Skrevet av Emne: Er det noen vits å utføre den eksentriske fasen ved markløft?  (Lest 5557 ganger)

Utlogget ZMA

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 11
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 11

Ser en del bare slipper stanga ned når de er ferdige med å løfte, og de påstår at det ikke gir noen effekt å senke stanga ned igjen. Syns den påstanden virker noe rar, i og med at jeg kjenner betydelig stress ved å senke stanga.

Bør man senke stanga eller ikke?

Utlogget Atlas

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 342
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 342

  • impossible is nothing
for det første, skal du delta i nokon form for konkurranse så er det påkrevd at ein setter stanga rolig ned igjen i den eksentriske fasen. For det andre så vil mange treningssenter ha minst mulig av tunge vekter slengt i bakken. Og for det tredje så er eksentrisk trening også veldig bra for å øauke i maks styrke. Som regel er ein sterkast i denne fasen, og kan utvikle mange prosent meir kraft/styrke i denne fasen av løftet som igjen kan påvirke den konsentriske fasen.
As I see it, every day you do one of two things: build health or produce disease in yourself.
Min logg

El Nino de Oro

Utlogget ZMA

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 11
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 11

for det første, skal du delta i nokon form for konkurranse så er det påkrevd at ein setter stanga rolig ned igjen i den eksentriske fasen. For det andre så vil mange treningssenter ha minst mulig av tunge vekter slengt i bakken. Og for det tredje så er eksentrisk trening også veldig bra for å øauke i maks styrke. Som regel er ein sterkast i denne fasen, og kan utvikle mange prosent meir kraft/styrke i denne fasen av løftet som igjen kan påvirke den konsentriske fasen.

Så markløft gir belastning i den eksentriske fasen? Hvorfor sier så mange det motsatte? Og hvorfor gidder noen ikke å senke stanga, fremfor å bare slippe den ned igjen fra stående stilling ved endt sett?

Utlogget Kim-s

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 677
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 677

for det første, skal du delta i nokon form for konkurranse så er det påkrevd at ein setter stanga rolig ned igjen i den eksentriske fasen. For det andre så vil mange treningssenter ha minst mulig av tunge vekter slengt i bakken. Og for det tredje så er eksentrisk trening også veldig bra for å øauke i maks styrke. Som regel er ein sterkast i denne fasen, og kan utvikle mange prosent meir kraft/styrke i denne fasen av løftet som igjen kan påvirke den konsentriske fasen.
Du må ikke senke stanga rolig ned, men det er et krav at du holder i stanga hele veien fra gulvet til gulvet igjen.
Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm.

-Winston Churchill

Utlogget Eirik Dolega

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 607
  • Honnør: 191
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 607

  • GIMMEU'RSHAKE!
Så markløft gir belastning i den eksentriske fasen? Hvorfor sier så mange det motsatte? Og hvorfor gidder noen ikke å senke stanga, fremfor å bare slippe den ned igjen fra stående stilling ved endt sett?

Ja, det gjør det. Har du bare sett videoer av 1rm-forsøk?
Fett nok.

Trent siden september 07.

Loggbok!

Utlogget ZMA

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 11
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 11

Du må ikke senke stanga rolig ned, men det er et krav at du holder i stanga hele veien fra gulvet til gulvet igjen.

Tenker ikke på i forbindelse med styreløft, siden jeg er kroppsbygger. Vil bare vite om det gir noen oppbyggende effekt å senke stanga, fremfor å bare slippe den ned.

Utlogget Atlas

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 342
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 342

  • impossible is nothing
Tenker ikke på i forbindelse med styreløft, siden jeg er kroppsbygger. Vil bare vite om det gir noen oppbyggende effekt å senke stanga, fremfor å bare slippe den ned.

Du belaster muskulaturen i den eksentriske fasen, så hadde du vært euin seriøs kroppsbygger så hadde du visst det. Mange kroppsbyggere kjører lange eksentriske faser for å bygge mest mulig, samtidig som dei kjører en eksplosiv konsentrisk fase.

Du må ikke senke stanga rolig ned, men det er et krav at du holder i stanga hele veien fra gulvet til gulvet igjen.

Kravet er at du holder stanga igjen ja, så det betyr at ein holder igjen og ikkje dunker/slipper den ned i golvet.
As I see it, every day you do one of two things: build health or produce disease in yourself.
Min logg

El Nino de Oro

Utlogget ZMA

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 11
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 11

Du belaster muskulaturen i den eksentriske fasen, så hadde du vært euin seriøs kroppsbygger så hadde du visst det. Mange kroppsbyggere kjører lange eksentriske faser for å bygge mest mulig, samtidig som dei kjører en eksplosiv konsentrisk fase.

Kravet er at du holder stanga igjen ja, så det betyr at ein holder igjen og ikkje dunker/slipper den ned i golvet.

Bryr meg IKKE OM KRAV I FORBINDELSE MED STYRKELØFT jævla drittsekk

Figuz

  • Gjest
Bryr meg IKKE OM KRAV I FORBINDELSE MED STYRKELØFT jævla drittsekk
Tipper mange får lyst til å hjelpe deg nå. Smiley

Utlogget s0pr0

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 518
  • Honnør: 232
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 518

  • With the force of one thousand suns!
Bryr meg IKKE OM KRAV I FORBINDELSE MED STYRKELØFT jævla drittsekk
haha epic fail:P

Utlogget webah

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 788
  • Honnør: 297
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 788

  • MMA Fighter
Hei pikken!

Svaret er JA! selvføgelig vil den eksentriske fasen påvirke ryggmusklene! Hvorfor tror du det er tungt og senke den rolig...?

Utlogget ZMA

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 11
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 11

Hei pikken!

Svaret er JA! selvføgelig vil den eksentriske fasen påvirke ryggmusklene! Hvorfor tror du det er tungt og senke den rolig...?

Skjønner det, men NOEN SIER DET MOTSATTE for faen i helveteeeeeee. blir gaaaal. brrr kaldt her :S

Utlogget Axis

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 220
  • Honnør: 105
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 220

  • I can accept failure,but I can't accept not trying
Bryr meg IKKE OM KRAV I FORBINDELSE MED STYRKELØFT jævla drittsekk

Skjønner det, men NOEN SIER DET MOTSATTE for faen i helveteeeeeee. blir gaaaal. brrr kaldt her :S

Gubbevare meg vel for eit nivå....og du forventer at nokken gidder å svare på nokke som du spør om?


If your arms are bigger than your legs than you have to think about doings some squats.

Min logg

Utlogget ZMA

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 11
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 11

Gubbevare meg vel for eit nivå....og du forventer at nokken gidder å svare på nokke som du spør om?





ta pilla di nå

Utlogget webah

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 788
  • Honnør: 297
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 788

  • MMA Fighter
syns du børr passe kjeften din! Så leser du forumreglene etterpå!

hvis det er noen som sier motsatt, spørr du de! vi mener det ikke er det. og det vil alltid være folk som er ueninge og vil gjøre det på sin måte.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!