Skrevet av Emne: Selvforsvar har en grense.  (Lest 13557 ganger)

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Selvforsvar har en grense.
« #15 : 16. oktober 2008, 01:06 »
Vet ikke hvordan det er på bøgda, men i Oslo har folk kniv. Jeg blander meg ikke når folk beefer på byen, eller slikt, så lenge det ikke hadde vist seg å være en situasjon der det er kvinner eller barn innblandet ( Og hvor ofte hender det? ) Det hjelper veldig å veie minst 100kg på 180cm, ha skalla hue, hettegenser, treningsbukse og joggesko med dobbelknute. Da er det veldig få som gidder å beefe med deg. Dog skal det nevnes at jeg aldri har blitt beefa med av noen, uansett om jeg har veid 80kg eller 100kg. At noen skulle komme bort til meg på t-banen og slenge dritt, kan jeg aldri se for meg at skulle skje.
Sa brura

Utlogget Extreme_18

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 38
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 38

Sv: Selvforsvar har en grense.
« #16 : 16. oktober 2008, 11:23 »
Jeg liker ikke å ta beina fatt å løpe. Har ikke lyst til å fremstå som en pyse. Selv om det ville vært beste løsningen. I Oslo vet man ikke folk man støter på. Kan godt være en gærning som løper rundt med kniv og før du vet det så ligger du der. Ofte tenker jeg at jeg skulle vært tøffere. Jeg er stor og sterk. 90kg 190cm. Nesten ingen som pleier å yppe seg men det skjer, og det er da jeg vil være forbredt og vite hva jeg skal gjøre.
Takker for flotte kommentarer og honnør. Skal ta med det videre:)

Utlogget Tricex

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 79
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 79

  • :)
Sv: Selvforsvar har en grense.
« #17 : 16. oktober 2008, 11:52 »
Selvforsvar har en grense. Helt enig.. Men for å unngå bråk bør man tenke seg om; er det nødvendig å forsvare seg, kan jeg snakke meg ut av dette? etc.

Jeg har trent kampsport en del år, å det vet de fleste der jeg bor. Dette har ofte ført til at enkelte har følt lysten av å teste meg. Men takket være god moral har jeg klart meg helt fint, og jeg har flere ganger blitt "daska" på trynet uten å peisa på med 10 slag og spark tilbake, nettopp på grunn av god tålmodighet, forutsigbarhet og moral. Forhold deg rolig, se vedkommende inni øynene, snakk med tydlig stemme og ikke vær nedvergende ovenfor vedkommende.

Jeg sier ikke at man skal si "du er stor og sterk. Ikke skad meg, vær så snill..".. tvært i mot.. Si dine meninger, på en saklig måte Smiley

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Selvforsvar har en grense.
« #18 : 16. oktober 2008, 12:02 »
Du sier noe viktig der. Om man holder (tilsynelatende) roen, befatter seg saklig og tydlig viser med kroppsspråket at om vedkommende tråkker over din intimgrense ( fysisk og psykisk, men i dette tilfellet mest fysisk) så smeller det alvorlig. Husker en episode en gang der jeg slo ned en pakistaner som skulle ta opp en kniv for å true kompisen min. Før han rakk å ta den opp slå jeg ham rett ned. Han reiste seg opp for å komme mot meg med kniven, da jeg sa med meget hard stemme, "HEI!, STOPP" Forklarte ham så at det ikke var snakk om at han skulle nerme meg eller kompisen min med den kniven, og begynte deretter å gå rolig den andre veien. Han kom først etter oss, så jeg stoppet, snudde meg og gjentok meg selv, at han skulle stoppe, snu og gå den andre veien. Han gjorde så dette.

Selvsagt kan han ha blitt litt fortumla og skremt av slaget i første hånd, men det var ikke noe spesielt bra slag, da han kom seg på beina ganske kjappt, så han kunne like gjerne ha tenkt at det ikke var noe stress å fly på en sånn pingle som meg. Alikevel gjorde han det ikke, og det tror jeg var pga min rolige og bestemte tone. Etterpå ble jeg selvsagt alt annet enn rolig, men sånn er det jo heldigvis kroppen fungerer i stressa situasjoner.
Sa brura

Utlogget Dummen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 133
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 133

Sv: Selvforsvar har en grense.
« #19 : 16. oktober 2008, 12:20 »

Jævla pakkiser, kommer alltid å skal leke så sykt gærne men må alltid være i flertall med minst 10 stykk.
patetisk.
Hvorfor kan dem ikke være menn å ta det mann mot mann når det først blir beef?
Ingen som synes det er tøft at noen må være 15 stykk mot èn 14åring..

Først for dem lov til å bo i et herlig land, de får penger fra staten. Alikevel skal dem yppe seg, vise mangel på respekt for norske folk og drive med dritt.
Få dem ut..


Helt enig... men på en annen side er det irrasjonelt å kjempe en mot en, hvis man kan ha 12 stykker på laget sitt. Ære, stolthet osv. har ikke så mye i en kampsituasjon å gjøre, selv om det er tøft. Man utnytter de fordelene man har.

Mange syns det er feigt å sparke noen i balla også, men hvorfor la være når det er kroppens svakeste punkt? Det er bedre å bli kalt feig enn å bli grisebanket. Det er som soldater sier "Det er ingenting som heter rettferdighet, ære eller stolthet i krig."


Men ser absolutt poenget til folk... jeg har aldri vært typen til å dra med meg flere når jeg skal ta noen og slikt. Men har forandret tankegang, siden jeg har erfart at alle andre gjør hva som helst for å ødelegge en hvis de får en mulighet. Ser ikke noe grunn lengre til at jeg skal være bedre enn andre... man risikerer bare å bli grisebanket. Og hva betyr stolthet, ære og slikt uansett? Eneste det betyr er at en gjeng med dumme folk, som ikke engang kjenner deg, står og beundrer deg. Drit i folk, sier nå jeg.

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Selvforsvar har en grense.
« #20 : 16. oktober 2008, 12:42 »
Må korrigere det med testiklene littegran. Selv om testiklene tåler lite, så vil de ikke utgjøre en akutt fare for vedkommendet. Selv om testiklene blir most til ingenting har det ingen annen fysiologisk effekt enn at du evnt ikke kan få barn. Akuratt der og da er det kun smerte, og om adrenalinet og sinnet er stort nok vil man kunne ignorere smerte i testiklene om man sloss for livet. Derimot er slag mot ansikt, hals,  nyrer, og bryst farlig. Man kan også sparke hard mot siden av kneet og ødelegge korsbånd etc, som vil gjøre at vedkommende ikke kan bevege seg noe særlig, samt store smerter. Slag eller spark mot solar plexus gir også direkte fysiologisk virkning.
Sa brura

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: Selvforsvar har en grense.
« #21 : 16. oktober 2008, 12:42 »
Hver gang det er snakk om slåssing så kommer noen med kommentarer om pakkiser.
Ingen av dere har noen gang tenkt at de andre ypper seg og. Det har ingenting med nasjonalitet å gjøre, ungdommer har det i blodet sitt, de tror dette er veien til å hevde seg over andre. Det har ingenting å gjøre med hvor du kommer fra.

 I det siste så har jeg leste minst to ganger der nordmenn har stikket ned flere utlendinger. Skal jeg da kommentere på alle forumer at alle nordmenn er feige, stikker ned folk og er kriminelle??
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Selvforsvar har en grense.
« #22 : 16. oktober 2008, 12:44 »
Hver gang det er snakk om slåssing så kommer noen med kommentarer om pakkiser.
Ingen av dere har noen gang tenkt at de andre ypper seg og. Det har ingenting med nasjonalitet å gjøre, ungdommer har det i blodet sitt, de tror dette er veien til å hevde seg over andre. Det har ingenting å gjøre med hvor du kommer fra.

 I det siste så har jeg leste minst to ganger der nordmenn har stikket ned flere utlendinger. Skal jeg da kommentere på alle forumer at alle nordmenn er feige, stikker ned folk og er kriminelle??

Selvsagt har det mye å gjøre med hvor folk kommer ifra. Om man kommer ifra et land med mye krig og faenskap er det mye lettere å ty til vold.
Sa brura

Utlogget Tricex

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 79
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 79

  • :)
Sv: Selvforsvar har en grense.
« #23 : 16. oktober 2008, 12:55 »
Sitat:
Selvsagt kan han ha blitt litt fortumla og skremt av slaget i første hånd, men det var ikke noe spesielt bra slag, da han kom seg på beina ganske kjappt, så han kunne like gjerne ha tenkt at det ikke var noe stress å fly på en sånn pingle som meg. Alikevel gjorde han det ikke, og det tror jeg var pga min rolige og bestemte tone. Etterpå ble jeg selvsagt alt annet enn rolig, men sånn er det jo heldigvis kroppen fungerer i stressa situasjoner.
Sitat-slutt


Det stemmer;) Klar stemme og bestemt holdning:)

Også veldig viktig at dersom du først har bestemt deg for å bruke forsvar så må dette gjøres skikkelig. Da er det ikke snakk om å knuse kjever og kneskåler, men rett og slett skremme motstanderen til å trekke seg eller å angripe punkt med masse nerver for å utmatte eller slå ut motstanderen uten å gjøre betydlig/farlig legemsskade.

Har kun benyttet meg av selvforsvar 1 gang, og det var for å forsvare en venn som ble utsatt for blind vold. Vedkommende ble til slutt så redd at han trua med å kaste stein, og det endte med at han bare gikk hjem. (Til tross for ett utall steroide-kurer og en god del større kroppsbyggning). Trikset er; vær rolig, avslappet og vis null frykt. Vis at du har kontroll på situasjonen, gjør motstanderen usikker  >Cheesy

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Selvforsvar har en grense.
« #24 : 16. oktober 2008, 12:57 »
Var en eldre dame som jeg oppfattet som truende på t-banen for noen år siden, spesielt stokken hennes; jeg så med en gang at dette er en slik type stokk som kan deles opp i to og bli til en nuntsjakko.

Siden hun skulte bort på meg tenkte jeg best å være føre var, så jeg dusja hu i tåregass og grisebanka hu på stedet. Selvforsvar HAR jo en grense, derfor slo jeg ikke mer enn 10 ganger og ringte ikke kompiser heller.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Tricex

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 79
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 79

  • :)
Sv: Selvforsvar har en grense.
« #25 : 16. oktober 2008, 13:01 »
Det var jo saklig..

Utlogget ASDFGGHJKLLKJHGFFD

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 261
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 261

Sv: Selvforsvar har en grense.
« #26 : 16. oktober 2008, 13:11 »
Folk som er ute etter bråk er egentlig ganske lett å roe ned. I privat sammenheng har jeg hatt mange som har begynt å lage bråk med meg de siste 2 årene, men jeg klarer alltid å snakke fornuftig så de roer seg ned. Han ene hadde til og med slått ned 3 stykker jeg kjenner like før, så han hadde det ikke bare i kjeften.

I jobbsammenheng som vekter har jeg også roet mange ned, og ALDRI behøvd fysisk makt som forsvarsmiddel noen gang. Det gjelder å vite hva du skal si, gå ned på deres nivå, snakke rolig og aldri eskalere konflikten.
Er de beruset er det lett å spore av samtalen til noe helt annet, har opplevd at folk helt glemmer at de ville lage bråk med meg når de går derfra. Du kan begynne med: Har ikke jeg sett deg før? så svarer de gjerne, nei. Så spør du hvor de er fra, og da svarer de gjerne på det, så kan du bygge en samtale på det grunnlaget. Et eksempel...

Hadde du prøvd noe annet i ditt tilfelle hadde det nok gått gale Smiley

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Selvforsvar har en grense.
« #27 : 16. oktober 2008, 13:57 »
Det var jo saklig..

THATS LIFE!!!!!!!!
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Benkleddet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 307
  • Honnør: 95
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 307

  • kaillkarsk og blautkak
Sv: Selvforsvar har en grense.
« #28 : 16. oktober 2008, 14:08 »
THATS LIFE!!!!!!!!

Heter ikke BADBOY Fleksnes for ingenting  Grin
-Sannsynligvis den eneste i landet som er utstyrt med et eget benkledd



Oslo SKs hjemmeside: http://oslostyrkeloftklubb.no

Utlogget Tricex

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 79
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 79

  • :)
Sv: Selvforsvar har en grense.
« #29 : 16. oktober 2008, 14:35 »
Yes, but life is not ALL about beating up inocent old women Flexy dry

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!