Skrevet av Emne: Politiet måtte reddes av dørvakter  (Lest 11970 ganger)

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Politiet måtte reddes av dørvakter
« : 17. oktober 2008, 15:12 »
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=538428

Stakkars dem ass. Jeg skjønner godt de forlanger høyere lønn.

Hva synes dere? Skal politifolka ha høyere lønn enn nå, pga den farlige yrken dems?
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget Power from Hell (Jesus-man)

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 638
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 638

Sv: Politiet måtte reddes av dørvakter
« #1 : 17. oktober 2008, 15:15 »
Ja, det synes jeg. Brannmenn burde også få høyere lønn. Og jurister. Leger burde få lavere lønn.

Utlogget Fredrik_

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 75
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 75

Sv: Politiet måtte reddes av dørvakter
« #2 : 17. oktober 2008, 15:16 »
Abusolut! Så kanskje folk med litt mer vett  søker seg til politiet.

Utlogget Dummen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 133
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 133

Sv: Politiet måtte reddes av dørvakter
« #3 : 17. oktober 2008, 15:17 »
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=538428

Stakkars dem ass. Jeg skjønner godt de forlanger høyere lønn.

Hva synes dere? Skal politifolka ha høyere lønn enn nå, pga den farlige yrken dems?


Nå er vel ikke det å være politi i norge verdens farligste yrke... er temmelig sjelden man havner i en farlig situasjon. Kan ikke ta ethvert ekstrem tilfelle og blåse det opp.

Utlogget Benkleddet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 307
  • Honnør: 95
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 307

  • kaillkarsk og blautkak
Sv: Politiet måtte reddes av dørvakter
« #4 : 17. oktober 2008, 15:18 »
Akkurat det synes jeg det er lite tvil om. Ideelt sett bør det også ansettes mange flere politifolk. Når det er sagt er det mange yrkesgrupper som burde hatt bedre betalt.

For eksempel gjør sykepleiere en kjempeviktig jobb, jobber mange dobble skift, lider under sparetiltak, lite faststillinger og mye sykmelding. De, i likhet med politiet, har flere års høyere utdanning, som slett ikke lønner seg.

-Sannsynligvis den eneste i landet som er utstyrt med et eget benkledd



Oslo SKs hjemmeside: http://oslostyrkeloftklubb.no

Utlogget Dummen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 133
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 133

Sv: Politiet måtte reddes av dørvakter
« #5 : 17. oktober 2008, 15:20 »
Akkurat det synes jeg det er lite tvil om. Ideelt sett bør det også ansettes mange flere politifolk. Når det er sagt er det mange yrkesgrupper som burde hatt bedre betalt.

For eksempel gjør sykepleiere en kjempeviktig jobb, jobber mange dobble skift, lider under sparetiltak, lite faststillinger og mye sykmelding. De, i likhet med politiet, har flere års høyere utdanning, som slett ikke lønner seg.



Vel, de aller fleste sykepleiere tjener fort 25-30000 i måneden med overtid. Det er over gjennomsnittet.

Med det klarer man å betale ned flott hus og bil, samt ha penger til overs. Spesielt hvis man har samboer i tillegg. Det ingenting å syte over. Jeg skal ikke gi noen leksjon, men vil man tjene masse penger så gjør man noe annet.

Det er en balansegang mellom det å jobbe med noe man liker, og det å satse på noe som gir godt betalt. Sjeldent man får begge deler.

Utlogget Hakono

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 913
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 913

Sv: Politiet måtte reddes av dørvakter
« #6 : 17. oktober 2008, 15:23 »
Noe jeg også så på nyhetene var at i trondheim var det 2 politimenn på jobb en fredags ettermiddag/kveld og de hadde kontroll litt utenfor trondheim så ingen kunne komme om det skulle sje noe spessielt.
Gymløft (raw) :   Bøy: 145kg, Benk: 125kg, Mark: 3x160kg

Stevnepers:        Bøy: 140kg, Benk: 120kg, Mark: 200kg


17år, 182+cm over bakken.

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=64997.0
Min logg Smiley

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: Politiet måtte reddes av dørvakter
« #7 : 17. oktober 2008, 15:23 »

Nå er vel ikke det å være politi i norge verdens farligste yrke... er temmelig sjelden man havner i en farlig situasjon. Kan ikke ta ethvert ekstrem tilfelle og blåse det opp.

Det har du rett i. Men det har vært lenge snakk om høyere lønn for purken. Akkurat her ser vi en grunn at de krever høyere lønn.
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget Dummen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 133
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 133

Sv: Politiet måtte reddes av dørvakter
« #8 : 17. oktober 2008, 15:25 »
Det har du rett i. Men det har vært lenge snakk om høyere lønn for purken. Akkurat her ser vi en grunn at de krever høyere lønn.

Joda, men så fort de har fått høyere lønn, så skal de ha enda mer etter en stund. Folk får aldri NOK penger - ikke skjønt det enda?Tongue


Må se helheten i det... alle vil ha mer penger, men man kan ikke spe ut penger i alle bauer og kanter. Vi er tross alt et av verdens rikeste land for noe Smiley

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: Politiet måtte reddes av dørvakter
« #9 : 17. oktober 2008, 15:28 »
Det har nå vært mange tilfeller der politiet ikke ryker ut, eller ikke har nok bemannskp til det.
Det hadde kanskje blitt mindre fyllebråkk på flere steder hvis bare politiet hadde nok bemannskap og ryket ut på tide, det ville i hvertfall stoppet små kriminelle.
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: Politiet måtte reddes av dørvakter
« #10 : 17. oktober 2008, 15:29 »
Joda, men så fort de har fått høyere lønn, så skal de ha enda mer etter en stund.

Folk får aldri NOK penger - ikke skjønt det enda?Tongue

Det er ikke viktig hva de vil ha, men hvis vi måtte tenke rettferdig så tjener de jo egentlig ikke så bra med tanke på den jobben. Men jeg ksjønner hva du prøver å si.
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Politiet måtte reddes av dørvakter
« #11 : 17. oktober 2008, 15:39 »
Joda, men så fort de har fått høyere lønn, så skal de ha enda mer etter en stund. Folk får aldri NOK penger - ikke skjønt det enda?Tongue


Må se helheten i det... alle vil ha mer penger, men man kan ikke spe ut penger i alle bauer og kanter. Vi er tross alt et av verdens rikeste land for noe Smiley

Her er det du som ikke har skjønt noe vesentlig, og det er at politifolk ikke tjener godt nok i forhold til bl.a. risikoen de møter i hverdagen. Ja, det kan godt hende de ikke kommer opp i potensielt farlige situasjoner daglig, men det er da hevet over enhver tvil at en politimann har større sjanse for å bli påført intensjonerte skader enn andre yrkesgrupper da de opererer med det som kan være farlige forbrytere. Det er ikke snakk om at politiet krever urimelig mye i lønn - det krever det de mener er en fornuftig betaling sett ut ifra deres situasjon, og jeg mener de så absolutt har krav på mer! De gjør, selv om visse mener noe annet, en meget viktig jobb her i samfunnet og de som tar seg jobb innen politiet gjør ikke det fordi de ønsker å tjene godt, men fordi de ønsker å bidra med noe positivt til samfunnet.

Og jeg tror neppe du klarer å se noen som helst helhet her - det handler om å ta vare på dyktige arbeidere og lønne dem slik de fortjener. På denne måten vil man kunne ha tilfredse arbeidstakere som yter det som skal til, og man vil slippe den slags situasjoner som man kan oppleve idag. En ting er at politifolk slutter som følge av dårlig betaling, en annen er underbemanning (som til dels har sammenheng med ovenfornevnte punkt). Det finnes nok av de som er overbetalte og som med det rette kunne tjent mindre, men de som innehar viktige jobber som politifolk, mennesker innen skole- og helsesektoren m.flere fortjener lønninger som står i stil til arbeidssituasjon!

Ja, forresten - vil du leve i verdens rikeste land eller vil du leve i et land hvor ting fungerer slik de er tiltenkt? Hvis man hele tida skal spare, spare og atter spare vil det meste bli nedprioritert, men man vil ha veldig mye penger på bok. Det er i seg selv lite hensiktsmessig hvis det går på akkord med tryggheten til innbyggerne enten i form av for få politifolk eller for dårlig helsetilbud...

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget næææh

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 222
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: Politiet måtte reddes av dørvakter
« #12 : 17. oktober 2008, 15:43 »
Hva med de kriminelle da? Skal ikke de få bedre betalt?

Burde jo gå begge veier ihvertfall Grin
Her kommer det til å stå noe virkelig sykt en dag!

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Politiet måtte reddes av dørvakter
« #13 : 17. oktober 2008, 15:51 »
Kriminelle får jo i dag veldig godt ettersom de har veldig liten risiko i yrket  Wink






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget næææh

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 222
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: Politiet måtte reddes av dørvakter
« #14 : 17. oktober 2008, 15:54 »
Kriminelle får jo i dag veldig godt ettersom de har veldig liten risiko i yrket  Wink

He he liten risiko å være kriminell?
Her kommer det til å stå noe virkelig sykt en dag!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!