Skrevet av Emne: klarer ikke holde kjeft lenger:-)  (Lest 11263 ganger)

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: klarer ikke holde kjeft lenger:-)
« #45 : 24. oktober 2008, 10:04 »
:-) takker for at så mange er så engasjerte. er det ingen som har fått med seg at poenget med det hele er at det nettopp er kroppen som skal være i fokus, og at kriteriene for å stille i bf blir helt feil. om tea f.eks (som forøvrig har en fantastisk fysikk m.flere) hadde stilt i en bikini/badedrakt eller sko som ikke faller i smak så blir dette trukket ned og man mister plasseringer. derfor mener jeg fokus bør rettes mot de rette tingene og ikke effekter. derfor kan man faktisk uten fysiske forutsetninger og med minimal trening komme høyt opp i denne sammenheng. og de fleste må vel si seg enig at det blir totalt feil om en person som tea snart må slutte å trene for at hun ikke skal vippe over et fysisk nivå som blir for bra og deretter blir trukket ned i forhold til en med hengerumpe. beklager å i det hele tatt trekke inn navn i denne sammenheng, men nødvendig for poengets del. og ja, poenget er å provosere frem en reaksjon. Wink

Er hjertens enig i at fokusen er for stor på drakter og shining, men som dommer er det uansett fysikken som i all hovedsak vurderes.

Når det gjelder fysisk utvikling, og hva en "tillater" mht muskelmasse og deff, så har imidlertid det vært nær et mareritt å forholde seg til.
De første gangen BF blei arrangert, så de fleste jentene litt ut som du beskriver innledningsvis - i grunn kun godt trimmede jenter med nokså lav fettprosent..... Med årene har nivået heldigvis blitt skjøvet oppover mht hva som tillates, slik at det kreves mye og seriøs trening/kosthold for å gjøre det bra. Noen vil nok hevde at nivået er i ferd med å bli for høyt mht å få god rekruttering (?)

Til tross for det har nok ikke kriteriene satt seg skikkelig ennå, og dommerne har nok også noe ulik oppfatning av hva en skal trekke opp eller ned på.
Personlig synes jeg en skal tillate en del muskulatur, og i hvertfall bra hardhet. Fysikken skal i det minste bære sterkt preg av at det er lagt ned maaange og seriøse timer med vekttrening - i motsatt fall blir det litt som du sier.....at enhver digg dame med flotte linjer kan gjøre det bra på en BF-konkurranse. Nivået i dag er imidlertid såpass høyt at en skal være en naturgitt underverk om en topper en NM-lineup etter 1-2 år med trening.

Når det kommer til mye eller lite trening, så er jo det en noe relativ sak. Det er vel uansett få sportslige aktiviteter som krever så lite trening pr uke for å bli virkelig bra som det BF/Kroppsbygging gjør, men sånn er det nå en gang med denne treningsformen. Type 4-5 timer hard trening pre uke er "dessverre" alt som skal til off-season. (jaja, jeg veit at du utmerket godt veit dette Smiley ) I konkurranseforberedelsene må en kanskje legge inn kardio o.l., men det kan knappest regnes som trening i ordets rette forstand - det er mer pes.... Smiley
Tid tar det imidlertid, og for de fleste ligger det mange års trening bak det resultatet de ønsker å vise på scenen. Har en gode forutsettninger kreves det seff ikke på langt nær så mye tid som en måtte lagt ned for å få kondis eller ballferdigheter i norgestoppen, men det får en heller se som en fordel Smile


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: klarer ikke holde kjeft lenger:-)
« #46 : 24. oktober 2008, 10:23 »
Edit: Et nyyyydelig eksemplar av arten paraplymann....  dry



Paraplymann? Det er jo en styrkeløfter.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget sola

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 126
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 126

Sv: klarer ikke holde kjeft lenger:-)
« #47 : 24. november 2008, 20:54 »
Bra forklart Øyvind! Kjente jeg ble både småhissig og lattermild da jeg leste første innlegg på tråden her. Jeg skriver under på, selvom det sikkert ikke er likt for alle, at det kreves litt mer enn bare å stikke nesa inn på gymmet en gang eller to i uka for å kunne stå på scenen i en BF konk..

Jeg selv syns at "dill-dall, frisyre, smykker og drakter" er lite sport, men det er derfor fysikken er det som teller mest, så får helhetsinntrykket telle der hvor utøvere er så godt som like gode på line-up. Smiley
Alt man vil får man til! ...bare man vil nok..

Oslo GP 2007, AF: 1.pl
Loaded cup 2007, BF: 2.pl
Oslo GP 2008, BF: 1.pl
Loaded cup 2008, BF: ??
NM 2010 CBBW: 1.pl
Nordisk 2010 CBBW: 1.pl

SPONSET AV
www.fitnessplanet.no
www.magshop.no
www.proaktivhelse.no
www.purostylistene.no
Salong diva

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: klarer ikke holde kjeft lenger:-)
« #48 : 24. november 2008, 21:20 »
Jeg skriver under på, selvom det sikkert ikke er likt for alle, at det kreves litt mer enn bare å stikke nesa inn på gymmet en gang eller to i uka for å kunne stå på scenen i en BF konk..
[/quote]

Med mindre det er "bitch fit" konk det er snakk om.
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=Bitch+Fit

Gloria in Excelsis Deo


Utlogget sola

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 126
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 126

Sv: klarer ikke holde kjeft lenger:-)
« #49 : 25. november 2008, 12:31 »

Med mindre det er "bitch fit" konk det er snakk om.
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=Bitch+Fit

Jeg tror "bitch fittene" bare stiller i fatness... Wink
Alt man vil får man til! ...bare man vil nok..

Oslo GP 2007, AF: 1.pl
Loaded cup 2007, BF: 2.pl
Oslo GP 2008, BF: 1.pl
Loaded cup 2008, BF: ??
NM 2010 CBBW: 1.pl
Nordisk 2010 CBBW: 1.pl

SPONSET AV
www.fitnessplanet.no
www.magshop.no
www.proaktivhelse.no
www.purostylistene.no
Salong diva

Utlogget elrey

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 351
  • Honnør: 88
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 351

Sv: klarer ikke holde kjeft lenger:-)
« #50 : 24. januar 2009, 23:39 »
Ja, nå som classic for damer er kommet som ny gren er det vel en del som kommer til å stille til våren. Fikk en del kritikk for min påstand om at nivået i bf var for lavt, så siden mange mener dette er veldig høyt regner jeg med at det blir full lineup i OGP:-)

Poenget mitt er at siden nivået i classic skal ligge under bb og litt høyere enn bf, så blir det jo mange som heretter blir dømt vekk pga hardhet/størrelse i bf.


Utlogget MrMuscle

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 455
  • Honnør: 217
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 455

  • Intensity builds immensity
Sv: klarer ikke holde kjeft lenger:-)
« #51 : 24. januar 2009, 23:51 »
Det som ingen av forbundene ennå har klart å komme med er god forklaring på hva som vil bli lagt vekt på i classic. Så det vil ikke forundre meg om det er like få som stiller i classic i år som det vanligvis er i kroppsbygging for damer. De fleste damer jeg har snakket med som stiller i BF mener at de ikke er store nok for classic, selv noen av de som er blant de mest muskuløse bf damene. Det er forståelig med tanke på vektklassene. Så det kan godt hende det tar litt tid før vi ser en full classic konkurranse.

Når det gjelder bf så har forbundene heller ikke kommet ut med info hvorvidt de vil dømme hardhet og størrelse ned på grunn av den nye klassen. At det er mangel på info er forsåvidt ikke noe stort sjokk. Men forhåpentligvis vil vi vite mer når årets konkurranser nærmer seg.

Utlogget elrey

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 351
  • Honnør: 88
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 351

Sv: klarer ikke holde kjeft lenger:-)
« #52 : 25. januar 2009, 00:00 »
Personlig tror jeg ganske sikkert at de dømmer hardhet/volum ned fra første stund i bf OGP. Dette for å markere et skille, så tror de som har en tendens til å bli i overkant i bf like godt kan stille i cbbw med en gang. Tror ikke nivået kommer til å bli skremmende i første konkuranse siden det er nytt. Men til nm blir nok nivået i taket med vektklassene som er satt.

Husker de av gutta som stilte for grove og harde i af etter at classic for menn kom. De ble bortdømt så det sang, og det samme skjer nok med bf jentene i ogp om de er for harde.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!