Skrevet av Emne: Hvorfor kan ikke styrkeløftere slanke seg?  (Lest 12685 ganger)

Utlogget AlexanderDGL

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 009
  • Honnør: 839
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 009

  • Giske SK
Sv: Hvorfor kan ikke styrkeløftere slanke seg?
« #60 : 24. oktober 2008, 22:38 »
Å vere feit har en fordel i styrkeløft, iallefall i benkpress. Det er bare å ha rævva 2 meter opp i luften for å få magen nermere benkpress-stanga, så trenger de bare å løfte 2 cm !
Og ja, jeg hater det så jææævlig, at de ikke har regler mot sånt, benkpress skal løftes på en skikkelig måte ..

Ræva skal være nede i benken.

Les reglementet her:

http://www.styrkeloft.no/files/dokumentarkiv/ipfdok07.doc
Bestenoteringer på stevne:
265 - 155 - 250 - 670 kilo sammenlagt
__________________________________________


Utlogget Sigbjørn

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 065
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 065

Sv: Hvorfor kan ikke styrkeløftere slanke seg?
« #61 : 24. oktober 2008, 22:39 »
Skjønner ikke helt hvordan du kan bruke en film fra den vinkelen som et eksempel på å løfta ræva.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Hvorfor kan ikke styrkeløftere slanke seg?
« #62 : 24. oktober 2008, 22:49 »
Hvorfor mindre smerter og kramper som følge av lavere fettprosent?
du skrev grangivelig MINDRE smerter som følge av LAVERE fettprosent.

Jeg påstår mindre kramper ved høyere fettprosent. Det gjelder spesiellt i arilds tilfelle, hvor hans krampeproblemer ikke har blitt løst av retting på de vanlige feilkildene.

Hos noen har taurin hjulpet, hos andre har mineralbalanse og vitaminer hjulpet, hos andre igjen har det vært nok med tonic water ellet bitter lemon med kinin i under belastning.

Ofte er det mangel på ett eller annet næringsemne som forårsaker krampe. ved å slippe litt opp på kostholdet og tillate seg en høyere fettprosent, så er det lettere for skrotten å unngå både skader og kramper ved at eventuelle mangler på grunn av deffing er borte. Det er ikke noen drøy påstand at kylling og ris kan bli VEL skrinn kost. Smiley

Kom gjerne med dine egne opplevelser fra kramper i hamstrings og korsrygg under tung steinløfting og harde oppkjøringsperioder fulgt av måneder med hardt konkurransekjør på lav fettprosent.

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Hvorfor kan ikke styrkeløftere slanke seg?
« #63 : 24. oktober 2008, 22:50 »
Å vere feit har en fordel i styrkeløft, iallefall i benkpress. Det er bare å ha rævva 2 meter opp i luften for å få magen nermere benkpress-stanga, så trenger de bare å løfte 2 cm !
Og ja, jeg hater det så jææævlig, at de ikke har regler mot sånt, benkpress skal løftes på en skikkelig måte ..

En feit mann korter ned sin løftevei betraktelig i benkpress som følge av større omkrets over brystet, og dette gir åpenbart fordeler.
Men er man feit veier man mye og må konkurrere mot Hirvis og co som løfter 350+ i klasse 110 og oppover!
Så jeg vet ikke om fordelen er så stor allikevel...

Nå har det seg vel slik at de tykkeste mister mye av sin fleksibilitet, de klarer ikke legge ryggen i bue slik det gjøres i lettere klasser.

Det finnes regler på rumpeløfting, så hatet ditt kan ikke ha stukket så dypt. Gidder ikke sjekke reglementet engang...  :Smiley


Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget A. Holstad

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 670
  • Honnør: 118
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 670

  • Ihave a dream of a dream within a dream of a dream
Sv: Hvorfor kan ikke styrkeløftere slanke seg?
« #64 : 24. oktober 2008, 22:57 »

Skjønner ikke helt hvordan du kan bruke en film fra den vinkelen som et eksempel på å løfta ræva.

Tok vist feil der jeg gitt, var vist majen som har skylden !

En feit mann korter ned sin løftevei betraktelig i benkpress som følge av større omkrets over brystet, og dette gir åpenbart fordeler.
Men er man feit veier man mye og må konkurrere mot Hirvis og co som løfter 350+ i klasse 110 og oppover!
Så jeg vet ikke om fordelen er så stor allikevel...

Nå har det seg vel slik at de tykkeste mister mye av sin fleksibilitet, de klarer ikke legge ryggen i bue slik det gjøres i lettere klasser.

Det finnes regler på rumpeløfting, så hatet ditt kan ikke ha stukket så dypt. Gidder ikke sjekke reglementet engang...  :Smiley




Fint at du gadd å forklare Smiley Det var da bra at de har regler mot rumpeløfting, men jeg følger nesten aldri med på styrkeløft men når jeg såg den YouTube-videoen trodde jeg han hadde rumpen opp fra benken men det viste seg da at han bare har en sykoo mage, det er vell det det burde vært regler mot ! Han løfter jo knapt 5 cm ..
Du er vell enig ?
I play by my own rules, and not on anybody's rules. Not even my own.

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Hvorfor kan ikke styrkeløftere slanke seg?
« #65 : 24. oktober 2008, 22:59 »
Fint at du gadd å forklare Smiley Det var da bra at de har regler mot rumpeløfting, men jeg følger nesten aldri med på styrkeløft men når jeg såg den YouTube-videoen trodde jeg han hadde rumpen opp fra benken men det viste seg da at han bare har en sykoo mage, det er vell det det burde vært regler mot ! Han løfter jo knapt 5 cm ..
Du er vell enig ?
Aaah....Du kødda ikke engang....  Selvfølgelig er det regler mot sykooo mager. Skulle bare mangle!
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget Zuul

Sv: Hvorfor kan ikke styrkeløftere slanke seg?
« #66 : 24. oktober 2008, 23:00 »
Fint at du gadd å forklare Smiley Det var da bra at de har regler mot rumpeløfting, men jeg følger nesten aldri med på styrkeløft men når jeg såg den YouTube-videoen trodde jeg han hadde rumpen opp fra benken men det viste seg da at han bare har en sykoo mage, det er vell det det burde vært regler mot ! Han løfter jo knapt 5 cm ..
Du er vell enig ?

Det er fritt fram for deg også å få stor mage sånn at du kan løfte 350 kg

Utlogget A. Holstad

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 670
  • Honnør: 118
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 670

  • Ihave a dream of a dream within a dream of a dream
Sv: Hvorfor kan ikke styrkeløftere slanke seg?
« #67 : 24. oktober 2008, 23:06 »
Aaah....Du kødda ikke engang....  Selvfølgelig er det regler mot sykooo mager. Skulle bare mangle!

Jaha .. For deg som er aktiv (?) innen sporten eller følger med er det kanskje en selvfølge at du vet sånt, men ikke jeg .. Eller hva mener du med at jeg ikke kødder ?
I play by my own rules, and not on anybody's rules. Not even my own.

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Hvorfor kan ikke styrkeløftere slanke seg?
« #68 : 24. oktober 2008, 23:07 »

Fint at du gadd å forklare Smiley Det var da bra at de har regler mot rumpeløfting, men jeg følger nesten aldri med på styrkeløft men når jeg såg den YouTube-videoen trodde jeg han hadde rumpen opp fra benken men det viste seg da at han bare har en sykoo mage, det er vell det det burde vært regler mot ! Han løfter jo knapt 5 cm ..
Du er vell enig ?

Jeg har ikke så lang løftevei selv, fordi jeg tøyer reglene så langt det går Wink
jeg ligger med rumpa i benken, men svaier mye i ryggen, slik at brystet er absolutt høyeste punkt.
Jeg synes kanskje han senker stangen litt langt ned på magen, og det er i mot reglene.
Tre dommere godkjente løftet, så synsingen min er meningsløs.
Men får se hva han får på EM/VM, han har godkjent 325 kg internasjonalt.

Er man 170 cm høy og veier 120 kg med bare overkropp, så blir løfteveien kort Wink
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Hvorfor kan ikke styrkeløftere slanke seg?
« #69 : 24. oktober 2008, 23:08 »
http://www.youtube.com/watch?v=_bWKstGAZHI

Her er det rumpeløfting  Smiley
Løftet gikk dessverre igjennom...
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Hvorfor kan ikke styrkeløftere slanke seg?
« #70 : 24. oktober 2008, 23:09 »
Jaha .. For deg som er aktiv (?) innen sporten er det kanskje en selvfølge at du vet sånt, men ikke jeg .. Eller hva mener du med at jeg ikke kødder ?
Å skrive at man hater en idrett som du ikke vet noen verdens ting om er unødvendig. Ta en titt på styrkeloft.no, der ser du bilder og videoer fra f.eks midt-norsk mesterskap som var forrige helg. Da ser du hvordan løft gjøres hvordan ett stevne gjennomføres og arrangeres samt bilder av menn med store mager som faktisk får lov til  delta.
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: Hvorfor kan ikke styrkeløftere slanke seg?
« #71 : 24. oktober 2008, 23:11 »
Skal ikke med det samme gjøre det ulovelig med korte folk? Siden de veier mindre og dermed har lettere for å løfte mye i lavere vektklasser, i tillegg til å ha liten løftevei i alle løft? Allt under 175 burde vært ulovelig. I samme slengen kan alle de på 190+ få løfte med double-ply Wink

Utlogget Eirik Dolega

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 607
  • Honnør: 191
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 607

  • GIMMEU'RSHAKE!
Sv: Hvorfor kan ikke styrkeløftere slanke seg?
« #72 : 24. oktober 2008, 23:28 »
http://www.youtube.com/watch?v=_bWKstGAZHI

Her er det rumpeløfting  Smiley
Løftet gikk dessverre igjennom...

Drøyt dårlig dømming.

@ mods: Hvorfor får reFlexioN fortsette å spamme som en villmann? Håper han har fått noen advarsler? Diverse drittspamming i treningslogger og lignende går iallefall meg og tydeligvis fler på nervene.
Fett nok.

Trent siden september 07.

Loggbok!

Utlogget Maevar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 676
  • Honnør: 598
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 676

Sv: Hvorfor kan ikke styrkeløftere slanke seg?
« #73 : 24. oktober 2008, 23:36 »
http://www.youtube.com/watch?v=_bWKstGAZHI

Her er det rumpeløfting  Smiley
Løftet gikk dessverre igjennom...

Greia er at han har hengerumpe så han kan "løfte" litt på den.

Utlogget A. Holstad

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 670
  • Honnør: 118
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 670

  • Ihave a dream of a dream within a dream of a dream
Sv: Hvorfor kan ikke styrkeløftere slanke seg?
« #74 : 24. oktober 2008, 23:39 »
Å skrive at man hater en idrett som du ikke vet noen verdens ting om er unødvendig. Ta en titt på styrkeloft.no, der ser du bilder og videoer fra f.eks midt-norsk mesterskap som var forrige helg. Da ser du hvordan løft gjøres hvordan ett stevne gjennomføres og arrangeres samt bilder av menn med store mager som faktisk får lov til  delta.

Jeg inrømmet jo at jeg tok litt feil med den rumperegelen ..

Drøyt dårlig dømming.

@ mods: Hvorfor får reFlexioN fortsette å spamme som en villmann? Håper han har fått noen advarsler? Diverse drittspamming i treningslogger og lignende går iallefall meg og tydeligvis fler på nervene.

Hvem da ? Du og Missy ? Greit da, skal slutte å spamme som en "villmann" som du kaller det. Jeg har kanskje køddet med Missys logg, men ikke andre. Og kaller du diskusjon for spamming ? Gå i deg selv nå Dolegga.
I play by my own rules, and not on anybody's rules. Not even my own.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!