Skrevet av Emne: NeDD`s sykkel logg  (Lest 217982 ganger)

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Sv: NeDD`s oppkjøring mot Birken 2010!
« #435 : 22. august 2010, 18:43 »
På veg nedover står det skilt med fare for 10%, så jeg tipper gjennomsnittet ligger på 9% ja.
For hver u-sving, så blir det bratt før det "slaker litt ut" før ny u-sving. Så for hver ny sving blir det veldig bratt, og det er de som trekker kreftene ut av deg. Smiley
Kommer ikke å sykle samme bakken igjen uten å endre på girutveksling. Var ikke bra for knærne å tråkke tungt og sakte så lenge. Så enten lettere krans bak, eller mye høyere fart opp! Wink


Ok. Må jo si at den bakken frister å prøve seg på Smiley Får se hvis jeg en gang skal dit. Regner med at du har ganske tung utveksling, siden du holder såpass bra nivå? Hvilken fart ligger du på jevnt oppover der?

Utlogget NeDD

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 288
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 288

Sv: NeDD`s oppkjøring mot Birken 2010!
« #436 : 23. august 2010, 08:32 »
Ok. Må jo si at den bakken frister å prøve seg på Smiley Får se hvis jeg en gang skal dit. Regner med at du har ganske tung utveksling, siden du holder såpass bra nivå? Hvilken fart ligger du på jevnt oppover der?
Veldig fin tur inn til Lysebotn med båt fra Stavanger. Vi fikk se 5 fallskjermhoppere fra Kjerag. Kjører innom småfjorer og det er en fin tur på veg bort. Seler og mye dyr som ligger på steiner langs fjorden.

Har 23" som letteste bak. Dette er ikke frivillig. 9-delt campa-gir er begynner å bli mesuemsvare, så valget var ikke stort når jeg skulle ha ny kassett. Ville mye heller hatt 25", for den styrketråkk økta jeg hadde var noe av det verste jeg har vært igjennom. Knærne værket og jeg følte meg gammel og skral. Smiley Jeg lå i 9km/t. Og mer 8 enn 10. Så får hver U-sving, ble det 8. Rittempo og annen utveksling hadde nok vært 10-11km/t.

Utlogget NeDD

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 288
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 288

Sv: NeDD`s oppkjøring mot Birken 2010!
« #437 : 23. august 2010, 10:20 »
SR-bank rittet er vell gjennomført!
Mitt beste gjennomførte ritt noen gang, og med en målgangsprosent på 107,9% bak vinneren.
Formen er bekreftet og jeg kan bare glede meg til Birken. 90km, 2.25t, 37km/t snitt.

Eneste mål før start:
Ikke kjøre meg helt tom. Kjøre på og være med om beina holdt, men ikke aktuelt å sprekke slik at beina er sure frem mot birken.

Oppsummering fra start til mål:
Ved start så ble vi stående litt igjen da det var ganske smal åpning, så nok en gang ble det hardkjør fra start for å komme frem i feltet.


Starten av rittet består av mye stigninger. Slake og bratte, men laaange bakker. Det ble en del kilometer.
På denne turen fikk jeg bekreftet at syken tar mye krefter når jeg har det vondt. Girutvekslingen gjør at jeg får ikke opp tråkkfrekvensen i stigninger. Alt under 18-19km/t er for tungt. Lå i 12-13km/t opp bakkene og jeg pustet med dype magedrag hvert tråkk. Jeg ble passert av mange fjellgeiter samt personer jeg har syklet i lag med hittil i år. Selv ble jeg overrasket når de negative tankene kom på løpene bånd for å psyke meg ned når jeg hadde det vondt og beina ble stadig mer og mer sure oppover.
("Du klarer aldri merke på Birken, ta nærmeste snarveg, du klarer ikke å henge med, HVOR ER nærmeste snarveg?, stopp og vent på et rolig felt og bare ta det som en tur, formen er der ikke osv") Ble nesten skremt hvor hardt det var med en så negativ holdning oppover. Men klarte å holde litt igjen med et par positive tanker om at toppen nærmet seg!!!!!

Det flatet litt ut når vi nærmet oss toppen, og farten steg og jeg fikk opp frekvensen litt slik at jeg fikk sjangsen til å tråkke ut tunge bein. I siste kneiken før toppen fikk jeg maks klaff og holdt 19km/t opp bakken.
Vi var da 5 stykker som sprakk det feltet på 10-12 jeg holdt meg i da.
Toppen var nådd! Bilde viser 5 fem som er i ferd med å komme over toppen.



Nå starter rittet skikkelig tenkte jeg. 2 mil var unnagjort, og 7 mil igjen til mål og et fåtall ubetydelig bakker som gjensto utenom kneiken 2 km før mål. Etter toppen kjørte vi ned en lang og bratt bakke. Jeg la meg på hjul til rytteren i hvit trøye og sykkel, og toppfarten ble 77,3km/t ned bakken. Sykt fart i mine øyne. Vertfall når leggene begynte og skjelve og ristet mittveis nedover. De varslet meg nok om at det gikk fort nok oppover.

Vell nede ble vi 6 stk som satte i gang en rulle og en rytter tok kommandoen og vi pushet på for å kjøre inn et felt lenger fremme med ca. 20 stykker. Disse var de som vi ikke klarte å henge på opp bakkene.
Med de sure beina jeg satt igjen med var jeg liste lysten på å kjøre inn et større felt, men jeg deltok på rulla og vi kjørte dem inn etter noen kilometer. Herlig å få "roet ned" og delta på en større rulle.

Fra Ålgård og videre var vi samlet alle 26. Det ble flere harde partier i motvinden, men hadde aldri problem med å følge rulla og gjøre jobben. Da vi nådde Nærbø og vi svingte nordover mot Sandnes var det flere som fikk problemer. Tempoet steg og rulla ble flere ganger om til en lang rekke med syklister. Farten her var mellom 45-55km/t. Det gikk styggfort, og jeg kan aldri huske at jeg har hatt det tyngste giret over en så lang periode og med så høy tråkkfrekvens.

Vi kom oss gjennom Bryne, og det var under 2 mil til mål. Uvisst hvor mange vi var da, men jeg la merke til at et par hadde falt av. Husker at jeg bet tennene sammen og prøvde å posjonere kreftene ut, for jeg visste det var en siste stigning og nedoverbakke før de siste 2 kilometrene til mål. Fikk kastet fra meg tomme drikkeflasker til bekjente langs løypen og fokuserte 100% om å holde farten oppe frem mot denne bakken.
Vi gikk inn i bakken, 4 stk i bredden. Farten lå mellom 22-25km/t før vi kom på toppen. Været var da av kategori dassregn som vi sier på Jæren. Det bare lavet ned. Det var en slak slette bortover etter bakketoppen før nedoverbakken begynte. (Nå sprudlet det i meg, for jeg visste at jeg ville satse alt i nedoverbakken).
5 stk kjørte minirulle over sletta og jeg fikk perfekt rulle meg frem når nedoverbakken begynte. La meg flat på sykkelen med armene i bokken, altså nedre del av styre. I bunn av bakken er det en liten rundkjøring som vi svingte hårfint unna, og det var kun 1,5 kilometer til mål. Jeg snudde meg og hadde en luke på 20 meter!
Hadde rundt 70km/t, og trillet til jeg hadde 55km/t på sletta før jeg tråkket videre. Det kom to store 90 graders svinger, og der ble jeg kjørt inn, men jeg lå fortsatt fremst. Vi var da 5 stykker mot mål. Målområdet var trangt og mellom en bakgård til et leilighetsbygg og en bank. Så spurten gikk på sletta, mens vi rant og bremset ned farten mellom gatene. En halv felg forran nummer to gjorde meg som vinner av vår pulje på 5 ble et faktum Cheesy Så kom det 14 til som ble registrert med samme tid som kom de neste sekundene. Ved analog tidtaking og manuell registrering i mål, så får alle i en pulje samme tid. Totalt 19 stk fikk samme tid. Utrolig fornøyd med egen innsats. Synd det ikke var bilder fra målområdet eller råkjøring mot mål. Aldri vært med på noe lignende før. Fartsgrensa er 40km/t, og vi kommer i 55km/t. Helt rått. Jeg ble nummer 60 totalt. Altså delt 60, da alle får lik tid. Det var 3 puljer som kom før oss til mål, men dette er ryttere med langt flere sesongen bak seg og juniorer som har vært med å kjørt VM.
Så 10 minutter bak vinneren på et ritt på 9 mil er jeg veldig fornøyd med. Folk som sykler skjønner kanskje hva jeg mener, men for en hobbysyklist som ikke satser så mye, så er dette kanonbra synes jeg!  Grin

Tid: 2 t 25 min
Forbrenning: 2737kcal - 25% fett
Gjennomsnitt puls: 88%
Maks puls: 97%
Lengde: 9,0mil
Gjennomsnitts fart: 37,06km/t

Kan ikke få bedre følelse før Birken! Formen er rett å slett på topp nå. Sommertreningen har vært vellykket.
Spurten har også blitt bra etter sprinttreningene.
Nå blir det kjekt med Birken og riktig girutveksling. Smiley

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Sv: NeDD`s oppkjøring mot Birken 2010!
« #438 : 23. august 2010, 11:06 »
Hva slags tid/plassering ser du for deg på birken? Hva slags dekk velger du?
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget NeDD

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 288
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 288

Sv: NeDD`s oppkjøring mot Birken 2010!
« #439 : 23. august 2010, 12:08 »
Hva slags tid/plassering ser du for deg på birken? Hva slags dekk velger du?
Usikker på tid og plassering. Merke er det som gjelder. Rundt 3,20-3,30 bør gå under normale forhold når jeg ser på hva andre på mitt nivå har syklet på. Om gjørma kommer, så er fortsatt målet å få merke. Sykler i M20-24 klassen.

Dekkene blir de jeg har brukt hele sesongen.
Vredestein Killer Bee Superlight, som tubeless:

Utlogget Rødhette

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 740
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 740

Sv: NeDD`s oppkjøring mot Birken 2010!
« #440 : 23. august 2010, 21:11 »
Artig å lese referatet ditt! 2,25 t på 9 mil er vanvittig bra synes jeg  Smiley

Har fått veldig sansen for sykling i år, bra og morsom trening.

Utlogget NeDD

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 288
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 288

Sv: NeDD`s oppkjøring mot Birken 2010!
« #441 : 24. august 2010, 08:30 »
Artig å lese referatet ditt! 2,25 t på 9 mil er vanvittig bra synes jeg  Smiley

Har fått veldig sansen for sykling i år, bra og morsom trening.
Takker Smiley

Ja det er gøy. Faren er at interessen kan ta virkelig av om du blir hekta Wink

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Sv: NeDD`s oppkjøring mot Birken 2010!
« #442 : 24. august 2010, 08:45 »
Grattis med nok en knallbra prestasjon! Det lover godt for Birken, dette her Smiley

Utlogget letende

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 43
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 43

Sv: NeDD`s oppkjøring mot Birken 2010!
« #443 : 25. august 2010, 14:20 »
Du får ha lykke til på Lørdag da. Hvilken pulje starter du i? har ikke lest gjennom hele så kansje det er nevnt. Selv tar jeg ultrabirken på Fredag. Skal bli gøy sykle litt terreng og ikke bare grusritt hehe.

Utlogget letende

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 43
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 43

Sv: NeDD`s oppkjøring mot Birken 2010!
« #444 : 25. august 2010, 15:10 »
Veldig fin tur inn til Lysebotn med båt fra Stavanger. Vi fikk se 5 fallskjermhoppere fra Kjerag. Kjører innom småfjorer og det er en fin tur på veg bort. Seler og mye dyr som ligger på steiner langs fjorden.

Har 23" som letteste bak. Dette er ikke frivillig. 9-delt campa-gir er begynner å bli mesuemsvare, så valget var ikke stort når jeg skulle ha ny kassett. Ville mye heller hatt 25", for den styrketråkk økta jeg hadde var noe av det verste jeg har vært igjennom. Knærne værket og jeg følte meg gammel og skral. Smiley Jeg lå i 9km/t. Og mer 8 enn 10. Så får hver U-sving, ble det 8. Rittempo og annen utveksling hadde nok vært 10-11km/t.

Hvilken utveksling har du foran da? 53/39 eller mindre?

Utlogget NeDD

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 288
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 288

Sv: NeDD`s oppkjøring mot Birken 2010!
« #445 : 28. august 2010, 14:44 »
Hvilken utveksling har du foran da? 53/39 eller mindre?
Skal telle en dag. Smiley

kort oppsummering fra mobilen.
3 t 37 min 38 sek.
fikk merke. update kommer på mandag.
var drama fra første minutt Shocked:D

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Sv: NeDD`s oppkjøring mot Birken 2010!
« #446 : 29. august 2010, 15:01 »
Fyttigrisen! Du slo meg med en time! Gratulerer med merke, det var en knallsterk tid, i alle fall forholdene tatt i betraktning! Logger du mellomtidene når du er klar? Har lyst til å sammenligne litt, og se hvor mye galere og sprekere enn meg du er Wink

Utlogget NeDD

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 288
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 288

Sv: NeDD`s oppkjøring mot Birken 2010!
« #447 : 30. august 2010, 14:00 »
Da var Birken unnagjort og gangsperren har lagt seg. Superfornøyd!  biggrin
Tid: 3 t 37 min 38 sek. Klarte Merke. Kom på 53. plass av 341 i M20 klassen. Best av M20 i pulje 11.
Startnummer 2624.



Sykkelen klargjort på hotelrommet:
Tapet løypeprofilen på styret, rett bak startnummeret. Greit å vite når man kan få mat eller mekanisk hjelp om man trenger det, eller bare generelt hvordan profilen er milene forran deg.
5x 25g gèl tapet på ramma for å være lett tilgjengelig. Tapet også ca. passeringstider på styret.




I sekken hadde jeg kjedekutter, umbrako samt nå kjedelås. + 3 kg sand
Av mat hadde jeg 2 bananer, 2 flasker vann, 1 flaske energidrikk og 2 stk 160ml gèl. 5 stk 25g gèl var på sykkelen. Tørrvekt av sekk: 3,7kg.
Prøvetesting av sekken. Liten og lett.


Av bekledning så hadde jeg på meg ulltrøye innderst, vindjakke uten armer + tynn regn/vinn jakke ytterst. Hansker som skal være gode ned mot 5+ grader.
Vanlig kort bukse med en tynn lang over. Sko-overtrekk.

Før start:
Det ble panikk før start. 1 min til startskuddet før pulje 9 skulle gå, så fant jeg ut at chip´n lå igjen på hotellet.
8 ubesvarte anrop og 2 tekstmeldinger reddet meg og fikk meg til å gå til sekreteriatet og få ny chip.
Rakk akkurat å lempe sykkelen og meg selv over gjerdet før startskuddet gikk i puljen jeg egentlig skulle starte i. Fikk tråkket i full fart og fikk ny chip. En super service og rask omgjøring av chip og deltaker ID, så var alt klart igjen. Fikk start i pulje 11, 10 minutter og 2 puljer lenger bak enn hva jeg egentlig skulle. Rakk akkurat å snike meg gjennom sperringen og komme meg bakerst i pulje 11 før starten gikk. Hadde vell makspuls fra jeg forsto at chip´n manglet, til starten av pulje 11 gikk. Var helt utav det. Tråkket som en galning i sentrum når jeg skulle til sekreteriatet. Smiley
Litt morsomt å tenke tilbake på nå... Cheesy



Selve løpet:
Ut fra start og oppover bakkene gikk ut på å ta forbi mye folk og plassere meg langt fremme.
Var blant de 10-15 første opp til Skramstad. Ganske sikker på at ingen stakk ifra, men vi hentet flere fra pulje 10 som hang seg på. Ser at puljevinneren var likt som meg på Skramstad, så går ut ifra at vår gruppe var først.

Ned fra Skramstad skjedde det noe farlig! Bremsene sviktet, hadde begge hendlene i styret, men det var lite bremseeffekt å hente. Ingen effekt igjen bak, og fremme var det stål mot stål Ohmy
Aldri prøvd nedkjøringen før og jeg var helt ærlig livredd nedover. Visste ikke hvor langt det var til bunnen eller om det ble brattere o.l.
Fikk bremset mye med skoene og det lille stål mot stålet klarte.
Vell nede uten uhell, men fortsatt ganske sjokkert begynte bakkene og gåpartiene. Jeg var på dette tidspunktet frakjørt av gruppen min. 2 mil var unnagjort og 7 mil igjen. Ingen bremser igjen, så flaks jeg
hadde løypeprofilen på styret, noe som var avgjørende for at jeg bestemte meg for hvordan videre kjøring skulle være. Planen før start var å holde følge med teten i pulja, følge rulla og ligge noe mer på halen for å spare krefter slik at jeg hadde krefter hele rittet. Denne planen var nå bare å glemme da jeg ikke kunne følge i nedover bakkene. Ut ifra løypeprofilen så visste jeg at det var mye oppover, spesielt slake partier oppover, så nå var det bare å tråkke på, og heller ta det rolig ned bakkene. Gikk fort i gåpartiet for ikke å stresse. Orket ikke å løpe. Leggene var stive etter hardkjøret opp mot Skramstad, så ville ikke presse de mer.

Etter gåpartiet ble vi en samlet en liten fin gruppe. Endte opp med at jeg kjørte på i bakker og tok det rolig nedover slik at jeg ble innhentet.
Det tok ikke mer enn 2 bakker før de skjønte hvorfor jeg rykket i bakkene.
Etter Kvarstad var det tomt for bakkekjøring krefter, og det ble mer at gruppa kjørte i fra meg på veg nedover, mens jeg måtte kjempe og kjempe for å kjøre dem inn igjen på flatene. Det skal nevnes at dette gjaldt kun de bakkene hvor jeg ikke så rundt hele svingen eller at jeg merket at jeg måtte ha rolig og jevn fart til jeg bare kunne sleppe på. På Kvarstad sto det god nyhet om at jeg lå an til å klare merket med 11 minutter. 2.15 var makstiden, mens jeg passerte på 2.04. Fikk senket skuldrene noe men var bevisst på å bare kjøre på. Det var ingen vits å spare på noe, for nedkjøringene de siste milene visste jeg at jeg måtte ha redusert tempo.

Fikk i meg mye mat og næring. Herlig folkefest langs løypen som ga både kvikklunsj, banan og kjeks. Dette var utenom mat- og drikkestasjonene. Super service! Smiley

Rosinbakken kom brått etter en kjekk utforkjøring som jeg hadde stor fart i. Fikk inn et bra tråkk i 4. gir opp Rosinbakken og holdt mellom 10-10,5 og 11km/t oppover. Fikk et lite adrenalinrush oppover da jeg nådde et drømmetrått oppover. Sto over selve rosinene, men fikk hjelp at en tilskuer til å hente frem den tredje drikkeflasken fra sekken i fart! Herlig å kjenne at psyken kjempet i mot "500m igjen, 400m igjen, osv" skiltene på veg opp.

Kom meg opp til Storåsen og siste nedkjøring var i gang. Herfra og til mål ble jeg forbisyklet av ca. 200 syklister. Da vi kom ut på asfalten på veg ned mot skistadioen lå vi flere og dro en gruppe litt hver. Jeg hadde ingenting å tape, og måtte kjøre der hvor jeg kunne. Forbremset hang litt, så jeg fikk mange festligge kommentarer om ikke rittet var tungt nok osv. Ekstra motstand osv.  dry Tongue
Da vi hadde passert stadioen og var ferdig med nok en bra grusveg gjennom skogen kom vi til siste asfaltstykke på veg ned mot hoppbakken. Her var det jeg ble forbisyklet av mest folk. Jeg trillet langs "kantene". Tok gode yttersvinger og så at merket var i boks, så minutter var ikke vært livet.
Da vi rundet siste sving før bakken opp mot Ballettbakken ga jeg full gass og hadde 65km/t ++. Ble fotografert og hadde full brems etterpå.
Ned bakken satt jeg på stangen med begge beina nedi og full "brems". Altså mer stål mot stål og mye oppmerksomhet fra vakter. Ikke litt konfertabel med situasjonen, men kom meg ned uten å falle eller ødelegge meg. Herfra til mål var det rundet hoppbakken og ned en bratt bakke i skogen med et dropp mittveis som gjensto før jeg var nede. Denne bakken gikk også greit, så jeg lagte noe kø, men folk forsto hvorfor. Så fra sorpebakken til mål ble det full gass for å prøve å vinne noen sekunder. Hadde litt krefter igjen siden det hadde blitt så mye trilling.

Bilde fra bakketoppen rett før sorpebakken oppfor målomredet. Bilde tatt i fart, men men..


Godt fornøyd utføre sykkelparkeringen. Klar for å hente merke! Cheesy


Sykkelvask utenfor hotellet.


Start kl: 07:50
Skramstad: 34.54
Bringbu: 1.14.08
Kvarstad: 2.04.20
Storåsen: 2.56.30
Mål: 3.37.38

Ingen mekanisk svikt eller uhell utenom bremsene.
Noe kald i fingrene og tærne ned fra Storåsen. Beveget dem godt på veg ned mot mål, så det gikk bra.
Ellers ingenting å si vær og forhold. Var forberett på gjørme og kaldt vær.

Tid: 3 t 37 min 38 sek
Forbrenning: 4067kcal - 25% fett
Gjennomsnitt puls: 88%
Maks puls: 97%
Lengde: 9,46mil
Gjennomsnitts fart: 26,1km/t
Maks fart: 148,5km/t  Grin Speedoet klikket etter 3 timer, så hang det seg opp! Vil tippe 60-70km/t var toppfarten.


Film på VG:
http://birken.vgtv.no/rittet10/?do=rider&id=2624


Skramstad: Vi er en god gjeng. Jeg er i bakre del. Reiser meg over matten.
Kvarstad: Jeg er langt bak til høyre i en stor pulje. Se
Storåsen: Jeg og en kar i grønn jakke har en ting til felles. Ingen bremser. Ble noe drøs nedover mot mål. Smiley
Ballettbakken: Kommer i grei fart rett forran han i grønn jakke.
Mål: Jeg kommer litt gjemt bak. Liten stående spurt viser i bakgrunnen.

Siste update: Ble altså nummer 995 totalt! Cheesy

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Sv: NeDD`s oppkjøring mot Birken 2010!
« #448 : 30. august 2010, 19:02 »
Genialt å tape geltubene på ramma! Dette må jeg huske til neste gang. Ble mye fomling i lommene mine... Honnør for artig og godt referat Smiley

Utlogget Rødhette

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 740
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 740

Sv: NeDD`s oppkjøring mot Birken 2010!
« #449 : 30. august 2010, 19:30 »
Gratulerer med bra tid!
Veldig moro å se bilder og lese referatet ditt, fint du har tatt med forberedelser og bekledning.

Så en del på TV fra rittet lørdag, og det så ganske vått og kaldt ut.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!