Skrevet av Emne: 5x5, hva nå?  (Lest 1714 ganger)

Utlogget s0pr0

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 518
  • Honnør: 232
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 518

  • With the force of one thousand suns!
5x5, hva nå?
« : 21. oktober 2008, 00:15 »
Litt om meg: 19 år, litt under 100 kg, litt over 1.90 høy. Trent et par år, med stadig økende seriøsitet. Kjørte lenge 4-5 splitt; hver muskel en gang i uken før jeg så lyset. Ikke spesielt sterk, men var veldig svak da jeg startet, så har økt en del da:P  Repper atm litt over 100 i benk, drar vel i underkant av 200 i Mark og noe midt i mellom i bøy. 5-6 reps på ca. 125 kg i både chins og stangroing. Kosthold og hvile har tidligere vært mangelvare, men er normalt bra nå. Tåler relativt høy treningsmengde. Hovedmål er å bli generelt sterkere i baseøvelser, men sier ikke nei til å bli litt større i samme slengen=).

Har fulgt Dual Factor programmet til Pendlay et par måneder nå, og er meget fornøyd. Har allikevel tenkt å kjøre 4-5-6 uker med et annet opplegg før jeg begynner på nytt, gjerne et litt mer "bygger" program, med flere reps etc. Dette både for å få variasjon, men også fordi jeg personlig liker best å kjøre litt fler reps til failure:P (+ at sener og ledd har godt av litt lavere intensitet)

Så mitt spørsmål er: Noen som kan anbefale et program/splitt som funker godt som overgang til noen nye måneder med Dual Factor? Gjerne rettet litt mer mot å bygge, men som samtidig holder maksstyrken ved like.
Har innsett at failure hvert sett hver økt ikke nødvendigvis gir best resultat, særlig ikke når man trener rent, men har lyst til å i hvert fall ha noen failure-sett hver økt.

Har selv tenkt litt på en to splitt, 4 økter i uken, med en failuredag med ikke alt for mange sett, og en dag med litt mer mengde på hver gruppe. Tenkte også å øke intensitet litt og senke repsant. etter et par uker. Kan dette være noe? Evt, og det er dette jeg sliter mest med; Hvor mange failuresett, og på hvilken belastning? Hvor mange sett totalt? Vet at det ikke er noen fasit, og at det er individuelt, men skulle gjerne hatt noen retningslinjer:)

 Er selvfølgelig også åpen for andre forslag, det viktigste er at det blir noe annet enn 5x5. (RYP og DC er helt uaktuelt, samme er type Mentzer program med en økt på hver muskel hver 17 dag etc.)

På forhånd takk for all hjelp: )


Utlogget Slicky

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 908
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 908

Sv: 5x5, hva nå?
« #1 : 22. oktober 2008, 21:41 »
Henger meg litt på lasset. Blir ferdig med dual factor 5x5 på fredag, og skal deloade uken deretter. Etter det trenger jeg et nytt program, mer på utkikk etter et byggeprogram, ala en 3 splitt.

Hadde kanskje tenkt å kjøre bøy mark og benk som basisøvelse på hver av de tre dagene, med tunge vekter (5-6 rep á 4 sett) for deretter å ta supplerende øvelser på omlag 8 reps.

Tror vi begge er litt på utkikk etter erfaringer. Smiley

Utlogget Tor Andre

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 204
  • Honnør: 162
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 204

  • Squat til'you puke!
Sv: 5x5, hva nå?
« #2 : 27. oktober 2008, 16:50 »
Hva med Tennis? Smiley

Neida...

Er vel bare å velge eller vrake det... Selv anbefaler jeg jo selvfølgelig DC, men noen andre ville ha anbefalt noe annet.

Prøv å bli kjent med restitusjons evnen din og fin ut hva som funker for deg.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!