Skrevet av Emne: Selvforsvar har en grense.  (Lest 13501 ganger)

Utlogget OptimusPrime

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 833
  • Honnør: 198
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 833

Sv: Selvforsvar har en grense.
« #45 : 16. oktober 2008, 23:47 »
Det  har ingenting å si. Hvis du skal vinne et slagsmål så må du utnytte de fordelene du har. En etnisk norsk kan ikke dra med seg 15 stykker for det er ingen som vil stå for han. Det er det som er forskjellen skjønner du Wink

Og forresten for et par uker siden var jeg ute med mange kompisser (norske) og to av dem øddla en sånn skilt utenfor et kebab kjappe, da eieren (utlednding) hadde fått vite kjørte han med engang ditt. Helt alene stå han der omringet av 20-25 norske ungdommer alt i fra 15-25 år, som var keen på bråkk.  Da han løp ut av bilen ropte han jævlig høyt plutselig kunne du se alle ble islkalde, ingen ville lenger ha bråkke. Noen av dem gikk til å med presenterte seg og lata som om de ikke hadde noe i mot han. Før det så sa dem alle; "han er bare en, vi tar han lett".
Der og da fant jeg ut at størrelse og megde har lite å si. Frykt er noe som alltid funker. 

Haha for en dust..
Trener jeg også, bare blogger ikke om det.

Utlogget Stormbringer

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 82
  • Honnør: 34
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 82

Sv: Selvforsvar har en grense.
« #46 : 17. oktober 2008, 00:08 »
Det er mer flaut å bli banka opp enn å bli sprunget ifra, derfor; Tren styrke å selvforsvar!:D

Pøh..så lenge det smeller så er det et fett hvem som får bank, så lenge det blir et helvete. En kan uansett ikke gå rundt å "vinne" alt hvis en skal sloss hele tiden. Er ikke flaut å få juling hvis en har gjort sitt beste. Og når det først smeller, så gjelder det å ikke trekke seg. Etter et par kamper så kommer dette naturlig. Slossing er som med alt annet; øvelse gjør mester. Pakkiser er flotte motstandere da de faktisk tør å bite fra seg, men det kan jo selvsagt bli for mye av det gode Wink
"lead with speed - follow with power".

Utlogget Benkleddet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 307
  • Honnør: 95
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 307

  • kaillkarsk og blautkak
Sv: Selvforsvar har en grense.
« #47 : 17. oktober 2008, 08:37 »
Hvor ofte hører du om etniske norske som drar med seg 15 stykk mot èn pakkis kontra en pakkis som drar med seg 15 stykk mot èn etnisk norsk?

Som du selv sier: hvor ofte HØRER vi om det.. Det er der mye av forskjellen ligger, mye kriminalitet begått av innvandrere får større mediaoppslag enn kriminalitet begått av "etnisk norske". Ser også at mange her slenger ut begrepet "pakkis", noe jeg personlig har mye i mot, da dette er negativt ladet. Skal ikke la dette utvikle seg til en allerede ihjeldiskutert debatt om innvandring, men folk kan vel tenke over begrepsbruken litt?!
-Sannsynligvis den eneste i landet som er utstyrt med et eget benkledd



Oslo SKs hjemmeside: http://oslostyrkeloftklubb.no

Utlogget Burrhus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 362
  • Honnør: 184
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 362

Sv: Selvforsvar har en grense.
« #48 : 17. oktober 2008, 08:42 »
Bråkking ær so nitti talls azzs syns de ær helt ut lizm

fez 2 fez

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: Selvforsvar har en grense.
« #49 : 17. oktober 2008, 14:47 »
Som du selv sier: hvor ofte HØRER vi om det.. Det er der mye av forskjellen ligger, mye kriminalitet begått av innvandrere får større mediaoppslag enn kriminalitet begått av "etnisk norske". Ser også at mange her slenger ut begrepet "pakkis", noe jeg personlig har mye i mot, da dette er negativt ladet. Skal ikke la dette utvikle seg til en allerede ihjeldiskutert debatt om innvandring, men folk kan vel tenke over begrepsbruken litt?!

Dere hører nok ikke så ofte. Når mediene retter all dritten mot utledndinger.

Uansett hva du sier Turbo_Henrik, så står jeg på mitt, det er ikke feigt å ha med seg kompiser når noen først står der å leiker deilig.
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget darker

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 175
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 175

Sv: Selvforsvar har en grense.
« #50 : 17. oktober 2008, 15:16 »
annen interessant ting er at mennesker har samme gruppementalitet som dyr. Vi følger en leder, og er stort sett ekstremt mye svakere (psykisk sett) som individer.  Har du i bråk med en gjeng, ser du fort hvem som er agressoren, eller med andre ord, hvem som er hovedpåvirker. Er bråk uunngåelig, og du skjønner at her vil det bli slåssing, gå etter han med en gang. Ingen garanti, men en grei sannsynlighet for at de andre vil trekke seg unna om du går direkte på han og tar uskadeliggjør han.

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: Selvforsvar har en grense.
« #51 : 17. oktober 2008, 15:32 »
annen interessant ting er at mennesker har samme gruppementalitet som dyr. Vi følger en leder, og er stort sett ekstremt mye svakere (psykisk sett) som individer.  Har du i bråk med en gjeng, ser du fort hvem som er agressoren, eller med andre ord, hvem som er hovedpåvirker. Er bråk uunngåelig, og du skjønner at her vil det bli slåssing, gå etter han med en gang. Ingen garanti, men en grei sannsynlighet for at de andre vil trekke seg unna om du går direkte på han og tar uskadeliggjør han.

Bra tenkt. Men noen ganger er det slik at det er flere hovedpåvirkere og dersom du går på den ene, så fortsetter de andre med sitt. Men det er verdt å prøve.
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget Burrhus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 362
  • Honnør: 184
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 362

Sv: Selvforsvar har en grense.
« #52 : 17. oktober 2008, 15:35 »
annen interessant ting er at mennesker har samme gruppementalitet som dyr. Vi følger en leder, og er stort sett ekstremt mye svakere (psykisk sett) som individer.  Har du i bråk med en gjeng, ser du fort hvem som er agressoren, eller med andre ord, hvem som er hovedpåvirker. Er bråk uunngåelig, og du skjønner at her vil det bli slåssing, gå etter han med en gang. Ingen garanti, men en grei sannsynlighet for at de andre vil trekke seg unna om du går direkte på han og tar uskadeliggjør han.

Hva er dette for no slags tull? Har du pønsket ut dette selv, eller har du noen kilder å henvise til?

Hva er vi svakere enn som individer?Grupper?Psykisk sett, hva mener du med det?


Mvh

Burrhus





Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Selvforsvar har en grense.
« #53 : 17. oktober 2008, 16:08 »
Som du selv sier: hvor ofte HØRER vi om det.. Det er der mye av forskjellen ligger, mye kriminalitet begått av innvandrere får større mediaoppslag enn kriminalitet begått av "etnisk norske".


Media KASTER seg over voldssaker hvor gjerningsmennene er etnisk 'norske' (hvite) og offeret tilhører en mørkhudet etnisk minoritet. Som regel gjør de også et stort poeng av etnisiteten for å spekulere i et eventuelt rasistisk motiv. Tilfeller med motsatt etnisk fortegn, derimot, beskrives langt sjeldnere i etniske vendinger, og vies ikke på langt nær samme oppmerksomhet.

Utlogget toxic

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 122
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 665

Sv: Selvforsvar har en grense.
« #54 : 18. oktober 2008, 23:40 »
Selvfølgelig er det feigt å ta med masse kompiser i en slosskamp. En slosskamp er unødvendig i utgangspunktet, og når man først er så patetisk - så kan man like gjerne vise litt baller fremfor å være feig i tillegg. En selvforsvarssituasjon er dog noe helt annet. Jeg ville ikke nølt med å tatt imot hjelp om noen angrep meg uprovosert.

Utlogget Perfect.Element

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 635
  • Honnør: 71
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 635

  • aka. Shred.It
Sv: Selvforsvar har en grense.
« #55 : 19. oktober 2008, 18:10 »
1v4 er bortimot umulig odds uansett, iallefall hvis resten av teamet er der for noe mer enn emosjonell backup. Tongue

personlig klarer jeg ikke bli forbanna selv om jeg prøver, antar treninga tar det lille jeg har av innabords aggresjon ut av meg. dessuten, rulle rundt på skitten asfalt i finklæra, wtf. det høres jo ut som en rimelig ugrei måte å ende kvelden på. Tongue

jeg klarer aldri komme meg forbi den fine "staredownen" alle bråkmakere er så glad i med noe aggresjon i behold uansett. er jo umulig å finne noe mer gay enn det der. Tongue la oss stå nesetipp til nesetipp og stirre inn i hverandres tårevåte øyne, liksom. er jo 50/50 slossing/rotings det der eventuelt fører til. Tongue

nei, le av mindreverdighetskomplekser, og hvis noen er gal nok til å hoppe på deg uprovosert, sving etter han hvis han er en, og ta beina fatt hvis de er flere. begge deler er ca. like morsomt (syns jeg da) Tongue
I set myself on fire
to breed the perfect element

180 (knebind) - 135 (raw) - 205 (raw) @ 99kg

pensjonert som kvasi-styrkeløfter, nå kvasi-freefighter Smiley

Bildeprofil: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=12061.0

Utlogget STR

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 281
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 281

  • Be your own design
Sv: Selvforsvar har en grense.
« #56 : 19. oktober 2008, 19:07 »
Hva er dette for no slags tull? Har du pønsket ut dette selv, eller har du noen kilder å henvise til?

Hva er vi svakere enn som individer?Grupper?Psykisk sett, hva mener du med det?

Tull er det iallefall ikke.
Vi hadde mye såkalt "massetjeneste" (http://www.mil.no/haren/hmkg/start/article.jhtml?articleID=70929) i forsvaret.
Og det terpes på å kjenne igjen og å ta ut "lederne", eller de som drar med seg de andre, om du skjønner..?

Det her var jo også et viktig moment ved opptøyene i Køben for ikke lenge siden, hvor politiet så stor forskjell på mobben etter at de hadde plukket verstingene.

Det han mener er at det er lettere å følge strømmen, og gjøre det alle andre gjør, i steden for å tenke og operere individuelt. Man føler seg naturligvis også sterkere sammen, og spesielt hvis man har en leder som fører an.
Slik gruppepsykologi er ganske interessant egentlig.
F.eks. står det gjenger og ypper og vil ha bråk..Vi dømmer dem tvert.. selvfølgelig..men plukker man gjengen fra hverandre og snakker med hver enkelt, vil det ofte vise seg at disse er OK personer.

Jeg vil påstå at individet i all hovedsak ikke er svakere (psykisk) enn gjengen.. men det føles sånn, ene og alene pga. antallet.

Utlogget OptimusPrime

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 833
  • Honnør: 198
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 833

Sv: Selvforsvar har en grense.
« #57 : 19. oktober 2008, 21:21 »
det er ikke feigt å ha med seg kompiser når noen først står der å leiker deilig.

Sender du kompiser på en kar bare fordi han leker deilig?
Du er tøff!
Trener jeg også, bare blogger ikke om det.

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: Selvforsvar har en grense.
« #58 : 19. oktober 2008, 21:32 »
Sender du kompiser på en kar bare fordi han leker deilig?
Du er tøff!

Du vet ikke hva jeg mener med å leike "deilig".
en som leiker deilig=stå der og være stor i kjeften, be folk om å holde kjeft, kalle dem stygge og nedsettende ord, og be dem om å pelle seg vekk herfra fordi han står der. Han har store armer og boler som faen. Men han har ikke sett kompisene til den personene, som er rund svingen  snart. Sånne som han fortjener juling, gjerne 15 mot han Wink
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget Extreme_18

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 38
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 38

Sv: Selvforsvar har en grense.
« #59 : 19. oktober 2008, 21:34 »
Om man først havner i slagsmål, så ville jeg heller ha gjort opp 1vs1 og bli dengt istedet for å sende 15 stykker på den andre parten. Missliker feighet sterkt.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!