Skrevet av Emne: Verdens sterkeste markløftgrep?  (Lest 34864 ganger)

Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

Sv: Verdens sterkeste markløftgrep?
« #60 : 29. oktober 2008, 00:06 »
Du har jo sett meg også, og la sikkert merke til mine biceps? De er enorme.  Kjørte repper på 120 i bicepscurl igår etter stengetid på senteret. Lett!

Ah, det er altså bicpes curl du snakker om?  Grin Har du lært Gjerdrum hvordan du trener denne muskelen nå da?  Smiley

Utlogget Håndbakken

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 235
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 235

Sv: Verdens sterkeste markløftgrep?
« #61 : 29. oktober 2008, 00:08 »
det får kanskje bli noen videoer etterhvert da. jeg må få litt sjans til å komme i form først da. jeg begynner å trene mengde fram til jul, så kjører vi tyngre fra nyttår fram til nm. et halvt tonn er ok. 600 er mer enn ok.
600 halvmark uten reimer..jupp jupp.kan du hjelpe meg med grep og underarmstrening?..event sende meg ditt prog.

Utlogget Stormbringer

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 82
  • Honnør: 34
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 82

Sv: Verdens sterkeste markløftgrep?
« #62 : 29. oktober 2008, 00:10 »
600 halvmark uten reimer..jupp jupp.kan du hjelpe meg med grep og underarmstrening?..event sende meg ditt prog.

Signerer denne, hadde vært kjekt å lagt reimene på hylla for godt:)
"lead with speed - follow with power".

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: Verdens sterkeste markløftgrep?
« #63 : 29. oktober 2008, 00:20 »
http://www.youtube.com/watch?v=dKlentk2H_o&feature=related

Andy bolton er også interessert i dette grepssprogrammet!
Non Plus Ultra

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: Verdens sterkeste markløftgrep?
« #64 : 29. oktober 2008, 00:37 »
http://www.youtube.com/watch?v=dKlentk2H_o&feature=related

Andy bolton er også interessert i dette grepssprogrammet!
Kanskje off topic, men fyfaen for en styrke! Hadde kun hørt om dette løftet før, og jeg var ikke helt sikker på om jeg skulle tro på de som sa at han hadde klart løftet dersom det ikke hadde vært for grepet, men det ser det jo vitterlig ut som! Hadde vært morsomt å sett hvor mye han kunne tatt med reimer.
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: Verdens sterkeste markløftgrep?
« #65 : 29. oktober 2008, 00:40 »
Kanskje off topic, men fyfaen for en styrke! Hadde kun hørt om dette løftet før, og jeg var ikke helt sikker på om jeg skulle tro på de som sa at han hadde klart løftet dersom det ikke hadde vært for grepet, men det ser det jo vitterlig ut som! Hadde vært morsomt å sett hvor mye han kunne tatt med reimer.


Andy er nok god for 470 ellernoe om ikke klypa hans hadde svikta:) se på det enorme DRIVET oppigjennom løftet. Men ja, det er kraft i WPO kara Cheesy  Retard strength
Non Plus Ultra

dave the brave

  • Gjest
Sv: Verdens sterkeste markløftgrep?
« #66 : 29. oktober 2008, 00:44 »
jeg prøvde å skrive et svar på håndbakkens spørsmål, men det ble ikke lagt til av en eller annen grunn
grepet mitt har jeg hatt og fått fra fysisk arbeid og marktrening. broren min er også sterk i nypene og holder sikkert 250 i overhåndsgrep uten å trene. han er en tynn stake på 1,88 og magre 85 kg ca, så det er nok litt genetisk.
jeg har aldri trena systematisk på grep, bortsett fra den tida jeg brukte coc klemmene daglig. men jeg har noen øvelser. en er å henge fra en stang i taket, uten å gynge underveis eller skifte/stramme opp grepet. du begynner med å henge la oss si 3x1min. når det blir lett kan du begynne å henge små vekter i et dipsbelte. men snart finner du at det er mer praktisk å henge en eller flere treningskamerater rundt livet enn å prøve å få flere hundre kg på et dipsbelte. å holde stanga med tunge vekter i mark er jo en måte. jeg liker stående underarmscurl med overhåndsgrep og cheat, litt på samme måte som et drag, men jeg bruker ikke maksimale vekter her, moderat og mange rep for å knuse underarmen etter en draøkt. et triks med klemmene er å holde dem samme så lenge som mulig. jeg hadde en coc 1er som brakk her i våres. den pleide jeg å holde over 1 min av gangen for statisk grep. jeg har aldri drevet seriøst med dette men sånn som enkelte tviler får jeg nesten lyst til å begynne.
det er mye lettere å holde så tunge vekter fra en kloss enn å holde dem i et helt løft med det suget helt fra golvet. det er bl.a. grunnnen til at od ikke har satt norsk rekord i mark etter hva jeg forsto.
jeg kjenner til at du er råsterk i håndbak og i det hele tatt rørbakken, kanskje du har noen triks på lur du og? hadde vært interessant å høre i tilfelle...

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: Verdens sterkeste markløftgrep?
« #67 : 29. oktober 2008, 00:44 »
Til Geir M...

Digresjon;    Garry frank var den førrste som gjorde 2500lbs, 2600lbs, 2700lbs og 2800lbs å¨sammenlagten i multiply feddene før han skadet ryggen. På¨den tiden dro han mere i mark enn bolton;

http://www.youtube.com/watch?v=JE47Gy2hXRU

På denne tiden  dro bolton 420ca;

http://www.youtube.com/watch?v=DQdrI3-X0j8&NR=1

Han har vært ute en stund nå men jeg så han stod på lista på WPC worlds så jeg GLEDER meg til å se om han er tilbake der han var og kan gi Bolton, alhazov, yarymbash og thompson litt kamp!
Non Plus Ultra

dave the brave

  • Gjest
Sv: Verdens sterkeste markløftgrep?
« #68 : 29. oktober 2008, 00:47 »
http://store.sorinex.com/Articles.asp?ID=129
her er et bra bilde av en som er sterk iklypa i hvertfall det er rundt 600 kg, men riktignok fra godt over knea

Utlogget Nuffe

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 41
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 41

Sv: Verdens sterkeste markløftgrep?
« #69 : 29. oktober 2008, 00:50 »
Kanskje off topic, men fyfaen for en styrke! Hadde kun hørt om dette løftet før, og jeg var ikke helt sikker på om jeg skulle tro på de som sa at han hadde klart løftet dersom det ikke hadde vært for grepet, men det ser det jo vitterlig ut som! Hadde vært morsomt å sett hvor mye han kunne tatt med reimer.

Synd han er styrkeløfter, hadde han ikke vært det kunne han dopet og sikkert dradd langt over 500!!

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: Verdens sterkeste markløftgrep?
« #70 : 29. oktober 2008, 00:52 »
Synd han er styrkeløfter, hadde han ikke vært det kunne han dopet og sikkert dradd langt over 500!!
Selvsagt er han dopet, men han stiller i WPO og løftet er derfor imponerende fordi han gruser alle andre i WPO, på samme måte som verdensrekorden i IPF er imponerende fordi det er det beste som har blitt gjort i IPF.
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

dave the brave

  • Gjest
Sv: Verdens sterkeste markløftgrep?
« #71 : 29. oktober 2008, 00:52 »
bildet er av richard sorin og ligger inne på feats of strength. gikk visst ikke an å laste ned, og linken førte visst ikke helt fram, men for den som vil se vet dere i hvertfall hvor

Utlogget Hege N

Sv: Verdens sterkeste markløftgrep?
« #72 : 29. oktober 2008, 00:55 »
Til Geir M...

Digresjon;    Garry frank var den førrste som gjorde 2500lbs, 2600lbs, 2700lbs og 2800lbs å¨sammenlagten i multiply feddene før han skadet ryggen. På¨den tiden dro han mere i mark enn bolton;

http://www.youtube.com/watch?v=JE47Gy2hXRU

På denne tiden  dro bolton 420ca;

http://www.youtube.com/watch?v=DQdrI3-X0j8&NR=1

Han har vært ute en stund nå men jeg så han stod på lista på WPC worlds så jeg GLEDER meg til å se om han er tilbake der han var og kan gi Bolton, alhazov, yarymbash og thompson litt kamp!

Du veit, Einar Sigmarsson, at du og jeg aldri blir enige når det gjelder cheater organisations og deres quadroooooople ply og juksete løfting og det får vi heller være enige om å være uenige om. Grin  Men jeg kan ikke tenke meg at Gary Frank noen noen gang kommer til å nærme seg de vektene han greide å jukseløfte seg til før. Dessuten gikk han jo ut av 90% av konkuransene han var med på, så han har jo ikke akkurat prosentene på sin side. (OK, jeg er litt sur i kveld!)

Utlogget Nuffe

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 41
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 41

Sv: Verdens sterkeste markløftgrep?
« #73 : 29. oktober 2008, 00:56 »
jeg prøvde å skrive et svar på håndbakkens spørsmål, men det ble ikke lagt til av en eller annen grunn
grepet mitt har jeg hatt og fått fra fysisk arbeid og marktrening. broren min er også sterk i nypene og holder sikkert 250 i overhåndsgrep uten å trene. han er en tynn stake på 1,88 og magre 85 kg ca, så det er nok litt genetisk.
jeg har aldri trena systematisk på grep, bortsett fra den tida jeg brukte coc klemmene daglig. men jeg har noen øvelser. en er å henge fra en stang i taket, uten å gynge underveis eller skifte/stramme opp grepet. du begynner med å henge la oss si 3x1min. når det blir lett kan du begynne å henge små vekter i et dipsbelte. men snart finner du at det er mer praktisk å henge en eller flere treningskamerater rundt livet enn å prøve å få flere hundre kg på et dipsbelte. å holde stanga med tunge vekter i mark er jo en måte. jeg liker stående underarmscurl med overhåndsgrep og cheat, litt på samme måte som et drag, men jeg bruker ikke maksimale vekter her, moderat og mange rep for å knuse underarmen etter en draøkt. et triks med klemmene er å holde dem samme så lenge som mulig. jeg hadde en coc 1er som brakk her i våres. den pleide jeg å holde over 1 min av gangen for statisk grep. jeg har aldri drevet seriøst med dette men sånn som enkelte tviler får jeg nesten lyst til å begynne.
det er mye lettere å holde så tunge vekter fra en kloss enn å holde dem i et helt løft med det suget helt fra golvet. det er bl.a. grunnnen til at od ikke har satt norsk rekord i mark etter hva jeg forsto.
jeg kjenner til at du er råsterk i håndbak og i det hele tatt rørbakken, kanskje du har noen triks på lur du og? hadde vært interessant å høre i tilfelle...

Dette må være en spøk, nå måtte selv Nuffe dra på smilebåndet. Er vel ekstremt få som bør prøve å lære Håndbakken noe om underarmstrening. Så vidt jeg vet har godeste Håndbakken noen repper på CoC #3.5 (?) Men dette er han vel stor nok til å svare på selv.

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: Verdens sterkeste markløftgrep?
« #74 : 29. oktober 2008, 00:59 »
Du veit, Einar Sigmarsson, at du og jeg aldri blir enige når det gjelder cheater organisations og deres quadroooooople ply og juksete løfting og det får vi heller være enige om å være uenige om. Grin  Men jeg kan ikke tenke meg at Gary Frank noen noen gang kommer til å nærme seg de vektene han greide å jukseløfte seg til før. Dessuten gikk han jo ut av 90% av konkuransene han var med på, så han har jo ikke akkurat prosentene på sin side. (OK, jeg er litt sur i kveld!)


Cheater orginisations var no å ta i:) I tillegg la WPO en demper på alt det heftige utstyret ved å forby triple ply und so weiter. WPO klarte også med pengepremier å samle de sterkeste og få de til å konkurrere og få publisitet og show i sporten( noen mener dette er negativt og de om det).Smiley  I styrkeløft er det slik at avogtil blir noen løft godkjent som skulle vært underkjent. Dette er jo også vitterlig klart når man bare tar seg en tur over grensa til Sverige;) 

Hva man har på seg når man bøyer eller løfter er for meg revnende likegyldig. jeg har bedre ting å bruke tiden på, som å dyrke satan og ofre jomfruer, det er meningen vi skal løfte vekter og ha det gøy.  La oss kalle en spade for en spade, vi kurerer ikke akuratt kreft Smiley 

Uansett blir det spennende å se hva Garry får til på WPC worlds Wink  OM han stiller ofc.


Derfor er det kjekt å ha flere forbund. De som vil løfte raw kan det, de som vil lføte i singleply og gå under parallel kan det i IPF, USAPL OG USPF. De som vil Løfte til parallel i multiply kan det i WPC, IPA, APF und so weiter:)
Non Plus Ultra

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!