Skrevet av Emne: Selvforsvar har en grense.  (Lest 13565 ganger)

Utlogget Extreme_18

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 38
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 38

Selvforsvar har en grense.
« : 15. oktober 2008, 22:26 »
Hei,
Idag opplevde jeg noe svært ubehagelig. Sitter på T-banen hjem fra skolen og det dukker opp 4 19-åringer og begynner å megle og terge. I min fortrolige stillhet prøver jeg å hvise at jeg ikke bryr meg. De klarer å få meg opp på kokepunket, selv er jeg ingen aggresiv fyr. Holder meg til mitt eget og er ikke vandt til å 'sloss' og bruke kroppen min til slikt. Jeg ber dem pent med å la meg være i fred og slenger sarkastisk ut "tøffinger".
Ser ut til at dette hjalp, og selv om dette ikke var noen stor episode så er den særdeles ubehagelig.

Hva gjør dere om dere føler dere truet eller terget opp? Vil gjerne høre konstruktive forslag. Jeg forstår at selvforsvar er en mulighet, men det er vel en grense. Jeg vil helst komme ut av det uten å brekke kjevebeinet dems eller påføre yttligere skader. Hvem vet hva de kan finne på?


Mvh,
Kraftig kar

Utlogget Benkleddet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 307
  • Honnør: 95
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 307

  • kaillkarsk og blautkak
Sv: Selvforsvar har en grense.
« #1 : 15. oktober 2008, 22:35 »
Uten at jeg vet noe om deg, men fire stykker kunne jo blitt litt stygt? Eller hva? Jeg tror du valgte riktig løsning her, om noen av de hadde gått fysisk til angrep på deg så hadde situasjonen blitt en annen.

Slik jeg ser det er fysisk selvforsvar/vold siste utvei. Det eneste lignende jeg har opplevd var når en gjeng på tbanen blokkerte veien for meg. Siden jeg veide ca 40 kg mer enn de fleste av dem, så gikk jeg bare rett igjennom sperringene, uten å si noe og uten å få øyekontakt. Dette ble det heller ikke mer bråk av.

For å summere opp: grensene for når en bruker selvforsvar er vel litt individuelle, siden det kan variere når noen føler seg truet/presset. Dette handler vel om man føler at man har kontroll på situasjonen. Det å bli provosert er jo en ting, men når du faktisk går fra å bli provosert til redd, da blir det en helt annen historie.

(Dette er jo bare mine antagelser og subjektive oppfatninger. Bortsett fra to år med jiu jitsu for ca 17 år siden har jeg aldri trent kampsport. Har imidlertid jobbet som dørvakt i 2 år, så har litt perspektiv på nødverge)
-Sannsynligvis den eneste i landet som er utstyrt med et eget benkledd



Oslo SKs hjemmeside: http://oslostyrkeloftklubb.no

Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

Sv: Selvforsvar har en grense.
« #2 : 15. oktober 2008, 22:40 »
Har lært mye om både meg selv og folk for øvrig i jobben som vakt/dørvakt på et utall arrangement og steder og de fleste har det i kjeften. Er selv en rolig kar og veldig tålmodig, har aldri slått noen selv om jeg har vært i situasjoner der det kunne skjedd.
Syns du taklet det bra, det går vanligvis svært langt før det blir fysisk og de fleste har ikke lyst til å angripe en som er litt stor heller, i tillegg til størrelsen må man også tenke på at en ikke vet noe om vedkommende.
Honnør for ikke å miste fatningen i en ekkel situasjon (for morsomt er det ikke!)!  Smiley

Utlogget Bjoennes

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 860
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 860

Sv: Selvforsvar har en grense.
« #3 : 15. oktober 2008, 22:47 »
sist helg hadde jeg en lignende episode, Lørdag kveld og vi skulle ha babb. De andre gikk inn for å bestille mens jeg stod på utsiden og ringte etter en kamerat som skulle kjøre. Da kom det 6-7 pakistanen og begyne å yppe mens jeg stod i telefonen, jeg prøve å unngå de, men de yppet mer og mer. Siden jeg lett var sterkere enn de dyttet jeg lett tilbake da de skumpet borti meg, dette resulterte i en situasjon som lett kunne endt i krig. Heldig vis kom de 2 vennene mine tilbake og da gadd de ikke yppe mer siden vi var 3 og de var 6-7  Grin
21år
115kg
190cm

170 benk 140x2 bøy 170x5 mark

Utlogget Maevar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 676
  • Honnør: 598
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 676

Sv: Selvforsvar har en grense.
« #4 : 15. oktober 2008, 22:52 »
sist helg hadde jeg en lignende episode, Lørdag kveld og vi skulle ha babb. De andre gikk inn for å bestille mens jeg stod på utsiden og ringte etter en kamerat som skulle kjøre. Da kom det 6-7 pakistanen og begyne å yppe mens jeg stod i telefonen, jeg prøve å unngå de, men de yppet mer og mer. Siden jeg lett var sterkere enn de dyttet jeg lett tilbake da de skumpet borti meg, dette resulterte i en situasjon som lett kunne endt i krig. Heldig vis kom de 2 vennene mine tilbake og da gadd de ikke yppe mer siden vi var 3 og de var 6-7  Grin

Det var LETT eid da.

Når jeg kommer opp i slike situasjoner så bare holder jeg helt kjeft, unngår øyekontakt og evt. går litt unna. Har funka hittil.

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: Selvforsvar har en grense.
« #5 : 15. oktober 2008, 23:03 »
Vold er ikke løsningen. Det kan være fristende når noen fulle folk prøver å yppe seg og du vet at du grisebanker dem lett. Men tenk på konsekvensene. Og dessuten viser det hvor svak man er psykisk når man ikke klarer å ignonere slike personer.

Hvis de går til angrep er det beste å beskytte seg og tilkalle hjelp, men hvis ikke det er mulig, så skal man selvfølgelig forsvare seg ved å banke de.( ringe evt. alle kompisene dine og ;P )
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget Bane

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 545
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 545

Sv: Selvforsvar har en grense.
« #6 : 15. oktober 2008, 23:08 »
Hvis de går til angrep er det beste å beskytte seg og tilkalle hjelp, men hvis ikke det er mulig, så skal man selvfølgelig forsvare seg ved å banke de.( ringe evt. alle kompisene dine og ;P )
Ringe kompiser? Tror du man rekker det?
Det beste er jo å uskadeliggjøre de som begynner å slå deg..

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: Selvforsvar har en grense.
« #7 : 15. oktober 2008, 23:31 »
Husk små barn:

Selv om det kanskje virker feigt er det bedre å gi en person et seriøst ballespark enn hjerneskade.

thats just my two cents.

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Selvforsvar har en grense.
« #8 : 15. oktober 2008, 23:53 »
Å snakke seg ut av trøbbel >>>>> havne i slåsskamp. Du gjorde tydeligvis det rette der og da. Smiley

Selv om det kanskje virker feigt er det bedre å gi en person et seriøst ballespark enn hjerneskade.

Hvis håndgemeng er uunngåelig, er dette et godt råd. Jeg vil dog tilføye at knær fra clinch er kraftigere og mer treffsikre. Grin

Utlogget Goophy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 878
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 878

Sv: Selvforsvar har en grense.
« #9 : 15. oktober 2008, 23:54 »
Mirko Filipovic kan nok bekrefte at knær er effektivt.
Mon tro om testikkelen hans har falt ned igjen enda.
Maksløft: Markløft: 52,5kg (med belte og reimer i smith).

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: Selvforsvar har en grense.
« #10 : 15. oktober 2008, 23:58 »
Ringe kompiser? Tror du man rekker det?
Det beste er jo å uskadeliggjøre de som begynner å slå deg..

Kanskje ikke det. Men ta hevn evt. en annen dag. Helt planlagt med alle kompisene dine eller bare glemme det.
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: Selvforsvar har en grense.
« #11 : 16. oktober 2008, 00:00 »
En råd til alle: unngå bråkk først og fremst. Du vet ikke hva de kan finne på selv om de er svakere enn deg og 20 cm lavere. Med et knivstikk så ligger du i bakken uansett. Har opplevd mye rart her jeg bor.
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Selvforsvar har en grense.
« #12 : 16. oktober 2008, 00:10 »
Kanskje ikke det. Men ta hevn evt. en annen dag. Helt planlagt med alle kompisene dine eller bare glemme det.

Wow.  :Smiley






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget OptimusPrime

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 833
  • Honnør: 198
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 833

Sv: Selvforsvar har en grense.
« #13 : 16. oktober 2008, 00:16 »
sist helg hadde jeg en lignende episode, Lørdag kveld og vi skulle ha babb. De andre gikk inn for å bestille mens jeg stod på utsiden og ringte etter en kamerat som skulle kjøre. Da kom det 6-7 pakistanen og begyne å yppe mens jeg stod i telefonen, jeg prøve å unngå de, men de yppet mer og mer. Siden jeg lett var sterkere enn de dyttet jeg lett tilbake da de skumpet borti meg, dette resulterte i en situasjon som lett kunne endt i krig. Heldig vis kom de 2 vennene mine tilbake og da gadd de ikke yppe mer siden vi var 3 og de var 6-7  Grin


Jævla pakkiser, kommer alltid å skal leke så sykt gærne men må alltid være i flertall med minst 10 stykk.
patetisk.
Hvorfor kan dem ikke være menn å ta det mann mot mann når det først blir beef?
Ingen som synes det er tøft at noen må være 15 stykk mot èn 14åring..

Først for dem lov til å bo i et herlig land, de får penger fra staten. Alikevel skal dem yppe seg, vise mangel på respekt for norske folk og drive med dritt.
Få dem ut..
Trener jeg også, bare blogger ikke om det.

Utlogget utryggve

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3

  • No Pain - All Gain
Sv: Selvforsvar har en grense.
« #14 : 16. oktober 2008, 00:28 »
Er det en som absolutt vil bråke med noen, bør man i allefall klare å stille opp for seg selv!

Det er så teit når en tusslete poijke på 17år, 160cm høy, overarm på 15cm, rosa sjorte og panneband og har null peiling på hvordan man forsvarer seg selv, kommer skrikende opp i tryne ditt på fest helt uten grunn å sier; at du er stygg med rødt hår og hvis du rører meg så kommer halve oslo pluss et par utenlands å ommøblerer litt på fjæse ditt.

Har du lyst på bråk, så må du så absolutt sørge for at du klarer å stille opp for deg selv.
en dag møter man på en person som har nulltolleranse for slike, og man ender opp på sykehus, skadet for livet, før man vet ordet av det.



Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!