Skrevet av Emne: Hjelp! må opp i vekt!  (Lest 3122 ganger)

Utlogget 6ypoli10

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Hjelp! må opp i vekt!
« : 13. oktober 2008, 06:53 »
Er en gutt på snart 19 år og har prøvd å snart 3 år å komme meg opp i vekt. Er 184 cm høy og veier skremmende 56kg.. meste jeg har vært oppi er 60kg. jeg prøver så hardt på å spise oftere enn det jeg gjør men klarer sjeldent å holde dette mer en 1-3 uker, når jeg gjør dette pleier jeg også å trene.

Jeg har prøvd det meste... alt ifra ta tabletter for å øke matlysten, til å tvinge det i meg.. men etter en stund bare gir jeg opp og klarer det ikke mer.. jeg spiser som regel ikke frokost (vet det er sykt viktig måltid) og etter skolen blir det som regel enten et stort glass sjokolade melk som fyller magen min for de neste timene.. hender jeg spiser middag men er veldig sjeldent.. på kvelden blir det som regel frokost blanding og det var det for dagen.. jeg føler så og si nesten aldri at jeg trenger mat og går aldri rundt sulten.. noen som har noe tips om hvordan jeg kan øke matlysten min? føler jeg har prøvd alt og dette er noe som irriterer meg kjempe mye.

Utlogget wILL-

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 51
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 51

  • Train smart - Eat right
Sv: Hjelp! må opp i vekt!
« #1 : 13. oktober 2008, 08:18 »
Hoi!
Begynn med å øk inntaket av mat litt etter litt, for etthvert vil du øke volumet på magesekken din å du vil automatisk venne deg til større inntak av mat.
Det finnes jo flytende føde som er lettvint å få iseg også, som innholder den næringen du forsåvidt trenger. Men vil anbefale mat istedet..

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Hjelp! må opp i vekt!
« #2 : 13. oktober 2008, 08:42 »
Er en gutt på snart 19 år og har prøvd å snart 3 år å komme meg opp i vekt. Er 184 cm høy og veier skremmende 56kg.. meste jeg har vært oppi er 60kg. jeg prøver så hardt på å spise oftere enn det jeg gjør men klarer sjeldent å holde dette mer en 1-3 uker, når jeg gjør dette pleier jeg også å trene.

Jeg har prøvd det meste... alt ifra ta tabletter for å øke matlysten, til å tvinge det i meg.. men etter en stund bare gir jeg opp og klarer det ikke mer.. jeg spiser som regel ikke frokost (vet det er sykt viktig måltid) og etter skolen blir det som regel enten et stort glass sjokolade melk som fyller magen min for de neste timene.. hender jeg spiser middag men er veldig sjeldent.. på kvelden blir det som regel frokost blanding og det var det for dagen.. jeg føler så og si nesten aldri at jeg trenger mat og går aldri rundt sulten.. noen som har noe tips om hvordan jeg kan øke matlysten min? føler jeg har prøvd alt og dette er noe som irriterer meg kjempe mye.
For det første, så tror jeg at du burde ta en tur til legen og få sjekket om du skulle mangle noen vitaminer. Mulig at tilskudd av b12 eller b6 vil kunne hjelpe på matlysten.

Jeg anbefaler deg faktisk også å innta mere raske karbs. dette for at det faktisk kan trigge mer søtsug og derfor få deg til å ville innta mer karborik mat.

Hva med cola? liker du det? 0,5 l cola i TILLEGG til det ordinære kostholdet ditt vil kunne plusse 5-7 kilo på vekta i løpet av et år. Og så rett og slett være flink til å ta med deg mat du liker, slik at du kan spise når eventuellt lysten kommer over deg. Smiley

Utlogget AjaxX

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 676
  • Honnør: 137
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 676

Sv: Hjelp! må opp i vekt!
« #3 : 13. oktober 2008, 08:49 »
Selvom flytende føde er lettere og få i seg holder det lengre på metthets følelsen, som ikke er idielt i 6ypoli10's tilfelle

Ta heller 3 ss oliven olje til alle måltidene dine
Trenigs/bilde logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=58975.0

Løft:
ML 1x180kg RAW
BP 3x130kg
KB 1x182,5kg Belte

It burns it rips it hurts, they make you bleed your turn
The chance of a lifetime, how does it feel to be alive?

Your greatest glory is not in never falling, but in rising every time you fall.

Utlogget 6ypoli10

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Sv: Hjelp! må opp i vekt!
« #4 : 14. oktober 2008, 00:56 »
Takker for dere tar dere tid til å svare på dette :] mye interesant her og dette gjør at motivasjonen min for dette går veldig opp.

Høres fornuftig ut med å kanskje øke litt og litt med maten om dagen slik at magesekken min vokser, har alltid følgt en for stor plan når jeg prøver å legge på meg slik at det alltid ender opp at jeg gir opp.

og dette med legen kan være lurt men min familie på mors side har alltid vært ekstreme tynne og har selv vært hos legen men hakke fått mye hjelp derfra. Eneste er at de har fått beskjed å begynne med en sånn biotin drikke noe jeg selv har prøvd men ikke fungert, og ja jeg tok det hver dag i noen uker ^^

cola? hva ville det hjulpet mot da isåfall? og hva i det er det som hjelper? mye sukker? er noe jeg helt klart kunne startet med men ville det vært noen forskjell på om jeg tok andre brustyper så lenge de hadde sukker? eller er cola det lureste?

3ss oliven olje mener du da at jeg skal helle det rett ned fra skjeen elr legge det opp i maten?

Utlogget nilster

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 449
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 449

  • AlbAlbAlb
Sv: Hjelp! må opp i vekt!
« #5 : 14. oktober 2008, 01:18 »
Ta en titt på sticky'en i ungdoms forumet, den har hjulpet mange, her er linken:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=36676.0
Blablabla

Utlogget 6ypoli10

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Sv: Hjelp! må opp i vekt!
« #6 : 14. oktober 2008, 02:00 »
oii den virket mye bedre enn alle andre planer jeg har sett. ikke for mye og ikke for lite mengde mat for en dag av det jeg kan takle tror jeg, og virker som grei mat som jeg føler jeg kan klare å spise. Bortsett fra Havegryn... Uansett hvor jeg leser eller hører er det bare "havregryn, havregryn, havregryn." så jeg har skjønt at det er utrolig viktig. men jeg sliter skikkelig med å få dette i meg, vet du/dere om noe annet som kan være en idé? har prøvd musli frokostblandingen og den liker jeg ekstremt godt men vet ikke om den er så mye bedre en annet vis jeg skal legge på meg? beklager vis dette blir for mye å svare på men blitt ganske ivrig i å komme igang etter jeg har sett hvor mye hjelp det er å få på denne nettsiden Smiley

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Hjelp! må opp i vekt!
« #7 : 14. oktober 2008, 09:42 »
en cola ekstra om dagen i et år vil gi deg 5-7 kilo. og så vil det gi deg lyst på mer karbs. kan da være lettere å få i seg karborik mat som ris, potet, pasta osv...

melk er også bra!

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Hjelp! må opp i vekt!
« #8 : 14. oktober 2008, 10:16 »
slettet

Utlogget Burrhus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 362
  • Honnør: 184
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 362

Sv: Hjelp! må opp i vekt!
« #9 : 14. oktober 2008, 10:29 »
Jeg har litt erfaring med å legge på meg, og jeg vil si at det enkle ofte er det beste. Denne metoden er kanskje ikke veldig forumpolitisk korrekt men:D

1: Først og fremst å lære deg å bli glad i MAT. Du må spise for å legge på deg.Havregryn er ikke nødvendig. Hvis målet bare er å legge på seg kan du spise burger til hvert måltid (for å sette det på spissen).

2: Bynn med å spise frokost-lunsj-middag og kveldsmat. Legg også inn en banan her og en cola der som mellommåltider.

3: Ikke overfokuser på "riktig kosthold". Spis brødskive til frokost og kvelds, og noe varmmat til lunsj og middag.

4. Drikk melk! Lettmelk eller H-melk. Prøv å få i deg 1 liter melk for dagen.

5: Spis gradvis mer og mer. Begynn med 2 brødskiver til frokost, etter 1 måned kan du spise 3, 2 måneder 4 etc.

6: Vil du at kiloene skal legge seg på "rett plass" må du trene styrke. Jeg anbefaler å lokalisere den nærmeste styrkeløftklubben og oppsøke den. I tillegg til bra treningsmiljø og veiledning får du nok også et bedre perspektiv på mat enn du har i dag.

Mvh

Burrhus

Utlogget 6ypoli10

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Sv: Hjelp! må opp i vekt!
« #10 : 14. oktober 2008, 14:34 »
Høres supert ut, tror jeg er klar får å gi et nytt og litt mer seriøst forsøk med vekta mi nå som jeg har ganske mye mer informasjon om hvordan Smiley takk igjen for all responsen!

Utlogget Deleted!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 031
  • Honnør: 105
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 031

Sv: Hjelp! må opp i vekt!
« #11 : 14. oktober 2008, 17:53 »
Hvordan kan du ha gått opp 14kg når du den 1. august skrev her at du veide 43kg?
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=74790.0

Haha,busted! Cheesy

Utlogget noobicius

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 301
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 301

  • Alder: 22 Vekt: 75 kg 1RM benk: 97,5kg
Sv: Hjelp! må opp i vekt!
« #12 : 15. oktober 2008, 14:56 »
Hei!

Du skriver ikke noe om hvordan du trener, eller om du trener i det hele tatt.. Men jeg har det samme problemet som deg.. Kroppen min er ikke særlig mottakelig for mat..
Dvs. de periodene jeg har/har hatt hvor jeg trener lite, så spiser jeg lite, for jeg kan gå en hel dag med lite mat uten å kjenne at jeg er sulten..

Men med en gang jeg starter for fullt med treninga igjen, så kicker matsuget inn, følgelig fordi kroppen trenger mer energi.. Derfor har jeg aldri klart å legge på meg fett i noen særlig grad, kun muskler.. som igjen resulterer at jeg går fort ned hvis jeg slutter å trene..

Tren mye og ofte! I tillegg vil jeg si at i din og min situasjon, så er det ingen glede i å spise mye, det er bare noe vi må for å vokse. Så litt innsats trengs fra din side for å øke i vekt. Jeg står opp hver morgen og spise en tallerken med havregryn og melk og jeg HATER det, men jeg får alltids skyldt det ned;)

Lykke til!

EDIT: beklager, så nå at du pleier å trene, men når? og hva? og hvor ofte?  Wink
Det er ikke bilen du kjører det kommer ann på, men armen som henger ut av vinduet=)

Utlogget rocky84

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 59
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 59

Sv: Hjelp! må opp i vekt!
« #13 : 14. november 2008, 18:09 »
hei.

det er bare å kjøre på med mat!
begynn å spise fokost,tilsammen 6 måltider om dagen med gainer som mellommåltid 3 ganger daglig.
drikk vann å spis bananer Smile

jeg var i "samme båt" som deg.jeg er omtent like høy og veide for halvannet år siden 69kg, nå er jeg 95 Smile

bare å peise på, det ligger mye vilje i det:" its all in your mind" Wink

lykke til Smile
"mind is everything. If you dont belive
           you  can do something, then you can`t."

                          -Kai L. Greene-

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!