Skrevet av Emne: Aksjefond... Stikke av med restene, eller vente...?  (Lest 27370 ganger)

Utlogget haraldaa

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 591
  • Honnør: 192
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 591

Sv: Aksjefond... Stikke av med restene, eller vente...?
« #240 : 10. januar 2010, 16:25 »
Tror REC er en veldig risky aksje. Kineserne er blitt store, billige og dyktige i RECs marked, Agilis opererer med strong sell og kursmål på 26kr. Ekspertene tar ofte feil, men jeg velger personlig å styre unna REC.
Stevneperser: 240-200-270. 
Norsk mester i vektklassehopping.
Treningsperser: Benk 207,5kg (Videos s 75) . Mark 285kg. Perser uten utstyr 200 i benk, 260 i mark.
Sølv i benk-Nm -09 M5 82,5kg klassen. 7.plass NSM 2000 (listefyll). Sykla "Den store styrkeprøven" Trondheim-Oslo for lenge siden.  Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=82315.1110

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Aksjefond... Stikke av med restene, eller vente...?
« #241 : 10. januar 2010, 19:25 »
Tror REC er en veldig risky aksje. Kineserne er blitt store, billige og dyktige i RECs marked, Agilis opererer med strong sell og kursmål på 26kr. Ekspertene tar ofte feil, men jeg velger personlig å styre unna REC.

Da regner jeg med du har sett denne...

http://www.dn.no/forsiden/borsMarked/article1812817.ece

The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget haraldaa

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 591
  • Honnør: 192
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 591

Sv: Aksjefond... Stikke av med restene, eller vente...?
« #242 : 11. januar 2010, 08:46 »
Ekspertene strides Smiley Som jeg sier, ekspertene tar ofte feil. En finner ofte både salgs og kjøpsanbefalinger på samme selskap.

http://www.dn.no/forsiden/borsMarked/article1797491.ece
Stevneperser: 240-200-270. 
Norsk mester i vektklassehopping.
Treningsperser: Benk 207,5kg (Videos s 75) . Mark 285kg. Perser uten utstyr 200 i benk, 260 i mark.
Sølv i benk-Nm -09 M5 82,5kg klassen. 7.plass NSM 2000 (listefyll). Sykla "Den store styrkeprøven" Trondheim-Oslo for lenge siden.  Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=82315.1110

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Aksjefond... Stikke av med restene, eller vente...?
« #243 : 13. januar 2010, 13:40 »
Jeg får benytte anledningen til å takke UAC for Champagnen, den sprettes på lørdag!

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Aksjefond... Stikke av med restene, eller vente...?
« #244 : 30. januar 2010, 10:03 »
Da regner jeg med du har sett denne...

http://www.dn.no/forsiden/borsMarked/article1812817.ece



Vel - de begynner å få litt å ta igjen, men det er klart at en volatil aksje kjapt tar igjen dette og man skal ikke trekke konklusjonene for raskt, men så langt lover det vel ikke akkurat bra. For de som er veldig intr. kan det være intr. å lese om forandringene i EEG-loven i Tyskland for tiden, snuoperasjonen for nedlegging av kjernekraftverk samt kostnaden for "grønn" energi. Jeg tror det eneste man kan si med et snev av sikkerhet om akskjer som dette er at veien blir bumpy fremover.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Aksjefond... Stikke av med restene, eller vente...?
« #245 : 30. januar 2010, 11:22 »
Vel - de begynner å få litt å ta igjen, men det er klart at en volatil aksje kjapt tar igjen dette og man skal ikke trekke konklusjonene for raskt, men så langt lover det vel ikke akkurat bra. For de som er veldig intr. kan det være intr. å lese om forandringene i EEG-loven i Tyskland for tiden, snuoperasjonen for nedlegging av kjernekraftverk samt kostnaden for "grønn" energi. Jeg tror det eneste man kan si med et snev av sikkerhet om akskjer som dette er at veien blir bumpy fremover.

Leste om dette..  Men dette avhenger vel også av hvilken tidshorisont man opererer med. Tyskland er REC's viktigste og (nåværende) største marked, men etterspørselen etter denne type teknologi vil jo ikke være konstant i fremtiden? Ser for meg flere markeder som kan øke etterspørselen betydelig på lang sikt.

Jeg sier meg heller enig med deg ang volatilitet - skulle jeg sittet long på en slik aksje, og den hadde fått juling som følge av noe liknende som skjer i Tyskland, hadde jeg ikke nølt med å eksponere meg mer her. Smiley
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Aksjefond... Stikke av med restene, eller vente...?
« #246 : 01. februar 2010, 09:02 »
Tidshorisont er absolutt viktig i sammenhengen her, og den største forandringen fra og med i år er først og fremst markedstekniske tilpassninger. Men, et resultat av dette blir også at kostnaden av grønn energi blir svært tydelig - og det kan jo ha positive så vel som negative ringvirkninger. Kostnaden av dette overføres nemlig rett til sluttbruker og kostnaden vil revideres hvert enkelt år i etterkant. Pr i dag er kostnaden ca. 2 eurocent/kWh så den må sies å være betydelig, også i tysk sammenheng. Følgelig tror jeg dette vil ha en klar påvirkning fra den generelle økonomiske situasjonen fremover. Den etterhvert så berømte finanskrisa har jo påvirket tysk kraftforbruk ganske så kraftig og det vil ta lang tid før dette kommer opp igjen. Når i tillegg kostnaden for å forlenge kjernekraftverkene er såvidt lav som den år så kan dette helt klart påvirke investeringslysten i all form for "grønn" energi, og da blir ikke situasjonen mye bedre av at subsidiene til dette er planlagt å sakte forsvinne fra og med 2015. Et tyskland som sliter med arbeidsledighet, potensiellt i større grad enn før, og samtidig skal betale for grønn energi som et foregangsland i europa - vel det tror jeg blir en kamp. En fordel skal dog trekkes frem, og det er at det politiske miljøet virker mer "stabilt" nå en før og således også rammevilkårene som blir mer stabile over tid. Pr. i dag har vel hoveddelen av solenergi blitt innstallert som små enheter og hovedsaklig fungerer som "negativt forbruk" og ikke store solkraftverk - i så tilfelle kan dette vise seg å bli svært gunstig dersom kostnaden av EEG faktisk blir stor/større, den kan potensiellt reduseres med en investering i solenergi. Så bildet av fremtiden er absolutt ikke klart slik jeg vurderer det.

Volatiliten har jeg stor tro på kommer til å forbli på et høyt nivå.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Aksjefond... Stikke av med restene, eller vente...?
« #247 : 10. februar 2010, 10:36 »
Benytter du muligheten i dag?
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Aksjefond... Stikke av med restene, eller vente...?
« #248 : 10. februar 2010, 11:22 »
Benytter du muligheten i dag?

Jepp. Smiley
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Aksjefond... Stikke av med restene, eller vente...?
« #249 : 10. februar 2010, 11:27 »
Kjøpt bear på REC eller er det snakk om en investering i påvente av oppgang etter den massive nedturen i dag?






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Knut M

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 709
  • Honnør: 180
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 709

Sv: Aksjefond... Stikke av med restene, eller vente...?
« #250 : 10. februar 2010, 11:39 »
Kjøpt bear på REC eller er det snakk om en investering i påvente av oppgang etter den massive nedturen i dag?

Kjøpt bear? Du tenker på å gå short? Smiley
Regner med de tenker på at dagen i dag er en kjøpsmulighet for de langsiktige. Smiley

Utlogget haraldaa

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 591
  • Honnør: 192
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 591

Sv: Aksjefond... Stikke av med restene, eller vente...?
« #251 : 10. februar 2010, 12:39 »
Da er REC nær kursmålet på 26kr jeg nevnte for en mnd siden. Kjipt for de som sitter med denne. Kjøpte en liten post nå. Selv et lik som faller, spretter gjerne litt opp i det det treffer betongen  dry

Edit: Solgte REC-posten igjen nå etter en og en halv time med en liten fortjeneste.
Stevneperser: 240-200-270. 
Norsk mester i vektklassehopping.
Treningsperser: Benk 207,5kg (Videos s 75) . Mark 285kg. Perser uten utstyr 200 i benk, 260 i mark.
Sølv i benk-Nm -09 M5 82,5kg klassen. 7.plass NSM 2000 (listefyll). Sykla "Den store styrkeprøven" Trondheim-Oslo for lenge siden.  Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=82315.1110

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!