Skrevet av Emne: Hvorfor kan ikke styrkeløftere slanke seg?  (Lest 12657 ganger)

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: Hvorfor kan ikke styrkeløftere slanke seg?
« #75 : 25. oktober 2008, 00:06 »
du skrev grangivelig MINDRE smerter som følge av LAVERE fettprosent.

Jeg påstår mindre kramper ved høyere fettprosent. Det gjelder spesiellt i arilds tilfelle, hvor hans krampeproblemer ikke har blitt løst av retting på de vanlige feilkildene.

Hos noen har taurin hjulpet, hos andre har mineralbalanse og vitaminer hjulpet, hos andre igjen har det vært nok med tonic water ellet bitter lemon med kinin i under belastning.

Ofte er det mangel på ett eller annet næringsemne som forårsaker krampe. ved å slippe litt opp på kostholdet og tillate seg en høyere fettprosent, så er det lettere for skrotten å unngå både skader og kramper ved at eventuelle mangler på grunn av deffing er borte. Det er ikke noen drøy påstand at kylling og ris kan bli VEL skrinn kost. Smiley

Kom gjerne med dine egne opplevelser fra kramper i hamstrings og korsrygg under tung steinløfting og harde oppkjøringsperioder fulgt av måneder med hardt konkurransekjør på lav fettprosent.

Ja, jeg skrev feil. Mente selvsagt å referere til det du påstod, nemlig mindre kramper ved høyere fettprosent.
Takk for svar Smiley  Er helt enig med deg at dietter av den ensformige typen ikke er optimalt for å ha en kropp best rustet mot skader og kramper. Men om "Hulken" eller andre strongmen med lav fettprosent i tilfelle går på en "deffe-diett", virker det på sett og vis litt rart hvis dette ikke er optimalt iht. risiko for smerter, kramper og kanskje også prestasjon i sin respektive sport. Listen over kosttilskudd fra Hulkens side er heller ikke begrenset til et vitamin eller to - her kjøres det på med temmelig mye tilskudd Smiley (http://www.arildhaugen.com/)
Så i utgangspunktet skulle man tro Hulken gjør det han kan ernæringsmessig for å unngå disse problemene.
Vi får nå se hva fremtiden bringer. Kramper eller ikke - han har i alle fall ikke blitt hemmet så mye at han har gått glipp av meritter som vinner av NSM og deltakelse i WSM Smiley

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Hvorfor kan ikke styrkeløftere slanke seg?
« #76 : 25. oktober 2008, 04:25 »
Drøyt dårlig dømming.

@ mods: Hvorfor får reFlexioN fortsette å spamme som en villmann? Håper han har fått noen advarsler? Diverse drittspamming i treningslogger og lignende går iallefall meg og tydeligvis fler på nervene.
Sålenge ingen rapporterer innleggene, så syns jeg du kan ti still. Du har ikke rapportert et eneste av hans innlegg, og da har du ingenting å klage over.

Alle trådene er ikke under overvåking medmindre noen rapporterer.
NOEN rapporterte nå, men det var ikke deg, så du har enda ikke klagerett. Wink

Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

Sv: Hvorfor kan ikke styrkeløftere slanke seg?
« #77 : 25. oktober 2008, 08:00 »
http://www.youtube.com/watch?v=_bWKstGAZHI

Her er det rumpeløfting  Smiley
Løftet gikk dessverre igjennom...

Virker som om eliten har lettere for å komme gjennom med ett slikt løft. burde aldri blitt godkjent.
Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

Utlogget Z

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 297
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 297

Sv: Hvorfor kan ikke styrkeløftere slanke seg?
« #78 : 25. oktober 2008, 08:59 »
http://i246.photobucket.com/albums/gg81/Novelich6/MariuszPudzianowski.jpg

Enig med dummen. Få litt mer markerte muskler og se ikke så feit ut.

Utlogget Eirik Dolega

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 607
  • Honnør: 191
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 607

  • GIMMEU'RSHAKE!
Sv: Hvorfor kan ikke styrkeløftere slanke seg?
« #79 : 25. oktober 2008, 11:14 »
Hvem da ? Du og Missy ? Greit da, skal slutte å spamme som en "villmann" som du kaller det. Jeg har kanskje køddet med Missys logg, men ikke andre. Og kaller du diskusjon for spamming ? Gå i deg selv nå Dolegga.

Gammel tråd, men den jeg husker best: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=60153.60#msg922142

Og det finnes flere.



Sålenge ingen rapporterer innleggene, så syns jeg du kan ti still. Du har ikke rapportert et eneste av hans innlegg, og da har du ingenting å klage over.

Alle trådene er ikke under overvåking medmindre noen rapporterer.
NOEN rapporterte nå, men det var ikke deg, så du har enda ikke klagerett. Wink

Greit.

http://i246.photobucket.com/albums/gg81/Novelich6/MariuszPudzianowski.jpg

Enig med dummen. Få litt mer markerte muskler og se ikke så feit ut.

Du veit at pudz tar kroppsvekta di i medikamenter daglig? =)
Fett nok.

Trent siden september 07.

Loggbok!

Utlogget ZMA

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 11
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 11

Sv: Hvorfor kan ikke styrkeløftere slanke seg?
« #80 : 25. oktober 2008, 11:30 »
Jeg kan ikke skjønne at noen kan løfte mer hvis de f.eks. har 30% kroppsfett, kontra 11%. Må huske på at i knebøy løfter man minst 75% av kroppsvekten sin i tillegg til stangen. Det sier seg selv at hvis man veier 100 kg og løfter 200 kg maks, og man slanker seg 20 kg, så ville man antageligvis løftet 220 kg maks istedenfor.

Styrkeløftere er stort sett personer som er naturlig store og sterk, og er som oftest feite i tillegg. Mange styrkeløftere er i tillegg så overvektige at de har problemer med for høyt blodtrykk. På tide at de slanker seg litt. Det er ikke bare sunnere, men mer attraktivt i tillegg. Man trenger ikke å se ut som en gris for å løfte tungt.

Utlogget Kjell...

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 688
  • Honnør: 145
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 688

Sv: Hvorfor kan ikke styrkeløftere slanke seg?
« #81 : 25. oktober 2008, 11:37 »
Vi styrkeløftere er attraktive uansett vekt Smiley
Vi har ikke six-pack, men vi løfter over 100kg i benkpress Wink

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: Hvorfor kan ikke styrkeløftere slanke seg?
« #82 : 25. oktober 2008, 11:38 »
Nei, nå tenker du FEIL:  Større buk i bøy = sterkere bøy. Hvorfor ser du hele tiden feite jævler som er sterke i bøy? fordi de har et meget kraftfullt midje og kan flexe av magen.

De som prater her må se å ha seg på et stevne... Det er FLERE som er leane enn de som er bælfeite.
Non Plus Ultra

Utlogget Sigbjørn

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 065
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 065

Sv: Hvorfor kan ikke styrkeløftere slanke seg?
« #83 : 25. oktober 2008, 12:03 »
De som prater her må se å ha seg på et stevne... Det er FLERE som er leane enn de som er bælfeite.
Begynner nesten å lure på om folk her ikke har fått med seg at det er andre klasser enn +125.

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: Hvorfor kan ikke styrkeløftere slanke seg?
« #84 : 25. oktober 2008, 12:05 »
Begynner nesten å lure på om folk her ikke har fått med seg at det er andre klasser enn +125.

Det er ikke et ukjent faktum at 99% av alle som uttaler seg om styrkeløftere aldri har vært på et stevne i sitt liv, eller langt mindre sett fysikken til de som løfter. De ser et bilde fra en i +125 og går derav ut fra  at alle styrkeløftere er fete. Men om noen sier at alle strongmen trøkker( noe jeg vitterlig driter i, så ikke få fletta deres i kryss og hiss dere opp) da er faenmeg himmel og helvete i bevegelse... For da generaliserer man.  Go fucking figure:) 
Non Plus Ultra

Utlogget Benjamin Baldwin

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 25
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 25

Sv: Hvorfor kan ikke styrkeløftere slanke seg?
« #85 : 25. oktober 2008, 12:20 »
http://i246.photobucket.com/albums/gg81/Novelich6/MariuszPudzianowski.jpg

Enig med dummen. Få litt mer markerte muskler og se ikke så feit ut.

Hvis det er et så stort problem for enkelte, så kan de heller ha seg på et bodybuilding/fitness-stevne.
Unødvendig å lage en klagetråd om at styrkeløftere "Ikke er attraktive, men fete"
Personlig kan jeg heller tenke meg å legge på meg 20-30 kg mere å veie 125-130kg enn nå som jeg veier bare 95kg og er 192 cm lang.
Styrkeløftere trener for å løfte mere. Bodybuildere trener på å se bra ut. 2 helt forskjellige sporter.
Det er mitt synspunkt

Utlogget A. Holstad

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 670
  • Honnør: 118
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 670

  • Ihave a dream of a dream within a dream of a dream
Sv: Hvorfor kan ikke styrkeløftere slanke seg?
« #86 : 25. oktober 2008, 20:01 »
Gammel tråd, men den jeg husker best: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=60153.60#msg922142

Og det finnes flere.


Hahahaha. Bra du fikk frem gamle minner ivertfall :-D
Har du noe mere ?
Du hadde jo noen lite meningsfulle innleg i loggen min så ikke gidd Dolegga ..
End of discussion.
I play by my own rules, and not on anybody's rules. Not even my own.

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: Hvorfor kan ikke styrkeløftere slanke seg?
« #87 : 25. oktober 2008, 20:05 »
Det er ikke et ukjent faktum at 99% av alle som uttaler seg om styrkeløftere aldri har vært på et stevne i sitt liv, eller langt mindre sett fysikken til de som løfter. De ser et bilde fra en i +125 og går derav ut fra  at alle styrkeløftere er fete. Men om noen sier at alle strongmen trøkker( noe jeg vitterlig driter i, så ikke få fletta deres i kryss og hiss dere opp) da er faenmeg himmel og helvete i bevegelse... For da generaliserer man.  Go fucking figure:) 
Styrkeløftere er mer rolige og avbalanserte vet du, mindre roid rage  Grin
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget Hakono

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 913
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 913

Sv: Hvorfor kan ikke styrkeløftere slanke seg?
« #88 : 25. oktober 2008, 20:20 »
Hvis det er et så stort problem for enkelte, så kan de heller ha seg på et bodybuilding/fitness-stevne.
Unødvendig å lage en klagetråd om at styrkeløftere "Ikke er attraktive, men fete"
Personlig kan jeg heller tenke meg å legge på meg 20-30 kg mere å veie 125-130kg enn nå som jeg veier bare 95kg og er 192 cm lang.
Styrkeløftere trener for å løfte mere. Bodybuildere trener på å se bra ut. 2 helt forskjellige sporter.
Det er mitt synspunkt

Helt enig Benjamin Grin
Gymløft (raw) :   Bøy: 145kg, Benk: 125kg, Mark: 3x160kg

Stevnepers:        Bøy: 140kg, Benk: 120kg, Mark: 200kg


17år, 182+cm over bakken.

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=64997.0
Min logg Smiley

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Hvorfor kan ikke styrkeløftere slanke seg?
« #89 : 25. oktober 2008, 20:44 »
"mindre roid rage"Tongue Haha, den var god.

Men seriøst så er det jo litt logisk at folk som bulker hele tiden blir sterkere enn folk som legger inn en deff av og til.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!