Skrevet av Emne: Har jeg senebetennelse?  (Lest 4273 ganger)

Utlogget Andersen

• Aktivt medlem
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

Har jeg senebetennelse?
« : 22. oktober 2008, 01:42 »
Heisann!

Har kun trent i ca 4-5 uker nå, etter tja, 2 års pause?

Har merket at det prikker en del i tricepsen -> venstrearm når jeg tar pulldown for triceps.
Er nesten som et støt.

De dagene jeg trener bryst/triceps ser slike ut: (Trener i den reggefølgen som er satt opp)

Benkpress                           12x2
Skråbenk m. manualer         12x3
Brystpress                           12x3
Brystpress m. kabler            12x3
Pulldown m. stang for triceps 10x3

Dette trener jeg 2 dager i uken. Tricepsen blir ikke trent indirekte de andre dagene..

Jeg kjenner ingenting i tricepsen når jeg tar øvelsene for bryst. Kun pulldownøvelsen.
Og det er ikke alltid jeg kjenner noe i det heletatt engang. Ca annenhver.

Det jeg egentlig lurte på var, tror du/dere at jeg har senebetennelse?
Og hvis jeg har, bør jeg kutte ut alle øvelsene eller kun pulldown?

Takker for svar Smiley

Utlogget Etta

• .: Fighter Member :.
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

• Kjønn: Kvinne

Sv: Har jeg senebetennelse?
« #1 : 22. oktober 2008, 10:40 »
Hei

Det er vanskelig å si helt sikkert, men det høres ut som en gryende senebetennelse. I Norge kan det dessverre ta år å få skikk på hvis man ikke er forsiktig. Begynte du rett på programmet du listet opp etter 2 års pause, eller begynte du forsiktig? Godt mulig musklene dine har fått et lite sjokk hvis det første er tilfelle. Jeg ville ikke kuttet ut pulldown helt, men prøv å trene triceps litt indirekte, og ro ned på pulldowns for øyeblikket. Hvis du kjenner noen med tilgang til Japansk urte-medisin vil jeg anbefale å prøve det, senebetennelser blir helt borte på under en uke... Tigerbalsam fungerer til en viss grad, så det kan være smart å bruke to ganger om dagen som forebyggende. Hvis det er en gryende senebetennelse er det viktig å behandle så fort som mulig, så slipper du å måtte ta helt pause...

Lykke til!

Konkurrerende utøver i Kampsport.

*Bukker respektfullt*

Utlogget Andersen

• Aktivt medlem
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

« #2 : 22. oktober 2008, 11:19 »
Takk for bra svar! Honnør til deg!

Aner ikke om jeg kjenner noen med japansk urte-te, men får man tak i det i oslo området?
Og hvor får jeg kjøpt tigerbalsam?

Startet rett på det treningsprogrammet ja, men varmer opp i 10 min med jogging, og trener ikke akkurat med så veldig tunge vekter:p

Trente veldig mye tricpes for ca 2 år siden, så det er mulig det sitter noe igjen  what

Utlogget Etta

• Utlogget Utlogget

« #3 : 26. oktober 2008, 13:27 »
Hei

Var ikke akkurat urte-te jeg mente. Det er en slags urte-kompress. Veldig effektiv. Har et par liggende, men ikke mange. De er dessverre ikke å få kjøpt i Norge. Vanskelig å få godkjennelse av alternativ medisin her til lands.
Tigerbalsam fåes kjøpt på apotek. Det finnes både rød og hvit. Den røde blir orange på huden, og farger litt av, så mulig den hvite passer bedre siden den bare lukter.

10 minutter jogging er ikke mye. Det beste er 30 minutter oppvarming, og da er det ganske viktig at du varmer opp de musklene som skal brukes under selve treningen. Prøv å varme armene opp også, de er viktigst for deg nå, selv om alle de andre musklene i kroppen også er viktige. Bruk minst 10 minutter bare på oppvarming av musklaturen i armene, og vær forsiktig. Ta det veldig gradvis, ellers gjør du bare vondt værre.

Håper det hjalp litt...

God bedring!

*Bukker respektfullt*

Utlogget kvasives

• Nykomling
  • *
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

« #4 : 26. oktober 2008, 13:53 »
Hei

Etter skildringa di høyrast det ikkje ut som det er senebetendelse. Eg vil tru at du hadde kjent smertene i olbogen eller skuldra om dette hadde vore tilfellet.
Korleis kjennast det å trykkje på der du har vondt?

Du kan prøve å halde deg i ro nokre dagar og sjå om det gir seg. Dersom det ikkje gir seg bør du oppsøkje lege. Behandling av betendelsar er kort, ofte 1 - 2 veker med medisin.

Om dette er muskulært vil eg anbefale ormsalva (apotek) eller franzbranntwein (løysing av alkohol, kamfer og menthol, men usikker om den blir seld i Noreg).

Utlogget Etta

• Utlogget Utlogget

« #5 : 27. oktober 2008, 00:08 »
Hei Kvasives

Det gjør vondt i skulder eller albue om det er betennelse i senefestet, men senebetennelse sitter ikke nødvendigvis der. Det sagt betyr ikke det at jeg er sikker på at det er senebetennelse  Tongue

*Bukker respektfullt*

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!