Skrevet av Emne: POLITIVOLD  (Lest 5383 ganger)

Utlogget kenboy

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 553
  • Honnør: 87
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 553

POLITIVOLD
« : 08. oktober 2008, 11:46 »
http://www.nettavisen.no/innenriks/ioslo/article2282690.ece
Som om ikke alle visste det fra før så ser man altså nok en gang at avskum i uniform som begår vold (til og med mot barn) slipper straff... Angry
Mener og huske at for en tid tilbake så blei ei ung jente straffet for å ha sparket en politimann lett på leggen...eneste konklusjon av dette er at skal man straffe politifolk som bryter loven må man gjøre det selv...

IntX

  • Gjest
Sv: POLITIVOLD
« #1 : 08. oktober 2008, 11:58 »
Jeg ser ikke problemet... Jenten spyttet på offentlig tjenestemann/kvinne. Jeg hadde ikke gitt meg med _ett_ slag.

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: POLITIVOLD
« #2 : 08. oktober 2008, 12:05 »
a) Hun var dame og slaget kan nok ikke betegnes som noe mer enn et klapps
b) barnevernsjenta hørtes ut som en real bitch som kanskje ikke ville vært så fucka om foreldrene hadde banka henne som de burde.
c) Hun ble spytta på.

 I AM NOT IMPRESSED!

Utlogget Goophy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 878
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 878

Sv: POLITIVOLD
« #3 : 08. oktober 2008, 12:18 »
Enkelte unger fortjener juling.
Politi som tar seg av sånt er mennesker de også, er ikke alltid like greit å bare godta alt folk gjør mot en.

De ekte drittsekkene er politijuristene, rart de ikke får mer hets.
Maksløft: Markløft: 52,5kg (med belte og reimer i smith).

Utlogget Caepp

  • Fast besvarer
  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 675
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 675

Sv: POLITIVOLD
« #4 : 08. oktober 2008, 12:22 »
b) barnevernsjenta hørtes ut som en real bitch som kanskje ikke ville vært så fucka om foreldrene hadde banka henne som de burde.

Enkelte unger fortjener juling.

Eller kanskje foreldrene banka henne, men burde latt det være? Smiley

Utlogget kenboy

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 553
  • Honnør: 87
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 553

Sv: POLITIVOLD
« #5 : 08. oktober 2008, 12:38 »
Mange naive ureflekterte pappagutt drittunger her ass Angry
Barnevernsbarn er i en sårbar sitiuasjon i utgangspunktet og det er ikke sikkert denne politikvinnen var så sofistikert i sin oppførsel mot jenta før hun spyttet heller , å legge ei tynn 15 år gammel jente i jern sier jo også litt om hvor forståelsesfulle disse politifolkene var...
Hadde jeg kunnet så skulle jeg med glede ha gitt et par av dere som har komentert her et kraftig slag som hadde medført et blåmerke slik at dere kunne opplevd hvor morsomt det er, tenker pipa hadde hatt en annen lyd da...... Tongue

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: POLITIVOLD
« #6 : 08. oktober 2008, 12:42 »
Mange naive ureflekterte pappagutt drittunger her ass Angry
spar deg slike lite konstruktive utsagn. Du har lov til å ha din mening, derfor er tråden grei. Holdingen din til ANDRES meninger er derimot barnslig.


Hadde jeg kunnet så skulle jeg med glede ha gitt et par av dere som har komentert her et kraftig slag som hadde medført et blåmerke slik at dere kunne opplevd hvor morsomt det er, tenker pipa hadde hatt en annen lyd da...... Tongue
Jeg ser en sammenheng mellom dine "argumenter" og dine forslag på å "løse" konflikter.

Utlogget kenboy

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 553
  • Honnør: 87
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 553

Sv: POLITIVOLD
« #7 : 08. oktober 2008, 12:53 »
spar deg slike lite konstruktive utsagn. Du har lov til å ha din mening, derfor er tråden grei. Holdingen din til ANDRES meninger er derimot barnslig.
Du synes altså det er greit at noen skriver at ei jente som er under barnevernets omsorg fortjener mer juling, men ikke at jeg kaller dem som skriver slikt tull  drittunger?hmmm jaja..... :Smiley

Jeg ser en sammenheng mellom dine "argumenter" og dine forslag på å "løse" konflikter.

Noen fortjener faktisk en knyttneve men i motsetning til  enkelte politifolk så slår ikke jeg småjenter med henda på ryggen....

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: POLITIVOLD
« #8 : 08. oktober 2008, 12:53 »
Nok en gang må jeg få påpeke hvor inderlig glad jeg er for at jeg ikke skal ta stilling til slike saker basert på hva en avis fremstiller. Jeg er videre inderlig glad for at en god del av brukerne på TF heller ikke skal dømme andre da det ser ut til at følelser og fordommer ville talt i større grad enn fornuft og beviser. Man skal være objektiv og ikke la sine følelser være domfellende.

Hvilken situasjon barnevernsjenta er i er i og for seg en sak, men man kan likevel ikke akseptere den type oppførsel. Man kan ikke dømme mennesker basert på om man er barnevernsjente eller rik pappagutt, men på grunnlag av forbrytelsen de begår - man kan ikke skille mellom "Jørgen hattemaker" og "Kong Salomon" da loven skal være lik for alle.

Det sagt; å slå som svar på å bli spyttet på er kanskje en menneskelig reaksjon, men politikvinnen burde kanskje klart å beherske seg. Nå lurer jeg på hvor vidt dette var et klapp på kinnet eller slag med knyttet neve, og stort blåmerke er jo en definisjonssak. Man skal jo heller ikke se bort ifra at avisene blåser denne saken opp fordi den viser at den norske rettspraksis "ikke gjelder" for politifolk, men at den faktiske saken er noe annerledes. Noen ganger vinkles jo artikler slik at man skal ta det ene eller andre ståstedet...

Men det er uansett fint at slike ting diskuteres, men det bør gjøres på et saklig nivå. Hvis man kommer med personkritikk eller lignende har man i utgangspunktet tapt.

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Goophy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 878
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 878

Sv: POLITIVOLD
« #9 : 08. oktober 2008, 12:54 »
Uansett hvilken bakgrunn man har forsvarer ikke det slik oppførsel, en 15-åring vet svært godt av man ikke skal spytte på folk. Tror dere virkelig at to politifolk har lett for å håndtere ei krakilsk jente uten å sette på håndjern? Alle er ikke 120kg muskler her til lands...

Et lite klaps på kinnet er heller ikke særlig alvorlig og er mer krenkende enn det gjør vondt, hadde hun fått slått i filler kjeven eller mistet tenner etter et batongslag i hodet hadde saken vært helt anderledes.

Hadde jeg kunnet så skulle jeg med glede ha gitt et par av dere som har komentert her et kraftig slag som hadde medført et blåmerke slik at dere kunne opplevd hvor morsomt det er, tenker pipa hadde hatt en annen lyd da...... Tongue
Tror du virkelig det hadde fått noen til å endre mening?

Sitat fra: Gundersen™
Nå lurer jeg på hvor vidt dette var et klapp på kinnet eller slag med knyttet neve.
Den interne etterforskningen kom visst frem til at det var med flat hånd og beskrev det som "et klaps", hvorvidt det stemmer eller ei er ikke godt å si.
Maksløft: Markløft: 52,5kg (med belte og reimer i smith).

Utlogget EirikOut89

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 824
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 824

  • 178cm, 92kg
Sv: POLITIVOLD
« #10 : 08. oktober 2008, 12:59 »
Nok en gang må jeg få påpeke hvor inderlig glad jeg er for at jeg ikke skal ta stilling til slike saker basert på hva en avis fremstiller. Jeg er videre inderlig glad for at en god del av brukerne på TF heller ikke skal dømme andre da det ser ut til at følelser og fordommer ville talt i større grad enn fornuft og beviser. Man skal være objektiv og ikke la sine følelser være domfellende.

Hvilken situasjon barnevernsjenta er i er i og for seg en sak, men man kan likevel ikke akseptere den type oppførsel. Man kan ikke dømme mennesker basert på om man er barnevernsjente eller rik pappagutt, men på grunnlag av forbrytelsen de begår - man kan ikke skille mellom "Jørgen hattemaker" og "Kong Salomon" da loven skal være lik for alle.

Det sagt; å slå som svar på å bli spyttet på er kanskje en menneskelig reaksjon, men politikvinnen burde kanskje klart å beherske seg. Nå lurer jeg på hvor vidt dette var et klapp på kinnet eller slag med knyttet neve, og stort blåmerke er jo en definisjonssak. Man skal jo heller ikke se bort ifra at avisene blåser denne saken opp fordi den viser at den norske rettspraksis "ikke gjelder" for politifolk, men at den faktiske saken er noe annerledes. Noen ganger vinkles jo artikler slik at man skal ta det ene eller andre ståstedet...

Men det er uansett fint at slike ting diskuteres, men det bør gjøres på et saklig nivå. Hvis man kommer med personkritikk eller lignende har man i utgangspunktet tapt.
Enig med det aller meste du sier, bra innlegg! Smiley Men jeg mener absolutt politikvinnen skal klare å beherske seg. Dette er en stor del av jobben som politi. Klarer hun ikke det, bør hun finne seg en ny jobb. 

Bøy: 2x160kg (4x155kg)
Benk: 1x130kg (8x105kg)
Mark: 1x210kg  (7x180kg)
Militær: 1x80kg (7x70kg)
Chins: 13 stk. (5x+20kg)
Dips: 32 stk.
Stangroing: 5x120kg

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=30529.0

"I could do this aaall day!"

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: POLITIVOLD
« #11 : 08. oktober 2008, 13:04 »
Enig med det aller meste du sier, bra innlegg! Smiley Men jeg mener absolutt politikvinnen skal klare å beherske seg. Dette er en stor del av jobben som politi. Klarer hun ikke det, bør hun finne seg en ny jobb. 


Men det er en ting som er likt hos oss alle uavhengig av om vi er lærere, bakere, snekkere, bilselgere, advokater eller politimann/kvinne, og det er at vi alle er mennesker med dertil menneskelige egenskaper. Det er en ting at man skal handle slik profesjonen tilsier, men noen ganger kan den menneskelige delen ta overhånd og man kan begå overtramp. I dette tilfellet var det ikke den profesjonelle yrkenkvinnen, men mennesket som utførte handlingen. Hun vet, i likhet med alle oss andre, at det ikke er en akseptabel handling, men utførte den i affekt. Som du sikkert vet sier eller gjør det fleste av oss noe i affekt hvis vi blir (f. eks.) provoserte, men kan i etterkant, når vi har fått roet oss ned, forstå at det var svært dumt.

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: POLITIVOLD
« #12 : 08. oktober 2008, 13:06 »
Rabiate snørrunger som tror de vet noe som helst trenger seg ett klapp i trynet, aller helst flere.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget kenboy

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 553
  • Honnør: 87
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 553

Sv: POLITIVOLD
« #13 : 08. oktober 2008, 13:09 »
Men det er en ting som er likt hos oss alle uavhengig av om vi er lærere, bakere, snekkere, bilselgere, advokater eller politimann/kvinne, og det er at vi alle er mennesker med dertil menneskelige egenskaper. Det er en ting at man skal handle slik profesjonen tilsier, men noen ganger kan den menneskelige delen ta overhånd og man kan begå overtramp. I dette tilfellet var det ikke den profesjonelle yrkenkvinnen, men mennesket som utførte handlingen. Hun vet, i likhet med alle oss andre, at det ikke er en akseptabel handling, men utførte den i affekt. Som du sikkert vet sier eller gjør det fleste av oss noe i affekt hvis vi blir (f. eks.) provoserte, men kan i etterkant, når vi har fått roet oss ned, forstå at det var svært dumt.
Forsåvidt greit nok det men hva tror du skjer dersom mannen eller BARNET i gata gjør noe liknende i "affekt" mot politiet???Det fantastiske er jo at jenta blei straffet men p-kvinnen går fri what
Heia spesialenheten.....

Utlogget darker

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 175
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 175

Sv: POLITIVOLD
« #14 : 08. oktober 2008, 13:11 »
føles som om dere glemmer poenget her:   det hun politidama gjorde er ikke lov ifølge norsk lov (det er denne alle vi andre må følge), denne gjelder tydeligvis ikke for provoserte mennesker i uniform. Tenk deg motsatt situasjon, du hadde følt deg så provosert av politimannen at du klapsa til..  da hadde du blitt bura rett inn + fet bot.  Likhet for alle my ass.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!