Skrevet av Emne: Jente kalte pakistaner for pakkis, pakistaner slår ned og går fri  (Lest 5173 ganger)

rodjka

  • Gjest
Man blir vel ikke helt satt tilbake om en sitter inne 1 år for å ha slått en person bevistløs. Jeg mener en slik handling kvalifiserer til fengselstraff uansett om personen egentlig er helt ok. Det er absolutt en handling som bør straffes. Men det er min mening.

Det er absolutt en handling som bør straffes, men jeg synes det blir feil å se en handling isolert fra handlingene som førte til den. Hvis du er på byen med dama og en tosk kommer og berører henne på brystene fortjener du ikke like streng straff om du slår til han som en som utøver blind vold.

Med småkriminelle så mener jeg ikke folk som gjør ting som gjør at dem får livstidsstraff Huh

Men i denne saken, så syns jeg også det er vanskelig og dømme han. Men tenkte mer generelt jeg!

Småkriminelle er vel ikke farlige for samfunnet? En byrde ja, men spesielt farlige nei.

Du er inne på et godt poeng, men jeg tror den saken er det generelle. Som regel er det bakenforliggende årsaker som kompliserer enhver sak. Det er nok også grunnen til at lekfolk som faktisk dømmer folk i retten dømmer mye mildere enn det folk som leser om saken i en VG-notis ville gjort.

rodjka

  • Gjest
Men mener fortsatt at folk som bruker så grov vold at personen blir sendt bevistløs på sykehus ikke skal gå fri.

Bare for å klargjøre en ting. "Gå fri" betyr at man blir frikjent. Gjerningspersonen i denne saken gikk ikke fri, han fikk en straff. Skjønner at enkelte mener straffen er for lav, men det blir fortsatt feil å si at han gikk fri.

Utlogget Mr. Fredriks

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 149
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 149

Det er absolutt en handling som bør straffes, men jeg synes det blir feil å se en handling isolert fra handlingene som førte til den. Hvis du er på byen med dama og en tosk kommer og berører henne på brystene fortjener du ikke like streng straff om du slår til han som en som utøver blind vold.

Småkriminelle er vel ikke farlige for samfunnet? En byrde ja, men spesielt farlige nei.

Du er inne på et godt poeng, men jeg tror den saken er det generelle. Som regel er det bakenforliggende årsaker som kompliserer enhver sak. Det er nok også grunnen til at lekfolk som faktisk dømmer folk i retten dømmer mye mildere enn det folk som leser om saken i en VG-notis ville gjort.

Første sitat: Jo jeg ser den og er helt enig.

Andre sitat: Faktisk enig der også.. hehe.. men småkriminelle gjør veldig mye forskjellig da, men her var det snakk om feks blind vold.
It's simple, if it jiggles, it's fat!

Utlogget Mr. Fredriks

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 149
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 149

Bare for å klargjøre en ting. "Gå fri" betyr at man blir frikjent. Gjerningspersonen i denne saken gikk ikke fri, han fikk en straff. Skjønner at enkelte mener straffen er for lav, men det blir fortsatt feil å si at han gikk fri.

Har egentlig ikke tatt stilling til akkurat denne saken jeg da, for jeg syns den er veldig kinkig. Han fikk en straff og om det stemmer at det eneste han gjorde var å rive henne av stolen. Så syns jeg egentlig straffen var grei.
It's simple, if it jiggles, it's fat!

Utlogget Tannfeen

Er det ikke lov å kalle en pakkis for en pakkis?
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget Stormbringer

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 82
  • Honnør: 34
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 82

Er det ikke lov å kalle en pakkis for en pakkis?

Lurer litt på dette selv faktisk, men er ganske sikker på at det fremdeles er lov å tørke seg der bak med hvitt dasspapir.
"lead with speed - follow with power".

IntX

  • Gjest

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!