Skrevet av Emne: Politiet måtte reddes av dørvakter  (Lest 11965 ganger)

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Politiet måtte reddes av dørvakter
« #60 : 18. oktober 2008, 18:43 »
For å diskutere saken litt ... Det ville ikke endret situasjonen noe om de to polititjenestemennene hadde hatt høyere lønn, ettersom de fortsatt bare ville vært to mot 20-25 aggressive russere. Hvis politiet hadde hatt større økonomiske ressurser, kunne de derimot hatt flere polititjenestemenn (med angivelig dårlig lønn) på jobb, og dét ville hjulpet. Man kan godt mene at polititjenestemenn bør ha enda høyere lønn, men saken i VG underbygger altså ikke dette ...

Disse politimennene hadde hatt mer bruk for MP5.

Utlogget Goophy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 878
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 878

Sv: Politiet måtte reddes av dørvakter
« #61 : 18. oktober 2008, 18:48 »
Norge har noe å lære av Monaco.
Kun topptrente militære med svært gode resultater får tilbud om jobb i politiet, da med god lønn.
Utstyrt med M16 og 9mm og lov til å gjøre stort sett som de vil blir det lite bråk.
Maksløft: Markløft: 52,5kg (med belte og reimer i smith).

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: Politiet måtte reddes av dørvakter
« #62 : 18. oktober 2008, 19:05 »
Lavest nivå av registrert kriminalitet. Statistikk viser det du vil den skal vise.
Hvis folk ikke anmelder, hvis politiet ikke etterforsker på eget initiativ og hvis det fins korrupsjon, så vil ikke tallene der tyde på andre ting enn at man ikke vet.

Enig der. Ville aldri tro på at et et land som Thailand har lavest kriminalitet.
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: Politiet måtte reddes av dørvakter
« #63 : 18. oktober 2008, 19:08 »
For å diskutere saken litt ... Det ville ikke endret situasjonen noe om de to polititjenestemennene hadde hatt høyere lønn, ettersom de fortsatt bare ville vært to mot 20-25 aggressive russere. Hvis politiet hadde hatt større økonomiske ressurser, kunne de derimot hatt flere polititjenestemenn (med angivelig dårlig lønn) på jobb, og dét ville hjulpet. Man kan godt mene at polititjenestemenn bør ha enda høyere lønn, men saken i VG underbygger altså ikke dette ...

Det var meningen å vise hvor farlig yrke de har. Og derfor burde de få bedre lønn.
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget Power from Hell (Jesus-man)

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 638
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 638

Sv: Politiet måtte reddes av dørvakter
« #64 : 18. oktober 2008, 19:13 »
Det var meningen å vise hvor farlig yrke de har. Og derfor burde de få bedre lønn.
Ja, men hva skal de med 480 000 i lønn hvis de får juling av sinte russere? Er det ikke bedre da at de heller går ned i lønn slik at det blir penger til å ha flere polititjenestemenn på jobb?

Utlogget Tannfeen

Sv: Politiet måtte reddes av dørvakter
« #65 : 18. oktober 2008, 20:14 »
Ja, men hva skal de med 480 000 i lønn hvis de får juling av sinte russere? Er det ikke bedre da at de heller går ned i lønn slik at det blir penger til å ha flere polititjenestemenn på jobb?

Mens vi er i gang, hvorfor ikke halvere lønna slik at vi kan ha DOBBELT så mange?!11

De kunne jo jobba gratis og likevel få bank av russerne, da er det jo på en måte generøst å ihvertfall la dem beholde halvparten av lønna, hva?
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget Power from Hell (Jesus-man)

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 638
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 638

Sv: Politiet måtte reddes av dørvakter
« #66 : 18. oktober 2008, 20:27 »
Mens vi er i gang, hvorfor ikke halvere lønna slik at vi kan ha DOBBELT så mange?!11

De kunne jo jobba gratis og likevel få bank av russerne, da er det jo på en måte generøst å ihvertfall la dem beholde halvparten av lønna, hva?

Du er absolutt inne på noe her, MoFo. Penger er ikke alt i livet, og hvis polititjenestemennene viste moderasjon og gikk noe ned i lønn, ville staten hatt råd til å ha flere polititjenestemenn på jobb samtidig, og det ville skapt økt trygghet for mannen i gata. Jeg synes imidlertid det blir litt ekstremt og urimelig med en lønnsreduksjon tilsvarende halvparten av nåværende lønn. En nedgang på 25 % ville for eksempel frigjøre store økonomiske ressurser til gode for alle i samfunnet vårt Smiley

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Politiet måtte reddes av dørvakter
« #67 : 18. oktober 2008, 20:29 »
Staten har råd, handler bare om å bruke penger - noe jeg mener du har ett poeng i - bruk mer penger for å få flere på jobb.
Norge har noe å lære av Monaco.
Kun topptrente militære med svært gode resultater får tilbud om jobb i politiet, da med god lønn.
Utstyrt med M16 og 9mm og lov til å gjøre stort sett som de vil blir det lite bråk.

Tror det hadde blitt for få i politiet da Wink






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: Politiet måtte reddes av dørvakter
« #68 : 18. oktober 2008, 20:36 »
Ja, men hva skal de med 480 000 i lønn hvis de får juling av sinte russere? Er det ikke bedre da at de heller går ned i lønn slik at det blir penger til å ha flere polititjenestemenn på jobb?

Bedre med mer lønn og mest kvalifiserte politimenn. Og selvfølgelig vil dette også gi  en del flere søkere på politihøgskolen.
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget Power from Hell (Jesus-man)

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 638
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 638

Sv: Politiet måtte reddes av dørvakter
« #69 : 18. oktober 2008, 20:43 »
Bedre med mer lønn og mest kvalifiserte politimenn. Og selvfølgelig vil dette også gi  en del flere søkere på politihøgskolen.

Jeg ser absolutt poenget ditt, men jeg føler det blir litt feil fokus. Hvert år er det mange flotte unge kvinner og menn som ikke kommer inn på politihøgskolen. Med en generell lønnsmoderasjon for politifolk kunne også disse tjenestegjort i gatene våre og skapt trygghet for mannen i gata.

Utlogget Extreme_18

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 38
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 38

Sv: Politiet måtte reddes av dørvakter
« #70 : 18. oktober 2008, 20:45 »
Om man virkelig vil noe, så er det bare å stå på. Om de vil ha topptrente og kvalifiserte politimenn så er det bare å trene og gå i seg selv, finne ut om du føler deg egnet til denne jobben. Skulle gjerne sett at lønnen ble høynet til 400k nyutdannet og 500k til de med etterutdanning. Ville inkludert risikotillegg.

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Politiet måtte reddes av dørvakter
« #71 : 18. oktober 2008, 20:46 »
Føler en heller kan gi penger til flere læreplasser på skolen, enn en lønnsmoderasjon som senker kvaliteten på søkerene.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Power from Hell (Jesus-man)

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 638
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 638

Sv: Politiet måtte reddes av dørvakter
« #72 : 18. oktober 2008, 20:53 »
Føler en heller kan gi penger til flere læreplasser på skolen, enn en lønnsmoderasjon som senker kvaliteten på søkerene.

Du må huske at en lønnsmoderasjon ikke bare ville gjort det mulig å ansette flere polititjenestemenn. Hver enkelt polititjenestemann eller -kvinne måtte i tillegg jobbet mer for å opprettholde den levestandarden de hadde før lønnsmoderasjonen, og slik ville man altså fått MER politi som arbeidet MER. Jeg føler at man da hadde utnyttet både de økonomiske ressursene og personalressursene på en mer rasjonell og fornuftig måte.

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Politiet måtte reddes av dørvakter
« #73 : 18. oktober 2008, 21:00 »
Er en god tanke det, men spørsmålet er om ikke politiet allerede er på grensen av hva de finner seg i, og at dette bare ville føre til misnøye med yrket og frafall (som allerede er enormt stort), sykmeldinger, dårlig rekruttering etc?






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Power from Hell (Jesus-man)

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 638
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 638

Sv: Politiet måtte reddes av dørvakter
« #74 : 18. oktober 2008, 21:08 »
Er en god tanke det, men spørsmålet er om ikke politiet allerede er på grensen av hva de finner seg i, og at dette bare ville føre til misnøye med yrket og frafall (som allerede er enormt stort), sykmeldinger, dårlig rekruttering etc?

Hehe, du har helt rett, og momentene du nevner er gode. En lønnsmoderasjon er sannsynligvis en veldig dårlig idé når politiet allerede ikke har spesielt gode lønnsbetingelser. Poenget mitt er mer at det faktisk er mulig å se saken fra flere perspektiver, og at man ikke automatisk kan konkludere med at politiet må ha mer lønn bare på bakgrunn av en artikkel i VG som jo egentlig ikke aktualiserer lønn, men tilgangen på ressurser i politiet eller hvordan eksisterende ressurser brukes.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!