Skrevet av Emne: NeDD`s sykkel logg  (Lest 218424 ganger)

Utlogget NeDD

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 288
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 288

Sv: NeDD`s sykkelsesong er i gang!
« #810 : 25. mai 2012, 07:52 »
Torsdag 24. mai

Tid: 1 t 46 mins
Km: x-km
Snittpuls: 72%
Makspuls: 87%
Kcal: 1410
Gjennomsnittsfart: x-km/t
Toppfart: x-km/t

Økta:
- 30 mins rolig oppvarming fra Figgen til Oltedal.
- 11,47 første bakkedrag opp Seldal.
- 3,27 ned igjen.
- 11,45 andre bakkedrag opp Seldal.
- 3,06 ned igjen.
- 46,20 rolig avslutning og hjem.

Kjente at beina var tunge i dag. Første gangen ble kjørt på 84% helt til topps.
Siste gangen ble kjørt på 85-86%, med en slutt på 87% og da var jeg veeeldig sliten.
Ritt på søndag, kort bakkedrag på tirsdag og nytt bakkedrag i dag igjen ble litt hardt.
Beina var ikke helt med meg, så jeg merket at beina ble stive om jeg ga mer gass eller la inn et tyngre gir.

Blir nok litt rolig i helgen og evt. tidlig neste uke.

Utlogget NeDD

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 288
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 288

Sv: NeDD`s sykkelsesong er i gang!
« #811 : 29. mai 2012, 08:37 »
Tirsdag 29. mai.

Tid: 1 t 51 mins
Km: x-km
Snittpuls: 62%
Makspuls: 74%
Kcal: 749
Gjennomsnittsfart: x-km/t
Toppfart: x-km/t

Var denne speedsensoren jeg snart må få gang på for å kunne logge fart og avstand.

Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Sv: NeDD`s sykkelsesong er i gang!
« #812 : 29. mai 2012, 12:30 »
Spor Smiley

Utlogget NeDD

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 288
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 288

Sv: NeDD`s sykkelsesong er i gang!
« #813 : 31. mai 2012, 10:39 »
Onsdag 30. mai.

Etter en tur på sørlandet i jobbsamenheng ble det tid for en gjennomsykling i løypen til Okserittet på veg hjem. Har tenkt på dette rittet noen måneder nå, ettersom formen ble veldig forskjøvet grunnet husbyggingen. Har sett på løypeprofilen til dette rittet at det er knallharde bakker både opp og ned! På mtb.

Planen var å ta det som en rolig tur, men med så mye bakkeklatring ble det både sone 3 og 4 i lange oppoverbakker. Tok det derfor som en rolig tur med hardere kjør i bakkene.

På smale grus/asfaltveger gikk det til tider styggfort. Passerte 70km/t i den ene nedoverbakken på grus.
Utenom en myggsverm i tryne/kjeften, tap av en vannflaske så fikk jeg god fart inn i bunn og i starten på bakken opp neste fjell.

Ser for meg på en evt. rittdag så må bare de gule bilene med blålys stå klar på slike utforkjøringer.  woot

Kom meg vell over og ned og opp igjen. Passerte mange flotte hytter og småbruk.

Vell nedover mot Opta og med en beskjed fra en lokal av vegen var stengt, men med mulighet om jeg bar sykkelen noen meter. Ingen problem det tenkte jeg, har da gjort det før.

Men du vet at du ikke føler deg helt velkommen når du står mitt oppi kolonnekjøring med dompere!
Noe venting ble det. Synd jeg ikke tok med sekk, slik at jeg kunne bidra med ett lite lass
  Cool




Videre ble det bedre løypeforhold. Fikk startet på den siste lange bakken og med kjekk utsikt i solen.


Fra toppen var det flott grusveg mot den siste uforkjøringen og mot mål.



Hadde motvind ned hele siste bakke, så klart snaut 60km/t.

Ikke helt bestemt meg om jeg skal sykle rittet enda, ettersom det er mitt i ferien og da er det den nyankommede hunden som skal prioriteres. (1 uke før)
Håper at den sover mye og tilpasser seg raskt, samt finner ut at toalettet er UTENDØRS. Smiley

Speedsensoren er i orden, men nå er det pulsbeltet som hopper litt... Redigerte derfor makspuls fra 111% til 90%, som var det høyeste jeg så.

Tid: 2 t 33 mins
Km: 53 km
Snittpuls: 72%
Makspuls: 90%
Kcal: 2010
Gjennomsnittsfart: 22,5 km/t
Toppfart: 71,7 km/t på grus!

20 grader Smiley
1070 høydemeter!

Utlogget NeDD

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 288
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 288

Sv: NeDD`s sykkelsesong er i gang!
« #814 : 01. juni 2012, 15:01 »
Torsdag 31. mai

Tid: 48 mins
Km: 14,82 km
Snittpuls: 67%
Makspuls: 80%
Kcal: 548
Gjennomsnittsfart: 21,2 km/t
Toppfart: 50,1 km/t

Noterte data fra jobb og hjem. Greit å ha noe å samenligne med fremover, samt vite hvor langt det egentlig er sykkelvegen. Sparer 4,5km på å ta over fjellet i forhold til bilvegen som er ca. 19km.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Sv: NeDD`s sykkelsesong er i gang!
« #815 : 02. juni 2012, 21:32 »
Moro med god fart på grus!  Grin Men du bør jaggu være trygg på sporvalget Wink

Utlogget NeDD

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 288
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 288

Sv: NeDD`s sykkelsesong er i gang!
« #816 : 04. juni 2012, 08:37 »
Kan ikke bytte spor med løs grus mellom sporene uten at det kan gå galt nei :-)

Lørsdag 2. juni

Langtur på mtb. 95% asfalt. Det var lenge siden....

Tid: 3 t 57 mins
Km: 92,95 km
Snittpuls: 67%
Makspuls: 80%
Kcal: 2738
Gjennomsnittsfart: 23,9 km/t
Toppfart: 49,9 km/t

Rolig langtur på mtb. Vi var tre stk som skulle ut 4 rolige timer.
Klarte å beherske oss, og med mye motvind ble farten bare senket ned.
Beina føles fine ut, og det er nå kun 5 dager til Nordsjørittet!
Vil tro at 3,20 vil være en oppnåelig tid. Sprekker nok på Varhaug, så da er det 4 mil igjen, hehe.

Utlogget letende

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 43
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 43

Sv: NeDD`s sykkelsesong er i gang!
« #817 : 04. juni 2012, 15:13 »
Det er jo nesten ett landeveis ritt så går jo fort unna der. Men er jo lett få motvind. men får du med vind så  slipper man jo nesten trå selv hehe

Utlogget NeDD

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 288
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 288

Sv: NeDD`s sykkelsesong er i gang!
« #818 : 06. juni 2012, 07:16 »
Det er jo nesten ett landeveis ritt så går jo fort unna der. Men er jo lett få motvind. men får du med vind så  slipper man jo nesten trå selv hehe

Var tre stk på tur, så det hjelper litt når man kan bytte på å dra i motvind Smiley


Tirsdag 5. juni.

Tid: 1 t 40 mins
Km: 34 km
Snittpuls: 70%
Makspuls: 89%
Kcal: 1251
Gjennomsnittsfart: 21,1km/t
Toppfart: 46,1km/t

Var i Melsheia og delvis i Aborèt å syklet. Kjørte 3 bakkedrag på 3-5 minutter.
Veldig spent ang lørdagen. Kommer til å sykle rolig til og fra jobb på torsdag, ellers ingen trening.
Kun avslapping og sykkelklargjøring. Viktig med ren og nysmurt sykkel på startstreken. Smiley

Utlogget NeDD

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 288
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 288

Sv: NeDD`s sykkelsesong er i gang!
« #819 : 07. juni 2012, 07:42 »
Torsdag 7. juni.

Rolig jobbsykling. Ant siste turen før lørdagen... Blir hjemturen i dag som blir siste økt.

Tid: 52 mins
Km: 22,25 km
Snittpuls: 63%
Makspuls: 75% (Opp siste bakke)
Kcal: 521
Gjennomsnittsfart: 26,1km/t
Toppfart: 49,1km/t

Ganske grei snittfart i forhold til snittpuls i dag  Grin
Mye nedover heimante og til jobb når jeg velger ruten jeg gjorde i dag.
Litt medvind rundt Frøylandsvatnet i tillegg, så da måtte jeg legge en ekstra 4 km´s sløyfe før jobb for å komme over 50 minutter.

Utlogget NeDD

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 288
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 288

Sv: NeDD`s sykkelsesong er i gang!
« #820 : 08. juni 2012, 07:50 »
Hjemturen fra jobb:

Rolig tur til Njåskogen, og sone 2-3 et par minutter for å få gang på varmen.

Kjørte ett drag opp Fjermestadbakken på 5,16. Hadde 1 bar i bakhjulet, så bakkedrag med gyngeeffekt var ikke kjekt. Har en liten luftlekkasje som gjør at jeg må fylle hver uke.

Tid: 42 mins
Km: 14,78km
Snittpuls: 72%
Makspuls: 89%
Kcal: 554
Gjennomsnittsfart: 21,6km/t
Toppfart: 44,9,km/t


I kveld blir det vedlikehold av sykkelen. Vasket og tørket den i går.
Blir full rens og oljing av kjede, kassett, krank og smøring av wire.
Kjører på tubeless dekk, så skal etterfylle litt "guffe" ettersom jeg har en liten lekkasje etter å ha kjørt samme dekk nå i 2 år.

Startnummer skal på og alt skal være klar slik at jeg kun klær meg og spiser før jeg reiser til Egersund.
Målsetning i morgen er under 3,20 og topp 300. Dette bør gå, med nåværende form.

Usikker på bekledning da jeg kun sjekker yr.no kvelden før, da det ellers kan variere fra alt mellom kort til tykke vinterklær. Smiley

Utlogget 20LEGEND

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 334
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 334

Sv: NeDD`s sykkelsesong er i gang!
« #821 : 08. juni 2012, 20:17 »
Målsetning i morgen er under 3,20 og topp 300. Dette bør gå, med nåværende form.

Usikker på bekledning da jeg kun sjekker yr.no kvelden før, da det ellers kan variere fra alt mellom kort til tykke vinterklær. Smiley
Er veldig usikker på bekledning selv. Blir nok sykkelbukse og trøye med løse bein/ermer - samt en tynn regnjakke, for min del.

Du får ha lykke til i morgen! Ender du topp 300, er det intet mindre enn imponerende!
Alder: 19 år
Vekt: 73-76 kg
Høyde: 185 cm

Hobbymosjonist.

Treningslogg

Utlogget NeDD

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 288
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 288

Sv: NeDD`s sykkelsesong er i gang!
« #822 : 11. juni 2012, 11:35 »
Nordsjørittet: 9. juni

Dagen startet og gikk som planlagt. Mye søvn, god frokost og 1 flaske med drikke på veg ned. Oppvarming på ca. 20 minutter inkludert mer spising, før det var tid for å stille seg i kø.
25 laaange minutter før startskuddet gikk.

Ut fra start tok jeg bakhjulet til en Bryne rytter som i år har syklet bedre enn meg.
Hadde før start tenkt på å ikke åpne for hardt, men heller slippe meg bak etter å ha testet nivået. Ut fra Egersund og mot Hellvik er det raske grusveger med svinger og litt småstigninger. Kupert terreng på grus, om noe heter det?
Fikk tatt forbi "ryggen" jeg lå bak og prøvde å tilpasse meg en gruppe eller enkeltryttere med bra fart. Lå på 91-93% av makspuls fra start og til vi var på Hellvik.
Mot Gartneriet på Ogna hadde vi fått dannet en bra pulje på ca. 15 ryttere. Jeg TROR dette faktisk var teten av pulje 4, og flere av de som har slått meg på Garborgrittet var ikke blandt de jeg nå satt med. Farten gjennom var 45km/t på asfalten, men med vinden godt plantet i ryggen.

Rakk en fotograf i siste liten her på Ogna:


Videre kjørte vi rulle og fikk bra fart ut fra campingen på Ogna og bort mot Brusand.
Svingte av og skulle starte stigningen innover. Rullet meg frem på høyresiden og hadde fortsatt bra bein! I det jeg var mitt i bakken over jernbanen og skulle til å gi gass over bakketoppen smalt det i sykkelen. Kjettingen røk, og tidsmessig skjønte jeg at løpet var kjørt.

Hva nå?


Alt skjedde så fort, og plutselig sto jeg der og så på at flere små grupper kom susende forbi.
Inkludert de som jeg selvfølgelig hadde kommet meg i fra som jeg tidligere i år hadde vært bak.
Fikk vite av noen tilskuere at nærmerste servicestasjon var tilbake på campingen.
Kjente da at motivasjonen datt, nei raste. Spasserte i rask gange mot servicestasjonen for å få hjelp.
Kvinner Elite og pulje 6. passerte meg når jeg kom gående mot dem. Lurte veldig på hva jeg skulle gjøre, da togstasjonen også var en aktuell utveg like i nærheten.

Kom på gode tanker, og fant ut at å betale for 650kr for 40 minutts sykling ikke var valutta for pengene.
Fikk plassert sykkelen til service og tok meg en bolle på matstasjonen i mens.
Så flere kjente som passerte, og Spinn gjorde hva de kunne for å spare sekunder ved montering av nytt kjede.

Kom meg på sykkelen igjen og jeg ble liggende i lag med en liten gruppe i pulje 6.
En gruppe som nok var i det bakre skiktet i pulje 6.
Forbi ulykkespunktet og opp mot Steinkjerringen lå pulsen på 75-83%. Hvordan skal dette gå tenkte jeg.
Fristet ikke å kjøre solo til mål, i håp om å ta igjen en større pulje, evt. kvinner elite? Noe som nok hadde blitt hardt å klare alene.

Det gikk litt i rykk og napp. Fikk uploadet sympati bilde på facebook og vi fikk en bra rulle i medvinden. Det kostet lite, men stemningen var god og drøsen var ikke like blod-seriøs som den pleier å være i fremre skiktet. Ringte til samboeren underveis og sagt i fra om at tidspunktet på Tinghaug ikke kom til å matche tidligere planer, så jeg skulle ringe 30 minutter før. Colaflasken fikk bli stående i kjøleskapet litt lenger, og hun kunne nyte solen.

5 km før Tinghaug var vi nok 12-15 personer. Rulla ble redusert til 4-6, mens resten lå i sekken.
Flere trøtte bein måtte holde igjen slik at krampa skulle unngås opp verstingbakken på dette rittet.
I bunn av bakken ble det rådet til å holde igjen slik at vi kunne kjøre i lag etter bakken. Eller de bak ville henge på også etter bakken Wink

I bunn av bakken rykket jeg til og fikk laget meg det vi kan kalle en solid luke oppover.


Ble premiert med den avtalte Cola´en i tillegg til heiarop på veg opp.
Ble stående og snakke litt med fruen før de andre kom mot toppen.



Kommer de snart?


Snakkes darling, må videre nå.


Herfra til mål var det å motivere hverandre. Vi var en 8-10 stk som lå på en lang rekke og vi var 2 stk som byttet på å dra. Var under 2 mil til mål, og jeg hadde mye å bidra med for å holde farten oppe.

Passerte Kvernaland og kom ut på asfalt igjen, og nærmet oss 10 km skiltet.
Fikk drøftet at om vi holder denne farten (30km/t) så var vi i mål om 20 mins.
Rulla fungerte på flatene, men når det kom antydning til stigning ble vi lang rekke igjen.

Folk sparte tydeligvis på kruttet da det var null interesse for å ta sekunder de siste kilometerne.
Det var mange som var i kjelleren, og som ikke hadde syklet rittet før, så de satte pris på oppdaringer.
Opp siste bakke informerte jeg om at dette var siste bakke, viderefulgt av en nedover og spurtoppgjør.
Da våknet plutselig han "som hadde krampe de siste 4 kilometerne", og ga gass.
Det ble et tomanns spurtoppgjør mellom meg og han, mens resten kom i en gruppe bak.
Hvem som kom først kan ses på video her:

Video fra mellompassering og målgang, søk opp start nr 542:
http://www.aftenbladet.no/sport/nordsjorittet/malvideo/Hvem-vil-du-se-over-mal-2985929.html#.T9WKufF-fsk

Tid: 3 t 17 mins
Km: 91km
Snittpuls: 82%
Makspuls: 96%
Kcal: 3320
Gjennomsnittsfart: 27,58km/t
Toppfart: 66,4km/t


Målsetningen på forhånd var som nevnt tidligere 3,20. Men med dagens medvind og optimale forhold kunne det gått en del bedre om jeg ikke hadde røket kjettingen. Hvor mye jeg tapte på spasèrturen, kjedeskift og den puljen jeg lå i vet jeg ikke.
Men når nesten 400 personer sykler under 3 timer, så burde jeg absolutt vært blandt dem.

Shit happens, men det var en kjekk tur! Smiley

Utlogget NeDD

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 288
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 288

Sv: NeDD`s Nordsjørittet 2012
« #823 : 12. juni 2012, 08:24 »
Tirsdag 12. juli.

Rolig sykkeltur til jobb på mtb.

Tid: 2 t 2 mins
Km: 51km
Snittpuls: x%
Makspuls: x%
Kcal: x
Gjennomsnittsfart: 25,2km/t
Toppfart: 51km/t


Pulsdataene uteble etter 10 mins sykling, så det er nok virkelig på tide å bytte batteri.

Noe usikker på hvordan jeg skal prioritere resten av sesongen.
Føler det er alt for tidlig å bare putre og gå, og vente til neste år. Har lyst å finne meg noen ritt å jobbe mot.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Sv: NeDD`s sykkelsesong
« #824 : 12. juni 2012, 19:54 »
Gratulerer med nok en god prestasjon! Ikke minst mtp. at du røk kjedet og tok pludrepause med din bedre halvdel Wink

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!