fengselsstraffer gjør det vanskeligere å komme tilbake til et "normalt" liv. Dermed øker sjansen for at de kriminelle forblir kriminelle når de en dag slipper ut av fengslene.

rodjka

  • Gjest
Så dette er reaksjonen man kan forvente om man sier noe sånt til en pakistaner? Tongue

Nei, jeg tror ikke folk vanligvis synes det er verdt å få 21 dagers betinget fengsel og 8000 kr i bot for å få en stol på Burger King. Uten å kjenne 25-åringen tipper jeg at heller ikke han synes det var verdt det. Han har da også forklart at det svartnet for ham, en innrømmelse av at han gjorde noe utrolig idiotisk.

Utlogget Mr. Fredriks

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 149
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 149

For det første så er framstillingen her feil. Han gikk ikke fri, han ble dømt til å betale 8000kr i bot og fikk 21 dagers betinget fengsel med 2 års prøvetid. Ifølge det som kommer fram i blogginnlegget det linkes til så vil trolig retten ha lagt mer vekt på 25-åringens forklaring enn på jentas ettersom hun nekter å ha kalt ham "pakkis" noe et vitne bekrefter at hun gjorde.

Videre er det feil at han slo henne ned, han dro henne vekk fra en stol. Selvfølgelig en dum handling, men det virket ikke som noe overlagt forsøk på å skade henne. Dette må retten ta med i betraktning. De må også se på om 25-åringen tidligere er straffedømt. Ettersom han fikk betinget straff er sannsynligheten stor for at han ikke var det. Det er ganske vanlig med betingede straffer for førstegangsforbrytere.

Mange skriker etter strengere straffer, men hvorfor? Hva mener dere man oppnår med strengere straffer? Det er ingen forskning som tyder på at strenge straffer fører til mindre kriminalitet, snarere tvert imot. Statistisk sett ville sjansen for at 25-åringen ville utført flere kriminelle handlinger vært større dersom han hadde fått en fengselsstraff. Dere vil ha lengre fengselsstraffer, men lange fengselsstraffer gjør det vanskeligere å komme tilbake til et "normalt" liv. Dermed øker sjansen for at de kriminelle forblir kriminelle når de en dag slipper ut av fengslene.

Vi lar alle kriminelle som er farlige for samfunnet bare gå løs!! Det blir det garantert mindre småforbrytere av.... what
It's simple, if it jiggles, it's fat!

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Vi lar alle kriminelle som er farlige for samfunnet bare gå løs!! Det blir det garantert mindre småforbrytere av.... what
du må greie se nyansene. Hvis en person ikke endres på 10 år, så vil ikke 17 år greie å endre ham. Derfor er det ingen logikk i at lengre straff hjelper.
For å trygge samfunnet mest mulig, så må de som slippes ut være best mulig rustet til å greie seg ute uten å begå kriminalitet.

Selv de som har tilbakefall, men som endrer sitt kriminelle mønster til noe bedre eller går over til mindre grov kriminalitet må sees på som en seier.

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Vi lar alle kriminelle som er farlige for samfunnet bare gå løs!! Det blir det garantert mindre småforbrytere av.... what

Tror ikke du helt ser forskjellen her. Hva er hensikten med å holde mennesker som, til tross for hva de har gjort,  men som kanskje har muligheten til å komme tilbake til samfunnet sperret inne på livstid? De som er potensielt farlige slipper i realiteten sjeldent ut, men de som kan ha noe å tilby samfunnet i form av deres tilstedeværelse eller arbeidskraft bør vel få en sjanse til? Jeg er klar over at dette er veldig avhengig forbrytelsen, men jeg tror utdanning og en mulighet til å komme på rett kjøl ofte kan være mer hensiktsmessig for både vedkommende og samfunnet enn at de blir sittende på en celle og råtne.


Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

rodjka

  • Gjest
Vi lar alle kriminelle som er farlige for samfunnet bare gå løs!! Det blir det garantert mindre småforbrytere av.... what

Imponerende å ikke en gang greie å lese det du har uthevet. Jeg skrev at lengre straffer gjør det vanskeligere å komme tilbake til et lovlydig (arbeids)liv, det betyr ikke at alle kriminelle skal gå løs. Det går faktisk ikke en gang å vri det jeg skrev til å bety det.

Mener du at man er "farlig for samfunnet" fordi man har dratt en jente ned fra en stol på Burger King en gang i løpet av livet? Er sjansen for gjentakelse da så stor at samdunnet på skjermes fra denne personen? I så fall skal du få lov til å mene det, men jeg mener det skal litt mer til for å bli definert som "farlig for samfunnet".

Utlogget Mr. Fredriks

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 149
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 149

Man blir vel ikke helt satt tilbake om en sitter inne 1 år for å ha slått en person bevistløs. Jeg mener en slik handling kvalifiserer til fengselstraff uansett om personen egentlig er helt ok. Det er absolutt en handling som bør straffes. Men det er min mening.

Med småkriminelle så mener jeg ikke folk som gjør ting som gjør at dem får livstidsstraff Huh

Men i denne saken, så syns jeg også det er vanskelig og dømme han. Men tenkte mer generelt jeg!
It's simple, if it jiggles, it's fat!

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Man blir vel ikke helt satt tilbake om en sitter inne 1 år for å ha slått en person bevistløs. Jeg mener en slik handling kvalifiserer til fengselstraff uansett om personen egentlig er helt ok. Det er absolutt en handling som bør straffes. Men det er min mening.

Med småkriminelle så mener jeg ikke folk som gjør ting som gjør at dem får livstidsstraff Huh

Men i denne saken, så syns jeg også det er vanskelig og dømme han. Men tenkte mer generelt jeg!
du snakker om hevn mer enn du snakker om straff.
Straff skal stå i forhold til forbrytelse. Hevn er basert på følelser og mangel på kunnskap.

Å putte en som begår legemsfornærmelse for første gang i fengsel vil faktisk gjøre samfunnet MINDRE trygt.
Fordi han da opptar en fengselsplass som kunne vært brukt til å putte inn virkelig farlige kriminelle tidligere etter rettskraftig dom, eller holde folk på lengre enn 2/3 tid.

Utlogget Mr. Fredriks

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 149
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 149

du snakker om hevn mer enn du snakker om straff.
Straff skal stå i forhold til forbrytelse. Hevn er basert på følelser og mangel på kunnskap.

Å putte en som begår legemsfornærmelse for første gang i fengsel vil faktisk gjøre samfunnet MINDRE trygt.
Fordi han da opptar en fengselsplass som kunne vært brukt til å putte inn virkelig farlige kriminelle tidligere etter rettskraftig dom, eller holde folk på lengre enn 2/3 tid.

Ikke meningen min at det skal handle om hevn fremfor straff. Men mener fortsatt at folk som bruker så grov vold at personen blir sendt bevistløs på sykehus ikke skal gå fri. Men helt enig i at disse bør gå fri, for å få tyngre kriminelle i kasjotten. Hadde det vært plass til begge, så mener jeg at den første også skal få den straff den fortjener.
It's simple, if it jiggles, it's fat!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!