Skrevet av Emne: Arild Haugen legger opp strongman  (Lest 70903 ganger)

Utlogget imnot2strong

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 33
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 33

Sv: Arild Haugen legger opp strongman
« #180 : 29. oktober 2008, 15:20 »
Doping er ikke kosttilskudd om du tror det, har ingenting med kost å gjøre. Og man kan vel si at doping er lovelig da det ikke er tester der, og det er dette som er så fryktelig dumt. Hvor kult hadde det ikke vært å visst hvor mye en person kunne ha løftet i en slik konkurranse og garantert vært rein.

hvorfor hadde det vært "kulere"?
Rocco: Fucking... What the fuck. Who the fuck fucked this fucking... How did you two fucking fucks... (fra boondock saints)

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Arild Haugen legger opp strongman
« #181 : 29. oktober 2008, 15:21 »
Nå er dere langt på bærtur utenfor emnet her...

Utlogget Biffboy

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 651
  • Honnør: 488
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 651

  • THE WIENER TAKES IT ALL - PØLSE POWER
Sv: Arild Haugen legger opp strongman
« #182 : 29. oktober 2008, 15:23 »
Nå har ikke jeg lest hele debatten, og vet at mange tråder ukelig blir ødelagt pga at det alt for mange ganger blir et spm om dop-ikke dop. Har ikke uttalt meg før, men reagerte på de linjene der. Kommer ikke til å bli med på en lengre dop debatt her heller. Bare så synd at f.eks Arild aldri har vært med i et stevne som har krevd dopingtest, f.eks Jærens sterkeste mann. Hvor utøverene må være i et idrettslag, og villige til å stille opp og bli testet.

For å delta i Jærens Sterkeste Mann trenger man ikke være medlem i noen idrettslag for å delta.... Men man må være villig til å la seg testes, iallefall var det slik på JSM i 2007....
No time to talk - it's Farmers walk!                                                                                                                                                        

Kristiansand Strongteam

Utlogget Quadriceps

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

  • Do or do not. There is no try!
Sv: Arild Haugen legger opp strongman
« #183 : 29. oktober 2008, 19:37 »
Dop, dop, dop, dop ...

Dette hylekoret er nesten høyere enn kristenfundamentalister som hisser seg opp over abort, spritkaffe (karsk?) og sex utenom ekteskapet. Sånn for å referere til et tidligere innlegg om å feie for egen dør før en kritiserer andre:

Hvor mange av dere "antidopfundamentalister" er det som ikke inntar giftstoffer som i teori og praksis skader kroppen? Som aldri nyter alkohol? Som aldri røyker sigaretter? Som aldri damper litt hasj i helgene? Som ikke skjærer vekk fett-trævlene på pinnekjøttet (Gud forby) slik at det ikke skal plugge igjen blodårene deres i julehelga?

"Det er jo ikke det samme. Dop er jo veldig farlig og strider mot min etiske/moralske overbevisning?"

Vel, steroider har aldri tatt livet av noen over natten. Så har heller ikke fet mat, tobakk eller alkohol. Men være seg om en velger å putte det ene eller andre i seg, så aksepter at de som gjør det (eller ikke gjør det), velger å gjøre det av egen fri vilje, selv om advarsler om helseskade står trykket med fete bokstaver på emballasjen (tobakk). Dere kan like gjerne ta med dere en bibel under armen og misjonere litt for hedningene på byens utesteder til helgen. Alle disse umoralske tullingene som putter giftstoffer i kroppen sin, spiser uhygienisk mat på "Ali's kebab" for deretter å dra hjem for å ha ubeskyttet sex med en fremmed. La dem få høre hvilke umoralske svin de er ...

Det er strongmen i Norge i dag som benytter seg av dopingmidler. Det er også strongmen i Norge i dag som ikke benytter seg av dopingmidler. Spekuler og ha gjerne bastante meninger om hvem de er (og ikke er), men hvorfor kaste bort kilometervis med spalteplass på fysisk fostring som taler dere i mot? La være å lese om strongmen. Gi blaffen i konkurransene deres og hold dere strict til arrangementer i regi av antidoping Norge. Verre kan det vel ikke være? Er det en slags form for selvforherligelse når en alltid skal hakke på andre? Løfter det selvbildet?

Arild har (inntil videre) lagt opp som strongman. Han ønsker å prøve seg som bokser. Dette er en totalt forskjellig aktivitet i forhold til farmers walk og steinløfting. Mye skal læres. Mye skal prøves. Kanskje blir det en suksess. Kanskje ikke? Det skader i allefall aldri å følge magefølelsen sin.

Hva skal til for å bli en kvalitetsbokser? Hvem er en ideell drømmemotstander? Hvor langt kan gutten nå? Hvor stort er talentet hans? Er det for sent å starte med boksing i starten av 20-årene? Ser vi Arild mot Valujev, Klitschko eller Samuel Peter om 3-4 år? Vil Don King til slutt kapre han med sitt sedvanlige dollarglis rundt kjeften? Har han potensiale til å bli den største norske bokseren i historien? Gjør Ole Klemetsen comeback for å møte Arild?

Alt dette må da være meget mer interessant å filosofere over fremfor hva Arild har eller ikke har i medisinskapet sitt for øyeblikket.



Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Sv: Arild Haugen legger opp strongman
« #184 : 29. oktober 2008, 19:53 »

Vel, steroider har aldri tatt livet av noen over natten. Så har heller ikke fet mat, tobakk eller alkohol.

Selv om alkohol HAR tatt livet av folk over natta så får du en honnør for dette innlegget Smiley

Utlogget Quadriceps

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

  • Do or do not. There is no try!
Sv: Arild Haugen legger opp strongman
« #185 : 29. oktober 2008, 19:58 »
Selv om alkohol HAR tatt livet av folk over natta så får du en honnør for dette innlegget Smiley

*pirk pirk*

La meg presisere et normalt konsum av alkohol da ... og ikke halvannen liter sprit via trakt, med dertil alkosjokk og åndedrettstans som resultat.

 Grin


Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Arild Haugen legger opp strongman
« #186 : 29. oktober 2008, 20:41 »
Quadriceps får en av de få honnørene som deles ut i denne tråden.
Jeg råder folk til å lese Svend sitt innlegg om hvor han ergrer seg over ikke fått tatt muligheten da den kom til ham. (NFL)

Flott at Arild er i en slik posisjon at han kan prøve ut to ekstremsporter som Strongman og Proff Boksing!

Ain't nothin to it but to do it!
Jeg hadde gitt mye for å ha den muligheten han har. (Selv om jeg gjør alt mulig rart som jeg kommer over uansett, men dog på et annet nivå. )

Smiley

Utlogget MieMarie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 139
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 139

  • E e no bære me e ;)
Sv: Arild Haugen legger opp strongman
« #187 : 29. oktober 2008, 20:43 »
trist at Arild skal legge opp strongman :/
Men er det proff boxing han vil prøve seg på må han få det Smiley
Lykke til, til han sikker på at han kommer til å lykke der også Cheesy
Trener hjemme i kjellern fortia, har mitt eget lille treningsrom der og har alt jeg trenger der Smiley
Blogger ikke i bloggen mer Smiley
Men trener like mye forde og nesten akkurat det samme, så bare spørre hvis dere lurer på noe Cheesy

Fræna atletklubb Smiley

Perser uten skjorte:
Benkpress pers : 60 kg     mål 70 kg
Markløft : 85 kg 
Knebøy :  75 kg

Skal ha MYE MERE muskler.
Styrkeløft,Strongman og muskler det er tingen .. Wink
- treningsstudioet er min leke plass..

Når stanga knekker, da har jeg kanskje løftet tungt nåkk, men faen meg ikke før..  Grin

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Arild Haugen legger opp strongman
« #188 : 29. oktober 2008, 20:58 »

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Arild Haugen legger opp strongman
« #189 : 29. oktober 2008, 21:45 »

Jeg hadde gitt mye for å ha den muligheten han har. (Selv om jeg gjør alt mulig rart som jeg kommer over uansett, men dog på et annet nivå. )

Smiley

NM i Fitness!!!!

Gloria in Excelsis Deo


Utlogget elrey

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 351
  • Honnør: 88
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 351

Sv: Arild Haugen legger opp strongman
« #190 : 29. oktober 2008, 22:13 »
Dette med boksing er nok bare et sleivspark for å slutte med strongman mens kroppen fortsatt fungerer. Alle som har litt bakgrunnsinfo om kampsport veit at dette bare er tull. Mannen hadde fått rundjuling i et amatør nm, bortsett fra at han ikke kunne stillt der pga testing. Men uansett om man bruker eller ikke så er det kun en mann jeg klarer å respektere og det er Svend Karlsen. Uansett om eller hvor mye den mannen har brukt av ulovlige medikamenter så har han trent og prestert over så mange år at han setter guttunger som Haugen i glemmeboka fortere enn å fortære en hvetebolle:-) Boksingen døde med Tyson og Strongman med Karlsen.

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Arild Haugen legger opp strongman
« #191 : 29. oktober 2008, 22:14 »
RE-SPEKK!!!!!

Gloria in Excelsis Deo


Utlogget BroadRipple

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 027
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 027

Sv: Arild Haugen legger opp strongman
« #192 : 29. oktober 2008, 22:25 »
Veide ikke Arild 150 kg for ikke mange månedene siden?

Han veide 139kg tror jeg det var. Noen som vet hva som skjedde med alle kiloene. Kjedelig aa miste nesten 10kg paa saa kort tid.

Utlogget Kassen aka strictboy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 399
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 399

  • Injuries!
Sv: Arild Haugen legger opp strongman
« #193 : 29. oktober 2008, 22:37 »
Arild vant Jærens sterkeste mann i 2006..
Link: http://www.aftenbladet.no/lokalt/296125/Arild_er_Jaerens_sterkeste_mann.html

Derfor jeg skrev kost"tilskudd"....

Arild vant ikke "Jærens sterkeste" i 2006. Han arrangerte en egen konkurranse på Jærdagene på Bryne, men dette var ikke den tradisjonsrike "jærens sterkeste" konkurransen.

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: Arild Haugen legger opp strongman
« #194 : 29. oktober 2008, 22:51 »
Du skriver det må da være mulig å trene uten å bruke dop? Men hva vet du og andre om hvem som doper seg? Å tro er en ting. Geir M referer til bilder. Å vite er en helt annen ting.
Teknisk sett kan man ikke vite at noen har dopet seg, nei. På samme måte som at man teknisk sett ikke kan vite om tannfeen egentlig eksisterer eller ikke. Men de fleste som har fulgt litt med på hvordan ting fungerer i styrkeløft, strongman og bygging etc. klarer enkelt å identifisere dopere. Du finner ikke mange IPF-løftere på 140 kg med sixpack. Spesielt ikke etter kun 4 år med trening, og dette har ingen verdens ting med gener eller innsats å gjøre.  Det at du må ty til slik åpenbar intellektuell uærlighet i hvert eneste innlegg som dreier seg om doping viser bare at du ikke tror på det du skriver.
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!