Skrevet av Emne: Har du hatt personlig trener?  (Lest 5446 ganger)

Utlogget smultbolla

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 14

Har du hatt personlig trener?
« : 10. oktober 2008, 15:54 »
Hei,

Har akkurat betalt for 12 timer med personlig trener. Jeg har aldri trent før så jeg regner med dette er smart for å komme i gang. De lover raskere framgang.

Er det noen her som har hatt en personlig trener og som har bilder av før og etter? hvor lenge etter så du forskjell på kroppen og formen din?

Utlogget Prodigy92

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 450
  • Honnør: 202
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 450

Sv: Har du hatt personlig trener?
« #1 : 10. oktober 2008, 15:59 »
Hvor mye betalte du for det a?

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Har du hatt personlig trener?
« #2 : 10. oktober 2008, 16:05 »
Umulig å si hvor mye som skjer på 12 slike "timer". 12 fordelt på hvor mange uker?

Hva slags trening er det du skal gjøre? Styrketrening eller fettforbrenning/kardio? (evt begge?)

Hva slags resultater du får kommer ann på en rekke ting;
hvor flink din personlige trener er (er mye rart ute å går her), kostholdet ditt, hvor motivert du er, noe gener inne i bildet osv..

Utlogget Zuul

Sv: Har du hatt personlig trener?
« #3 : 10. oktober 2008, 16:15 »
Har aldri hatt en PT, men har raspa over noen aerobicinstruktører Grin

neida, bare tuller.

men dette er umulig å svare på. Det er et epler og pære-spørsmål. Du sammenligner ting som ikke kan sammenlignes.

Noen kjappe faktorer:

12 timer er ikke mye, men brukt rett, med rett person, vil det gi uvurderlig kunnskap. Men om du tror du får endra på kroppen din noe spes mye på 12 treningstimer tar du feil. 12 timer trening er en god uke, om du skal trene både styrke og kondisjon i alle fall.

Og så er spørsmålene:

Hvor motivert er du?

Hvor dyktig er treneren din?

hvor godt jobber dere i lag? Noen personer går ikke overens, da blir det ikke gode resultat heller.

Hvor fort lærer du?

Hva er grunnlaget ditt?

osv osv osv.

12 timer med en idiotPT er bortkasta tid og penger. 12 timer med en god PT er et godt grunnlag å jobbe videre med. 12 timer med en dritdyktig PT vil rett og slette endre liv og kropp.

Så det er mange faktorer som spiller inn. Sug til deg info, gjør det du skal, få orden på kosten.  osv. Så er det vel anvendte penger. Få PT til å terpe teknikk på basisøvelser som benk, dips, nedtrekk/chins, knebøy, mark osv. Og tenkt helthet. Kroppen bør trenes helhetlig, med fokus på de store musklene. Om du får en pt som setter opp en masse armtrening og niks bøy, så er det et godt tegn på at det er feil pt

Utlogget smultbolla

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 14

Sv: Har du hatt personlig trener?
« #4 : 10. oktober 2008, 16:51 »
hmm..........trodde det var mye jeg, jeg mener 2 ganger i uka med personlig trener burdte få meg til å forstå hvordan jeg bruker apparatene. Hvis jeg trener alene er det bortkastet, jeg kan jo ingen ting.

Hvordan kan jeg vite om det er en bra pt eller ikke.

Utlogget Shortone

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 449
  • Honnør: 102
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 449

  • DRAGO!!!!!!
Sv: Har du hatt personlig trener?
« #5 : 10. oktober 2008, 17:02 »
hmm..........trodde det var mye jeg, jeg mener 2 ganger i uka med personlig trener burdte få meg til å forstå hvordan jeg bruker apparatene. Hvis jeg trener alene er det bortkastet, jeg kan jo ingen ting.

Hvordan kan jeg vite om det er en bra pt eller ikke.

Hvis du ikke har noe som helst peiling på denne typen trening så kan det være vanskelig å vurdere kvaliteten på denne personlige treneren. Når du får programmet ditt så kan du jo poste det her og få noen innspill. Må jo ta ting som blir sagt her med en klype salt også. Varierende kompetansenivå på folk her inne også, men det er mange flinke folk med mye kunnskap. Samtidig så er det jo bare å spørre her om det han/hun kommer med noen uttalelser du stusser på. Men er det en elendig trener så vil jeg tro du merker det uansett..
Alder: 30år             
Høyde: 203cm 
Vekt: ca113,5kg

Maksløft:  ML 260kg, BP 185kg, KB 200kg

Treningsdagbok med bilder

Utlogget Rapture

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 208
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 208

Sv: Har du hatt personlig trener?
« #6 : 10. oktober 2008, 17:07 »
hmm..........trodde det var mye jeg, jeg mener 2 ganger i uka med personlig trener burdte få meg til å forstå hvordan jeg bruker apparatene. Hvis jeg trener alene er det bortkastet, jeg kan jo ingen ting.

Hvordan kan jeg vite om det er en bra pt eller ikke.

Jobber på treningssenter, og det er en måte å finne ut om han er bra på. Still ham spørsmål som du lurer på men som er slik som ikke alle vet. F.eks. Hva slags type karbohydrat bør spises etter trening (ja, utrolig nok vet ikke alle på treningssentrene det -.-). Om han kan veilede deg innenfor kosthold på en skikkelig og riktig måte så gjør han ofte en god jobb.

En annen ting er å se på treningsprogrammet han har satt opp for deg. Består det av fjortispumpingøvelser eller er det en viss form for baseøvelser der. En god PT vil alltid inkludere knebøy mener jeg, med mindre kunden har spesifisert at bein eller rygg ikke kan utsettes for høy belastning grunnet skader.

Skal ikke si det stemmer i alle tilfeller, men de som ser litt trente ut har også litt peiling. PTer kan være alt fra den tynne pingla på 55kg eller den veltrente 100kgeren. Hadde jeg vært deg. hadde jeg gått for 100kgeren, spesielt hvis han oppfyller kravene over.

Man kan også be lederen for PTene om å få en PT som er spesielt god på styrketrening, eller kondisjonstrening, eller restitusjon. Dette er etter hva jeg vet, mulig på mange sentere.

Utlogget smultbolla

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 14

Sv: Har du hatt personlig trener?
« #7 : 10. oktober 2008, 20:12 »
takk for svar! Smiley Pt'en er normalbygd. Men siden jeg har betalt kan jeg vel ha krav på en annen hvis jeg har lyst?

Dette er i Asker, vet dere om noen? Elixia

Utlogget Rapture

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 208
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 208

Sv: Har du hatt personlig trener?
« #8 : 10. oktober 2008, 23:10 »
takk for svar! Smiley Pt'en er normalbygd. Men siden jeg har betalt kan jeg vel ha krav på en annen hvis jeg har lyst?

Dette er i Asker, vet dere om noen? Elixia

På Elixia er ordningen slik at den PTen du har betalt er den som får ekstra betalt fra Elixia. Så nei, jeg vil ikke tro at du har mulighet til å skifte PT. Men det betyr ikke at PTen er dårlig bare fordi han er normalt bygd. Han kan inneha masse kunnskap.

Kan dessverre ikke si jeg vet om noen, nei. Bor på andre siden av landet Tongue

Utlogget smultbolla

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 14

Sv: Har du hatt personlig trener?
« #9 : 12. oktober 2008, 12:12 »
Her er programmet mitt:

1. 5 min sykkel
2. Diagonalhev på en ball 2 x 12
3. Knebøy m/ball 3x12
4. Top XT 2-3 min
5. Brystpress 3x12
6. Nedtrekk til skulder 3x12
7. Sit up på en ball 3x12

Utlogget Dummen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 133
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 133

Sv: Har du hatt personlig trener?
« #10 : 12. oktober 2008, 12:16 »
Hei,

Har akkurat betalt for 12 timer med personlig trener. Jeg har aldri trent før så jeg regner med dette er smart for å komme i gang. De lover raskere framgang.

Er det noen her som har hatt en personlig trener og som har bilder av før og etter? hvor lenge etter så du forskjell på kroppen og formen din?

Hvis du ikke orker å tilegne deg kunnskap selv, og ikke har tilstrekkelig med motivasjon til å trene, så er jo en Personlig Trener perfekt for deg. Men det viktigste er at treneren lærer deg ting, så du klarer å trene på egenhånd ettehvert Smiley

Det er viktig at treneren har mye kunnskap og kompetanse, og det er ikke alltid like lett å finne ut av... så det beste er rett og slett bare se på kroppen til vedkommende. En trener SKAL være godt trent selv, ikke bare kondisjon, men ha lav fettprosent og større muskler enn gjennomsnittet. Og så bør du styre unna trenere som benytter seg av medisinballer og strikker - garantert en jallatrener Smiley

Utlogget Rapture

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 208
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 208

Sv: Har du hatt personlig trener?
« #11 : 12. oktober 2008, 12:19 »
Her er programmet mitt:

1. 5 min sykkel
2. Diagonalhev på en ball 2 x 12
3. Knebøy m/ball 3x12
4. Top XT 2-3 min
5. Brystpress 3x12
6. Nedtrekk til skulder 3x12
7. Sit up på en ball 3x12


Dette er nybegynnerprogrammet til Elixia. Øvelsene varierer jo fra senter til senter osv. men 3x12 er det alle starter med.
Typisk fettforbrenningsprogram du har fått egentlig, og jeg tror ikke du vil merke særlig økning i muskelmasse eller nedgang i fett. (Nedgang i fett er selvfølgelig avhengig av kosten din ved siden av). Litt typisk av et senter å sette deg på et slikt program slik at du etter 12 uker ser at du har hatt liten eller ingen fremgang, og etterpå tenker "Wow, når jeg har så liten fremgang med PT, hvordan skal jeg klare meg uten?" og så kjøper du 12 nye klipp.

Det jeg vil foreslå er at du disse 12 klippene bare suger utav ham informasjon og lærer hvordan alle apparatene fungerer, så kan du heller senere prøve å sette opp program selv eller få hjelp til det her.

Jeg vet jo ikke hva målene dine er, men jeg tror sjansen er større for fettreduksjon enn muskelvekst på det programmet der. Jeg håper PTen din kommer til å veilede deg litt i kosthold også.

IntX

  • Gjest
Sv: Har du hatt personlig trener?
« #12 : 12. oktober 2008, 12:26 »
Det er viktig at treneren har mye kunnskap og kompetanse, og det er ikke alltid like lett å finne ut av... så det beste er rett og slett bare se på kroppen til vedkommende. En trener SKAL være godt trent selv, ikke bare kondisjon, men ha lav fettprosent og større muskler enn gjennomsnittet. Og så bør du styre unna trenere som benytter seg av medisinballer og strikker - garantert en jallatrener Smiley
Du sier at "de _skal_ være godt trente selv". Hvorfor _skal_ de være det? En PT kan sitte på et hav av kunnskap selv om de kanskje ikke har den best fysikken. En av Kristiansands beste coacher og veiledere er en pensjonert kroppsbygger og er i dag ikke så veldig fast i fisken. Men kunnskapen har han. Vil det si at han er uegnet som PT pga at han ikke har lav fettprosent? Kan du komme hit å fortelle ham at han ikke lenger kan drive coaching og veiledning? Syns jeg ser...

Utlogget Dummen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 133
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 133

Sv: Har du hatt personlig trener?
« #13 : 12. oktober 2008, 12:28 »
Du sier at "de _skal_ være godt trente selv". Hvorfor _skal_ de være det? En PT kan sitte på et hav av kunnskap selv om de kanskje ikke har den best fysikken. En av Kristiansands beste coacher og veiledere er en pensjonert kroppsbygger og er i dag ikke så veldig fast i fisken. Men kunnskapen har han. Vil det si at han er uegnet som PT pga at han ikke har lav fettprosent? Kan du komme hit å fortelle ham at han ikke lenger kan drive coaching og veiledning? Syns jeg ser...

Å være Personlig Trener er en livsstil og ikke kun et yrke. Man jobber ikke som trener, og så går hjem og lever usunt. Vedkommende skal symbolisere sunnhet. Joda, finnes flere trener som er slapp i fisken selv... men hvordan vet DU om han/hun har tilstrekkelig med kompetanse da? Må være i såfall hvis du kjenner vedkommende og vet litt om hans/hennes bakgrunn. Fleste trenere er ukjente mennesker man ikke vet noe om.

Utlogget smultbolla

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 14

Sv: Har du hatt personlig trener?
« #14 : 12. oktober 2008, 12:32 »
Dette er vanskelig. Har ikke time før torsdag angående kostholdsplan........nå spiser jeg bare dritt, kun fordi jeg ikke aner hva jeg skal spise i løpet av en dag.  Embarrassed

Gleder meg til å bli veltrent haha

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!