Skrevet av Emne: Arild Haugen legger opp strongman  (Lest 70596 ganger)

Utlogget Hakono

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 913
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 913

Sv: Arild Haugen legger opp strongman
« #105 : 27. oktober 2008, 14:49 »
Kremt.... Jeg var i ganske så bra form ja. Men ser ikke slik ut lengre for å si det sonn(bilde) Wink Men jeg kommer nokk tilbake i den formen.. :Smiley

Ser jo magerutene godt da Smiley er det slik nå også eller ?
Gymløft (raw) :   Bøy: 145kg, Benk: 125kg, Mark: 3x160kg

Stevnepers:        Bøy: 140kg, Benk: 120kg, Mark: 200kg


17år, 182+cm over bakken.

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=64997.0
Min logg Smiley

Utlogget Espen Bøs Aune

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 749
  • Honnør: 1113
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 749

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Arild Haugen legger opp strongman
« #106 : 27. oktober 2008, 14:53 »
Ser jo magerutene godt da Smiley er det slik nå også eller ?

Edit: Men ser IKKE slik ut lengre for å si det sonn..

IKKE... Så nei jeg ser ikke slik ut nå. Men kanskje til NSM 09 Wink

Utlogget Julenisse

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 824
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 824

  • lei nå.
Sv: Arild Haugen legger opp strongman
« #107 : 27. oktober 2008, 15:02 »
honnør!:-)
hvis helsa di er 100%,så blir det enda mer uforståelig hvorfor du slutta Cool
kan ikke forstå at du som elska denne sporten,plutselig tverrsnur og omtaler strongman nermest som
en ubetydelig "fillesport"

ikke så smart av deg å gjøre det for strongmanmiljøet som trenger rekrutering Wink

jeg mener at at strongman blir bedre dekt i media,enn veldig mange kampsportformer,for ikke å si alle her i norge ;)og dem er bare i startgropa Wink
etterhvert som årene går,så kommer det nok helt sikkert til å blir mer tv-inntekter,og da vil det dryppe inn mer på utøverene
med din råe fysikk,så tviler jeg ikke et sekund på at du kommer til å bli norges beste tungvektsbokser,hvis du har litt  teft i løpet av få år,men her får jeg nermest et inntrykk av at du skal bli verdensmester i løpet av få år,og det kommer  nok aldri til å skje Cool

at penger lokker mer enn ære,er virkelig en svakhet jeg ikke trodde du hadde ;)er det sånn at du kommer til å slutte å bokse,hvis du plutselig får et bedre tilbud fra stabæk fotballklubb:-):-)
og da rett etterpå si at boksing bare er tull,for at det ikke er nok penger og ære i sporten i forhold til stabæk fotballklubb:-):-)

hvis det er penger som er virkelig tingen for deg,så kan jeg fortelle deg om en måte du kan tjene gode penger på l( ca 500-600 tusen på ca ca 25 timers fleksibel jobbing i uka )

men nå sitter du vel i saksa med en kontrakt som vil koste deg et lite hus,hvis du bryter den Cool

 

Gikk en tur i skogen, hørte skogens ro, ko , ko , ko.

Utlogget Tor Andre

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 204
  • Honnør: 162
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 204

  • Squat til'you puke!
Sv: Arild Haugen legger opp strongman
« #108 : 27. oktober 2008, 16:10 »
Jeg tror at den tråden som ble laget som heter handlet om Svend Karlsen kunne slå Mike Tyson i ringen har noe med dette å gjøre.


Utlogget onakosano

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 607
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 607

  • "e d vilje, e d vei!!!"
Sv: Arild Haugen legger opp strongman
« #109 : 27. oktober 2008, 16:38 »
Kremt.... Jeg var i ganske så bra form ja. Men ser ikke slik ut lengre for å si det sonn(bilde) Wink Men jeg kommer nokk tilbake i den formen.. :Smiley

"kjæm fort tbake!!! "  Wink
er du så langt unna da? kanskje det er det som skal være nye målet ditt? komme deg i Espen Arntzen form(fett % ) og vinne nsm ? hehe Wink
maks:                                    
benk: 150kg x 1 RAW              
markløft: 210 x 1 RAW           
knebøy: 160kg x 1 Bind          
Treningsveileder, NIH
Kettlebells instruktør
Kostholdsveileder

 Loggbok
 profil

Utlogget PG

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 723
  • Honnør: 369
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 723

  • Pause pga for mye forumreklame
Sv: Arild Haugen legger opp strongman
« #110 : 27. oktober 2008, 18:34 »
Artig at de linker til TF i den vg artikkelen Smiley



1.pl AF +180cm Oslo GP 2010
3.pl FF Sandefjord Open 2010
8.pl NM AF +180 cm Sandefjord Open 2009


Sponsor: Norkost.no



Klubb: Kaliber FKK

Trener hos: Kaliber Treningstudio

Sterk, blid og dopingfri

Medlem av: Legger uten grenser

Utlogget getfatordietrying

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 26

Sv: Arild Haugen legger opp strongman
« #111 : 27. oktober 2008, 20:41 »
Jeg tror at den tråden som ble laget som heter handlet om Svend Karlsen kunne slå Mike Tyson i ringen har noe med dette å gjøre.

Svend Karlsen stiller for Team Dialyse med Dannygunz som hjørnemann. Viking power!

Utlogget Danny

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 975
  • Honnør: 196
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 975

Sv: Arild Haugen legger opp strongman
« #112 : 27. oktober 2008, 20:43 »
hahaha ; )
Stats 2015 Rein på TRT: Høyde: 1,83. Vekt: 95-105. Alder: 27. Discopumper. Armer: 45-50, Midje: 85-95. Noen sett fra 2015; 100x50 i medium smal benk, 30 "strongman" Chins på 103kg bw.

Utlogget Quadriceps

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

  • Do or do not. There is no try!
Sv: Arild Haugen legger opp strongman
« #113 : 27. oktober 2008, 21:20 »
Seff må han ned i vekt Wink Ikke ment som noe kritikk til han. Gleder meg til å se de boksekampene Smiley Grunnen til at jeg nevnte Bob Sapp tidligere er at han var vel på 180kg, mulig han er det enda?

Bob Sapp ligger vel mellom 160-170 kg i kampene sine (de siste jeg har sett i allefall). Nå er det nå en gang slik at boksing er en helt annen greie enn strongman. Skal en holde ut i 8-10-12 runder mot en bevegelig motstander som tåler juling og som ikke minst evner å slå hardt og målrettet tilbake, så kreves det utrolig god kondisjon. Eksplosivitet er en fordel ja, men har du et snev av kontur av hva en ville kalle for kroppsbygger/strongmanfysikk, så vil du slite fort i en boksering. Muskulatur er der en større ulempe enn hva det er en fordel. Løftes 5 steiner opp på rampe, så kan man ta seg en velfortjent hvil mens puls og melkesyre får sjansen til å roe seg ned til normale nivå. I en boksering koster det mye å "slå hull i luften" og stivner du og blir stinn i melkesyre pga for grove overarmer, så står gjerne motstanderen der fremdeles og gir deg juling.

Om noen er i tvil hvorvidt veldig mye muskler har noe i en ring å gjøre, så har jeg et godt eksempel her (i utgangspunktet ser det jo ut som hr Sapp skal ta livet av sin motstander ikke sant?):

http://www.youtube.com/watch?v=-zLkLTn8Onc

Jeg skal ikke mene så mye om Arild som bokser, simpelthen fordi jeg aldri har sett ham bokse før. Tviler ikke på at gutten kan gjøre det bra i ringen, men jeg bifaller nok dem som tidligere har sagt at det innebærer å trene seg vesentlig ned i vekt ... i allefall vil det bli merkbart påkrevd når en skal i ringen mot noe annet enn "fulle sjømenn" (proffboksingens bakside).

Lykke til i alle fall  Wink

Utlogget SexyLubben(rr)

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 106
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 106

Sv: Arild Haugen legger opp strongman
« #114 : 27. oktober 2008, 21:26 »
http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/427843

Veit ikke om den ligger her fra før. Her snakker han selv også:)
(\\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste Bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination
VIVA LA BUNNY

Utlogget Goophy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 878
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 878

Sv: Arild Haugen legger opp strongman
« #115 : 27. oktober 2008, 21:48 »
Hadde bob sapp lært seg litt og slå han hadde han vært livsfarlig.
Problemet er at det tar voldsomt mange år, og hiver man seg rett inn i et proffsirkus ender det med at man legger opp før man er kommet dit.

Han har forresten blitt knocket ut en haug ganger.
Maksløft: Markløft: 52,5kg (med belte og reimer i smith).

Utlogget Herman Vandrepølse

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 353
  • Honnør: 158
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 353

  • Jau deet...
Sv: Arild Haugen legger opp strongman
« #116 : 27. oktober 2008, 22:10 »
 Grin Offtopic

Jeg elsker boksing/kampsport, og det kan fort hende at Arild har det talentet som skal til for å bli en meget god bokser!
Jeg gleder meg ihvertfall til å få en Norsk bokser det blir meget spennende å følge med på, og håper han kommer til å nå langt
www.kravmaga.mobi

Sitat: fra prizm-image - til Vandrepølsa  21. Mai 2007, 21:38
"men så lenge du har det fint ellers,så har det ikke så mye å bety om du løfter 200 eller 300kg i benken Wink du kan jo uansett trøste deg med at du helt sikkert er norges sterkeste fyllikk" Grin
---------------------------------------------------------------------
Det enkle er ofte det beste Wink
 
 195 - 160 - 215 utstyrsfritt på stevne.
Vekt: 87kg
 Treningsperser raw: 225 - 180 - 240
Frogner Atletklubb Styrkeløft/Kampsport Israeli Krav International(IKI Krav Maga)  http://www.facebook.com/ikikravmaganorway

Utlogget Quadriceps

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

  • Do or do not. There is no try!
Sv: Arild Haugen legger opp strongman
« #117 : 27. oktober 2008, 23:13 »
Hadde bob sapp lært seg litt og slå han hadde han vært livsfarlig...og tålt og blit slått..for han har aldri blitt knocka i svime så vitt jeg har sett..bare er en pyse...han vant jo k1 gp over mr.perfect..så det lønner seg og ha litt muskler...men han mangler snert og presisjon på slagene sine...http://www.youtube.com/watch?v=iThVVlXpzp8&feature=related

Bob Sapp _er_ "livsfarlig" ... dvs ... om han da treffer med det ene heldige slaget. Mannen er stor og muskuløs som bare faen. Men å si at du skal lære en mann på 160 kg å bli en lettbent, hurtig grasiøs bokser blir litt som å si at en skal lære en sumobryter å danse ballett. Det funker rett og slett ikke. Hadde boksing utelukkende dreid seg om å kunne avlevere et par harde slag, så var det mange som kunne meldt seg på dette sirkuset, men en skal altså ha en fysikk som holder i 36 minutter i et relativt høyt tempo, i tillegg til teknikk ... og evnen til å kunne forsvare seg selv da. Jeg husker fremdeles det gamle "The noble art of self defense", selv om det er lite som minner om dette i dag ... 

Sumobryteren kan ta publikum med storm de første 30 sekundene, men så er balletten over  Cool

Utlogget AlexanderDGL

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 009
  • Honnør: 839
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 009

  • Giske SK
Sv: Arild Haugen legger opp strongman
« #118 : 27. oktober 2008, 23:31 »
Ta det med ro nå folkens. Som Espen Aune og Rudolf Blodstrupmoen sier; Time, will sjåv.

Spennende med Arild i boksing. Smiley
Bestenoteringer på stevne:
265 - 155 - 250 - 670 kilo sammenlagt
__________________________________________


Utlogget Quadriceps

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

  • Do or do not. There is no try!
Sv: Arild Haugen legger opp strongman
« #119 : 28. oktober 2008, 01:24 »
Om han hadde hatt slag snerten i seg med født hadde han vært farlig,mannen er treig med født, ikke noe og si på det...Om du skjønner hva jeg mener så er det mange som er store tunge,rundt 130kg,som fortsatt slår og sparker veldig hardt,bob trykker folk i trynet,pga det er ikke noe snert i slaget...Tenker mye på k1,der det er 3 runder..det er det mange knall gode fightere som slår veldig hardt..Med denne gode snerten Smiley

Uten å ødelegge tråden fullstendig med alt for mange offtopic-innlegg her nå da:

Bob Sapp kunne gjerne hatt snert i slagene sine ... han ville fremdeles hengt over tauene etter 4-5 minutter ... full i melkesyre og med 180 i puls. Det finnes mange proffboksere som slår steinhardt. De kan gjerne gå i ringen og satse på å få inn et heldig slag som kan avgjøre det hele ... men på en vanlig arbeidsdag, så taper de mot en teknisk dyktig bokser som er kondisjonssterk. Jeg skjønner det kan se skremmende ut med en kar som veier 160-170 kg ... men det er altså omtrent like praktisk som å stille på et fullmaraton med en kroppsvekt på 160 kg ... med utgangspunktet at du nå tross alt er "lett-på-foten". Du får fort et problem ... og om du ikke innser det på startlinjen, så vil det gå opp for deg ganske fort etter at du har startet.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!