Skrevet av Emne: Blir fort kald under trening  (Lest 1737 ganger)

Utlogget dobbeltve

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 32
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 32

Blir fort kald under trening
« : 09. oktober 2008, 22:45 »
Jeg har trent styrke/kroppsbygning sammenhengende i snart 2 år nå, og har alderig hatt dette problemet tidligere. Etter 15 min med oppvarming på sykkel, blir jeg fort "kald" i kroppen når jeg går over til hoveddelen av treningsøkta.

Jeg tror det skyldes en periode på 6 uker nå hvor jeg har trent veldig mye utholdenhet (noe jeg nærmest alderig har gjort før). Jeg blir fortere kald etter oppvarming, blir ikke lenger like anpusten under sett i hovedøkta, og føler meg generellt ganske kald utover i hoveddelen.

Jeg merker det spesiellt godt i leddene, og skuldrene har begynt å gjøre vondt etter den ukentlige økta med pressøvelser overkropp.

I det siste har jeg trent med en diger, tjukk jævel av en hettegenser for å holde varmen, og da har også leddsmertene blitt borte. Men jeg kunne godt tenkt meg en litt mer elegant løsning, og det er det jeg nå spør dere om. Tips og erfaringer mottas med takk.

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Sv: Blir fort kald under trening
« #1 : 09. oktober 2008, 23:28 »
Sykling gjør ikke akkurat overkroppen så mye varmere, så prøv å kjør mer bevegelighetstrening og mange lette sett som oppvarming.
Smiley

Utlogget Espenc

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 837
  • Honnør: 278
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 837

  • It's All About The Aesthetics!
Sv: Blir fort kald under trening
« #2 : 09. oktober 2008, 23:40 »
Hva er temperaturen i rommet?
Alder: 1989
Vekt: 95kg~
Høyde: 1.83

Benk: 1x120kg
Bøy: 1*172.5kg 19.02.13
Frontbøy 1x130kg 05.03.13
Mark: 1*200kg 03.04.12
Militæpress: 1*80kg 16.02.13
Clean & Jerk: 1.90kg 26.02.12

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=76095.0 Treningslogg
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=81042.0#msg1154832 Bildelogg.

Utlogget Pans

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 034
  • Honnør: 309
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 034

Sv: Blir fort kald under trening
« #3 : 09. oktober 2008, 23:45 »
Aldri kall aldri "alderig"

 :Smiley
"There Can Be Only One" - Bill K

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Blir fort kald under trening
« #4 : 09. oktober 2008, 23:47 »
Om man fryser innendørs, ja veitu, da har man altså to alternativer; det ene er mer klær, det andre er høyere romtemperatur. Take a pick. Tongue
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget crazycreek

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 91
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 91

Sv: Blir fort kald under trening
« #5 : 10. oktober 2008, 11:08 »
Kjør først generell oppvarming med roing og deretter lette øvelser som pushups og dips til du føler deg varm..ikke bli svett i løpet av oppvarmingen, da dette fører til at du blir kjølig etterpå.
Benk: 105kg
Mark: 150kg
Bøy:  110kg

No Pain, No Gain!

Utlogget dobbeltve

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 32
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 32

Sv: Blir fort kald under trening
« #6 : 10. oktober 2008, 16:34 »
Takk skal du ha, ahnz. Skal skjerpe meg! Cheesy

Problemet er ikke at jeg ikke blir varm under oppvarminga, at det er kalt i rommet, eller at jeg "fryser". Rommet har vanlig temperatur, oppvarminga gjør meg god og varm i hele kroppen (i tillegg til spesiell oppvarming som består i et par sett for hver muskelgruppe), og jeg "fryser" heller ikke mens jeg trener. Men sålenge jeg ikke er så varm i kroppen at jeg svetter litt, så merker jeg at jeg begynner å få vondt i leddene.

Oppvarminga består i et kvarter med sykling, hvor jeg kjører på så svetten spruter (crazycreek: kan kanskje være en årsak, ja?), men igjen så får jeg jo vondt i leddene om jeg ikke er så varm at jeg svetter. Stort dilemma   Huh

Men skal ta å prøve det du sier.

Utlogget dobbeltve

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 32
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 32

Sv: Blir fort kald under trening
« #7 : 24. oktober 2008, 18:59 »
Nå har jeg prøvd en stund dette med å ta det mer rolig under oppvarminga. Det ser faktisk ut som dette var problemet. Oppvarminga består nå av en slik maskin hvor man bruker armene på noen stenger som går frem og tilbake, samtidig som man har beina på noen pedal-greier. Vanskelig å forklare, men en er nødt til å bruke hele kroppen. Deretter er det 2 oppvarmingssett for hver muskelgruppe.

Under oppvarming holder jeg det på et nivå hvor jeg ikke blir sliten, men blir litt varm og så vidt litt småsvett. Når jeg ikke lenger kjører maks fra starten av, er det lettere å holde konsentrasjonen gjennom hele økta (jeg økte på nesten samtlige øvelser dagen jeg byttet oppvarmings-metode!), og jeg holder passe varme gjennom hele økta. Utholdenhetstreninga får jeg eventuelt legge til slutten av økta, eller en annen dag.

Takk for hjelpa Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!